Patrik Wålemark

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Patrik Wålemark

Bericht door AMDJ »

SC HEERENVEEN HUURT PATRIK WÅLEMARK VAN FEYENOORD
31 augustus 2023 11:15

sc Heerenveen heeft voor de rest van het seizoen de beschikking over Patrik Wålemark. De 21-jarige buitenspeler wordt voor één seizoen gehuurd van Feyenoord. De Zweedse jeugdinternational gaat in Friesland spelen met rugnummer 24.

Afbeelding

Met de komst van Wålemark voegt sc Heerenveen de gewenste extra vleugelaanvaller toe aan de selectie. De Zweed debuteerde in 2020 op 18-jarige leeftijd namens BK Häcken in de Allsvenskan. Op het hoogste niveau van Zweden maakte hij indruk en verdiende hij in 2022 een transfer naar Feyenoord. Namens de Rotterdammers kwam hij in anderhalf jaar in 27 Eredivisieduels in actie. Hierin was hij goed voor drie doelpunten en twee assists.

Met het aantrekken van Wålemark krijgt sc Heerenveen meer opties in de voorhoede. Algemeen directeur Ferry de Haan is dan ook content dat Feyenoord de aanvaller wilde verhuren. "Met Patrick voegen we direct extra dreiging toe aan onze voorhoede. Hij is een doelgerichte speler met een goede versnelling en een individuele actie."
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Bijzonder dat hij nu met 24 het rugnummer van Nunnely overneemt. Bij Häcken en Feyenoord speelde Wålemark met 23. Dat nummer is bij Heerenveen geclaimd door Jan Bekkema. Blijkbaar staat die hoger in de hiërarchie dan Nunnely. :wink:

Even serieus: lijkt me voor ons prima versterking op de rechterflank. Sowieso ook top om een speler als Nunnely achter hem te hebben, want blessuregevoeligheid blijft nog wel een dingetje bij Wålemark. Nunnely kan ook als invaller met zijn snelheid wat teweeg brengen. Goed dat er nu dubbele bezetting is!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wellicht neemt Nunnely dat van Timossi over.

Ik twijfel er wel aan wanneer hij echt 100% belastbaar is, maar het is wel een prima voetballer. Kan evt ook nog als 10 uit de voeten.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Nunnely heeft volgens de Heerenveen-website rugnummer 17 (vorig jaar van Sydney) gekregen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ben benieuwd of er een Botman constructie is ingebouwd
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Jazz schreef:Ben benieuwd of er een Botman constructie is ingebouwd
Dat vermoed ik niet aangezien ze wel een huursom betalen en een deel van zijn salaris overnemen. Ook was er veel concurrentie. Ik denk dat we al blij moeten zijn dat die gehuurd kon worden
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Begrijp ik het nou goed, dat deze jongen (nog) niet wedstrijd fit is?
M.a.w. het duurt nog wel even voordat hij mee kan doen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

wilbot schreef:Begrijp ik het nou goed, dat deze jongen (nog) niet wedstrijd fit is?
M.a.w. het duurt nog wel even voordat hij mee kan doen.
Hij komt uit een langdurige blessure, dus dat is inderdaad nog even afwachten
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Hij komt uit een langdurige blessure, dus dat is inderdaad nog even afwachten[/quote]

dus een gokje? of is dat te pessimistisch gedacht?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

wilbot schreef:Hij komt uit een langdurige blessure, dus dat is inderdaad nog even afwachten
dus een gokje? of is dat te pessimistisch gedacht?[/quote]
Zeker, maar dat is elke transfer.
Als je zijn statistieken in Zweden bekijkt dan levert die iedere 2 wedstrijden een doelpunt of assist, ik denk daarom wel een welkome toevoeging. Verwacht dat die na de interlandperiode wel fit is, die in dat geval wel goed uit komt.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Doet al wel mee aan de partijvormen, benieuwd wanneer we zijn eerste minuten mogen gaan zien. Morgen zal wel te vroeg komen.
.-
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

jeewee schreef:Doet al wel mee aan de partijvormen, benieuwd wanneer we zijn eerste minuten mogen gaan zien. Morgen zal wel te vroeg komen.
Hij zit toch niet voor niets op de bank? Ik reken toch wel op een minuut of 15 aan speeltijd eigenlijk.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

jorro schreef: Hij zit toch niet voor niets op de bank? Ik reken toch wel op een minuut of 15 aan speeltijd eigenlijk.
Zag het nieuwsbericht nu ook over de selectie :)

Dan reken ik ook wel op een kwartiertje inderdaad!
.-
Plaats reactie