Kees van Wonderen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Ebiede » 07-08-2023 08:49

De kritiek bij OF, ook al is deze begrijpelijk, vind ik niet correct van Kees. Hij weet hoe de situatie is bij de club. Dan moet je dit binnenskamers houden.

Ik denk dan ook dat dit het laatste jaar wordt van Kees, we hebben het geprobeerd maar het is geen match.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-08-2023 08:35

Ik heb wel genoten van de woede bij Van Wonderen na afloop. Het is tegelijkertijd ook zorgwekkend, want de selectie wil of kan blijkbaar niet leveren wat de trainer eist, en ze hebben zelf allemaal geen idee hoe het komt.

Er is nog niks veranderd ten opzichte van vorig jaar, met als enige verschil dat we nu bij rust een comfortabele voorsprong hadden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Otsje P » 14-08-2023 13:05

Ook ik vond het goed om te zien dat Kees gewoon een keer man en paard noemde.

Noppert die wel heel erg zijn best deed om uit te stralen dat hij alles onder controle heeft. Pawel die een vreselijk domme en onhandige tackle in zijn eigen zestien maakt. Dan heb je Haye die bij iedere fout van een ander als een malle staat te zwaaien maar vervolgens zelf een paar keer levensgevaarlijk balverlies heeft op de eigen helft. Dat zijn je ervaren mannen, ze mogen zulke domme fouten niet maken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Superfries1994 » 15-08-2023 10:58

Overdreven gedoe en overdreven uitgemeten wat mij betreft. Hij zegt waar het op staat. Foppe en Verbeek deden niet anders. Zo lang het gegrond is, is het toch prima.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Trevorp » 23-09-2023 21:53

Sorry hoor, maar houdbaarheidsdatum is verstreken...tijd voor wat anders.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Jazz » 23-09-2023 22:36

Ik voorspel dat hij voor de winter nog via de uitgang vertrekt, dit is niet houdbaar.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Demster » 23-09-2023 23:10

Vind Kees een hele aimabele man en het “Keessie rot op” vrij hard al had ik op dat moment de emotie ook niet in de hand.
Maar dit komt niet meer goed. Kan de groep ogenschijnlijk niet raken en blijft verzanden in spelprincipes die niet werken.

Al mag Ferry met een Hall en Brouwers ook wel goed nadenken.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Superfries1994 » 24-09-2023 13:10

Oude tijden lieten de spelers ons gisteren even herleven, naar de tijden met Dresevic en Hoegh en het eeuwige rondspelen. Brouwers (voegt natuurlijk niets extra's toe aan het spel) en Haye gingen ook nog eens lekker in het kommetje staan. Het interview met Kees met Omrop Fryslan was ook wel veelzeggend.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 11-10-2023 18:40

Omdat ik hier erg van schrok, deel ik dit even.

Een stuk uit het artikel van Sander de Vries die met Tibor Halilovic heeft gesproken:
Hij speelde ruim 2,5 jaar voor Heerenveen, maar vertrok door de achterdeur. Waarom Halilovic zijn verhaal wil vertellen? ,,Ik heb lang niets gezegd, omdat ik niet de wisselspeler wilde zijn die het teambelang ondermijnde. Maar ik vind dat ik mag vertellen hoe ik de voorbije maanden heb beleefd. Ik vind ook dat mensen dat mogen weten. Ik hoop alleen op een gebalanceerd artikel. Want hoewel ik mijn afscheid graag anders had gezien, kijk ik bovenal terug op een mooie tijd bij Heerenveen.”

Heerenveen-supporters zijn trots op hun club, merkte Halilovic vanaf zijn eerste dag in het Abe Lenstra-stadion. ,,Ik voelde voor die mensen de verplichting om ze iets terug te geven. Ik was ontzettend trots dat ik, als buitenlandse speler, de aanvoerdersband droeg. Heerenveen is een familieclub. Ik heb met veel mensen goede relaties opgebouwd.”
De sportieve resultaten waren wisselend. ,,Ik heb ruim 70 duels voor de club gevoetbald. En ja, daar zaten ook slechte wedstrijden bij. Maar ik heb altijd steun van de supporters gevoeld. Zeker tijdens mijn laatste maanden, waarin mijn situatie uitzichtloos was. Ze scandeerden mijn naam als ik inviel, of zelfs als ik warmliep. Ik ben ze daar dankbaar voor.”

Halilovic verdween vorig seizoen uit beeld. Het ging mis in de voorbereiding, tijdens een oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle, vlak voor de competitiestart. ,,Ik liet een speler uit mijn rug lopen, met een kans tot gevolg. De trainer was boos in de rust. Hij zei dat ik meer voor het team moest vechten.”
Een discussie volgde. ,,Ik zei dat ik mijn verantwoordelijkheid nam voor mijn fout. Dat hij me daarop mocht aanspreken. Maar dat hij, tegenover de groep, zei dat ik niet voor het team vocht? Dat accepteerde ik niet. Dat deed pijn. Elke voetballer met wie ik heb samengespeeld zal beamen dat ik juist een teamspeler ben.”

Was dit een botsing van twee culturen? Was dit niet simpelweg een directe Nederlandse trainer versus een trotse jongen uit Kroatië? Halilovic glimlacht. ,,Jij zegt nu hetzelfde als de trainer. ‘Je neemt het te persoonlijk’, zei hij. Maar dat was het toch ook? Als hij me verwijt dat ik niet voor het team vecht, dan zegt hij iets over mijn karakter. Hoe kon hij daar iets over zeggen, als hij me slechts drie weken kende?”

Gesprek
Tussen Halilovic en Van Wonderen kwam het niet meer goed. Oké, de Kroaat had aanvankelijk een basisplaats, maar werd vrijwel altijd gewisseld. ,,De trainer zei dat ik stap voor stap fitter moest worden voor 90 minuten. Onzin. Ik heb een week in de voorbereiding gemist vanwege een kleine blessure, maar daarna was ik fit. Voor de winterstop heb ik één volledige wedstrijd gespeeld, tegen Excelsior. Ik maakte toen de meeste meters van alle spelers vorig seizoen. Dat zou de coach, die altijd over data praatte, moeten aanspreken.”
Reactie SC Heerenveen

Dit verhaal is voor publicatie naar SC Heerenveen gestuurd. Kees van Wonderen had geen behoefte om op de uitspraken van Tibor Halilovic te reageren.

In januari volgde een gesprek. ,,De coach vertelde me dat ik niet teleurgesteld moest zijn als ik weinig zou voetballen”, vertelt Halilovic. ,,Nou ja, dat was ik wel, want ik was vlak daarvoor nog aanvoerder. Maar oké, zei ik, vertel me wat ik moet doen om wél te spelen. Weinig, antwoordde hij, want ik kon kansen creëren, dribbelen, had een goed schot en kon een doelpunt maken. Eigenlijk was ik de enige middenvelder van de selectie met deze kwaliteiten. Ik kon mijn lachen niet inhouden. Welke coach, vroeg ik, stelt zo’n speler dan niet op? Ik kreeg te horen dat ze op dat moment een ander type nodig hadden.”

Godsgeschenk
Na de winterstop stond Halilovic mondjesmaat in de ploeg. ,,Terwijl we vanaf januari tot begin april alleen van FC Groningen en SC Cambuur wonnen. Met alle respect, maar dat waren de twee slechtste teams van de competitie.” Halilovic herinnert zich een gesprek na een training in het voorjaar. ,,De coach vond dat ik te weinig energie leverde. Ik geloofde dat niet en zei dat hij niet iedereen gelijk behandelde. Ik sprak er vervolgens over met de jongens in de kleedkamer. Precies op dat moment werden de data van die dag opgehangen. Dat formulier was een godsgeschenk. Want jij mag raden wie de meeste sprintmeters (zogenaamde high intensity runs, red.) had gemaakt... Vanaf dat moment wist ik: de coach had geen valide argumenten om me uit de basisploeg te houden. Hij kon ook niet terugvallen op zijn data. En dus kon ik niets aan mijn situatie veranderen.”

Dit bevestigt mijn algehele indruk van Kees. Het lijkt erop dat hij sociaal onhandig is, wat verklaart waarom zoveel spelers die niet in zijn plaatje passen, zich ongelukkig voelen. Neem bijvoorbeeld Timossi & Karslbakk, die samen een waarde van 3,2 miljoen vertegenwoordigen. Het lijkt erop dat zij waarschijnlijk op dezelfde manier behandeld worden/werden.

Het lijkt erop dat Kees liever Brouwer heeft, omdat hij waarschijnlijk een meegaand persoon is, iemand die met alles instemt. Op dezelfde manier lijkt Kees de hele staf naar zijn hand te hebben gezet.

Kees moet gewoon weg. Zo snel mogelijk.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor fuotbalgek » 28-10-2023 18:33

En dan Tahiri brengen voor Sahraoui. Alleen die wissel is al reden om hem direct er uit te gooien. Begrijpt niks van het voetbal waar deze club voor staat. Angst die maar al te vaak overslaat op de ploeg. Weg met die man.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 28-10-2023 20:43

fuotbalgek schreef:En dan Tahiri brengen voor Sahraoui. Alleen die wissel is al reden om hem direct er uit te gooien. Begrijpt niks van het voetbal waar deze club voor staat. Angst die maar al te vaak overslaat op de ploeg. Weg met die man.

Het stortte na die wissel ook helemaal in, het leek nergens op. Misschien werd het team ook wel moedeloos van die wissel.
Moet wel toegeven, Tahiri gaf later wel prima pass op Kohlert voor de 3-0.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 29-10-2023 11:27

fuotbalgek schreef:En dan Tahiri brengen voor Sahraoui. Alleen die wissel is al reden om hem direct er uit te gooien. Begrijpt niks van het voetbal waar deze club voor staat. Angst die maar al te vaak overslaat op de ploeg. Weg met die man.

Ik snap de gedachte er achter ook niet, kan iemand het me uitleggen?
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Otsje P » 30-10-2023 10:04

SuperFrysk schreef:Ik snap de gedachte er achter ook niet, kan iemand het me uitleggen?


Ook ik baalde van die wissel. Met die voorsprong weet je dat Heracles moet komen. Dan moet je snelheid en diepte voorin houden. De andere kant is echter dat Nunnely echt helemaal niks klaar heeft gespeeld dit seizoen en dat daar dus natuurlijk geen vertrouwen in is.

Je zag dat de ploeg het laatste kwartier voor rust ook echt niet wist wat ze moesten doen. Ik moet echter ook toegeven dat het na rust wel direct beter stond. Door de man meer op het middenveld wisten we een paar keer echt goed onder de druk uit te voetballen. De overwinning is niet meer in gevaar geweest en we hebben er nog een mooi uitgespeelde 3e treffer bij gemaakt.

Laten we zeggen dat de wissel al met al best goed uitpakte.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-10-2023 11:14

SuperFrysk schreef:Ik snap de gedachte er achter ook niet, kan iemand het me uitleggen?


- Het was in feite geen tactische keuze, want Sahraoui was geblesseerd
- We stonden voor, Kees is een laffe trainer, uitgelezen mogelijkheid verdedigend te wisselen
- Kees ziet in Olsson blijkbaar een buitenspeler, dus feitelijk kwam Olsson voor Sahraoui en Tahiri voor Olsson
- Nunnely is blijkbaar echt heel slecht (op training)
- We hebben een hele smalle selectie
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Neymar » 30-10-2023 11:46

Nunnely was wel gewoon fit? Want dan kan je die dus afschrijven o.b.v. het wisselbeleid van Kees.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 30-10-2023 12:05

Kaz_SCH schreef:- Het was in feite geen tactische keuze, want Sahraoui was geblesseerd
- We stonden voor, Kees is een laffe trainer, uitgelezen mogelijkheid verdedigend te wisselen
- Kees ziet in Olsson blijkbaar een buitenspeler, dus feitelijk kwam Olsson voor Sahraoui en Tahiri voor Olsson
- Nunnely is blijkbaar echt heel slecht (op training)
- We hebben een hele smalle selectie

Maar we stonden 2-0 voor, ik kan me niet voorstellen dat een linksbuiten zodanig invloed heeft verdedigend dat je die niet één op één kunt vervangen. Of ben ik dan heel naïef?
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-10-2023 12:51

SuperFrysk schreef:Maar we stonden 2-0 voor, ik kan me niet voorstellen dat een linksbuiten zodanig invloed heeft verdedigend dat je die niet één op één kunt vervangen. Of ben ik dan heel naïef?


Dat denk ik ook niet, maar een extra middenvelder wel. Het was een voor mijn gevoel echt een buitenkansje voor Kees om een verdedigende move te maken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor fuotbalgek » 19-01-2024 20:36

Nu wel klaar mee. Niet verlengen. Zie liever een coach zonder naam die wel voor Heerenveen voetbal staat dat dit voetbal. Na anderhalf jaar nog geen idee wat zijn voetbalvisie is behalve defensieve controle, die we eigenlijk ook nooit hebben.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 19-01-2024 20:39

Ik heb teams met op papier slechtere spelers veel beter zien voetballen dan ons.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 19-01-2024 20:41

Vrieskist schreef:Ik heb teams met op papier slechtere spelers veel beter zien voetballen dan ons.

Dat roep ik al sinds Van Wonderen er is, hij haat duidelijk niet het meeste eruit.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Mackan68 » 20-01-2024 05:11

Vrieskist schreef:Ik heb teams met op papier slechtere spelers veel beter zien voetballen dan ons.

Het klopt. Slechts op papier hebben we betere spelers. Ze worden overschat. Te weinig creativiteit, te weinig vechtlust, te weinig doorzettingsvermogen, te weinig karakter, te weinig scorend vermogen, te weinig 'over mijn lijk' achterin, te weinig zelfvertrouwen bij Noppert, moet de lijst nog langer :?:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 20-01-2024 09:53

Mackan68 schreef:Het klopt. Slechts op papier hebben we betere spelers. Ze worden overschat. Te weinig creativiteit, te weinig vechtlust, te weinig doorzettingsvermogen, te weinig karakter, te weinig scorend vermogen, te weinig 'over mijn lijk' achterin, te weinig zelfvertrouwen bij Noppert, moet de lijst nog langer :?:

Op papier hebben wij een top 7 ploeg, daar ben ik van overtuigd. Met een goede spits en vleugelaanvaller heb je echt niet een veel mindere selectie als een Twente. Helaas heeft Noppert een kut seizoen, maar het is vooral te wijten aan de spelopvatting van de trainer
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Baas » 20-01-2024 10:24

Pastoor maar ophalen. Die man heeft een spelopvatting die bij ons past en kent de club natuurlijk heel goed. Kees is game over.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor pes5 » 20-01-2024 11:40

-Heb je 2 dure spitsen tot je beschikking, kies je met Van Amersfoort voor een middenvelder en dan zijn beide spitsen geblesseerd en passeer je Van Amersfoort.

-Voor de winter een prachtige reeks, waar je middenveld als motor fungeerde en dan toch weer beginnen te klooien met Olsson door het elftal en Tahiri er weer in.
-Gister linksback geschorst en dan de rechtsback naar links plaatsen, waar hij heel onwennig was, en dan een bewezen miskleun zonder vertrouwen op rechts zetten.
-Walemark die vorige week sinds lange tijd uitblonk en dan gister na ruim een half uur mag douchen.
-Noppert die heel nerveus overkomt
-Spelers die hun niveau niet halen en eerder minder worden.
-Nooit als collectief een ander elftal bij de strot kunnen pakken omdat de onderlinge afstanden altijd te groot zijn en je dus al-tijd kwetsbaar bent voor een counter.

Het is mooi geweest.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Ebiede » 20-01-2024 11:57

Baas schreef:Pastoor maar ophalen. Die man heeft een spelopvatting die bij ons past en kent de club natuurlijk heel goed. Kees is game over.


Die gaat echt niet naar Heerenveen.. Almere barst van het geld en potentie en bovendien zit daar een visie achter de hele club. Die gaat echt niet komen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Baas » 20-01-2024 12:34

Ebiede schreef:
Die gaat echt niet naar Heerenveen.. Almere barst van het geld en potentie en bovendien zit daar een visie achter de hele club. Die gaat echt niet komen.


Heerenveen is in alle opzichten een grotere club dan Almere. Laat me niet lachen zeg..
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-01-2024 13:59

Elke minuut met deze staf op de bank is een messteek in de rug van de supporters. De opstelling gisteren was een dieptepunt. Dat hij dan zo'n slap stel spelers heeft is dan misschien ook zijn eigen fout. Neem ook afscheid van heel veel spelers aub. Haye lekker laten gaan, Hall kan naar een amateurclub en Brouwers en van Amersfoort nooit meer opstellen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Mackan68 » 23-01-2024 01:45

SuperFrysk schreef:Op papier hebben wij een top 7 ploeg, daar ben ik van overtuigd. Met een goede spits en vleugelaanvaller heb je echt niet een veel mindere selectie als een Twente. Helaas heeft Noppert een kut seizoen, maar het is vooral te wijten aan de spelopvatting van de trainer

Je zegt precies zoals het is. We hebben geen goede onomstreden spits én geen doelgerichte buitenspeler. Op links de zich eeuwig vastlopende Sahraoui en op rechts 2 spelers die blij zijn dat ze hier hebben mogen revalideren na zware blessures.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 29-01-2024 12:47

Wat een uitspraken weer over uitsupporters. Volle uitvakken ondanks het kutvoetbal onder Van Wonderen, onvoorwaardelijke steun en dan zoiets zeggen. Kan hij zich niet beter druk maken om zijn team? Deze trainer past absoluut niet bij onze identiteit.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor SuperFrysk » 04-02-2024 10:49

Het sloopt slecht - Kees wisselt niet of laat
Het loopt goed - Kees wisselt het hele elftal

Beetje gechargeerd maar ik vind Kees altijd bijzonder ongelukkig in zijn wissels
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron