Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 23-11-2021 11:35

SC Heerenveen wist ondanks een vroege rode kaart van aanvaller Anthony Musaba, toch met 2-1 te winnen in het thuisduel tegen Willem II. Vlak na rust kwam de ploeg eerst nog op achterstand, maar kon het tij keren.

...Jansen benadrukte afgelopen vrijdag dat de verwachting van SC Heerenveen niet ineens hoger moeten zijn na deze overwinning. "Ik blijf dit zeggen omdat het de waarheid is", geeft hij aan. "Wij moeten geen wonderen verwachten van dit elftal."

"Wat wij tegen Willem II hebben gepresteerd is gewoon hartstikke goed. We kunnen door deze overwinning weer naar boven kijken. Die ambities hebben we ook, we willen daar weer naartoe, maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen", besluit Jansen.


Hoe wil je topsport klimaat creëren als je met deze uitspraken komt? Slappe hap instelling en jezelf indekken mocht het minder gaan. Je bent als club gewoon een top 9 club qua inkomsten, uitgaven, spelersbudget, transferwaarde etc.

Dan mag je inderdaad wel iets verwachten. Soms vraag ik mij echt af of Janssen niet gewoon te lief is en te eerlijk.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor davp » 23-11-2021 13:42

Daarnaast is het ook een lekker signaal naar je spelers. Eigenlijk zegt Jansen dat hij met een stel koekenbakkers opgescheept zit. Als speler zou ik niet een stap extra zetten voor iemand die zo weinig vertrouwen in z'n spelers heeft.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-11-2021 16:34

In de nabeschouwing zei hij ook dat ze een plannetje hadden bedacht en dat kon na de rode kaart de prullenbak in
Ik weet niet welk plan het was, maar tot de rode kaart leek het nergens op
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Lipton » 02-12-2021 13:42

Het is ook een opmerking die totaal niet ontwikkelings gericht is. En dan is typisch de cultuur bij Heerenveen.

"Vroeger" was die mentaliteit er wel meer, door de gehele club heen. Maar dan praten we over de begin jaren 2000...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-12-2021 23:18

Heeft de club nu nog wel een cultuur dan?
Ik zie er niks van....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 11-12-2021 22:15

Johnny Jansen:

https://twitter.com/i/status/1469775245678723075

Niet meer serieus te nemen deze man.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-12-2021 22:20

Elke dag dat hij trainer is van onze club is de club niet meer serieus te nemen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor hhage » 11-12-2021 23:02

JJ ziet het zelf toch ook wel dat hij er niet alles uithaalt wat van deze selectie verwacht mag worden. En wanneer hij zegt dat een 12de plek wel normaal is is hij wat mij betreft af. Hoe graag hij ook de 2de Foppe wil worden het zit er nu nog niet in. Tijd voor een frisse wind voor de groep.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-12-2021 00:26

Ik ben absoluut geen fan van JJ, maar met deze aanval kan je ook weinig uitrichten
Denk dat 90% van de mensen de basisopstelling de beste opstelling vinden die er is. De keeper en verdedigend eigenlijk best goed, al weet ik soms niet waar Kaib mee bezig is. Is Woudenberg betere optie ?
Het middenveld met Joey, Madsen en Halilovic is ook prima, maar waren vandaag allen ondermaats
Voorin Musaba, Henkie en Stevanovic
Musaba: Bakt er werkelijk niks van. Tegen Ajax was het redelijk, daarna veel gedraaf en mislukte acties en 0,0000 rendement. Je zou bijna heimwee krijgen naar Van Bergen
Henk Veerman: Zolang hij zijn doelpunten maakt, kan je hem erbij hebben. Als hij dat niet doet, voegt hij ook werkelijk niks toe
Stevanovic: Af en toe een leuk momentje, maar ook bij hem het rendement te laag

Maar wat zijn de alternatieven?
Siem de Jong is weer fit, die zou nu weer in de spits kunnen spelen.
Nygren vaak genoeg de kans gehad, maar kan je ook terug naar Genk sturen
Aj Hajj. Meestal als invaller prima, tegen Sparta ook dramatisch. Als hij in de basis staat, valt dat ook vaak tegen

Er valt heel veel op JJ aan te merken, maar voorin is echt Heerenveen onwaardig. Als je dan zelf niet of nauwelijks scoort, moet je er voor zorgen dat je achterin de "0" houdt. Daar scoort Heerenveen wel een voldoende
Vind het best knap dat deze selectie al 22 punten heeft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-12-2021 07:26

Meen je serieus dat er een prima middenveld staat? Het middenveld is ons probleem naar mijn idee. Madsen komt elke bal halen en speelt hem vervolgens breed. En sjokt verder maar wat rond en gaat nul duels aan. En heeft 0 diepgang. Joey voetbalt in het tempo van een bejaarde. Heeft ook 0 diepgang. En Halililovic levert elke bal in. Ze schakelen alledrie niet om, komen geen man voorbij en komen zelden voorr de goal. Ik vind het een heel slecht middenveld. Totaal niet complementair aan elkaar. Wie zet nu Joey en Madsen op 1 middenveld? Dat bedenk je niet....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-12-2021 09:38

Ben het wel met je eens dat ze niet echt complementair zijn, maar veel meer keuzes zijn er niet. Ja Kongolo.... als je het over sjokken hebt
Als ze voorin nou eens een bal vast houden, houd je de bal ook eens in de ploeg
Zet Siem de Jong maar in de spits, dat is een beter aanspeelpunt dan Henk
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 12-12-2021 15:03

Ik denk dat wanneer onze voorhoede er in slaagt de bal eens wat vaker en langer vast te houden dat ons middenveld dan ook beter tot zijn recht komt. Ben het er absoluut mee eens dat ons middenveld niet complementair is aan elkaar, maar ik heb ook vaak het idee dat, met name Halilovic, niet diep durft te gaan. Het heeft namelijk geen zin meer om dat te doen want elke keer als je gaat ben je de bal alweer kwijt omdat je hem nooit in de ploeg kan houden. Met name Henk is echt een drama, ook ik ben geen fan van Jansen, maar daar kan hij echt weinig aan doen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 13-12-2021 00:39

Halilovic is ook geen tien, net als Joey. Als je die twee hebt moet je ze als zes en acht laten renderen in dit systeem, en een echte tien opstellen. De keuze voor Madsen, en dan Halilovic maar op tien is een armoede keuze uit defensieve gedachten, net als halilovic naar links, net als musaba er af voor el hajj. Deze staf denkt niet vanuit hoe we gaan voetballen, en we komen dus ook nooit aan voetballen toe. Als je wat wilt aan de bal heb je een balvaste spits nodig, en een echte tien. Tegen clubs als Sparta voortaan maar Siem in de spits en El Hajj op tien. Veerman en Halilovic er achter. Twee buitenspelers er bij, en voetballen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 13-12-2021 03:07

DSCH schreef:Ik denk dat wanneer onze voorhoede er in slaagt de bal eens wat vaker en langer vast te houden dat ons middenveld dan ook beter tot zijn recht komt. Ben het er absoluut mee eens dat ons middenveld niet complementair is aan elkaar, maar ik heb ook vaak het idee dat, met name Halilovic, niet diep durft te gaan. Het heeft namelijk geen zin meer om dat te doen want elke keer als je gaat ben je de bal alweer kwijt omdat je hem nooit in de ploeg kan houden. Met name Henk is echt een drama, ook ik ben geen fan van Jansen, maar daar kan hij echt weinig aan doen.

Waarom kan Jansen daar weinig aan doen? Natuurlijk heeft het elftal zwakke plekken, maar andere ploegen in deze competitie hebben die net zo goed. Binnen die (on)mogelijkheden lukt het andere coaches om meer uit de investeringen te halen dan Jansen. Er zit geen enkele lijn in het spel na drie seizoenen Jansen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 13-12-2021 20:31

Ik vind dat Jansen er vrij weinig aan kan doen dat Henk geen bal vast kan houden of een kopduel kan winnen. Is het de motivatie bij Henk? Daar zou Jansen wellicht wat aan kunnen doen, maar bij Henk is het ook kwaliteit. Ik vind hem daarom ook niet in een 4-3-3 systeem passen. Iets waar Jansen overigens wel wat aan zou kunnen doen als de selectie wat meer in balans komt. Hopelijk kan dat komende winter.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 14-12-2021 00:00

DSCH schreef:Ik vind dat Jansen er vrij weinig aan kan doen dat Henk geen bal vast kan houden of een kopduel kan winnen. Is het de motivatie bij Henk? Daar zou Jansen wellicht wat aan kunnen doen, maar bij Henk is het ook kwaliteit. Ik vind hem daarom ook niet in een 4-3-3 systeem passen. Iets waar Jansen overigens wel wat aan zou kunnen doen als de selectie wat meer in balans komt. Hopelijk kan dat komende winter.


Dan moet Jansen een keuze maken. Wil je 433 spelen en voetballen, dan moet je veerman, halilovic en el hajj opstellen, en Siem in de spits zetten. En anders moet je defensieve zekerheid inbouwen, en gaan counteren. Dat laatste lijkt meer wat hij nu poogt te doen, maar thuis tegen Sparta is dat pure armoede.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 14-12-2021 10:08

DSCH schreef:Ik vind dat Jansen er vrij weinig aan kan doen dat Henk geen bal vast kan houden of een kopduel kan winnen. Is het de motivatie bij Henk? Daar zou Jansen wellicht wat aan kunnen doen, maar bij Henk is het ook kwaliteit. Ik vind hem daarom ook niet in een 4-3-3 systeem passen. Iets waar Jansen overigens wel wat aan zou kunnen doen als de selectie wat meer in balans komt. Hopelijk kan dat komende winter.


Waar hij wel invloed over heeft gehad is het feit dat Veerman weer naar Heerenveen is gekomen. Iedereen wist en ziet dat hij geen bal vast kan houden of een kopduel kan winnen. Dat was 5 jaar geleden ook al zo. Het feit dat hij Henk ook niet kan motiveren om 110% te geven zegt genoeg over Janssen en de instelling van Henk.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-12-2021 13:56

De commentator is ook niet heel positief over JJ en dat is toch een neutraal persoon
Lijkt me toch dat dit JJ zijn laatste seizoen is, maar misschien beter dat hij eerder vertrekt, al komt er dan wel weer onrust
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 19-12-2021 18:18

Ik ben vaak kritisch op Johnny Jansen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het interview van Johnny Jansen bij Omrop Fryslân vandaag erg sterk en overtuigend vond. Dat mag, nee dat moet, ook gezegd worden. Kreeg wel een goed gevoel bij dit interview en dat is wel eens anders geweest.

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1113 ... ngen-we-af
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Satyr » 23-12-2021 09:32

Een aantal media zeggen dat Jon Dahl Tomasson de nieuwe trainer gaat worden.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Demster » 23-12-2021 09:47

Satyr schreef:Een aantal media zeggen dat Jon Dahl Tomasson de nieuwe trainer gaat worden.

Malmö inruilen voor Heerenveen... Je moet het maar willen.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-12-2021 12:56

Hij is 2x kampioen geworden en heb niet gelezen dat hij daar weggaat
De competitie loopt daar van maart tot november. Kan me niet voorstellen dat hij halverwege het seizoen ( juni dus) naar ons toe gaat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor sidodejong » 24-12-2021 13:24

Van wonderen verlengt zijn contract niet, zouden ze voor hem gaan?
sidodejong
Nieuw talent
 
Berichten: 55
Geregistreerd op: 07-09-2020 19:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 25-12-2021 10:38

sidodejong schreef:Van wonderen verlengt zijn contract niet, zouden ze voor hem gaan?


Ik denk dat van Wonderen richting Groningen gaat. Buijs heeft daar al te horen gekregen dat ze zijn contract niet gaan verlengen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor sinjoor » 29-12-2021 10:48

Satyr schreef:Een aantal media zeggen dat Jon Dahl Tomasson de nieuwe trainer gaat worden.


Op basis waarvan zou Tomasson de juiste keuze zijn? Louter op basis van zijn verleden hier als speler. Bij Roda degradeerde hij. Van Wonderen lijkt me op zich een goede trainer, maar bij GAE is het natuurlijk makkelijker werken dan hier.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-12-2021 12:03

Van Wonderen weet je ook niet
Hij staat vooral bekend om het achterin dicht te houden, niet om het mooie voetbal. En nu het publiek weg is pakken ze in thuiswedstrijden ook niet zoveel punten meer.

Tomasson weet ik ook niet. Bij Malmo mag je verwachten kampioen te worden. En de Rangers zijn ook niet meer zo goed als 20 jaar geleden
Tomasson heeft wel de gunfactor, maar dat had JJ ook. Zou jammer zijn als Tomasson bij slechte prestaties via de achterdeur eruit vliegt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor igo » 30-12-2021 16:21

Hij heeft zijn vertrek bij Malmö aangekondigd, 1+1=2.

Tomassen heeft samen gespeeld met Ferry de Haan bij Feyenoord en was trainer van Excelsior toen De Haan daar directeur was. Ook heeft hij samengespeeld met Tobiassen, mooie combinatie lijkt mij zo.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor zweed1 » 30-12-2021 17:40

Hoop dat hij naar ons komt en dan nog 1 of 2 spelers meeneemt. Bijvoorbeeld spits Colak die ze gehuurd hebben van een Griekse club dacht PAOK Saloniki
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 30-12-2021 18:14

zweed1 schreef:Hoop dat hij naar ons komt en dan nog 1 of 2 spelers meeneemt. Bijvoorbeeld spits Colak die ze gehuurd hebben van een Griekse club dacht PAOK Saloniki


Colak heeft een contract tot 2024, die moet dan gekocht worden. Niet hele slechte resultaten trouwens, wel wat oud. Verwacht niet dat we hieraan kunnen verdienen. Misschien als een club uit China of Dubai langskomt...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Demster » 01-01-2022 19:45

zweed1 schreef:Hoop dat hij naar ons komt en dan nog 1 of 2 spelers meeneemt. Bijvoorbeeld spits Colak die ze gehuurd hebben van een Griekse club dacht PAOK Saloniki

Mocht Tomasson komen dan heb ik liever, van wat ik gezien heb, een Sarr of een Nanasi.

Maar goed, dat zijn 2 spelers met behoorlijke potentie en met de financiën die wij hebben zijn waarschijnlijk alle spelers (met potentie) van Malmö een utopie.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten