Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-04-2023 20:10

De kogel is door de kerk

Technisch manager Ferry de Haan van SC Heerenveen maakt na twee seizoenen promotie en wordt dinsdag gepresenteerd als de nieuwe algemeen directeur van de Friese club. In die functie volgt hij Cees Roozemond op, die eerder aangaf niet langer door te willen bij SC Heerenveen.
Na een uitgebreide sollicitatieprocedure kwam De Haan, eerder commercieel manager en algemeen directeur bij Excelsior, als topkandidaat naar voren. De Friezen zullen op zoek moeten naar een nieuwe technisch directeur.
Roozemond is sinds begin 2019 eindverantwoordelijke bij SC Heerenveen en heeft rust gebracht na een hele turbulente periode in Friesland. Ondanks corona is het Roozemond mede dankzij enkele grote transfers – Michiel Flap, Joey Veerman, Chidera Ejuke – gelukt om SC Heerenveen ook financieel weer goed op de rails te krijgen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Fladian » 11-04-2023 10:36

Gemixte gevoelens over.

Aan de ene kant ben ik er blij mee dat De Haan nu de AD is. Ik twijfel niet aan zijn voetbal verstand en hij heeft doorgaans een goede tot zelfs uitstekende indruk op mij achtergelaten. Maar ik was vooral heel tevreden over hem als TD en ergens vind ik het jammer dat hij die rol nu niet meer op zich neemt. Natuurlijk is dat wel wat zwart wit, want zijn netwerk zal voor zijn opvolger vast beschikbaar zijn, maar toch...

Overigens... wie is Michiel Flap?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-04-2023 12:35

Fladian schreef:Gemixte gevoelens over.

Aan de ene kant ben ik er blij mee dat De Haan nu de AD is. Ik twijfel niet aan zijn voetbal verstand en hij heeft doorgaans een goede tot zelfs uitstekende indruk op mij achtergelaten. Maar ik was vooral heel tevreden over hem als TD en ergens vind ik het jammer dat hij die rol nu niet meer op zich neemt. Natuurlijk is dat wel wat zwart wit, want zijn netwerk zal voor zijn opvolger vast beschikbaar zijn, maar toch...

Overigens... wie is Michiel Flap?


Hij gaat het dus beide doen, en dat lijkt me een goede en pragmatische oplossing. Een goede TD is extreem belangrijk, maar wie kan mij vertellen waar de TD van een club als Heerenveen het hele jaar 40 uur per week mee bezig is? Lijkt me prima te combineren met de juiste ondersteuning in de 2 drukste (transfer)periodes van het jaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 22-10-2023 11:53

Marcel van Buuren is ontslagen. Niet zo vreemd als je alle geluiden over hem hoorde en dan bedoel ik niet alleen in de LC..

Destijds is zijn contract verlengd met drie jaar, terwijl er intern al grote twijfels over hem waren. Bij Groningen waren ze blij dat hij weg was.

Toch weer een contract die weer afbetaald moet worden neem ik zo aan? En er moet weer een vervanger worden gevonden, die een salaris moet hebben.

Het geld vliegt er op deze manier uit, en er is al geen geld.

EDIT: ik lees net dat Van Buuren zelf is opgestapt
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 22-10-2023 22:19

SuperFrysk schreef:Marcel van Buuren is ontslagen. Niet zo vreemd als je alle geluiden over hem hoorde en dan bedoel ik niet alleen in de LC..


Welke geluiden als ik vragen mag?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 23-10-2023 14:55

Jazz schreef:Welke geluiden als ik vragen mag?

Dat die nogal warrig is
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-10-2023 18:53

De RvC neemt hopelijk snel een besluit om van Wonderen en de Haan op non-actief te stellen. Al zal het wel teveel kosten ben ik bang.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor jeewee » 26-10-2023 12:03

VI schreef:Door Reon Boeringa
Om duurzaam in de Eredivisie te blijven moet de financiële huishouding van SC Heerenveen op de schop. Directeur Ferry de Haan (51) licht de uitdaging toe.

Het interview loopt op zijn einde als er een bekende gestalte in de deuropening verschijnt. Foppe de Haan neemt het gezelschap in zich op en richt zich dan in het Fries tot de directeur van SC Heerenveen: ‘Moatst goed neitinke.’ Om na een korte stilte geamuseerd te vervolgen: ‘Dat begreep je toch wel, Ferry?’ Goed nadenken. Daarmee vat de clubicoon van SC Heerenveen de kern. Ferry de Haan is namelijk sinds 1 juni jongstleden algemeen directeur van de Friese club, waar hij de twee seizoenen ervoor al actief was geweest als technisch manager. In zijn korte periode als algemeen directeur is De Haan al met een aantal uitdagende dossiers geconfronteerd, vooral van financiële aard.

