Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is een algemene trend dat er maar weinig goede verdedigers zijn, ook in de jeugd loopt het niet over van de talenten als het gaat om verdedigers. Waar er vele goede middenvelders en aanvallers zijn zijn de spoeling verdedigers veel dunner.
Je ziet dit probleem overigens ook terug komen bij amateur clubs. Het is lastig om aan goede en juiste verdedigers te komen en op te leiden.
Er lopen wel enkele goede talenten in de jeugd m.b.t. verdedigers, bij de A's en B's lopen enkele talenten die op termijn het eerste moeten kunnen halen. (Gouweleeuw, Schmidt, Bakker, Otigba, Streutker(FC Emmen), de Jong en van Dorpel.)
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Nu eens wijzen naar een andere club. Feyenoord. 2 jaar geleden, Vorig jaar(onder Verbeek o.a.) en dit jaar: iedere keer wordt(uit noodzaak) spelers uit de jeugd gehaald. Ook als het niet liep. De Vrij(17jaar) doet het daar goed op de back, terwijl er weinig mensen in de jeugd dachten dat hij door zou breken. Er zijn ook genoeg die niet de stap naar het eerste hebben kunnen maken. Deze krijgen een tweede kans bij exelcior.

Je kunt pas zien dat ze goed genoeg zijn wanneer je ze eens laat spelen. Ook in moeilijke tijden.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Mikadv
Nieuw talent
Berichten: 86
Lid geworden op: 21-04-2008 20:56

Bericht door Mikadv »

Heerenveen is ver vooruit gegroeid he. In de tijd van Klompe en Venema was het niveau vele malen lager, het budget van toen staat in schril contrast met de bedragen die er tegenwoordig gemoeid gaan en ook de aantallen supporters waren van een ander niveau. Momenteel wordt er gewoon veel meer verwacht van een verdediger bij Heerenveen. En omdat het vroeger gewoon noodzaak was om een verdediger door te laten stromen door het beperkte budget, is er tegenwoordig natuurlijk de mogelijkheid om externe spelers aan te trekken. Conclusie: het wordt steeds moeilijker voor een speler bij een grote club met een hoog budget door te stromen uit de jeugd. Ik zou wel eens een tabelletje willen zien van de aantallen spelers uit de jeugd die doorstroomt in de Jupiler League vergeleken met de Eredivisie.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar het zal de komende jaren in het betaalde voetbal in Nederland toch steeds meer noodzaak worden dat men zelf weer opleidt omdat het geld op is.
Ook voor opleiden is minder geld, vandaar dat steeds meer clubs gaan samenwerken. Voor het Nederlands elftal zal het op termijn gunstig zijn omdat er meer Nederlandse jongens kansen krijgen en gaan doorbreken.
De Nederlandse competitie zal steeds verder achteruit gaan. Puur door enorm goed trainers en spelers op te leiden en goede faciliteiten te bieden kan je voor blijven op landen als Zweden, Denemarken, Belgie en Oostenrijk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vraag me af of Heerenveen zo ver is door gegroeid. Qua begroting wel, qua positie op de ranglijst niet, qua niveau van voetbal ook niet. Pak maar wat individuele posities: Edman was beter dan Popov, Hansson beter dan Bak, en noem er nog maar wat op. Ik denk dat het team dat we pakweg een jaar of 5 geleden en langer hadden beter was dan het team van de laaste 2 jaar.Men ging toen wel veel beter met de centen om.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

De jeugdopleiding is groeiende, het gaat stapje voor stapje steeds beter. Maar men zal het beleid van het beleid van de senioren moeten koppelen aan dat van de jeugd. Men zal gewoon spelers de kans moeten geven, en minder spelers huren/kopen voor breedte of blessureleed.

Om de door blessures geplaagde A junioren te helpen strijden tegen degradatie zijn Jens Jurn Streutker en Luciano Slagveer (beide FC Emmen) definitief doorgeschoven naar de A's.
rjb
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 09-05-2006 21:19

Bericht door rjb »

davp schreef:Bergsma speelde eerst vrij veel. Maar de laatste tijd is hij wat geblesseerd geweest en volgens mij ook gepasseerd in de rangorde.
Bergsma heeft inderdaad vrij veel gespeeld en als ik de reacties mag geloven waren ze bij Emmen heel positief. De laatste tijd heeft hij wat blessures en is Leonardo II gehaald als rechtsback.
Volgens mij is Bergsma beter als centrale verdediger.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit is een centraal topic voor alle beloften (tweede elftal, A1 en lager) van SC Heerenveen. Zodra een speler voor het eerste elftal is uitgekomen, krijgt deze een eigen topic.

Uiteraard krijgen spelers die als directe versterking zijn gehaald meteen een eigen topic.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

SC Heerenveen heeft Faysal Shayesteh voor twee jaar vastgelegd, zo meldt de Friese club woensdagmorgen via de officiële kanalen. De linkermiddenvelder was afgelopen seizoen aanvoerder van de A1 van FC Twente en eindigde in de top tien van de beste spelers van de Nike Eredivisie voor A-junioren.

Shayesteh is in eerste instantie gehaald voor het beloftenteam van de Friezen. In het contract dat Heerenveen met de achttienjarige middenvelder sloot, is een optie voor een derde seizoen in het Abe Lenstra Stadion opgenomen.

De in Afghanistan geboren Hengeloër was vorige maand op proef bij Go Ahead Eagles. De eerstedivisionist was zeer onder de indruk van Shayesteh, maar gaf aan dat de tiener gedurende zijn stage voor een andere club had gekozen
Faysal Shayesteh dus. Bij Twente zal hij weinig kans hebben op een plaats in het eerste elftal. In dat opzicht is de keuze voor Heerenveen te begrijpen, al blijft het opvallend dat Heerenveen een toptalent bij FC Twente wegkaapt. Als deze jongen geen zicht heeft op het eerste van Twente, wie dan wel?
thestreets
Invaller
Berichten: 258
Lid geworden op: 31-08-2007 20:01

Bericht door thestreets »

Tukkers Delight, kom er maar in...
Habemus san Marco!
(j)elm
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 21-07-2009 19:44

Bericht door (j)elm »

Hij staat op nummer 9 bij de beste spelers in de Nike A-junioren Eredivisie met een score van 28 punten.
Eriksson staat daar trouwens op nummer 1 met 51 punten!
Linkje naar pdf bestand:

http://files03.website-voetbal.nl/voetb ... k%2015.pdf
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Hebben Bo Robin Eriksson, Pele van Aanholt en Gouweleeuw al kans op de A selectie? Ze zijn nu op de leeftijd dat ze een kans moeten krijgen in een eerste team. Anders verhuren aan Emmen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

thestreets schreef:Tukkers Delight, kom er maar in...
Nooit zien spelen dus ik kan niet over hem oordelen.

Dat Twente heeft besloten hem geen contractverlenging aan te bieden is blijkbaar omdat ze geen toekomstige selectiespeler in hem zien. Misschien dat hij bij jullie zijn kans pakt (Sibon is ook ooit op een vergelijkbare manier weggegaan bij Twente).
Closing The Gap
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

teamplayer schreef:Hebben Bo Robin Eriksson, Pele van Aanholt en Gouweleeuw al kans op de A selectie? Ze zijn nu op de leeftijd dat ze een kans moeten krijgen in een eerste team. Anders verhuren aan Emmen.
U vraagt, wij draaien
Robin Eriksson: ‘Heerenveen één warme familie’
14 april 2010
Koorts vormde voor Robin Eriksson vorige week een vervelende hindernis. De aanvaller van Heerenveen/Emmen A1 moest bij de kwartfinale van het bekertoernooi tegen FC Utrecht A1 (2-3 verlies) noodgedwongen vanaf de tribune toekijken. De zieke Eriksson schudde teleurgesteld zijn hoofd toen hij zijn teamgenoten zag warmlopen. ‘Dit is zo moeilijk, ik had zo graag mee willen doen.’

Dat is ook niet zo vreemd. De 19-jarige jeugdinternational van Zweden verkeert dit seizoen in grootse vorm, en gaat aan kop in het klassement van beste speler van de A- junioren competitie. Hij zette recent ook zijn handtekening onder een nieuw contract bij sc Heerenveen voor twee jaar plus een optie voor nog een seizoen.

Verrast was Eriksson niet toen hij van zijn zaakwaarnemer hoorde dat de club zijn contract dat deze zomer afliep, wilde verlengen. ‘Ik speel dit seizoen goed, maar het is leuk om te horen dat de club tevreden is. Ik ben sterker geworden, de omschakeling gaat beter, en ik heb meer uithoudingsvermogen vergeleken met vorig seizoen. Ik heb een programma gekregen van de club en heb veel gelopen en aan krachttraining gedaan. Mijn voorzet is ook veel beter geworden. Daar heb ik met Jeffrey Talan (oud-speler sc Heerenveen, inmiddels assistent beloften, red.) veel op getraind.’

De extra investeringen hebben zich voor de Zweed meteen uitbetaald. Inmiddels mag Robin Eriksson zich de beste A- junior van Nederland noemen. Zelf houdt de speler de afloop van het klassement goed in de gaten. ‘Ik heb nu 48 punten, de afgelopen twee wedstrijden zijn nu ook opgeteld. Ik sta nu zes punten voor op FC Utrecht speler Zakaria Amrani. Ik wil heel graag de beste speler worden. Volgens mij word ik dan ook gehuldigd voorafgaand aan de Johan Cruijff schaal in de Amsterdam ArenA, dus dat is gaaf.’

Wie Eriksson ziet spelen valt wellicht het kruis aan zijn linkeronderarm op. ‘Daar staan de namen van mijn vader en moeder in. Ook hun geboortedata in Romeinse cijfers heb ik op mijn arm getatoeëerd. Mijn ouders betekenen heel veel voor me. Ze hebben me vroeger steeds naar het voetbal gebracht, en kwamen als echte supporters altijd kijken bij mijn wedstrijden. Helaas is dat nu lastiger, maar als ik interlands voor Zweden speel zijn ze er wel steeds bij. Ik bel ze dagelijks via Skype.’

Robin Eriksson tekende kortgeleden een nieuw, tweejarig contract. Zijn elftal Heerenveen/Emmen A1 draait dit seizoen niet lekker. De ploeg stond een kleine maand geleden zelfs op de één na laatste plaats. Voor degradatie is de Zweed echter nooit bang geweest. ‘Er zijn ten opzichte van vorig seizoen wel wat belangrijke spelers doorgestroomd, maar ik vind dat we alsnog te veel kwaliteit hebben om te degraderen. We hebben vaak pech gehad dit seizoen. Dan speelden we goed, maar scoorden we niet. De laatste tijd gaat het wel weer goed.’ De ploeg boekte voor de verloren kwartfinale vier opeenvolgende overwinningen op AFC (6-0), PSV (1-0, doelpunt Eriksson), FC Groningen (0-2) en FC Volendam (2-0).

Voor Eriksson persoonlijk is het een geslaagd seizoen, waarin hij voor het eerst wedstrijden speelde bij Jong Heerenveen/Emmen. ‘Ik heb een aantal keren meegespeeld. Een paar wedstrijden als invaller en één keer als basisspeler. Dat was tegen Vitesse, toen scoorde ik ook. Ik heb ook paar keer assist gegeven.’ Als het aan Eriksson ligt blijft het niet bij die optredens, en gaat hij volgend seizoen veel spelen bij Jong Heerenveen/Emmen. ‘En hopelijk kan ik ook nog een paar keer invallen bij het eerste’’, Hij is van plan nog lang in Friesland te voetballen. ,,Ik vind het leuk hier. Heerenveen is een mooie club. Eigenlijk is het hier één warme familie. Het is geen straf om hier jaren te blijven voetbalen.’’
Zowel Eriksson als Van Anholt en Gouweleeuw (over een paar maanden) zijn 19 jaar en allen tweedejaars A-junior. De verwachting is dat zij komend seizoen aan zullen sluiten bij de beloften, waarvoor alledrie spelers dit seizoen al gespeeld hebbn
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef:Ze zitten in ieder geval niet stil.. Ben benieuwd of het wat is.
Je maakt mij echt niet blij met een beloftenspeler die op proef geweest is bij Eagles........

Ik hoop dat er eens op tijd goede spelers worden gehaald.......
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tuurlijk moet je aan de toekomst denken, maar ga eerst maar even kijken naar de korte termijn. Als we weer zo'n seizoen gaan meemaken is dat heel slecht voor de club......... Maar goed, ze hebben nog even om veel spelers uit deze prutsselectie te lozen en echte kerels te halen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

19 jaar en dan ben je tegenwoordig nog A-junior. Als je echt een talent bent moet je dan toch al tegen een 1e elftal aan zitten lijkt me en zeker in de beloftes spelen.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Ane Lenstra schreef:Go Ahead was behoorlijk positief over hem en ook bij Twente stond hij bekend als een aardig talent.
Go Ahead had al een aanbod gedaan volgens de media. Hij heeft echter voor Heerenveen gekozen. Ergens wel logisch, gezien we op hoger niveau spelen. Ben ik toch benieuwd of het ook geld gerelateerd is..
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

nee dat zijn de toptalenten. maar de gewoon nuttige spelers heb je ook nodig. Die Gouweleeuw is 18, en bij de beloften vind ik hem 1 van de beteren. En Eriksson zal niet voor niets beste speler van de A`s zijn geworden.
VeurAltiedEmmn
Selectiespeler
Berichten: 509
Lid geworden op: 06-07-2009 09:40

Bericht door VeurAltiedEmmn »

rjb schreef: Bergsma heeft inderdaad vrij veel gespeeld en als ik de reacties mag geloven waren ze bij Emmen heel positief. De laatste tijd heeft hij wat blessures en is Leonardo II gehaald als rechtsback.
Volgens mij is Bergsma beter als centrale verdediger.
Arjen Bergsma zal niet doorbreken in ieder geval, nadat hij eerst bij SC Heerenveen geen contractverlenging kreeg, krijgt hij deze nu ook niet bij FC Emmen.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik denk dat voornamelijk meespeelt dat Eriksson een rechtsbuiten is en daar loopt in de beloften Luciano Narsingh rond. Een speler waarvan veel wordt verwacht en komend seizoen door zal stromen (eerste selectie/FC Emmen).
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

narsingh moet je verhuren aan De Graafschap ofzo, want eredivisie kan hij wel aan.
VeurAltiedEmmn
Selectiespeler
Berichten: 509
Lid geworden op: 06-07-2009 09:40

Bericht door VeurAltiedEmmn »

Kun je niet maken tegenover Emmen, je beste talenten verhuren aan een andere club.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik heb deze jongen zien spelen, toen speelde hij een wat ongelukkige wedstrijd. Maar zeker een jongen met talent.
Persoonlijk denk ik dat hij volgend seizoen eerst naar Emmen gaat, daar kunnen ze nog wel iemand voor de linker kant gebruiken.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

VeurAltiedEmmn schreef:Kun je niet maken tegenover Emmen, je beste talenten verhuren aan een andere club.
Hoezo niet? Er is geen verplichting tot het verhuren van talenten. Zeker niet als een talent al eredivisie waardig is.
Maar ik denk dat Luciano wel een jaartje JL kan gebruiken, voor Emmen kan hij een uitstekende aanwist zijn. Vooral fysiek zal het een uitdaging voor hem worden.
VeurAltiedEmmn
Selectiespeler
Berichten: 509
Lid geworden op: 06-07-2009 09:40

Bericht door VeurAltiedEmmn »

Ach, kan er altijd bij maar Paridaans staat nog onder contract en waarschijnlijk blijven Van der Ven, Poldervaart en Jongsma ook. Allemaal spelers die bij voorkeur als linkermiddenvelder spelen. Wat dat betreft heeft Emmen meer aan een rechtermiddenvelder.
VeurAltiedEmmn
Selectiespeler
Berichten: 509
Lid geworden op: 06-07-2009 09:40

Bericht door VeurAltiedEmmn »

Er is geen verplichting nee, maar je beste talenten verhuren aan een andere club en 'afdankers' naar Emmen sturen is op zijn minst lullig te noemen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor Emmen misschien ja. Feit is dat het samenwerkingsverband met Emmen puur opgezet is met het oog op de jeugdopleidingen van beide clubs. Alleen werd het verzoek gedaan om het eerste elftal van de club te versterken met Heerenveen-talenten. Er zijn ook een berg spelers gegaan, het merendeel is er niet beter van geworden en het heeft zelfs een grote hoeveelheid kritiek opgeleverd. Deels terecht, en het is zeker niet volledig de schuld van Emmen zelf, maar toch. Heerenveen zal dat toch ook aan het denken zetten.

Ik denk dat talenten als Narsingh en Wojciechowski best waardevol kunnen zijn voor onze hoofdmacht. Eén jaartje verhuren zou ik best kunnen begrijpen als de selectie daar aanleiding voor geeft, maar je moet wel kijken wat het beste is voor een speler. Als je denkt dat diegene op korte termijn na de verhuurperiode een plekje kan bemachtigen, dan is het misschien beter om hem dan Eredivisie te laten spelen. En dan valt een club als Emmen simpelweg af, samenwerking of niet.

Als het beter is om een speler te laten rijpen in de Eredivisie, dan maak je jezelf belachelijk als Heerenveen zijnde om hem naar Emmen te laten sturen omdat er toevallig een samenwerkingsverband is. Het gaat in dit geval om de ontwikkeling van een speler, niet om het belang van een andere club. Dus ja, dat kan Heerenveen prima maken.
VeurAltiedEmmn
Selectiespeler
Berichten: 509
Lid geworden op: 06-07-2009 09:40

Bericht door VeurAltiedEmmn »

Ane Lenstra schreef:Ik dacht dat ze niet op onze huurlingen zaten te wachten bij FC Emmen? :wink:
Ach, je moet het zo zien; zouden jullie er op zitten te wachten om 6 huurlingen van één bepaalde club te krijgen? Liever niet toch? Liever eigen spelers. Zo is het bij Emmen natuurlijk niet anders. Bovendien is het overgrote deel van de huurlingen van afgelopen seizoen geen doorslaand succes gebleken. Dat er dan negatieve reacties komen lijkt mij niet meer of minder dan logisch. Toch is het natuurlijk zo dat het voor een eerste divisie club heel aantrekkelijk is om voor een bedrag van 150.000 euro, 6 talenten een jaar lang tot je beschikking te hebben, mits zij een goed niveau hebben. Ik heb er dan ook niet direct enorme problemen mee, als de club zelf maar een behoorlijk aantal goede, eigen spelers onder contract blijft houden. Dat lijkt het komende seizoen, in tegenstelling tot (met name de eerste seizoenshelft van) afgelopen seizoen, wél te gaan gebeuren. Uiteindelijk hoop ik wel dat Emmen weer terug kan naar de situatie dat er een volledige 'eigen' selectie kan worden samengesteld, maar op dit moment is dat moeilijk realiseerbaar. Helemaal als je nagaat dat er ook enkele duurdere spelers zouden moeten blijven (Stroeve, Ter Heide) en worden aangetrokken om een rol van betekenis te kunnen spelen in de eerste divisie.
Het huren van spelers van Heerenveen is dus min of meer een noodzakelijk kwaad. En nogmaals, ik denk dat jullie Heerenveeners er net zo over zouden denken als jullie in een dergelijke situatie zouden zitten, nietwaar?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is in feite een noodzakelijke, opgedrongen samenwerking voor Emmen. Als dan ook nog eens het niveau van de huurlingen tegenvalt wordt het draagvlak voor de samenwerking al een stuk minder. Zolang spelers niet gemakkelijk tussentijds van de ene naar de andere kunnen overstappen zal Emmen de derde garnituur krijgen. En daar word je niet vrolijk van.
Samenwerken in de lagere teams is wel goed verlopen lijkt me. Misschien had het daar ook toe beperkt moeten blijven. Er hadden op incidentele basis spelers voor het eerste team die kant op kunnen gaan maar niet op de schaal zoals nu is gebeurd.
Plaats reactie