FIFA/PES-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Strafschoppen zijn bij PES inderdaad een zeldzaamheid, gelukkig is dit bij FIFA minder het geval.

Heb jarenlang PES gespeeld op de PS2, vond het spel destijds ook beter dan FIFA, maar met de komst van de "next-gen" games heeft FIFA een dergelijke inhaalslag gemaakt dat ik sinds twee jaar weer FIFA speel. En ook dit jaar zal ik FIFA gaan aanschaffen.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

`
Je kunt nog wel Engels kiezen toch? Of hebben ze alleen Nederland voorgeïnstalleerd?
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Dat was ook een beetje mijn vraag. Ik erger me kapot aan dat Nederlandse commentaar.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Beter dat je dit nu in-game kunt aanpassen ipv weer opnieuw opstarten.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Nice, ik ga hem dan vanavond maar eens aanschaffen. Komt het vrije voetbalweekend van zaterdag toch nog goed uit :D
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

ik heb beide demo`s op de PS3 een aantal maal gespeeld, en moet zeggen dat PES flinke stappen heeft gemaakt.
maar voor mij blijft FIFA nu nog op #1 staan veel betere gameplay dan bij 2010 (vloeiender en minder fuckups)

Deze gaat cker aangeschaft worden.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Superfries82
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 24-10-2007 20:54
Locatie: Heerenveen

Bericht door Superfries82 »

Weet iemand hoe je de knoppen op het toetsenboard een beetje fatsoenlijk in kan stellen? Krijg nu allemaal XBOX tekens te zien....
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

FIFA11 speelt wel lekker. Speelde hiervoor veel FIFA09, dus het is wel even wennen. Op legendary verlies ik toch nog wel eens een potje met Heerenveen in de manager mode.

Het valt mij op dat kopballen wat makkelijker is gemaakt, dat is wel fijn. Op goal schieten is een stuk moeilijker gemaakt. De keeper stiften is ook veel moeilijker gemaakt.

Penalty's zijn trouwens een drama, daar moet ik nog maar eens wat op gaan oefenen want ik schiet er nu 1 op de 5 in. Eerlijk gezegd hadden ze van mij het oude systeem mogen aanhouden. Aan de andere kant maakt het penalty shoot-outs nu wel echt spannend, maar vooral frustrerend.
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Is het trouwens tegenwoordig niet meer mogelijk om het hele team te besturen, in plaats van 1 speler? :|
APPELSCHA
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

appelscha schreef:Is het trouwens tegenwoordig niet meer mogelijk om het hele team te besturen, in plaats van 1 speler? :|
Jawel hoor. Je kan in de career mode nu kiezen of je a) 1 speler wilt zijn b) coach wilt zijn (en daarbij kan kiezen tussen simulatie en zelf spelen) of c) een speler-coach (je bent 1 speler en coach/trainer) :D
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Vrieskist schreef: Jawel hoor. Je kan in de career mode nu kiezen of je a) 1 speler wilt zijn b) coach wilt zijn (en daarbij kan kiezen tussen simulatie en zelf spelen) of c) een speler-coach (je bent 1 speler en coach/trainer) :D
Oke dan! Dan zal ik dat eens proberen, danku. :)
APPELSCHA
Superfries82
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 24-10-2007 20:54
Locatie: Heerenveen

Bericht door Superfries82 »

Heb ik eindelijk het spel geistalleerd, kan ik het nog niet spelen...

Nonpreset mode oid komt er te staan. Ik ben al niet zo'n computerman, maar ik snap er niks meer van.
en over die controller is het allemaal erg vaag. Ben er ook nog niet achtergekomen hoe je dit kan wijzigen...

op het fifa-forum wordt het volgende erover gezegd:

Weet iemand hoe je de knoppen op het toetsenboard een beetje fatsoenlijk in kan stellen? Krijg nu allemaal XBOX tekens te zien.

vind het zelf ook super irri, is haast niet goed te krijgen, je moet in de fifa map, kopje FifaConfig zoeken, net als bij de demo..... mijn tip


schrijf je controlls van fifa 10 op. en de knop besturing van de Xbox en ga het dan zo instellen. Maar top gaat het niet werken...... je kunt veel meer trucjes etc.... ik ga ook na 12 jaar fifa op Keyboard over met pijn in het hart op een Xbox 360 controller.

schijnt echt veel beter te werken en soepeler


is er ook een kinderversie van te krijgen:p
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik moet zeggen, op legendary is het spel wel heel realistisch :mrgreen: Want met Heerenveen scoor ik amper, krijg ik knullige goals tegen, verliezen van de Graafschap en sta ik ergens in het midden op de ranglijst :D

Heeft iemand misschien tips over verdedigend koppen? Ik gebruik nu meestal maar de Schiet knop (Xbox), maar in vorige FIFA's kon je meestal ook met de Pass knop al verdedigend koppen en meteen naar de goede speler koppen. Gericht schieten lukt ook niet zo goed nog :( Het is ook mijn eer te na om nu van legendarisch af te stappen :D
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Vrieskist schreef: Jawel hoor. Je kan in de career mode nu kiezen of je a) 1 speler wilt zijn b) coach wilt zijn (en daarbij kan kiezen tussen simulatie en zelf spelen) of c) een speler-coach (je bent 1 speler en coach/trainer) :D
Dat kan ik helemaal niet kiezen, of is dat alleen op de xbox of de ps3?

Dat zelf liedjes invoegen kan volgens mij ook niet op de pc :(

Edit:
Ik heb het al: de meeste nieuwe functies zijn niet beschikbaar voor de PC.
FIFA 11 voor de PC zou je kunnen zien als FIFA 10 xbox/ps3.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Je moet eerst ontcijferen welke toets er bij welke functie hoort op de controller en kan dan zeggen welke controllerknop je aan het toetsenbord wilt linken. Behoorlijk onhandig dus.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Gisteren FIFA gekocht, moet nog wel wennen zeg! Passing vind ik lastig, scoren lukt me ook nog niet geweldig.. En dan speel ik nog maar op professional. :oops:

Maar even een trainingskampje beleggen voor ik online ga. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Ik heb vanmiddag Fifa11 gekocht. Na het spelen van Fifa11 en PES2011 vond ik het lastig een keuze te maken. PES heeft wat mij betreft de betere gameplay (passing, beweging, schieten, etc.) maar er zitten veel irritaties in het spel. Irritaties heeft Fifa11 ook, maar deze hebben toch minder invloed tijdens het spelen. Toch vind ik het jammer dat ik de 'Become a Legend' mode van PES zal moeten missen, aangezien die variant bij Fifa toch niet zo leuk is.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Die heb ik ook meteen verkocht, haha. :D
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Gisteren met een groepje een avondje FIFA11 bij een vriend van me gespeeld. Grafisch ziet het er natuurlijk weer beter dan de vorige versie, maar ik irriteerde me mateloos aan het niet werkende buitenspel. Je wordt nu afgevlagd, ongeacht of de bal naar de desbetreffende speler gaat of niet. Dat probleem was er vorig jaar niet.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Even paar vragen over de nieuwe Fifa.

- Kun je bij de speel als pro modus ook transfereren naar andere clubs?
- Kun je alleen groeien als individu door die doelstellingen in een wedstrijd te halen?
- Hoe kan ik truucjes doen (bijv. een schaar)?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hoe doen jullie het met de strafschoppen in Fifa 11? Ik begrijp er nog helemaal niets van. Of de ballen gaan door het midden of ver over / naast. In de vorige versies was het nemen van een strafschop veel eenvoudiger.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

In het boekje van Fifa11 staan slechts 11 zinnen uitleg over de Speel als Prof modus dus daar heb je geen reet aan. Dat is wel weer een voordeel aan PES' become a legend waar je je juist ontwikkeld aan de hand van je resultaat in een wedstrijd.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

De penalties is ongeveer het enige waar ik geen probleem mee heb in fifa. :D Een fatsoenlijke aanval opzetten vind ik een stuk lastiger. Het verschil met fifa9 is vrij groot, daar kon je met drie passes alleen voor de keeper staan, hier lukken de steekpassjes een stuk minder goed. Zit echter al wel wat verbetering in, naarmate ik wat meer speel.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Online is Fifa11 echt fantastisch zeg. Meerdere mogelijkheden, klassementen en bovendien speelt het heel soepel!
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Even een korte vraag, ik twijfel tussen PES en Fifa en vooral tussen
become a legend en Be a pro. Ik heb fifa 09 gespeelt en vond be a pro altijd wel leuk alleen was dat na 4 jaar afgelopen en dat vond ik zonde...is de carriere tijd in fifa 11 langer? En wat zijn jullie meningen over Become a legend of be a pro?
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Die keuze is heel simpel, PES2011. Bij Fifa kun je het een nog steeds maar een aantal seizoenen (4?) spelen en bij PES tot rond je 35ste dacht ik. Daarnaast ontwikkel je je bij PES op basis van resultaten uit wedstrijd en bij Fifa ontwikkel je je aan de hand van doelstellingen die je per wedstrijd moet halen.
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Volgens mij kan je bij Fifa nu toch langer spelen? Daarna kan je toch ook nooit coach worden? Iemand die dit kan bevestigen, weet het namelijk niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

ik moet elke keer de gamecard ofzo downloaden hebben jullie daar ook last van ?
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Online vind ik Fifa11 op de PC heel vet, hoewel ik er nog niet zo heel goed in ben. Zijn er meer die online spelen (op de pc) en een oefenduel willen spelen?
Plaats reactie