SC Heerenveen werkt al jaren met een tekort op de begroting. Daarin is het bepaald niet de enige Nederlandse club. Zelfs de vaderlandse top is voor het schrijven van zwarte cijfers afhankelijk van transferwinsten. Wat de situatie bij de Friezen onderscheidend maakt, is de grootte van dit tekort ten opzichte van de inkomsten en de geldmiddelen die voorhanden zijn. De laatst bekende jaarrekening (over het seizoen 2021/22) maakte bijvoorbeeld melding van een inkomstentotaal (netto-omzet) van 15,2 miljoen euro. Alleen overstegen de uitgaven deze inkomsten met meer dan een kwart, want het begrotingstekort bedroeg 5,6 miljoen.

Joey Veerman als speler van Heerenveen in actie tegen PSV (2020).
Om in de buurt te komen van zwarte cijfers, heeft SC Heerenveen elk jaar forse transferwinsten nodig. Lukt het de Friese club een jaar niet om vijf tot zes miljoen op te halen op de transfermarkt, dan kunnen er betalingsproblemen ontstaan. Het vrij opneembare geld van SC Heerenveen (liquide middelen) is ten aanzien van dit begrotingstekort namelijk gering. Aan het einde van het boekjaar 2021/22 was dit 4,9 miljoen. Met andere woorden: SC Heerenveen balanceert als het ware op een koord. Jarenlang ging dat goed, doordat grote verkopen van bijvoorbeeld Chidera Ejuke (CSKA Moskou), Joey Veerman (PSV) en Amin Sarr (Olympique Lyon) de begrotingstekorten afdekten en voor zwarte cijfers zorgden. Alleen is dit kalenderjaar gebleken hoe nijpend de situatie kan worden wanneer SC Heerenveen een jaar niet zou verkopen, of met een onverwachte tegenvaller te maken krijgt.

EJUKE
Directe oorzaak is de nasleep van de transfer van Ejuke. SC Heerenveen verkocht de Nigeriaanse linksbuiten in 2020 voor ruim twaalf miljoen euro aan CSKA Moskou. Zoals gebruikelijk werd overeengekomen dat de Russen die transfersom niet in een keer, maar in verschillende termijnen zouden overmaken. De eerste termijnen kwamen volgens afspraak in Friesland binnen, maar bij de laatste betaling à 3,1 miljoen euro ging het mis. CSKA had deze in het voorjaar van 2022 moeten overboeken, maar is tot de dag van vandaag in gebreke gebleven.

Het missen van de Ejuke-miljoenen is dit kalenderjaar gaan knellen. Dusdanig, dat de bodem van de Friese geldkluis in de loop van dit seizoen zou worden bereikt, waardoor de club niet meer aan haar betalingsverplichtingen zou kunnen voldoen. SC Heerenveen onderving dit door betalingstermijnen die het nog tegoed had van PSV en Olympique Lyon voor Veerman en Sarr aan een bank te verkopen. Door het naar voren halen van deze inkomsten heeft de club genoeg vet op de botten voor het huidige seizoen. De Leeuwarder Courant publiceerde daar enkele weken geleden voor het eerst over. Het leidde bij de achterban tot een schrikreactie.

‘En dat verbaasde mij dan weer’, vertelt Ferry de Haan in zijn kantoor in het Abe Lenstra Stadion. ‘Omdat de kern van het verhaal volgens mij al een hele tijd bekend is, namelijk dat we met een flink tekort werken. Vervolgens komt de kwestie-Ejuke, wat je raakt in je liquiditeit. Er zijn weinig clubs die zomaar drie miljoen euro kunnen wegstrepen. Wat we willen doen is mensen informeren wat het missen van dat geld met ons doet, dat we nu heel scherp aan de wind moeten zeilen. Dat we een noodgreep hebben moeten doen door transfergelden naar voren te halen.’


De situatie heeft mensen ervan bewust gemaakt dat één missende steen het hele financiële bouwwerk aan het wankelen kan brengen.

‘Dat zou kunnen. Tegelijkertijd ben ik ook gewoon iemand die dingen direct benoemt, misschien directer dan men gewend is: dit is wat het is. We zijn nu gedekt voor het huidige seizoen en als het ons in de winter of volgend jaar lukt om een grote transfer te doen, zijn we dat voor het volgende seizoen ook weer. Alleen wil je niet steeds maar weer verkopen om de gaten te dichten. Het verkopen van spelers hoort bij de Nederlandse competitie en bij SC Heerenveen, alleen doe je dat idealiter vanuit een meer overwogen en gecontroleerde situatie. Niet uit de noodzaak dat je een mega-gat hebt om te vullen, zoals nu het geval is. Daar moeten we van af.’

'Het verkopen van spelers kan je ­businessmodel zijn, maar het moet niet een middel zijn om je hoofd boven water te houden, wat het nu te veel is'

Het huidige huishoudboekje van SC Heerenveen is niet duurzaam?

‘Dat is in feite wat ik zeg. Dat willen we niet meer, je moet niet op transfers blijven gokken. Het verkopen van spelers kan je businessmodel zijn, maar het moet niet een middel zijn om je hoofd boven water te houden, wat het nu te veel is. Ieder jaar een goede transfer doen is prima, het heeft bovendien een aantrekkingskracht op jonge spelers, die zien dat ze bij Heerenveen beter worden en daarna tegen normale voorwaarden een mooie stap kunnen maken. Alleen wil je dat soort keuzes als club weloverwogen kunnen maken, in lijn met je sportieve ambities. Dat gaat nu niet. Nu verkopen we omdat we móéten.’

Het door u geschetste mega-gat bedraagt circa zes miljoen euro. Hoe denkt u dat te gaan verkleinen?

‘De nieuwe televisiedeal maakt het vanaf medio 2025 in elk geval een stukje makkelijker. Dat is niet mijn verdienste, maar het is een beetje geluk dat we goed kunnen gebruiken. Misschien dat we door naar ons uitgavenpatroon te kijken een beetje kunnen bezuinigen, maar niet veel, want in schaven zit de oplossing niet in mijn ogen. Het zit hem er vooral in dat we meer inkomsten moeten gaan genereren en daartoe zijn we op dit moment bepaald niet overbemand. Sterker nog: commercieel gezien zijn we als organisatie vrij smal. SC Heerenveen geldt als de club van Friesland en ik denk dat we daar veel meer uit kunnen en moeten halen.’

‘Daarnaast zijn onze huisvestingslasten (2,4 miljoen plus onderhoudskosten, red.) een belangrijke factor. Een verlaging daarvan kan substantieel bijdragen aan een oplossing. Daar zijn we al een hele tijd over in gesprek en ik heb het idee dat we nu in een fase zitten waarin we ergens naartoe gaan. Een bedrag kan ik niet noemen, want ik wil geen verwachtingen wekken en ik zou dat ook niet netjes vinden richting de mensen met wie we om tafel zitten, maar ik heb het gevoel dat er een beslissing ten gunste van ons gaat vallen. Bij alle partijen is het besef dat er iets moet gebeuren, als we op een duurzame manier met elkaar de toekomst in willen.’

Streeft u naar een sluitende begroting, of is een kleiner jaarlijks tekort acceptabel?

‘Toen ik hier kwam lag er een beleidsplan, met het idee het tekort in stappen af te bouwen van min zes miljoen naar min twee miljoen. In mijn ogen is een vertrekpunt tussen de nul en min twee miljoen acceptabel. Het liefst begroot je natuurlijk helemaal met zwarte cijfers, op nul, maar in ogenschouw nemende waar we vandaan komen, is dat nog niet reëel. Tussen de nul en min twee miljoen kan, ik denk dat we dat gaan bereiken.’

Dat klinkt ambitieus. Ten opzichte van de huidige situatie zult u een verschil van vijf miljoen moeten goedmaken.

‘Ik denk dat er voldoende mogelijkheden liggen. Qua toeschouwersaantallen zijn we nu de vijfde club van Nederland, dus we hebben niet te klagen. Tegelijkertijd kan en moet de bezettingsgraad van ons stadion omhoog. We zien van jaar tot jaar een stijging in seizoenkaarthouders en zonder de illusie te hebben dat ons stadion elke twee weken vol zal zitten, denk ik dat er nog veel rek in zit. De tijden van rumoer bij deze club zijn geweest, mensen willen weer bij SC Heerenveen horen. We gaan met zijn allen een nieuwe richting in en ik hoop dat de Friezen daar onderdeel van willen zijn. Daarnaast zie ik ook commercieel mogelijkheden voor groei. In tijden van corona hebben een hoop grote partners hun contracten aangepast en verlengd. Daar zijn we ze dankbaar voor, maar er zijn wel nieuwe tijden aangebroken. Er gaat een moment komen dat we andere voorwaarden moeten bespreken. Dat kan behoorlijk wat opleveren. Dan zeg ik: vijf miljoen compenseren is reëel.’


U bent zeker niet de eerste directeur die op gebied van toeschouwers en commercie veel kansen ziet. Uw voorgangers slaagden er echter niet in noemenswaardige stappen te maken. Waarom gaat het u wel lukken?

‘Het liefst had ik je nu alles zwart op wit kunnen geven. Van: op die en die datum hebben we dit, daarna groeien we op de volgende datum naar dat bedrag. Zo werkt het alleen niet. Tegelijkertijd weten we wel heel goed waar we momenteel mee bezig zijn, qua verlaging van de lasten én verhoging van de omzet. Ik ben niet iemand die zegt dat alles geweldig gaat terwijl dat niet zo is. Natuurlijk: we moeten onze plannen met zijn allen gaan waarmaken, maar ik zou me niet op deze manier uitspreken als ik niet zou geloven in de richting die we met zijn allen ingaan. Ik verkoop geen luchtkastelen. Om een voorbeeld te geven: over het lopende seizoen zitten we al op een begrotingstekort van 4,7 miljoen. We komen vanaf min zes, dus de eerste stap is gezet.’

Is het ook een afweging om terug te gaan in ambitieniveau en minder uit te geven aan spelers?

‘Dat zou kunnen. Tegelijkertijd moeten we ervan doordrongen zijn dat de verschillen in de Eredivisie tussen plek zeven en vijftien heel erg klein zijn. Zit het een keer tegen, dan kun je daar zomaar eindigen. Er zijn zelfs voorbeelden van dat het nog slechter met je kan aflopen. Je moet er alles aan doen om dat niet te laten gebeuren.’

U bedoelt: liever niet op spelers bezuinigen, uit vrees het volgende FC Groningen te worden?

‘Die bezuinigden in hun degradatiejaar niet eens op spelers, maar dat is inderdaad wel wat ik bedoel. Je gaat in dat opzicht op zoek naar de juiste balans. We willen af van dat mega-tekort en houden alles kritisch tegen het licht. Qua aantallen spelers zijn we bijvoorbeeld al flink teruggegaan, want toen ik hier kwam eindigden we met een selectie van 29 man, terwijl het er nu 22 zijn. Het is trouwens niet zo dat we heel veel minder aan spelers uitgeven, we geven het vooral – in onze ogen – beter uit. Wat ik wil zeggen: we moeten waken afbreuk te doen aan het sportieve ambitieniveau. Dat brengt risico’s met zich mee.’

Tegelijkertijd kunt u met een Lidl-portemonnee niet naar de Albert Heijn blijven gaan.

‘Wat niet kan, dat kan niet. Tegelijkertijd heeft SC Heerenveen met name in het buitenland nog een enorme aantrekkingskracht op spelers, als ik dat vergelijk met andere Nederlandse clubs. In mijn ogen moeten we die aantrekkingskracht blijven benutten.’

'Er zijn mensen die denken dat wij altijd maar moeten en kunnen kopen, maar zoals de zaken er nu voor staan, is dat komende winter in elk geval onmogelijk'

U heeft dit kalenderjaar drie spelers gekocht voor bedragen met zes nullen. Is dat gezien de financiële realiteit nog verantwoord in de toekomst?

‘Misschien wel niet. Er zijn mensen die denken dat wij altijd maar moeten en kunnen kopen, maar zoals de zaken er nu voor staan, is dat komende winter in elk geval onmogelijk. Het is voor ons altijd belangrijk om een bepaalde waarde op het veld te houden en dat soort spelers kost vaak geld. Mocht het zo zijn dat we in de toekomst weer een aantal mooie transfers doen, dan ontstaat er mogelijk weer een potje waar vanuit we spelers kunnen kopen. Maar dit is een terecht punt.’

Terug naar waar we het gesprek begonnen: Ejuke. De FIFA heeft jullie in het gelijk gesteld en zegt dat CSKA moet betalen. Wat is nu de status?

‘Dat er nog een verschil zit tussen je gelijk krijgen en je geld krijgen. CSKA heeft bezwaar aangetekend en is naar het CAS gestapt, wanneer zij uitspraak doen is ons nog niet bekend. Wij verwachten dat ook het CAS in ons voordeel zal beslissen, maar zelfs daarna is het nog de vraag of we ons geld gaan krijgen. De precieze beroepsgronden van CSKA kennen we niet. Ze zouden kunnen zeggen dat ze Ejuke amper hebben kunnen gebruiken, omdat hij gebruik heeft gemaakt van de regelgeving die het gedurende de oorlog in Oekraïne mogelijk maakt ergens anders te spelen. Alleen hebben wij daar geen boodschap aan. De deal tussen ons en CSKA is natuurlijk ruim voor die inval gesloten en zij bezitten nog altijd Ejukes transferrechten. Wij hebben recht op ons geld.’
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 26-10-2023 12:49

Qua aantallen spelers zijn we bijvoorbeeld al flink teruggegaan, want toen ik hier kwam eindigden we met een selectie van 29 man, terwijl het er nu 22 zijn. Het is trouwens niet zo dat we heel veel minder aan spelers uitgeven, we geven het vooral – in onze ogen – beter uit. Wat ik wil zeggen: we moeten waken afbreuk te doen aan het sportieve ambitieniveau. Dat brengt risico’s met zich mee.’


Hoe verklaar je dan een Karlsbakk die op de bank loopt te verpieteren, een Hall die bij Den Haag in de KKD het niveau niet aankon, een Brouwers die voor 7 ton gekocht wordt en die op het middenveld geen stempel kan drukken? Mag Ferry ook eens kritisch op reageren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 26-10-2023 13:03

Ik vind het wel schokkend dat nu al de derde algemeen directeur het heeft over het verlagen van de stadionhuur maar dat er nog nooit echt vooruitgang geboekt is. Het voelt alsof dit dossier elke keer opnieuw begint met een nieuwe algemeen directeur.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Vrieskist » 26-10-2023 13:38

Er is een contract voor een een bepaalde tijd met bepaalde afspraken. En dan kom je aankakken dat je graag wat minder wilt betalen. Dat lijken mij ook hele lastige "onderhandelingen".
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor wilbot » 26-10-2023 15:11

ik wens onze directeur veel sterkte toe, want links om of rechts om er is altijd wel iemand die commentaar heeft. En het ``beter weet`` . Voorals nog ga ik er vanuit de hij het beste voor heeft met onze club. En nee ik leef ook anno 2023, en heb ook geen oogkleppen op.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Vrieskist » 26-10-2023 16:39

wilbot schreef:ik wens onze directeur veel sterkte toe, want links om of rechts om er is altijd wel iemand die commentaar heeft. En het ``beter weet`` . Voorals nog ga ik er vanuit de hij het beste voor heeft met onze club. En nee ik leef ook anno 2023, en heb ook geen oogkleppen op.

Ja zo bedoelde ik het ook, ik wens hem ook veel sterkte. Want de onderhandelingspositie is niet heel sterk.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 26-10-2023 18:55

wilbot schreef:ik wens onze directeur veel sterkte toe, want links om of rechts om er is altijd wel iemand die commentaar heeft. En het ``beter weet`` . Voorals nog ga ik er vanuit de hij het beste voor heeft met onze club. En nee ik leef ook anno 2023, en heb ook geen oogkleppen op.

Ik geloof ook zeker dat De Haan het beste voor heeft met de club, daar twijfel ik niet aan. Echter geloof ik dat Hamstra & Roozemond dat ook hadden, maar die kwamen geen steek verder. Sterker nog, Hamstra maakte het nog erger geloof ik. Het is gewoon een heel lastig dossier en ik vraag me dan ook echt af of het ooit opgelost gaat worden.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Vrieskist » 26-10-2023 19:21

Ja precies, het is gewoon heel lastig, want zonder het geld van het stadion heeft Sportstad het weer financieel lastig. Dus dan moet je daar weer geld voor zien te vinden.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2023 21:00

Men' Mensen willen weer bij Heerenveen horen'.

Dat wordt in rap tempo minder. Tobiasen heeft ons doen opleven, vorig was het prima, maar nu wordt het snel afgebroken. Door de trainer en de slap ogende selectie. Dit gaat mensen snel doen afhaken ben ik bang .
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 27-10-2023 08:36

Heerenveen rules schreef:Men' Mensen willen weer bij Heerenveen horen'.

Dat wordt in rap tempo minder. Tobiasen heeft ons doen opleven, vorig was het prima, maar nu wordt het snel afgebroken. Door de trainer en de slap ogende selectie. Dit gaat mensen snel doen afhaken ben ik bang .

Helemaal eens. Het gemor word al meer en meer, en het voetbal van KvW draagt daar niet echt aan bij.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Joucke » 29-10-2023 00:14

Vrieskist schreef:Ja precies, het is gewoon heel lastig, want zonder het geld van het stadion heeft Sportstad het weer financieel lastig. Dus dan moet je daar weer geld voor zien te vinden.

Dan flikkeren de gemeente en de provincie er toch wat geld bij, kan in Leeuwarden tenslotte ook :cry:
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Otsje P » 30-10-2023 09:56

Heerenveen rules schreef:Men' Mensen willen weer bij Heerenveen horen'.

Dat wordt in rap tempo minder. Tobiasen heeft ons doen opleven, vorig was het prima, maar nu wordt het snel afgebroken. Door de trainer en de slap ogende selectie. Dit gaat mensen snel doen afhaken ben ik bang .


Dat zou je inderdaad verwachten. Als je dan de opkomst afgelopen zaterdag ziet, dan ben ik toch elke keer weer positief verrast.

Maar zoals jij ook aangeeft, het gaat geen stand houden bij ondermaatse prestaties. Hopelijk hebben we zaterdag weer een beetje aan klantenbinding gedaan en hopelijk krijgt het met een beetje vertrouwen ook een redelijk vervolg.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-10-2023 11:17

Wanneer loopt het huurcontract voor het stadion eigenlijk af? Onze onderhandelingspositie is nu natuurlijk niet al te best, maar dat verandert ooit wel. Zonder sc Heerenveen kan Sportstad niet bestaan. Want anders was er allang ruimte geweest voor een huurverlaging. Blijkbaar wil ook niemand de aandelen van ons kopen, want naast huurder zijn we ook deels eigenaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 29-01-2024 12:56

Wordt het niet tijd om een kritische noot te plaatsen bij het functioneren van Ferry de Haan?

Even een kleine opsomming:

- Huurt een extra rechtsbuiten, terwijl we er al twee hebben en er weinig geld is (zonder koopoptie).
- Zet de hele technische staf naar de hand van een trainer die qua identiteit niet bij Heerenveen past en volgend seizoen weg is.
- Wil een 35-jarige middenvelder halen voor een positie die al flink bezet is.
- Houdt de boot qua bod van Como af, om vervolgens alsnog hun bod te accepteren als ze al doorgeschakeld hebben.
- Het aantrekken van Denzel Hall.
- Aanstellen van Marcel van Buuren (en in het zadel houden).
- Het aantrekken van Karslbakk, die volgens Sander de Vries een tijdje eerder voor 7 ton op te halen was in plaats van voor 2,5 miljoen.

Er staan natuurlijk ook veel goede acties tegenover maar ik vind bovenstaande niet erg overtuigend.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Marça » 06-02-2024 12:13

Radio Camataru S6E27 | Het Friese DNA met Ferry de Haan

Een bomvolle en interessante uitzending met onze AD, over de 3-3, resultaten, transfers, SKW, Sportstad, dubbele petten, de staantribune en véél meer:

https://open.spotify.com/episode/10djJHgn98uHIN2vgUshXF?si=hTVAwxWsTTWog1NDMdFowQ
https://radiocamataru.nl/episode/2024-02-05-s6e27-het-friese-dna-met-ferry-de-haan/
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/radio-camataru/id1436580634?i=1000644284483
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor SuperFrysk » 17-02-2024 22:56

SuperFrysk schreef:Wordt het niet tijd om een kritische noot te plaatsen bij het functioneren van Ferry de Haan?

Even een kleine opsomming:

- Huurt een extra rechtsbuiten, terwijl we er al twee hebben en er weinig geld is (zonder koopoptie).
- Zet de hele technische staf naar de hand van een trainer die qua identiteit niet bij Heerenveen past en volgend seizoen weg is.
- Wil een 35-jarige middenvelder halen voor een positie die al flink bezet is.
- Houdt de boot qua bod van Como af, om vervolgens alsnog hun bod te accepteren als ze al doorgeschakeld hebben.
- Het aantrekken van Denzel Hall.
- Aanstellen van Marcel van Buuren (en in het zadel houden).
- Het aantrekken van Karslbakk, die volgens Sander de Vries een tijdje eerder voor 7 ton op te halen was in plaats van voor 2,5 miljoen.

Er staan natuurlijk ook veel goede acties tegenover maar ik vind bovenstaande niet erg overtuigend.

Komt nog bij:
- Het aantrekken van een waardeloze trainer (en in het zadel houden)
- Het in het zadel houden van Martin Koopmans
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Vorige

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten