Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Appie_M » 01-05-2014 14:39

Ik ben heel erg benieuwd wat voor statement de Roon bedoeld. Hoop niet dat we onnodig geouwehoer gaan krijgen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 01-05-2014 15:24

laat ze zich gewoon met voetbal bemoeien
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor SVSCH » 01-05-2014 15:47

Inderdaad Torcida. Het vertrek van van Dijk had ik ook niet verwacht, maar het is niet aan de spelers om zich hiermee te bemoeien. Als ze zelf een lager aanbod krijgen dan ze willen zijn ze ook zo vertrokken. Misschien is het statement allemaal wat salaris inleveren zodat van Dijk kan blijven?
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 01-05-2014 18:06

Thinkman schreef:
Helemaal eens.. Met je eerste zin! Je mag hier en daar wel een factor tien toepassen. En dan heb je het over schrik niet 150 modale jaarsalarissen. Dat plaatst sommige zaken wel in een heel ander perspectief!

Oops een nulletje te weinig ingetikt. En dan klopt de rest van het verhaal natuurlijk ook niet meer.
Maar inderdaad, het lijkt haast onmogelijk om alleen door mensen te ontslaan weer een gezonde situatie te krijgen. Daarom ben ik nog steeds van mening dat het er door drukken van het nieuwe bestuur op dat moment niet goed is geweest. Onder leiding van Sporre was er rust. Hij deed geen rare dingen. Zei geen rare dingen. En van Erve was bezig met een enorme inhaalslag. Ik vraag me af wat er aan de inkomstenkant gebeurd was als hij ten minste gedurende het seizoen zijn klus had mogen voortzetten. Men wist dat er veel contracten afliepen. Het wordt nog een hels karwij om in 2016 een kleine winst te boeken. Ik moet het in ieder geval eerst nog maar eens zien. Ik lees al dat er binnen de OSSH toch nogal wat sponsoren niet verlengen. Een kwalijke zaak!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor hm_DR88 » 01-05-2014 19:13

SVSCH schreef:Inderdaad Torcida. Het vertrek van van Dijk had ik ook niet verwacht, maar het is niet aan de spelers om zich hiermee te bemoeien. Als ze zelf een lager aanbod krijgen dan ze willen zijn ze ook zo vertrokken. Misschien is het statement allemaal wat salaris inleveren zodat van Dijk kan blijven?


Klinkklare onzin in mijn ogen. Waarom mag een spelersraad zich hier niet mee bemoeien. We leven niet meer in de jaren 30 waar een feodaal systeem misschien wel getolereerd werd. Het komt bij mij over alsof dit ontslag voor de betrokken partijen als donderslag bij heldere hemel plaatsvindt. Bij het evalueren van het functioneren van een elftalbegeleider speelt natuurlijk de spelersgroep ook een rol. Blijkbaar worden de beslissingen zonder enige vorm van ruggespraak hier genomen. Maar dat was niet nieuw dit jaar. We gaan hier met zijn allen de vruchten nog van plukken.
Supporters kunnen tijdelijk worden zoet gehouden met een gratis kaartje voor bijvoorbeeld de play-off . Maar men moet beseffen dat deze vorm van goodwill als sneeuw voor de zon verdwijnt als straks de successen in het nieuwe seizoen tegen gaan vallen. Ik maak me nog steeds zeer grote zorgen over de bewegingen die in de club gaande zijn.

Er lijkt me op bepaalde gebieden verduveld weinig veranderd. Alleen de touwtjes zijn in andere handen. De bewegingen zijn hetzelfde. Er is een jaar geleden gekozen. Dit leverde een groot aantal verliezers op. Wie de winnaars zullen zijn, moet nog blijken.

Communicatie blijft blijkbaar een lastig verhaal. Het is inderdaad jammer dat dit via de pers op straat komt. Daarmee geef je je opponenten vooral munitie om te ageren over de wijze waarop geageerd wordt en niet waarop dit zou moeten gebeuren. Ik hoop dat Herman van Dijk in het resterende stukje contact fatsoenlijk wordt behandeld (voor zover dit nog mogelijk is).
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 01-05-2014 19:18

De vraag is maar net of je een betaalde kracht nodig hebt als elftalbegeleider. Was die er bijvoorbeeld altijd al of is dat toegevoegd in de financieel goede jaren. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de vraag of er een of twee assistenten voor Dwight moeten worden aangesteld. In de tijd van Foppe was toch alleen Verbeek assistent ? Wat moeten al die extra assistent toch erbij op de bank ? Ik vind het maar overdreven.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 01-05-2014 21:06

Die assistenten hebben vooral hun waarde op de trainingen. Daardoor kun je gerichter in kleinere groepen of individueel toegespitst trainen. De teammanager moet nogal wat dingen regelen rondom de selectie. Begeleiding van spelers blijft belangrijk aandachtspunt maar misschien combineert men beide rollen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor mitrita » 02-05-2014 11:48

Over de ontslagen graag hier verder.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Baggerraartje » 02-06-2014 09:34

Met deze 2 aankopen, heeft Vonk wel adequate gereageerd! Mag ook wel eens gezegd worden.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 02-06-2014 09:56

Baggerraartje schreef:Met deze 2 aankopen, heeft Vonk wel adequate gereageerd! Mag ook wel eens gezegd worden.


Hoezo adequaat? Ze hebben een transfervrije speler en een aankoop gedaan van 18 waarvan de vraag nog maar is of hij gelijk een basisspeler kan zijn. Gewoon twee nieuwe spelers maar of dat adequaat is...
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Baggerraartje » 02-06-2014 10:07

Een tranfervrije speler die meerdere clubs voor het uitkiezen heeft...en een talent . Ze hadden ook kunnen wachten tot dat er iemand verkocht zou worden. Stel dat die tranfers pas na het WK plaatsvinden, heb je toch adequaat gereageerd. Of jij moet het woord " adequaat " anders invullen?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 20-06-2014 10:58

Herman van Dijk komt weer terug. Heeft zijn ontslag bij het UWV aangekaart en deze ontslagaanvraag is afgekeurd.
Dus Herman komt weer terug, tja afgezien van zijn recht om een ontslag te laten toetsen, lijken mij de verstandhoudingen dan toch verstoord. Van beide kanten. En de functie is volgens mij opgeheven, of wordt anders ingevuld. Dus wat gaat of moet hij dan doen?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor dirk3 » 21-06-2014 07:03

Heerenveen gaat harder trainen volgens Vonk. Vind ik een goede zaak. In het hedendaagse voetbal speelt het fysieke aspect een steeds grotere rol. Alleen goed voetballen is niet meer voldoende. Bijkomend voordeel is dat talenten zo meer aansluiting vinden bij de topcompetities.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Fanatismo » 21-06-2014 10:48

TORCIDA schreef:Herman van Dijk komt weer terug. Heeft zijn ontslag bij het UWV aangekaart en deze ontslagaanvraag is afgekeurd.
Dus Herman komt weer terug, tja afgezien van zijn recht om een ontslag te laten toetsen, lijken mij de verstandhoudingen dan toch verstoord. Van beide kanten. En de functie is volgens mij opgeheven, of wordt anders ingevuld. Dus wat gaat of moet hij dan doen?


Dat kun je hem misschien vanmiddag op de 1e training wel vragen, als je er tenminste bent :)
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 21-06-2014 16:51

Herman is terug. Of eigenlijk nooit formeel weg geweest. Hij was vanmiddag ook aanwezig op de 1e training.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 23-06-2014 07:58

Net even het filmpje op de site gezien over de 1e training. Dwight Lodeweges komt hele erg prettig op mij over. Heb het gevoel dat deze man past als een bus.

dirk3 schreef:Heerenveen gaat harder trainen volgens Vonk.


Ik weet niet zozeer of het om harder trainen gaat, als wel om meer trainen. Het lijkt er op dat de spelers buiten de standaard trainingen meer individuele trainingen gaan krijgen. Wellicht dat we dat meer moeten zoeken in de hoek met met de familie van den Berg, en de turnhal en dergelijke.

Goede zaak wat mij betreft.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Knipecity » 23-06-2014 10:28

Het Eco Coaching zal wel een belangrijk speerpunt van de club worden. De club wil weer, zoals eerder onder Verbeek en Foppe speelrs individueel sterker en beter maken waardoor het geheel ook beter wordt en ze hebben daar een trainer bij gezocht die daar voor open staat. Geen passant die perse zijn eigen weg wil gaan, maar iemand die de filosofie van de club uitdraagt, een opleidingsinstituut.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 23-06-2014 12:43

Laten we het 'gerichter trainen' noemen.... Goed dat men daarop terug grijpt. De passanten hebben behoorlijk aan dat fundamnet lopen morrelen in plaats van door te bouwen op wat er was.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor tsfo » 23-06-2014 13:15

Ik heb ook helemaal het gevoel dat de juiste weg is in geslagen. het fundament moet weer versterkt worden, want dat is de basis. Hoop dat we weer kunnen genieten van ons Heerenveen !
tsfo
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 31-03-2014 10:03

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Flamingo » 23-06-2014 13:32

Ben ik de enige die sceptisch is over deze gang van zaken? Ik ben het eens met multidisciplinair en weerbaar (fysiek en mentaal gecombineerd). Echter is het zo dat de inspanningsfysioloog weg is en ze op die kant van het verhaal proberen te bezuinigen. Het is echter in deze tijd belangrijk om goed te monitoren hoe er getraind wordt en hoe de ploeg er fysiek voor staat. Naast trainen is herstel namelijk erg belangrijk als je als ploeg wilt presteren. Individuele ontwikkeling is bij het eerste niet altijd het belangrijkste.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 23-06-2014 13:45

Flamingo schreef:Ben ik de enige die sceptisch is over deze gang van zaken? Ik ben het eens met multidisciplinair en weerbaar (fysiek en mentaal gecombineerd). Echter is het zo dat de inspanningsfysioloog weg is en ze op die kant van het verhaal proberen te bezuinigen. Het is echter in deze tijd belangrijk om goed te monitoren hoe er getraind wordt en hoe de ploeg er fysiek voor staat. Naast trainen is herstel namelijk erg belangrijk als je als ploeg wilt presteren. Individuele ontwikkeling is bij het eerste niet altijd het belangrijkste.


Vergeet niet dat wij geen dubbel programma draaien. Geen Europees voetbal, en slechts sporadisch een bekerduel. De nadruk komt weer op de ontwikkeling te liggen. Waar de nadruk de afgelopen jaren vooral op het resultaat gericht was. Technische en mentale aspecten van de ontwikkeling hoeven daarbij niet zo zeer een aanslag op het fysieke gestel te zijn. Bij krachttraining is dit uiteraard wel het geval.

Maar ik mag toch aannemen dat men dit nadrukkelijk in het oog houdt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Flamingo » 23-06-2014 13:51

Maar ik mag toch aannemen dat men dit nadrukkelijk in het oog houdt.


Dat vraag ik me af, maar ik ben benieuwd.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries88' » 23-06-2014 14:04

Jelmar van der Wal is aangetrokken als loop- en conditietrainer, Steven Edelenbos is krachttrainer en je hebt de ECO-trainers ook nog. Er is dus nog steeds toezicht op fysieke ontwikkeling. Het is anders ingevuld, niet volledig verdwenen. Of dit voldoende is moet blijken, maar ik voorzie nu niet een probleemsituatie.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 23-06-2014 16:36

Otsje P schreef:Maar ik mag toch aannemen dat men dit nadrukkelijk in het oog houdt.

Dat lijkt inderdaad te gebeuren. Ze gaan niet alleen bezig met de jeugdige talenten om ze beter te maken. Ze zijn er van overtuigd dat de 'oudgedienden' voor zover je daar nog van kunt spreken ook nog steeds beter kunnen worden. Op wat voor vlak dan ook. Ik heb zo'n idee dat naast de 'normale' trainingen voor iedere speler persoonlijk een programma ontwikkeld wordt waarin specifiek getraind kan / zal gaan worden. Dit waren uitspraken die volgens mij gedaan werden in het onderwerp dat ze dachten dat er uit de groep meer te halen is.
Mooi voor de supporters en sponsoren is dat ze willen dat de spelers daar ook meer hun gezicht laten zien. Ze willen naast de wedstrijden de spelers ook op ander gebied belangrijk maken voor de club. Helemaal goed wat mij betreft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-08-2014 17:04

Vandaag eens een training bezocht. Wat een verschil met vorig jaar. Nu staat er een trainer die bezig is met de groep, die aanwijzingen geeft, er bovenop zit en plezier uitstraalt. Van Basten keek alleen hoe de assistenten het werk deden. We hebben weer een trainer! :D
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 04-08-2014 17:26

Heerenveen rules schreef: Van Basten keek alleen hoe de assistenten het werk deden.


Dat doet hij nu in Alkmaar , voor nog meer centjes . Het blijft een vreemde wereld , gelukkig zijn ze in Alkmaar wel zo slim om er een aantal prima assistenten ( Haar, Pastoor) aan toe te voegen. Zal ook daar wel weer een prima uithangbord zijn...
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor 1983 » 04-08-2014 17:31

Klopt en type als van Basten en ook Rijkaard hebben dat wel nodig. Van Basten moest het hier doen met een no no als Herder, daar heb je natuurlijk niet veel aan. Een Lodeweges zou ook prima in zo'n rol kunnen dienen, zie in hem veel meer een assistent/veldtrainer (wat ie ook veel is geweest in zijn carrière) dan hoofdcoach. Hopelijk bewijst ie me het tegendeel.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor frisianbadboy » 04-08-2014 17:32

Vandaag eens een training bezocht. Wat een verschil met vorig jaar. Nu staat er een trainer die bezig is met de groep, die aanwijzingen geeft, er bovenop zit en plezier uitstraalt. Van Basten keek alleen hoe de assistenten het werk deden. We hebben weer een trainer!


Ik vandaag even bij de middagtraining geweest. Ik kan bovenstaande beamen. er werden oefeningen gedaan om automatismen te creeëren, positiespelletjes gedaan waarbij er inderdaad de nodige aanwijzingen werden gegeven. Dit noem ik inderdaad trainen en spelers beter maken.

Jammer blijf ik wel vinden dat ook Lodeweges lijkt te gaan vasthouden aan een middenveld waarbij zowel de Roon als van den Berg beide spelen. Daarin ben ik zeer teleurgesteld en was er, getuige de verhalen over spektakel willen bieden, ook niet vanuit gegaan dat een anti-voetballer als van den Berg onder deze trainer weer zou spelen. Toch geef ik de trainer eerst het voordeel van de twijfel. Op de trainingen zie ik inderdaad goede oefenstof en wordt er serieus gewerkt aan een visie en manier van spelen. Waarom dat niet zonder van den Berg kan begrijp ik dan weer niet.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 15:41

Raar moment gister. Ten Voorde staat als een malle Sinkgraven z'n hoofd te verbinden en achter zijn rug wisselt Lodeweges hem voor Thorsby. Waarna Sinkraven alles weer van z'n hoofd kon halen. Wat voor communicatie heb je dan op de bank?!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor siesta » 01-04-2017 14:51

Sibon weg? Zo'n man moet je toch in welke functie dan ook bij de club behouden? #cultheld
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten