door vincentdelbos » 24-09-2023 09:54
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar een wedstrijd (dit jaar twee seizoenskaarten gekocht). Nou ja, blij wordt je er natuurlijk niet van. Laten we positief beginnen, ik vond Walmark wel lekker invallen, veel enthousiasme en drive in zijn spel. Was betrokken bij veel gevaar. Ik vond Olsson ook niet heel slecht, met name vanwege het feit dat hij compleet verkeerd gebruikt wordt. Maar dan zit het positieve er ook wel een beetje op. Oh ja, het eerste kwartier was ook nog wel ok.
Maar daarna werd het echt godsgruwelijk slecht. En ik ben het met Thiago eens. Er staat echt wel een selectie die mee moet doen voor de plaatsen 7-12. Spelers als van Beek, Pawel, Haye, Sahraoui, Walmark en ik denk ook wel Ion, Kohlert en Olsson zouden volgens mij prima meekunnen bij de andere clubs in de middenmoot of hoger. De aankoop van Hall begrijp ik helemaal niet en Brouwers krijgt nog het voordeel van de twijfel. Daar komt bij dat Noppert hopeloos uit vorm is. Er is een soort speler die ik echt mis; een goede 10. Die had er wel bij gemogen.
Wat ik echter niet begrijp is dat er niet meer uit te halen is dan wat Kees nu doet. Er lijkt echt een bepaalde spelopvatting te missen in de hoofden van de spelers. Op een gegeven moment doet iedereen maar wat lijkt het. Tactisch klopt het gewoon niet. Ik vind de buitenspelers ook veel te veel naar binnen trekken en het tempo ligt veel te laag. Doordat de buitenspelers naar binnen trekken, lopen teveel mensen in een trechter. Dit in combinatie met weinig snelheid maakt alles te voorspelbaar.
Na 15 minuten verdween al het tempo uit de wedstrijd en laat je je achterin te eenvoudig in de luren leggen.