Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 28-03-2014 18:42

Het valt allemaal wel goed voor Heerenveen deze zomer. Ze hebben de kans om nu alles weer opnieuw op te bouwen en het goede dat er al is te laten staan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Gekko » 28-03-2014 20:40

Opvallende keuzes en dat mag je schoon schip maken noemen. Roelofsen was er pas net, Herder een clubman. Klompe mag blijkbaar wel blijven.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Thinkman » 28-03-2014 20:51

Gekko schreef:Opvallende keuzes en dat mag je schoon schip maken noemen. Roelofsen was er pas net, Herder een clubman. Klompe mag blijkbaar wel blijven.


Doorselecteren heet dat! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Knipecity » 28-03-2014 20:53

BK2007 schreef:Dus ook vergaand schoon schip in de Technische Staf. Daarbij komt het wel goed uit dat de contracten afliepen :wink:

Dit lijkt erop dat Tieme Klompe nu de eerste assistent wordt en waarschijnlijk ook de enige ?
Ik vond het al zo'n onzin al die assistenten erbij op de bank.

Je vergeet dat de meeste nieuwe trainers ook liefst een assistent meenemen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor hm_DR88 » 28-03-2014 21:32

Superfries1994 schreef:Het valt allemaal wel goed voor Heerenveen deze zomer. Ze hebben de kans om nu alles weer opnieuw op te bouwen en het goede dat er al is te laten staan.


Het afbreken is geen garantie voor het goed bouwen. Dit laatste is vele malen lastiger.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries88' » 29-03-2014 11:39

Knipecity schreef:Je vergeet dat de meeste nieuwe trainers ook liefst een assistent meenemen.


Dat beleid is wel afgezworen door Heerenveen sinds Libregts. Volgens mij gaat dat niet gebeuren.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor davp » 29-03-2014 13:38

Ben er absoluut niet rouwig om dat vd Sleen vertrekt. Geen enkele keeper is onder hem echt aanzienlijk beter geworden. Vraag is natuurlijk wel wat er voor terug gaat komen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor H-J » 29-03-2014 18:13

Vonk heeft nog veel te leren. Spelers van de beloften horen na de training in de kleedkamer of ze wel of niet mogen blijven. Kramer was al bekend, Heerkes volgens mij nog niet. Daarnaast nog 1 of 2 spelers.

Spelers die mogen blijven moeten eerst bij Riemer op de koffie.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor hm_DR88 » 29-03-2014 22:29

H-J schreef:........ Spelers van de beloften horen na de training in de kleedkamer of ze wel of niet mogen blijven. ......


Laten we toch echt hopen dat het wel wat professioneler gaat. Het gemak waarmee we trouwens hier op dit forum afscheid nemen van een groot deel van de technische staf, is in mijn ogen wel triest. Een aantal bikkelharde uitspraken over personen wordt gedaan. Blijkbaar is het lastig om beide kanten van een verhaal op het netvlies te toveren. Empathisch komen een aantal forumgangers in mijn ogen niet erg sterk over. Ik hoop dat het bestuur met mensen als Van der Sleen, Roelofsen en Herder op een fatsoenlijke manier dit hebben besproken. Zeker voor een clubman als Herder moet dit toch enorm aankomen.

Voor een aantal van ons is het ontslaan van mensen ogenschijnlijk net zo gemakkelijk als het plaatsen van een forumbericht.
Het past helemaal in het verkilde klimaat van het afgelopen jaar.
Het bestuur is compleet vervangen, de organisatiestructuur is compleet gewijzigd, de technische staf is aan de kant gezet, een groot deel van de selectie is hun plekje niet zeker. Mogen alle supporters dan nog wel blijven hier?
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Sumzor » 29-03-2014 23:58

Welke beloften moeten allemaal weg dan nu?
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Flying Frisian » 30-03-2014 00:11

Sumzor schreef:Welke beloften moeten allemaal weg dan nu?

Alleen van Chiel Kramer is bekend dan zijn aflopende contact niet verlengd wordt. Van der Sleen gaf recentelijk aan dat Andries Noppert blijft, al is er nog geen officiële bevestiging van. Fahd Aktaou, Menno Heerkes en Stephen Warmolts hebben aflopende contacten.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2014 07:57

Het vertrek van Herder is wel jammer. Heb het altijd een aardige, prima kerel gevonden. Bovendien heeft hij bij alle teams die hij als hoofd onder zijn hoede had, gewoon uitstekend gepresteerd. Ik denk echter dat het voor Herder tijd wordt om bij een andere club te kijken, of om op eigen benen te gaan staan. Hij is hier nu onder 3 verschillende trainers de assistent geweest, heeft zowel de A1 als de beloften getraind. Het wordt voor Herder tijd om eens ergens anders in de keuken te gaan kijken. Net zoals Verbeek bij Heracles op eigen benen ging staan, om vervolgens na 2 jaar hoofdtrainer bij ons te worden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Baggerraartje » 31-03-2014 09:37

Henk herder was het "scholletje" van SC Heerenveen. Clubman is leuk, maar ook weer niet zaligmakend! Ik denk persoonlijk dat niemand hem zal missen.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2014 10:19

Baggerraartje schreef:Henk herder was het "scholletje" van SC Heerenveen. Clubman is leuk, maar ook weer niet zaligmakend! Ik denk persoonlijk dat niemand hem zal missen.


Ik denk dat je wat teveel VI tv gekeken hebt.

Herder is 21 jaar, ik herhaal 21 jaar!!! zeer gewaardeerd geweest binnen de club. Kampioen geworden met de B's, de A's en met de beloften. Zal dat niet op bepaalde kwaliteiten duiden denk je? Misschien is Henk geschikter als jeugdtrainer, dat zou kunnen, maar dat er met Henk ook een stukje kwaliteit weg gaat, is duidelijk.

De respectloze reacties van sommige mensen zijn echt niet te pruimen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Baggerraartje » 31-03-2014 10:59

Otsje P schreef:
De respectloze reacties van sommige mensen zijn echt niet te pruimen.


Dat kan jij wel respectloos vinden maar, 21 jaar mee hobbelen vind ik niet echt een prestatie. Je kan geen "Herder lijn" aanwijzen binnen de club. Dus heeft hij niets anders gedaan dan de hoofdcoach pleasen. Is verder prima, maar dan kan je ook zonder Herder verder. Schijnbaar met het niet verlengen van zijn contract, zijn er binnen Heerenveen meerdere mensen die daar ook zo over denken.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor GeraldSibon35 » 31-03-2014 14:49

Harmen Kuperus wordt de logische vervanger van Albert van der Sleen meldt Marco Timmer op twitter, prima keuze!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hakansson » 31-03-2014 14:54

Kuperus heeft vd sleen vorige jaar tijdens zijn blessure ook al vervangen.

Zit hij nu niet bij go ahead eagels.
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2014 14:56

Baggerraartje schreef:Dat kan jij wel respectloos vinden maar, 21 jaar mee hobbelen vind ik niet echt een prestatie. Je kan geen "Herder lijn" aanwijzen binnen de club. Dus heeft hij niets anders gedaan dan de hoofdcoach pleasen. Is verder prima, maar dan kan je ook zonder Herder verder. Schijnbaar met het niet verlengen van zijn contract, zijn er binnen Heerenveen meerdere mensen die daar ook zo over denken.


Hoe zit het met je leeskunsten Baggerraartje?

Jij vindt kampioen van Nederland worden met de B's, de A's en de beloften een vorm van meehobbelen? Er is ook niemand die beweerd dat Heerenveen niet zonder Henk Herder kan, (hij zal door de jaren heen qua salaris ook behoorlijk omhoog gegaan zijn) maar dat betekend niet dat hij niet jarenlang uitstekend werk voor de club heeft verricht.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Baggerraartje » 31-03-2014 15:19

Otsje P schreef:
Hoe zit het met je leeskunsten Baggerraartje?

Jij vindt kampioen van Nederland worden met de B's, de A's en de beloften een vorm van meehobbelen? Er is ook niemand die beweerd dat Heerenveen niet zonder Henk Herder kan, (hij zal door de jaren heen qua salaris ook behoorlijk omhoog gegaan zijn) maar dat betekend niet dat hij niet jarenlang uitstekend werk voor de club heeft verricht.


Noem mij eens 5 spelers van de B`s die zijn door gebroken , omdat Henk Herder ze getraind heeft?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor baasje » 09-04-2014 10:59

Jammer dat de sympathieke vd Sleen vervangen wordt door de zelfingenomen Kuperus. Een verlies.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 09-04-2014 11:07

baasje schreef:Jammer dat de sympathieke vd Sleen vervangen wordt door de zelfingenomen Kuperus. Een verlies.


Idd helemaal mee eens.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 09-04-2014 11:18

Hij kan best sympathiek zijn, maar wat heeft hij gepresteerd? Ik zie weinig ontwikkeling bij Nordfeldt, wat betreft zijn wakke punten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 09-04-2014 11:24

fuotbalgek schreef:Hij kan best sympathiek zijn, maar wat heeft hij gepresteerd? Ik zie weinig ontwikkeling bij Nordfeldt, wat betreft zijn wakke punten.


Wat heeft Kuperus gepresteerd dan?

Dat Nordfeldt zich weinig ontwikkelt heeft dit seizoen heeft wel een reden:

http://www.feanonline.nl/nieuws/5797/va ... lend-.html
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor davp » 09-04-2014 11:29

fuotbalgek schreef:Hij kan best sympathiek zijn, maar wat heeft hij gepresteerd? Ik zie weinig ontwikkeling bij Nordfeldt, wat betreft zijn wakke punten.


Daarnaast heb ik eigenlijk geen enkele keeper die onder vd Sleen traint echt vooruitgang zien boeken. Daarom vind ik het ook niet erg dat er een nieuwe keeperstrainer komt.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 09-04-2014 12:06

Ach, dat is de mening van een werknemer die moet vertrekken. Die beperkte uitgooien en uittrappen waarmee hij soms zelfs direct gevaar van de tegenstander veroorzaakt, zwakte op hoge ballen, moeite met het klemmen van de bal, is dit allemaal het resultaat van de knieblessure eind vorig seizoen? Of mag je ook gewoon concluderen dat er weinig ontwikkeling in zit?

Kuperus is de trainer van de zeer goed presterende Room, die veel stabieler is geworden dan de periode toen hij in Arnhem onder de lat stond. Booy had Kuperus ook graag gehouden, maar de directie daar treuzelde met contracten. Met Kuperus komt wel een jongen van de club terug.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 09-04-2014 12:31

fuotbalgek schreef:Ach, dat is de mening van een werknemer die moet vertrekken. Die beperkte uitgooien en uittrappen waarmee hij soms zelfs direct gevaar van de tegenstander veroorzaakt, zwakte op hoge ballen, moeite met het klemmen van de bal, is dit allemaal het resultaat van de knieblessure eind vorig seizoen? Of mag je ook gewoon concluderen dat er weinig ontwikkeling in zit?

Kuperus is de trainer van de zeer goed presterende Room, die veel stabieler is geworden dan de periode toen hij in Arnhem onder de lat stond. Booy had Kuperus ook graag gehouden, maar de directie daar treuzelde met contracten. Met Kuperus komt wel een jongen van de club terug.


Een werknemer die dagelijks met iemand werkt ja. Niet iemand die op een forum een oordeel velt. Hoe kan jij in godsnaam beoordelen in dat halve seizoen dat Room keepte stabieler is geworden dan dat hij dat bij Vitesse was,waar hij 2e keeper was?!
Nordfelt is een gehypte keeper die geliefd is bij het publiek, wil je alle zwakke plekken van hem beter maken dan heb je een tovenaar nodig ipv een keeperstrainer.

Kuperus een jongen van de club? Kuperus heeft altijd rancune naar de club gehad omdat hij niet werd geselecteerd als keeper bij de jeugdteams. Speelde vervolgens bij Cambuur,Telstar,Emmen, Volendam. Een jongen van de club kan je hem niet noemen. Zeker niet wat hij 1,5 jaar terug allemaal op twitter kwakte. Van der Sleen werkte hier 8 jaar, dat is langer dan Kuperus hier ooit heeft rondgelopen. Wat dat betreft is van der Sleen meer een jongen van de club dan Kuperus dat was.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 09-04-2014 13:13

Misschien gewoon beoordelen op hoe ze in wedstrijden presteren? Dit is toch uiteindelijk de graadmeter? Room was in zijn Vitesse-tijd(waar hij overigens een behoorlijke tijd 1e keeper is geweest) regelmatig op een foutje te betrappen, en keept dit jaar gewoon heel erg sterk. Dat is een constatering die breed gedragen wordt, net zoals Nordfeldt geen sterk seizoen heeft. Los van de achterliggende redenen, die je niet kunt weten. Gehypt of hoe je het ook wil noemen, laat ik dan zeggen dat ik die ontwikkeling niet zie. Op welk niveau dan ook, is ontwikkeling toch het doel van een trainer?

Misschien heeft Room wel meer talent dan Nordfeldt, is dit de reden voor het verschil in ontwikkeling. Maar feit is wel dat Kuperus de keeperstrainer is van de goed ontwikkelende Room, en Albert van de nauwelijks ontwikkelende Nordfeldt. En om dit op een blessure te gooien vind ik een beetje zwak.

Vertel jij maar eens - inhoudelijk, dus op het gebied van ontwikkeling - wat Albert heeft gepresteerd waardoor hij langer zou moeten blijven. Dus niet dat je hem wel sympathiek vindt, welke keeper is hier tijdens zijn trainingen duidelijk beter gaan presteren?

Als je als directie die reden niet ziet, wat ik me goed kan voorstellen, is het wisselen naar een andere keeperstrainer geen slecht idee. Alleen omdat van der Sleen sympathiek is kun je hem niet houden. En Kuperus heeft hem reeds vervangen, dus men weet wat voor trainer er binnen gehaald wordt, en kennelijk krijgt deze de voorkeur boven Albert.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 09-04-2014 13:38

fuotbalgek schreef:Misschien gewoon beoordelen op hoe ze in wedstrijden presteren? Dit is toch uiteindelijk de graadmeter? Room was in zijn Vitesse-tijd(waar hij overigens een behoorlijke tijd 1e keeper is geweest) regelmatig op een foutje te betrappen, en keept dit jaar gewoon heel erg sterk. Dat is een constatering die breed gedragen wordt, net zoals Nordfeldt geen sterk seizoen heeft. Los van de achterliggende redenen, die je niet kunt weten. Gehypt of hoe je het ook wil noemen, laat ik dan zeggen dat ik die ontwikkeling niet zie. Op welk niveau dan ook, is ontwikkeling toch het doel van een trainer?

Misschien heeft Room wel meer talent dan Nordfeldt, is dit de reden voor het verschil in ontwikkeling. Maar feit is wel dat Kuperus de keeperstrainer is van de goed ontwikkelende Room, en Albert van de nauwelijks ontwikkelende Nordfeldt. En om dit op een blessure te gooien vind ik een beetje zwak.

Vertel jij maar eens - inhoudelijk, dus op het gebied van ontwikkeling - wat Albert heeft gepresteerd waardoor hij langer zou moeten blijven. Dus niet dat je hem wel sympathiek vindt, welke keeper is hier tijdens zijn trainingen duidelijk beter gaan presteren?

Als je als directie die reden niet ziet, wat ik me goed kan voorstellen, is het wisselen naar een andere keeperstrainer geen slecht idee. Alleen omdat van der Sleen sympathiek is kun je hem niet houden. En Kuperus heeft hem reeds vervangen, dus men weet wat voor trainer er binnen gehaald wordt, en kennelijk krijgt deze de voorkeur boven Albert.



Room keepte voor het laatst een volledig seizoen in seizoen 2010/2011. Hij keepte toen voor het eerst een serie wedstrijden op het hoogste niveau en was 21, 22 jaar.Daarna heeft hij in twee seizoenen nog 4 wedstrijden gekeept in Vitesse1.
Logisch dat je dan je foutjes maakt. Hij is nu weer 3, 4 jaar ouder dus ook weer 3, 4 jaar verder in zijn ontwikkeling. Dat komt niet door Kupurus. Je kan Room uit seizoen 2010/2011 niet vergelijken met de Room van nu. Je kan hier Kuperus ook niet de credits voor geven na een paar maanden. Dat lijkt me erg logisch.

Nordtfelt maakte vorig seizoen wel een goede ontwikkeling door en dit jaar niet. Als van der Sleen dan aangeeft dat hij tot een paar weken terug nog steeds last heeft gehad van zijn meniscus dan speelt dit zeker mee. Een speler die niet pijnvrij is,zit niet lekker in zijn vel, dat geldt voor een veldspeler en zeker voor een keeper. Dat jij dit een zwak argument vindt moet jij weten maar dan weet je niet hoe topsport werkt.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om het voor van der Sleen op te nemen,maar dat de ontwikkeling van Room te danken is aan een half jaartje met Kuperus is in mijn ogen grote onzin. Overigens heeft vanderBusse zich prima ontwikkelt onder van der Sleen, die is echt met de jaren beter geworden.
Ook dat je Kuperus een jongen van de club noemt terwijl hij hier misschien twee keer een half jaar onder contract heeft gestaan vind ik overdreven.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1996 » 28-04-2014 19:12

Na vier trainers en een clubarts hebben nu vier mensen op de werkvloer bij #scheerenveen te horen gekregen dat er voor hen geen plek meer is
aldus Marco Timmer (VI)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor frisianbadboy » 28-04-2014 19:16

En heb je ook te horen gekregen wie dat zijn? Ik heb mijn oor al een tijdje niet meer te luister gelegd bij iemand van de club. En waar er bezuinigd moet worden bij een club zal dat ook ten koste van personeel gaan.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten