Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Baggerraartje » 07-05-2010 09:47

De volgende talenten gaan doorbreken...geheel in de traditie van de afgelopen 10 jaar!

Nummer 1...
Nummer 2...
Nummer 3...


Tja...niemand dus!

Er breken wel talenten door van de opleiding van Heerenveen...helaas vaak alleen bij andere clubs!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: [Beloften]

Berichtdoor feanfans » 07-05-2010 11:28

Ik heb gehoord dat de beloften een oefenwedstrijd spelen tegen Harkemase boys in de voorbereiding op volgend seizoen.
Deze wedstrijd zou in St annaparochie gespeeld worden.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Lipton » 07-05-2010 14:32

De opleiding van sc Heerenveen doet het qua afzetten van spelers voor het betaalde voetbal prima, maar qua spelers voor het eerste elftal valt het wel wat tegen. Alleen Roorda en Samaras zijn namen die er echt uitspringen.
Toch hebben heel wat jongens hun opleiding genoten bij sc Heerenveen, wat indirect ook weer geld oplevert wanneer ze een transfer maken. Jongens als Seip, Hooiveld, Prager, Schone (die helaas zelf koos om Heerenveen te verlaten) Smarason (helaas net niet goed genoeg) Bodul (koos voor Ajax i.p.v. contract verlenging) Fledderus, Jeroen en Henrico Drost , Deekman, Ghoochannejhad, Balkestein, Turk, Denneboom, Rigters en Bakkati hebben toch hun opleiding genoten bij ons en spelen nu op een redelijk of goed niveau.

Toch zijn de echte toppers uitgebleven, hoewel Samaras het natuurlijk geweldig doet bij Celtic.

De professionele opleiding bestaat eigenlijk maar net, 10 jaar geleden stelde de opleiding niet veel voor, het was een verplichte onderdeel van de KNVB, maar echt serieus werd er nog niet mee omgesprongen.
Pas na 2000 is men gaan investeren in de jeugdopleiding, sindsdien is het kwalitatief redelijk snel vooruit gegaan.
Men probeert de opleiding zo te structureren dat er elk jaar 1 of meerdere talenten de overstap naar het eerste elftal kunnen maken. In het verleden was het zo dat je per 2 jaar een talent had die een kans zou maken voor het eerste elftal. Nu zijn dat al meerdere talenten per seizoen die de stap zouden kunnen maken.

Vooral in het mentale/begeleidende opzicht kan er nog veel verbeterd worden, er zijn jongens die overlopen van het talent maar het op de valreep toch niet halen. Een gevalletje Armenteros is typisch voor de opleiding van sc Heerenveen. Dat moet gewoon beter wil je structureel talenten halen uit de opleiding.
Ook het budget is niet om naar huis toe te schrijven, vergeleken met andere clubs is het bedrag stevig te noemen, maar vergeleken met Ajax, PSV, AZ en Feyenoord is het niet veel wat men besteed aan de opleiding.
Dit is ook een keuze, men heeft er voor gekozen voornamelijk buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen jeugd te gebruiken, enkele jaren geleden was dit een logische keuze omdat de jeugdopleiding kwalitatief niet goed genoeg was.
Maar momenteel is dat aan het veranderen, daarom zal de noodzaak voor het aantrekken van spelers ook kleiner worden.

Voor FC Emmen is de samenwerking op het gebied van opleiden goed uitgepakt. De jeugdspelers van Emmen spelen op een hoger niveau en de omstandigheden zijn veel beter dan voorheen. De opleiding in Emmen (D's en C's) heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Talenten die in de toekomst niet goed genoeg zijn voor sc Heerenveen kunnen gemakkelijker de stap naar Emmen maken. Voor Emmen levert dit een aanzienlijke kosten besparing op terwijl ze nog steeds de beschikking krijgen over hun eigen talenten.

Hopelijk vind hem in de toekomst de ruimte om meer te investeren in de jeugdopleiding. Maar grote talenten uit Friesland verwacht ik niet zoveel meer. Friesland is daar te klein en uitgerekt daarvoor. Er zijn maar enkele amateurclubs in Friesland die echt aan opleiden doen. Dat is erg jammer!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor makkerman2 » 10-05-2010 20:57

Quenten Martinus komt uit Leeuwarden. Die is het hele jaar geblesseerd geweest. Maar zat altijd bij de besten van jeugdteams van oranje. Die kan wel door gaan breken:D. verders Luciano Slagveer is ook een groot talent
makkerman2
Nieuw talent
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16-03-2008 12:20

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Flying Frisian » 10-05-2010 21:47

makkerman2 schreef:Quenten Martinus komt uit Leeuwarden. Die is het hele jaar geblesseerd geweest. Maar zat altijd bij de besten van jeugdteams van oranje. Die kan wel door gaan breken:D. verders Luciano Slagveer is ook een groot talent

In de jeugdopleiding zitten veel talentvolle flankspelers, Quenten Martinus, Luciano Slagveer en Arsenio Valpoort. Martinus is sowieso tot december zoet met zijn knieblessure, Luciano wordt denk ik komend seizoen A-junior en Arsenio gaat zijn tweede jaar als A-junior in.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 10-05-2010 21:58

Luciano Slagveer is van FC Emmen, die zal dus ''in principe'' daar naar het eerste elftal toe gaan en niet naar dat van SC Heerenveen.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor teamplayer » 11-05-2010 07:59

Ik denk dat je dat anders moet gaan zien veuraltiedemmen: De opleiding is nu gevormeerd tot 1. Bij jong heerenveen/emmen wordt gekeken of ze geschikt zijn voor Eredivisieniveau en de ruimte er voor ze is in dat seizoen. of dat ze (eerst) geschikt zijn voor Jupilerniveau.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 11-05-2010 08:41

Ik weet het niet zeker, maar zoals ik het begrepen heb zijn spelers uit Drenthe in principe van FC Emmen en die uit Friesland in principe van SC Heerenveen. Iemand anders die weet hoe het precies zit?
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor ItFean82 » 11-05-2010 19:37

Ik meen dat VeurAltiedEmmen hier gelijk in heeft. Het is volgens mij wel zo dat Heerenveen de eerste koop op alles spelers van Emmen heeft en vice versa.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Wizard » 12-05-2010 10:33

ItFean82 schreef:Ik meen dat VeurAltiedEmmen hier gelijk in heeft. Het is volgens mij wel zo dat Heerenveen de eerste koop op alles spelers van Emmen heeft en vice versa.


Klopt..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Lipton » 12-05-2010 11:19

Zover ik weet is het per postcode bepaald. Maar ik kan mij best begrijpen als men de beste talenten ook ervaring op laat doen bij sc Heerenveen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [Beloften]

Berichtdoor Johanson16 » 13-05-2010 11:30

van de AZjeugd website

ALKMAAR - Zoals wij al eerder bekend maakten is Mitchell te Vrede van AZ A1 dit seizoen topscorer van de Eredivisie voor A-junioren geworden. In de strijd om de beste speler uit die klasse deed de AZ-spits het ook zeer verdienstelijk met een derde plaats. Te Vrede diende alleen Bo Robin Eriksson (Heerenveen/Emmen) en Zakaria Amrani (FC Utrecht) voor zich te dulden. Chirs David van VA FC Twente werd dit seizoen uitgeroepen tot beste B-junior. Op KNVB.nl zijn de complete ranglijsten van beste spelers en topscorers te bekijken.

BESTE SPELER EREDIVISIE A-JUNIOREN 2009-2010

1. Bo Robin Eriksson (Heerenveen/Emmen) 58
2. Zakaria Amrani (FC Utrecht) 44
3. Mitchell te Vrede (AZ) 41
4. Jason Bourdouxhe (PSV) 40
... Jerson Cabral (Feyenoord) 40
6. Iliass Bel Hassani (Sparta) 39
... Elson Hooi (NAC Breda) 39
8. Yani Urdinov (Roda JC) 38
9. Ola John (VA FC Twente) 33
10.Faysal Shayesteh (VA FC Twente) 32
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor Flying Frisian » 14-05-2010 11:32

Enrico Patrick van AFC naar Heerenveen
AFC Enrico Patrick vertrekt na dit seizoen bij AFC. De rechtsback vervolgt zijn loopbaan bij Sportclub Heerenveen.
Patrick is nog A-junior en begon het seizoen bij AFC in het tweede elftal. De van origine rechtsbuiten maakte op zaterdag 3 april in Rotterdam in de wedstrijd tegen Sportclub Feyenoord (0-4) z'n debuut in het eerste.
De laatste drie wedstrijden in de zondag hoofdklasse A pakte Patrick zijn kans op de rechtsbackpositie in het elftal van trainer Cor ten Bosch.

Bron: RTV Noord-Holland
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [Beloften]

Berichtdoor Flying Frisian » 15-05-2010 17:00

Van de spelers met aflopende contracten lijkt Wojciechowski te gaan vertrekken en zal Zeinstra nog een jaar aan Emmen verhuurd worden. Robin Eriksson heeft een nieuw contract getekend, net als Gouweleeuw, Stolte, Wolven en De Vries. Een naam die niet genoemd wordt is die van Björn Jónsson. Een van de grote talenten van de jeugdopleiding, maar erg blessuregevoelig, volgens mij heeft hij dit seizoen nauwelijks gespeeld.

Weet iemand iets over zijn lot?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [Beloften]

Berichtdoor Gekko » 15-05-2010 17:02

Ik meen gehoord te hebben dat hij ook weg mag/moet/gaat.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Beloften]

Berichtdoor Skopperij » 15-05-2010 17:07

Met Enrico Patrick en Faysal Shayesteh heeft Heerenveen alvast wat versterkingen voor het beloftenteam gehaald. Ik ben benieuwd wat daar nog meer bijkomt, omdat ze toch afscheid hebben genomen van een heel cordon jonge honden. Bovendien ging het afgelopen seizoen niet zo heel geweldig én zullen er weer de nodige talenten richting Emmen gaan.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: [Beloften]

Berichtdoor feanfans » 17-05-2010 19:48

feanfans schreef:Ik heb gehoord dat de beloften een oefenwedstrijd spelen tegen Harkemase boys in de voorbereiding op volgend seizoen.
Deze wedstrijd zou in St annaparochie gespeeld worden.


Wedstrijd is dus niet in de voorbereiding, maar vandaag. Ruststand is 1-0 voor Harkemase boys door een goal van Schokker in de kruising.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor (j)elm » 21-05-2010 16:44

Test speler: Vladimir Simunovic

Deze speler gaat met Heerenveen/Emmen B1 komend weekend meedoen aan de 34ste editie van Eurovoetbal.
Na wat googelen kwam ik erachter dat hij 16 is, uit Servië komt en verdediger is. Speelt nu voor FK Teleoptik welke in de hoogste divisie uitkomt van Servië.

Iemand die nog wat over hem weet te vertellen?
(j)elm
Bankzitter
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 21-07-2009 18:44

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor teamplayer » 21-05-2010 20:36

(j)elm schreef:Test speler: Vladimir Simunovic

Deze speler gaat met Heerenveen/Emmen B1 komend weekend meedoen aan de 34ste editie van Eurovoetbal.
Na wat googelen kwam ik erachter dat hij 16 is, uit Servië komt en verdediger is. Speelt nu voor FK Teleoptik welke in de hoogste divisie uitkomt van Servië.

Iemand die nog wat over hem weet te vertellen?

Surname: Simunovic
First name: Vladimir
Pseudonym: Vladimir Simunovič
Date of birth: 30.09.1993
Age-group: 1993
Size: 0
Nationality: Serbia
Position: Defender
Club: FK Teleoptik Zemun
A-National player: no

Views: 1125
Rate player: Zero Rating12345 2 ratings ø 1.5



05/2009: Vladimir Simunovic ist U-16 Nationalspieler für Serbien.

02/2010: Vladimir Simunovic ist U-17 Nationalspieler für Serbien.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [Beloften]

Berichtdoor makkerman2 » 22-05-2010 11:41

Niet voor niets servisch jeugdinternational denk ik dan:D
makkerman2
Nieuw talent
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16-03-2008 12:20

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor JelleV » 22-05-2010 20:13

(j)elm schreef:Test speler: Vladimir Simunovic

Deze speler gaat met Heerenveen/Emmen B1 komend weekend meedoen aan de 34ste editie van Eurovoetbal.
Na wat googelen kwam ik erachter dat hij 16 is, uit Servië komt en verdediger is. Speelt nu voor FK Teleoptik welke in de hoogste divisie uitkomt van Servië.

Iemand die nog wat over hem weet te vertellen?



Heérenveen/Emmen begon prima aan de wedstrijd tegen Besiktas. Na tien minuten werd de ploeg op voorsprong gekopt. Niet helemaal duidelijk was of Heerenveen/Emmen verdediger Vladimir Simunovic de bal als laatst raakte, of een speler van de Turken. Tony Peter maakte er vijf minuten later met een prachtige lob 2-0 van. Vlak na rust werd de doelpuntenmaker getorpedeerd door de keeper van Besiktas, maar de strafschop die volgde werd naast geschoten door Luciano Slagveer.
Avatar gebruiker
JelleV
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 09-03-2010 17:30

Re: Heerenveen sign Icelandic wonderkid

Berichtdoor Valurfan » 27-05-2010 06:02

Heerenveen have beaten the likes of Arsenal, Man Utd and Ajax for the signature of Icelandic wonderkid Ingolfur Sigurdsson who plays for KR Reykjavik.

"The negotiations are very advanced and I expect the clubs to conclude the deal this week," Sigurdsson told Icelandic newspaper Morgunblaðið.

"Then I will sort out my personal contract in no time and will go to the club in July to take part in pre-season."

"I am very happy to be going to Heerenveen. I want to go to a club I am familiar with and where there is a realistic chance for me to play in the first team in the coming years. Heerenveen is an exiting option and better for me rather than the big clubs at this stage of my career."

Sigurdsson is no stranger to Heerenveen as he spent a season at the club couple of years ago and did well for the youth team. He attended a trial at the club last winter and impressed alot and the club immidieatly wanted to sign him.
Valurfan
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 18-05-2007 18:34

Re: Heerenveen sign Icelandic wonderkid

Berichtdoor Gekko » 27-05-2010 06:56

He is very welcome! Kijk, zo zien we het graag. Inmiddels 17 jaar en dus in een volgende levensfase aanbeland. Afwachten wat het wordt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Heerenveen sign Icelandic wonderkid

Berichtdoor Satyr » 27-05-2010 07:27

Wel een hoop 'wonderkids' op IJsland.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Heerenveen sign Icelandic wonderkid

Berichtdoor HVNFL » 27-05-2010 09:23

'Heerenveen legt wonderkind Sigurdsson (17) vast'
27 mei 2010 - 09:04
SC Heerenveen is dichtbij een overeenkomst met de IJslandse jeugdinternational Ingolfur Sigurdsson (17), zo meldt het IJslandse Morgunblaðið donderdagochtend. De Friezen zijn daarmee onder andere Arsenal, Manchester United en Ajax te snel af. Eerder speelde Sigurdsson ook al in Friesland, maar keerde hij terug naar IJsland vanwege heimwee.

'De onderhandelingen zijn vergevorderd en ik verwacht dat de clubs deze week een deal zullen sluiten', zegt Sigurdsson. 'Dan zal ik op korte termijn een contract tekenen en ga ik naar de club om in juli te starten in de voorbereiding op het nieuwe seizoen,' zegt de IJslander, die in eigen land te boek staat als een grote belofte.

'Ik ben erg blij naar Heerenveen te gaan. Ik wilde naar een club gaan waar ik bekend mee ben en waar een realistische kans is om de komende jaren in het eerste elftal te spelen. Heerenveen is een prachtige mogelijkheid en beter voor mij op dit moment in mijn carrière dan de grote clubs.'

Sigurdsson is geen onbekende in Heerenveen, want hij speelde al eerder in jeugdelftallen van de club. Vanwege heimwee keerde hij terug naar IJsland. Afgelopen winter maakte hij bij een korte terugkeer wederom indruk op de technische staf waarna ze hem direct voor langere tijd willen vastleggen.

Dat is nog eens lekker wakker worden :lol: .
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Heerenveen sign Icelandic wonderkid

Berichtdoor du longhi » 27-05-2010 09:42

door HVNFL » 27-05-2010 10:23

Dat is nog eens lekker wakker worden .


Heb er dan al een halve dag opzitten. :lol:
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor davp » 27-05-2010 11:48

Vanuit de organisatie is er weer enige kritiek geleverd op de jeugdopleiding; er breken te weinig (specifieke) talenten door. Het is eigenlijk ongelofelijk dat er ieder jaar 2 miljoen verbruid wordt aan onze jeugdopleiding. Zou het daarom niet slim zijn om een man als Hiddink, of nog liever Cruijff eens naar onze jeugdopleiding te laten kijken? Cruijff heeft bij Barcelona en Ajax een behoorlijk grote invloed gehad op de jeugdopleiding, met als resultaat dat er bijna jaarlijks talenten doorbreken.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: [Beloften]

Berichtdoor Lipton » 27-05-2010 11:53

Ingolfur had destijds bij de C's 6 wedstrijden nodig om 14x te scoren. Hij is qua talent misschien nog wel groter dan Djuricic.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Flamingo » 27-05-2010 12:05

Nou volgens mij gaat het niet helpen om 1 ervaren man als cruyff of hiddink er na te laten kijken, mijn mening is dat heerenveen er al goed mee bezig is en dat ze er sinds een aantal jaren wetenschappelijk naar kijken en de ontwikkeling op wetenschappelijk gebied gaat gestaag maar vooruit en ik heb het idee dat de jeugdopleiding zijn vruchten gaat opleveren. Wij zitten natuurlijk wel in een andere vijver te vissen dan ajax en feyenoord die in een drukker bevolkt gebied zitten en dus meer keus hebben. Ik denk echter dat de club de rijtjes goed op orde hebben en dat het er van zelf uit komt.

De begeleiding van de spelers die tussen de jeugd opleiding en het eerste komen, dus in de beloften kan volgens mij wel beter, maar denk dat de club dit wel aan pakt, omdat ze wel aantonen dat ze dit zien.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Ironis » 27-05-2010 13:05

Wij hebben inderdaad niet bepaald een hele drukbevolkte vijver om uit te vissen (wel een hele grote). Dat zorgt uiteraard voor minder talent. Hoe groot zou die vijver nu eigenlijk zijn? Als je het gebied van Emmen meerekent denk ik wel dat je een groter bereik hebt. Ajax concurreert met AZ, doet wel een slimme stap door Omniworld erbij te halen (Almere is tenslotte de 5e of 6e stad van NL). Feyenoord deelt de Rotterdamse vijver met Sparta en Excelsior, waarvan met de laatste de opleiding is samengetrokken. Echter, rond rotterdam zitten een aantal hoofdklassers die natuurlijk ook meevissen. Ik denk dat het wat dat betreft uiteindelijk best meevalt, alleen moet je een manier zien te bedenken om het grote gebied rond Heerenveen / Emmen effectief en efficient af te scouten. Dat is moeilijk.
Daarnaast is gemiddeld het niveau van lokale voetbalverenigingen misschien ook lager dan in de randstad. Dat kan ook hinderen in de ontwikkeling van talent, voordat ze interessant worden voor SCH..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten