Mats Köhlert

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mats Köhlert

Berichtdoor davp » 21-06-2022 12:42

Mats Köhlert speelt komend seizoen voor sc Heerenveen. De 24-jarige Duitser komt transfervrij over van Willem II en tekent in Fryslân een contract voor drie jaar. De voormalig Duits jeugdinternational gaat spelen met rugnummer 7 en is na Andries Noppert de tweede zomeraanwinst.

Mats Köhlert doorliep als jeugdspeler de academie van Hamburger SV en haalde bij Die Rothosen uiteindelijk ook het eerste elftal. In de zomer van 2019 stak de linkspoot de grens over, naar Willem II. In de drie seizoenen die hij in Tilburg speelde, kwam Köhlert tot 98 officiële wedstrijden. Daarin was hij goed voor negen doelpunten en evenveel assists.

Technisch manager Ferry de Haan: "We zijn heel blij dat we Mats kunnen presenteren als nieuwste aanwinst. Met hem halen we een veelzijdige en dynamische speler in huis die op meerdere posities goed uit de voeten kan. Mats is uit het juiste hout gesneden en beschikt over de kwaliteit en mentaliteit die past bij sc Heerenveen."


Aldus de officiële website.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Beetle » 21-06-2022 18:30

Goeie aankoop. Wel eens grillig maar hij liet bij Willem II leuke dingen zien. 24 jaar, in de top van zijn kunnen.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9cDJDWGBnU
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor DSCH » 23-06-2022 07:18

Ben echt benieuwd naar hoe we dit jaar gaan spelen. Wordt hij als vleugelspeler gehaald, als wingback of misschien wel als beide en dat we van systeem gaan rouleren? In ieder geval een prima transfervrije aanwinst. Of hij basis zal spelen betwijfel ik, maar je weet het maar nooit.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Jazz » 25-06-2022 14:15

Statistieken zien er niet heel goed uit. Snap niet waarom mensen laaiend enthousiast zijn. Naar mijn ogen is dit gewoon opvulling in de breedte.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Otsje P » 25-06-2022 15:20

Jazz schreef:Statistieken zien er niet heel goed uit. Snap niet waarom mensen laaiend enthousiast zijn. Naar mijn ogen is dit gewoon opvulling in de breedte.


Ik heb eigenlijk nergens laaiend enthousiaste reacties gezien als ik eerlijk ben.

Technisch vaardige, hard werkende multifunctionele speler met een goed linkerbeen. Prima jongen om in je selectie te hebben maar waarschijnlijk niet de nieuwe kers op de taart.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Superfries1994 » 25-06-2022 17:09

Misschien als wingback in een systeem met 3/5 verdedigers wel bruikbaar, maar lijkt op basis van de afgelopen twee seizoenen wel tekort te komen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor jorro » 25-06-2022 18:56

De meeste spelers die Ferry heeft gehaald (zonder huur) blijken prima bij ons te passen en goed te renderen. Ik ben dan ook geneigd om daarop te vertrouwen.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor fuotbalgek » 25-06-2022 22:23

Begrijp deze discussie in zijn geheel niet zo goed. Kijkend naar het aantal spelers dat we hebben en de bezetting op zowel de linksback of verder vooruit geschoven op de zijkanten is dit een welkome aanvulling, puur kijkend naar bezetting.

Kohlert zelf is speler van het jaar geworden bij Willem II, geeft altijd 110%, is op verschillende plekken inzetbaar, comfortabel aan de bal, redelijk linkerbeen, en staat voor de beste jaren in zijn carrière qua leeftijd. We kunnen geen 20 spelers in de categorie Sarr halen. Dit is een prima optie, transfervrij.

Kan concurreren met Kaib in een vijfmans verdediging, of meer vooruit in een andere samenstelling. En ook prima als hij hier eerst op de bank zit, met elf spelers ga je het seizoen niet uitspelen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor wilbot » 25-06-2022 23:19

de man heeft nog geen wedstrijd voor ons gespeeld en word nu al min of meer afgebrand.
even afwachten wat kees er van maakt misschien?
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Beetle » 26-06-2022 17:15

wilbot schreef:de man heeft nog geen wedstrijd voor ons gespeeld en word nu al min of meer afgebrand.
even afwachten wat kees er van maakt misschien?

Vind ik wel meevallen. Twee zure reacties, de rest gematigd tot zeer positief. Ik zie een fraai seizoen voor me. Tenzij Covid weer de boel verstoort.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor badfrisianboy » 26-06-2022 17:44

Interessante discussie over Köhlert.

Mocht Köhlert gehaald zijn als linksvoor, dan is hij de vervanger van Filip Stafanovic die is vertrokken. Volgens mij gaan we er op dat moment op vooruit.

Mocht Köhlert in een 5-3-2 systeem gehaald zijn als linkervleugelverdediger dan is hij de vervanger van Lucas Woudenberg. In die situatie gaan we er volgens mij ook op vooruit.

Verder past Köhlert in mijn optiek wel in de visie van het bestuur om een elftal in het veld te zetten waarin de supporters zichzelf herkennen. Een elftal wat keihard werkt en strijd om elke meter. En laat Köhlert nu exact zo'n type speler zijn. Als je een dergelijke speler bovendien transfervrij binnen kunt halen, dan is dit toch niet een slechte transfer.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Superfries1994 » 27-06-2022 01:39

Nou nou nou, zure reactie, afgebrand... Een beetje overdreven, net zoals het overdreven is om ontzettend tevreden te zijn met een aankoop die als linksbuiten in twee seizoenen drie keer scoort. We sturen huurlingen met vergelijkbare cijfers terug.
Köhlert kwam geweldig binnen met een paar mooie goals in 19/20, daar ken ik hem het meest van in ieder geval. Zijn twee meest recente seizoenen moest ik even opzoeken en niet zonder reden, gezien zijn lage rendement. Hij heeft zich op het eind van dit seizoen heel aardig herpakt, maar verloor aan het begin van dit seizoen en ook vorig jaar zijn basisplaats bij een ploeg die vervolgens gedegradeerd is. Hij werkt volgens iedereen keihard, maar de vraag of hij kwalitatief goed genoeg is om echt iets als buitenspeler aan ons team toe te voegen, lijkt me toch gerechtvaardigd. Dit dan afdoen als zuur of afbranden...
Als wingback is het een ander verhaal, daar kun je met veel inzet, snelheid en een goede basistechniek heel ver komen en die kwaliteiten lijkt hij ook te hebben. Als buitenspeler ben ik niet echt overtuigd en hoop ik dat we niet in een situatie zoals afgelopen seizoen terecht gaan komen, waarbij we graag een elftal met buitenspelers willen opstellen maar opgescheept zitten met jongens die allemaal niet goed genoeg zijn. We zullen zien wat Ferry en Kees nog meer in petto hebben.
Overigens is Köhlert geen speler van het jaar geworden, maar Wellenreuther. Köhlert werd verdienstelijk tweede: https://www.willem-ii.nl/artikel/wellen ... et-seizoen
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor Superfries1994 » 23-04-2023 10:09

Kan niet verdedigen jammer genoeg. Alleen bruikbaar in een 532 systeem hierdoor, want als pure aanvaller ook niet goed genoeg.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Mats Köhlert

Berichtdoor DSCH » 11-05-2023 11:55

Superfries1994 schreef:Kan niet verdedigen jammer genoeg. Alleen bruikbaar in een 532 systeem hierdoor, want als pure aanvaller ook niet goed genoeg.


Eens. Aan het begin van het seizoen was ik positief verrast en deed hij het goed. Nu heeft hij het duidelijk moeilijker.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 7. Mats Köhlert

Berichtdoor Superfries1994 » 17-09-2023 11:15

Ik vind Mats als opkomende wingback een goede speler voor ons, maar als linksback is het verdedigend heel matig. Dat werd vorig jaar al duidelijk, maar gisteren in de Kuip, als ervaren Eredivisiespeler, zoveel fouten maken aan de bal en verdedigend zó ver achter je man aan moeten lopen, iedere keer weer.

Hij had echt een goed begin vorig jaar, waarin zijn kwaliteiten echt tot zijn recht kwamen en boven zichzelf uit kon stijgen. Erg jammer dat hij die ontwikkeling in een 433 niet heeft kunnen doorzetten.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27


Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten