Kees van Wonderen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kees van Wonderen

Berichtdoor Satyr » 21-03-2022 12:47

Nou, welkom! Twee jaar onze trainer, als het meezit wat langer. Benieuwd of hij nu bij Eagles het seizoen af mag maken.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor vincentdelbos » 21-03-2022 15:04

Ik ben wel tevreden. Zijn spelopvatting is misschien niet de meest aanvallende, maar hij haalt wel veel rendement uit zijn selectie. En dat laatste vind ik belangrijk. Hij komt daarnaast rustig en sympathiek over en heeft, voor zover ik dat kan beoordelen, veel waardering vanuit de supporters van GAE.

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen en vooral ook hoe de selectie er komend jaar uit gaat zien waar hij mee moet werken.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Baas » 21-03-2022 16:26

Ik was sceptisch, maar als ik op verschillende fora de reacties en jaloezie lees, doet me dat toch wel goed.
Het kan in ieder geval niet veel slechter dan dat het momenteel gaat, dus succes Kees!
Hopelijk beide ploegen voor de laatste speelronde wel al veilig.. Als we allebei nog winst nodig hebben, kan het een hele vervelende worden voor Kees.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Superfries1994 » 22-03-2022 00:57

Als hij het maximale uit zijn selectie weet te halen, moet het beter gaan dan de afgelopen drie jaar. Afgezien van een paar leuke spelers als Brouwers en Cordoba heeft hij vrij matig materiaal bij GAE en lijkt zich tot nu toe relatief makkelijk te handhaven. Dat is in ieder geval een knappe prestatie. Ik hoop vooral dat hij een spel wil gaan spelen wat past bij het elftal in plaats van een spelprincipe wat van boven is opgelegd of spelers op posities zet die daar overduidelijk niet thuishoren.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor DSCH » 25-03-2022 12:50

Superfries1994 schreef:Als hij het maximale uit zijn selectie weet te halen, moet het beter gaan dan de afgelopen drie jaar. Afgezien van een paar leuke spelers als Brouwers en Cordoba heeft hij vrij matig materiaal bij GAE en lijkt zich tot nu toe relatief makkelijk te handhaven. Dat is in ieder geval een knappe prestatie. Ik hoop vooral dat hij een spel wil gaan spelen wat past bij het elftal in plaats van een spelprincipe wat van boven is opgelegd of spelers op posities zet die daar overduidelijk niet thuishoren.


Vooral dat laatste punt zou al een hele verbetering zijn. Spelers op verkeerde posities hebben we te lang moeten aanzien. Het aankoopbeleid zal er aankomende zomer ook een belangrijke rol in spelen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Satyr » 16-05-2022 09:23

Paul Simonis volgt Kees van Wonderen naar Friesland. De assistent-trainer vertrekt net als Van Wonderen naar SC Heerenveen. Dat maakte de club maandagochtend bekend. Daarmee hebben de Friezen de staf compleet. Ook Ole Tobiasen, nu succesvol als interim-trainer, en Peter Reekers gaan deel uitmaken van de staf. Zij zullen echter eerst nog de play-offs voor Europees voetbal tot een succes moeten brengen voor de focus op het nieuwe seizoen kan.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor badfrisianboy » 05-07-2022 10:12

Omrop Fryslân heeft in een podcast een interview gehad met onze hoofdtrainer Kees van Wonderen.

Na voorgaande trainers (Streppel, Olde Riekerink en Jansen) wat mij betreft een verademing om naar te luisteren. Alle woorden zijn raak en getuigen van een trainer die weet waar hij het over heeft.

De link: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/s ... 0568769138
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Baggerraartje » 09-10-2022 17:22

Ik hoop dat deze man gauw ontslagen word. Tis werkelijk niet om aan te gluren. 80 minuten en geen schot op doel.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 09-10-2022 18:30

Ontslaan is natuurlijk onzin, je moet qua verwachtingen ook realistisch zijn, kijkende naar de begroting, salarissen e.d.

Wat ik wel zou willen zien de komende tijd is een ontwikkeling aan een plan B, want soms merk je dat je met het huidige plan A nooit gaat scoren/winnen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Baggerraartje » 09-10-2022 18:41

Ik ga wel met een spandoek zitten volgende keer:

Met aan het roer van Wonderen!
Kijkt men op de ranglijst steeds naar onderen!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor boy waterman » 09-10-2022 19:11

Je kan beter 4-3-3 gaan spelen,op deze manier doorgaan creëer je heel weinig mogelijkheden voor de goal.
En wat mis ik toch een diepgaande middenvelder die ook kan scoren.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor hhage » 09-10-2022 21:29

Baggerraartje schreef:Ik ga wel met een spandoek zitten volgende keer:

Met aan het roer van Wonderen!
Kijkt men op de ranglijst steeds naar onderen!


Op een achtste plek staan na 9 wedstrijden waarin je de traditionele top 3 hebt gehad is prima. Geef het even de tijd en wacht eerst af wat voor resultaten we tegen Eagles en Volendam halen, win je die beide sta je stevig in de subtop.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor fuotbalgek » 09-10-2022 22:27

Ik vind het meer opmerkelijk dat deze reacties komen na 0-1 thuis tegen PSV, en niet na een 0-0 bij Emmen. Tegen Emmen had ik meer aanvallende wijzigingen verwacht, tegen PSV hou je het lang goed dicht maar ga je er toch af op individuele kwaliteiten.

Buiten dat is ontslag nogal stomzinnig inderdaad, want wat dan? Je kunt beter het proces richting aanvallen door Kees laten versnellen, van oudsher moeten we het hebben van voetballende spelers en gevaarlijke aanvallers, ook om de begroting te dichten. Kees moet spelers als Sarr en Olssen laten floreren, terwijl we de boel dicht houden. Niet de voel dicht houden en dan weer verder kijken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-10-2022 06:17

Dit was van velen al de kritiek toen hij werd aangesteld en het is dus geheel terecht. Van Wonderen denkt alleen verdedigend. Geen goal tegen krijgen is belangrijker dan aanvallen. Ik vind onze spelopvatting echt schandalig. Zitten er ruim 25.000 mensen op de tribune en je hebt nul intenties om er een wedstrijd van te maken. Wat Tobiasen vorig seizien heeft opgebouwd, breekt van Wonderen weer af. De club leeft weer, maar van Wonderen sust de club weer in slaap. Het is minachting van het publiek! Hij past hier niet. Hij moet in de Italiaanse competitie gaan werken. Kan hij lekker met 10 voor de pot gaan hangen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor fuotbalgek » 23-10-2022 22:00

Buiten de 3 punten is de winst vooral dat Kees na een raar experiment met Van Ottele voor rust, na de pauze schakelde naar 4231 en we zelf gingen voetballen tegen een van de zwakke tegenstanders uit de competitie.

Het spel maken zijn we misschien nog niet heel goed is, maar het is beter dan achterover hangen tegen een team als Volendam. Hopelijk een goede les, dat we niet altijd hetzelfde hoeven te doen. Tegen bepaalde ploegen is 532 wellicht beter, tegen andere ploegen heb je meer aanvallend ingestelde spelers nodig.

Maar bovenal, als de tegenstander je de ruimte geeft, ga lekker voetballen! De omzetting vandaag was in ieder geval een positieve zet in de ontwikkeling van het team onder Kees.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Demster » 22-04-2023 21:03

Begin grote twijfels te krijgen en dan met name over z’n wisselfobie.

Weer wisselen als het kalf al verdronken is… het blijft een repeterend verhaal.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Otsje P » 23-04-2023 10:30

Elke week hetzelfde verhaal. Een middenveld zonder duelkracht zorgt dat je elke week op strijd geklopt kunt worden.

Tahiri is een beste jongen maar zal nooit een 1 tegen 1 duel winnen. Als hij dan ook nog 5 of 6 ballen per wedstrijd op gevaarlijke plekken aan de tegenpartij gaat geven dan heeft hij geen enkele meerwaarde. Ook van Amersfoort mag week op week alles verkeerd aannemen of inleveren en staat dan de week erop gewoon weer op het formulier.

Terwijl El Hahj na elk foutje meteen geslachtofferd wordt. In mijn ogen zou een jonge jongen juist fouten mogen maken en zouden ervaren spelers niet elke week op dezelfde manier het schuitje in mogen gaan. Toch lijkt het bij Kees juist andersom te werken.

Schuif van Ottele maar door naar het middenveld en zet Bruma dan maar weer in het centrum. Misschien dat van Ottele en Haye samen wel zo af en toe een duel kunnen winnen. Freaking Emmen dat gewoon met 4 man mag gaan staan combineren op de rand van je 16 meter terwijl onze spelers daar als juffertjes naar staan te wijzen.

Vreselijk frustrerende avond, vooral omdat je het ziet gebeuren. Bovendien ziet het er conditioneel ook absoluut niet goed uit. Na een half uur voetballen zie je de krachten al wegvloeien. Druk op de bal geven zonder intensiteit, op een drafje. Ik hoop dat men daar goed naar gaat kijken in de aanloop naar het nieuwe seizoen. Op fysiek vlak moet er een hoop gebeuren, zowel qua duelkracht als qua inhoud.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-04-2023 16:19

Van van Wonderen had ik meer tactisch inzicht verwacht. Het rare plan met Olsson hangend op rechts was eerder al compleet mislukt en toch verrvalt hij er weer in. Sahraoui begon hier heel sterk. Is nu alleen meer naar het centrum aan het dribbelen waar het overvol is.
De veldbezetting klopt voor geen meter. Ook staat er een angstig/bang elftal. Geen enkele speler is beter geworden. Van Ewijk en Kohlert waren agressieve, opkomende backs. Daar is weinig meer van over. Het spelplezier is ver te zoeken.
Ga gewoon 4-3-3 spelen. Met 2 vleugelspelers die het veld breedhouden en een 10 ( Al Hajj) die kort achter van Hooijdonk speelt en 2 controleurs (Olsson/ Haye). Spelen te winnen ipv niet verliezen. Dat wat het uitgangspunt van van Wonderen lijkt te zijn.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Demster » 13-05-2023 22:59

Ben er wel klaar mee. Heb Kees helaas nog nooit op een ingeving kunnen betrappen die een wedstrijd doet kantelen. Het is echt een prestatie om alle creativiteit uit je elftal te halen en dan te verwachten dat je een Excelsior met 8 verdedigers verslaat…

Nee, aardige man maar totaal geen tactisch meesterbrein. Laat zo’n Olsson ook gewoon 70 minuten warmlopen zonder minuten maar “kap-dribbel-draai-kap-dribbel-balverlies” Tahiri mag de 90 minuten volmaken. Wat een schande.

En dan moet Tobiasen weg…
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Superfries1994 » 14-05-2023 09:44

Begint vrij onnavolgbaar te worden. Olsson rechtsbuiten, Sahraoui 10, Köhlert rechtsbuiten, Colassin linksbuiten, Karlsbakk linksbuiten. Hoe krijg je het verzonnen? Geen van de keuzes pakt goed uit.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Demster » 14-05-2023 09:45

Kritiek en twijfels

De realiteit is hard. De kritiek op de trainer neemt toe en de twijfel groeit. Ook intern. Heerenveen had simpelweg meer van Van Wonderen verwacht. Wat ook niet helpt: verhalen van zowel bank- als basisspelers die weleens met tegenzin naar de club gaan, murw gebeukt van het continue gehamer op intensiteit en sprintmeters.


Uit de LC. Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 15-05-2023 20:27

"gehamer op intensiteit en sprintmeters"
Dat spelers hierover klagen zegt ook weer iets. Maar vanuit de club dan niet, kijk wat die focus bijvoorbeeld Feyenoord heeft gebracht dit seizoen.

Kritiek op tactiek en opstellingen is wel terecht.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Marça » 16-05-2023 06:40

Vrieskist schreef:"gehamer op intensiteit en sprintmeters"
Dat spelers hierover klagen zegt ook weer iets. Maar vanuit de club dan niet, kijk wat die focus bijvoorbeeld Feyenoord heeft gebracht dit seizoen.

Kritiek op tactiek en opstellingen is wel terecht.


+1
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Jazz » 16-05-2023 09:32

Er mag ook wel eens kritisch gekeken worden naar onze wissels, dat slaat ook nergens op...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 16-05-2023 09:41

Jazz schreef:Er mag ook wel eens kritisch gekeken worden naar onze wissels, dat slaat ook nergens op...

Vaak gaat een wissel ook gepaard met een positiewijziging. Dus een spits naar linksbuiten, een aanvallende middenvelder naar de vleugel. Dit kan ook nog te maken hebben met de samenstelling van de selectie die was gericht op 5-3-2 aan het begin van het seizoen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Otsje P » 19-05-2023 16:52

Ik weet het niet hoor, met Kees. Ik vond hem in het begin een aardige indruk maken en vond de herstart na de winterse transferperiode ook veelbelovend. Niet toevallig was dat de fase dat Al Hajj en Sahroui samen in de ploeg stonden. Balvast, creatief en af en toe een man uitspelend. Er werden een hoop kansen gecreëerd maar die werden helaas niet afgerond waarna we meerdere keren het deksel op de neus kregen aan de andere kant.

Vervolgens gaan we 1x op ons bek tegen Ajax en werden Al Hajj en Ollson geslachtofferd. We kregen Tahiri en van Amersfoort terug op het middenveld en sindsdien hebben we nog een kans of 3 gecreëerd (ik overdrijf, weet ik).

De enige kansen die er nog ontstonden kwamen met Sahroui op links die van Hooijdonk bediende. En wat schetst dan onze verbazing, afgelopen weekend wordt ook dat enige aanvallend functionerende aspect van ons spel veranderd. Die kleine op 10, waar hij dus op de gevaarlijkste plek, in de drukte, aan al die dribbels begint waar elk balverlies direct gevaar aan de andere kant op kan leveren. Onbegrijpelijk! Echt totale waanzin.

Het is niet meer om aan te gluren. Bepaalde spelers worden na een minder optreden gecanceld, en anderen mogen gewoon 10x op rij helemaal niks toevoegen en dat is dan prima. We krijgen op de flikker van Sparta, geven het volledig weg tegen Emmen en dan is het een proces en dan is er in winter allemaal zoveel gebeurd enz. Maar als er tegen nota bene Ajax (die er vol opklapte tegen ons) verloren wordt dan worden er 3 man geslachtofferd. Oftewel, Kees is niet consequent en dan krijg je gezeik in je selectie. Spelers zien dat sommige jongens de hand boven het hoofd wordt gehouden en dat geeft scheve gezichten.

Al Hajj zijn we kwijt en daar gaan we over een paar jaar erg van balen. Bah!
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor DSCH » 20-05-2023 09:19

Naar mijn idee gaat het ieder jaar weer op dezelfde wijze mis. Het maakt niet uit welke trainer je voor de groep zet het is ieder jaar hetzelfde liedje. Zodra we gaan roepen dat het publiek vermaakt moet worden en we 4–3-3 gaan spelen, waar we ook zelden de selectie voor hebben, vallen we weer ver terug. Waarom is dit toch zó belangrijk? Kijk naar het begin van het seizoen. Er was een plan, er was duidelijkheid en er was resultaat. Toegegeven, het spel was niet altijd sprankelend, maar de inzet was er en er hing een positieve sfeer. We stappen over op 4-3-3 en iedereen lijkt de kluts kwijt te zijn. Het plan was goed, de uitvoering was goed en het publiek was grotendeels tevreden. Waarom dan veranderen om zo’n nostalgische en achterhaalde reden? Voetbal is veranderd er wordt anders gespeeld dan pak hem beet 15 jaar terug. Zeker voor een club als Heerenveen is het in deze tijd onmogelijk om wekelijks de pannen van het dak te spelen, met oneindig veel aanvallen, kansen en doelpunten. En als je het dan toch wilt proberen, prima, maar stel dan inderdaad spelers als Al Hajj op en begin meteen met dit plan en hou je er aan vast. Ook als je wekelijks op je bek gaat wat overigens tot nog veel meer onvrede zal leiden. 4-3-3 werkt al jaren niet, we kunnen de selectie er ook maar niet op samenstellen, stop er dan mee en doe wat anders zoals aan het begin van het seizoen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-05-2023 10:05

Met Sarr erbij hadden we misschien wat meer punten gehaald, maar er is geen enkele trainer die met dit huidige materiaal bij de top 7 gaat eindigen. Met als grootste reden dat er veel te weinig scorend vermogen in de ploeg zit
Er valt genoeg op Van Wonderen aan te merken. Kan je wel veel pagina's mee vullen, maar overstappen naar 4-3-3 is niet verstandig geweest
Voor 4-3-3 hebben we gewoon niet voor alle posities geschikte spelers. We hebben geen linksback en geen rechtsbuiten
Voor de linksback is Kaib te slecht en Kohlert is een 3-5-2 back
Rechtsbuiten is Nunnely te slecht, Timossi al lang afgeschreven, Olsson geen rechtsbuiten en AL Hajj ook niet en veel te weinig rendement
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Vrieskist » 20-05-2023 14:22

Feanfan 1 schreef:...
Voor 4-3-3 hebben we gewoon niet voor alle posities geschikte spelers. We hebben geen linksback en geen rechtsbuiten
...

+1, selectie past niet bij deze tactiek, is ook samengesteld voor 5-3-2/3-5-2.

Ik moet eerlijk zeggen dat de omschakeling naar 4-3-3 nou niet echt heeft gezorgd voor aantrekkelijk voetbal of zo. Vooral veel doelloos rondspelen. Een paar wedstrijden liep het fantastisch (1e helft tegen RKC bijv), maar die verlies je dan alsnog.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kees van Wonderen

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-05-2023 14:33

Vrieskist schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat de omschakeling naar 4-3-3 nou niet echt heeft gezorgd voor aantrekkelijk voetbal of zo. Vooral veel doelloos rondspelen. Een paar wedstrijden liep het fantastisch (1e helft tegen RKC bijv), maar die verlies je dan alsnog.

Utrecht, RKC, Emmen en Volendam zijn de eerste helft allemaal weggespeeld, alleen de marge tijdens de rust was steeds minimaal. En ook Feyenoord, zowel competitie als beker hebben we prima meegevoetbald, alleen daar zat de arbitrage niet mee
Maar toch past 5-3-2 beter bij de huidige selectie, maar denk niet dat Van Wonderen het nog om gaat zetten. Al kan je dat bij PSV wel doen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Volgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten