30-01-2005: NAC-sc Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
sch4ever
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-01-2005 13:16
Locatie: Ergens vlakbij H'veen

30-01-2005: NAC-sc Heerenveen (1-1)

Bericht door sch4ever »

ik ben benieuwd hoeveel hier naartoe gaan, ik ga in ieder geval wel
mika nr1!!
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-01-2005 21:06

Bericht door mika nr1!! »

ik mag niet, kan ook niet. heerenveen ligt te ver weg om daar ff heen te gaan. maar ik hoop dat het op tv komt!
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 07-08-2004 02:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Mika nr1,

Die wedstrijden komen NIET op tv.
Op Yeahronimo komt ie wel.Moet je 4,95 betalen kun je het live zien.


De top3 komen op Canal+ de rest komt ´s avonds in samenvatting.

Ik ga niet,woon wel in de buurt maar het is op zondag en dan moet ik naar de kerk :heart:

Dus ik volg het wel via de radio.
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

http://www.yeahronimo.com is trouwens goed te doen hoor!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Venderwel schreef:www.yeahronimo.com is trouwens goed te doen hoor!
Maar wel duur. Iedereen zat te zeiken op sport 7 voor 2,50 per maand, maar 4,95 EURO per wedstrijd hoor je niemand over?

ontopic: ik heb wel zin om naar NAC te gaan... wie wil er mee? :?:
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Wil dr ook wel ff kijken maar voel er niets voor om met de bus te gaan. Duurt me veel te lang en wordt altijd ziek van die ritten :?
Weet iemand hoeveel krt er al voor deze wedstrijd zijn verkocht?
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

ik heb wel zin om naar NAC te gaan... wie wil er mee?
Ik meld me aan!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik denk dat ik na dinsdag de beslissing neem om ook maar weer eens mee te gaan :wink: .

Vorig seizoen heb ik me best vermaakt in Breda! Lekker kacheltje aan, 2-3 winst en een hele meute supporters van Heerenveen mee :oops:

Ik verwacht deze keer een maximaal aantal van welgeteld 50!

En de supporters die naar Newcastle gaan om te shoppen en de stad te bekijken... Breda is ook erg mooi!
Wie moet er kapot?
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Ik denk toch ook dat de 50 man wel gehaald zal worden. Ik gok op 87 mensen in het uitvak in Breda. Is er al een tussenstand van het aantal verkochte kaartjes 30plus??
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Kan wel een leuke pot voetbal worden. SCH is in Breda nooit de mindere.
IK verwacht een 0-2 overwinning. In de 1e helft maakt Berg Hestad 0-1 in
de 2e helft bepaald SSS de stand op 0-2, SuperSubSamaras :wink:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Fotze Bumser schreef:Ik denk dat ik na dinsdag de beslissing neem om ook maar weer eens mee te gaan :wink: .

Vorig seizoen heb ik me best vermaakt in Breda! Lekker kacheltje aan, 2-3 winst en een hele meute supporters van Heerenveen mee :oops:

Ik verwacht deze keer een maximaal aantal van welgeteld 50!

En de supporters die naar Newcastle gaan om te shoppen en de stad te bekijken... Breda is ook erg mooi!
Ik snap dat gezeik over de weinige uit supporters niet hoor elke keer! "En dan wel allemaal mee naar Newcastle"
Ja, ik heb gewoon geen zin om naar uit wedstrijden te gaan, dat kan toch? Er zijn ook mensen (en dat geldt ook voor mij) die het geld er niet voor over hebben om naar uitwedstrijden te gaan. dat is toch een ieders goed recht?
Niet iedereen heeft tijd, of de tijd er voor over om uitwedstrijden te bezoeken.

Waarom dan wel zoveel mensen naar Newcastle? Omdat dat iets speciaals is....
En begin nou niet: "ja maar dat is veel duurder dan een normale wedstrijd en het kost meer tijd!"
Ik zeg toch dat het iets speciaals is...
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Dat gezeik.....
Het aantal mensen dat een uitwedstrijd bezoekt zegt in mijn ogen gewoon iets over de soort supporters die Heerenveen heeft. Men komt massaal en trouw bij de thuiswedstrijden maar bij de uitwedstrijden zie je steeds minder mensen. In mijn ogen gaan de meest fanatieke supporters overal naar toe en blijkbaar heeft Heerenveen steeds minder fanatieke aanhagers die overal hun favoriete club willen zien spelen.
Ieder moet voor zichzelf bepalen of en wanneer ze naar een uitwedstrijd gaan maar het is een feit dat er steeds minder mensen meegaan naar uitwedstrijden en Heerenveen wat betreft toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden in een vicieuze cirkel is terecht gekomen. S.C.Heerenveen zelf vind dit blijkbaar prima want het doet geen enkele moeite om meer mensen mee te krijgen naar uitwedstrijden (integendeel zelfs).
Maar goed we zullen zien met hoeveel mensen we zondag in Breda zijn, ik zal er zijn!!
Strukeduker
Bankzitter
Berichten: 227
Lid geworden op: 18-11-2004 21:00
Locatie: Drylts!
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Tis bij mij idd het geval dat ik op t moment het geld er ni voor heb om naar uitwedstrijden te gaan... :oops: We zouden, na Willem II uit, ook naar NAC en Roda uit gaan. Maar toen kwam Newcastle daar tussen... :roll: In eerste instantie was het niet te bedoeling daarheen te gaan... maar tsjah... newcastle... t leek 2 van ons wel leuk om mee te gaan. :D Vandaar dat we via Arriva de reis hebben geboekt. Helaas neemt dit het nodige geld in beslag, dus hebben we besloten wat te besparen... Natuurlijk zou k graag mee gaan naar meer uitwedstrijden... maar helaas is mn geld maar 1 keer te besteden... :roll: En k denk dat meer hier mee zitten...

Ook vallen veel uitwedstrijden op zaterdagavond. Nac en roda zijn wedstrijden waarbij je waarschijnlijk aan t einde van de middag moet vertrekken... En aangezien k zaterdags tot 18:15 aant werk ben... mah jah dat zou wel te regelen zijn.

Mah jah, Newcastle wilde k ni missen, want hoe vaak komen we daar nog in de toekomst... :roll:
Wij zijn Fries, Wij zijn één, wij zijn Sc Heerenveen!!! :stan:
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Ook hier, ik zou dol graag willen gaan, maar mijn studie financiering kan me het hoofd nauwelijks boven water houden zonder naar een wedstrijd te gaan, dus laat staan als ik wel ga. Mijn OV zou wel de reiskosten en zo dekken :mrgreen:

Heerenveen is nog niet helemaal terug als de oude ga ik van uit (vooral als eerste wedstrijd FC Den Bosch, Ajax valt nog te bezien) maar NAC is een sterk team, hoewel ze het zelfde probleem in "fit" zijn ook te zien krijgen, zal het een flinke wedstrijd kunnen worden.
Persoonlijk denk ik dat het een 3 - 2 voor Heerenveen word. Wie scoren kan ik niet zeggen, ik heb daar nooit zoveel kennis in ;) :mrgreen:
Irnsum Fans
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 26-01-2004 12:36

Bericht door Irnsum Fans »

ha boeit me niet dat geld.. wanneer ik kan zal ik ook gaan. Tis mijn cluppie.
ben erg vaak weekenden weg met mijn werk. en op zondag kan ik niet, moet ik voetballen. maar NAC uit is vaak wel gezellig, dus als je kan zou ik gaan als ik jullie was

tschus
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Net m'n buskaartje gehaald voor NAC. Bus 1, plaats 11. Tel daarbij de vaste ploeg die altijd aangeeft met Bus 2 te willen reizen, zo'n man of 15, dan zit je al met al op zo'n man of 30 met de bus. Benieuwd hoeveel er nog met eigen vervoer gaan, maar vol zal het vak niet zitten.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

naar NAC zal zondag 1 bus rijden, door de trip naar Newcastle zijn sommige vaste uitsupporters genoodzaakt om enkele uitwedstrijden te laten schieten, een euro kan maar een keer worden uitgegeven. :cry:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Arjen schreef:Dat gezeik.....
Het aantal mensen dat een uitwedstrijd bezoekt zegt in mijn ogen gewoon iets over de soort supporters die Heerenveen heeft. Men komt massaal en trouw bij de thuiswedstrijden maar bij de uitwedstrijden zie je steeds minder mensen. In mijn ogen gaan de meest fanatieke supporters overal naar toe en blijkbaar heeft Heerenveen steeds minder fanatieke aanhagers die overal hun favoriete club willen zien spelen.
Ieder moet voor zichzelf bepalen of en wanneer ze naar een uitwedstrijd gaan maar het is een feit dat er steeds minder mensen meegaan naar uitwedstrijden en Heerenveen wat betreft toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden in een vicieuze cirkel is terecht gekomen. S.C.Heerenveen zelf vind dit blijkbaar prima want het doet geen enkele moeite om meer mensen mee te krijgen naar uitwedstrijden (integendeel zelfs).
Maar goed we zullen zien met hoeveel mensen we zondag in Breda zijn, ik zal er zijn!!
Vind het nogal een belediging die je maakt hier naar een groot aantal fanatieke supporters die geen geld hebben voor het reizen naar uitwedstrijden! Bovendien zijn er ook fanatieke supporters die een gezin hebben! Nee jong, beetje te makkelijk om daar zo over te oordelen!
Dat het naar beneden gaat dat geloof ik wel van je hoor, daar niet van, maar moet daar niet te makkelijk over denken!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Ik beledig volgens mij niemand, want ik kan niet bepalen voor een ander of ze naar een uitwedstrijd gaan of niet. Iedereen zal prima argumenten hebben om niet naar een uitwedstrijd te gaan, dat is persoonlijk en interessert mij niets (gelukkig). Feit is wel dat bijna alle andere clubs die hoog (en ook laag) in de ranglijst staan veel meer mensen mee hebben naar een uitwedstrijd en ook daar zitten gezinnen bij hoor.
Maar goed over de discussie wie er fanatiek is en wie niet en waar je aan moet voldoen om fanatiek te zijn zullen we met z'n allen toch niet uitkomen want het is al veel vaker in andere topics aan de orde geweest. Het is persoonlijk wie je fanatiek vind en wie niet.
Het is gewoon een constatering van mij dat er bijna niemand meer meegaat naar uitwedstrijden in de competitie en daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Venderwel schreef: Vind het nogal een belediging die je maakt hier naar een groot aantal fanatieke supporters die geen geld hebben voor het reizen naar uitwedstrijden! Bovendien zijn er ook fanatieke supporters die een gezin hebben! Nee jong, beetje te makkelijk om daar zo over te oordelen!
Dat het naar beneden gaat dat geloof ik wel van je hoor, daar niet van, maar moet daar niet te makkelijk over denken!
Ach jonge hou toch op! Waar zie jij dan een belediging staan? Mensen die echt fanatiek zijn die stellen prioriteiten om geld over te houden voor uitwedstrijden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is absoluut geen geldig excuus voor de lege uitvakken. Verder is de discussie over het aantal mensen dat meegaat naar uitwedstrijden al te vaak gevoerd, zonder dat er eigenlijk iets uitkwam. Heeft geen zin dus om daar nog meer woorden aan vuil te maken.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik vind het nogal een belediging om Arjan te beledigen, Venderwel. Hij komt met een goed beargumenteerd verhaal. Hij heeft het niet over de uitzonderingen. Het gaat om zijn totaliteit. Geen geld, zelf voetballen, vriendin wil aandacht, kinderen willen aandacht, andere hobby's bla bla bla.
Feit blijft dat wij bij Heerenveen altijd minder supporters in het uitvak hebben dan andere clubs. En dus kun je best concluderen dat we minder fanatieke supporters hebben.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik zal zondag ook naar NAC afreizen! Vandaag of morgen zal ik even een kaartje halen voor EV. Nu maar hopen dat het vak nog niet is uitverkocht :D .

Ps. Arjen, kan moet ik nog salami en kaas in huis halen voor de tussenstop?
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Het was eerst wel mijn bedoeling om af te reizen naar Breda.
Had de afspraak met een Nac supportster, zij zou hierheen komen, kwam
ze niet, dus ben ik niet meer verplicht om daar heen af te reizen. Ik kan nu
niet. Moet zondag voetballen, zit nu net bij de 1e selectie. En wil daar
graag bij blijven. Ook de wedstrijd tegen Ajax moet ik laten schieten.
Is wel jammer, maar ja tentamenweek op school dit moment.
En het is wel balen dat de uitwedstrijden tegen de Graafschap verplaatst is
naar zondag.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Volgens mij geef ik Arjen inderdaad gelijk dat het aantal terugloopt ja, ik zeg alleen dat je daar niet te licht over moet denken dat mensen niet naar uitwedstrijden...

Maar goed, moet toegeven, misschien heb ik een andere voorstelling over wat een fanatieke supporter is.En dan kom je er niet uit denk ik! :wink:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Heeft het ook niet met het huidige economische klimaat te maken dat steeds minder mensen meereizen naar waar ook maar.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

vlqrt schreef:Heeft het ook niet met het huidige economische klimaat te maken dat steeds minder mensen meereizen naar waar ook maar.
Dat zou toch ook voor andere clubs moeten gelden?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

vlqrt schreef:Heeft het ook niet met het huidige economische klimaat te maken dat steeds minder mensen meereizen naar waar ook maar.
Nou om heel eerlijk te zijn zat ik daar ook over te denken en wilde ik dat ook als argument aangeven en ik denk ook wel dat dat een beetje zo is. Maar toen kwam ik zelf ook op wat Jeroen zegt, dat zou ook voor andere clubs moeten gelden.
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Denk overigens dat het economische klimaat wel een rol speelt. Denk dat een ieder toch ook wel weet dat de rest v/h land dichter bevolkt is en meer mensen een baan hebben.
Denk overigens ook dat het zo is dat de Heerenveen-supporters nogal verspreid wonen. Hierdoor is er minder kontakt met elkaar waardoor er veel mensen wel willen maar niet gaan omdat ze simpelweg praktisch niemand kennen.
Verder denk ik dat veel mensen een bepaald beed van uitwedstrijden hebben. Dat je op je hoede moet zijn, etc.
Heb de afgelopen 2 seizoenen veel uitwedstrijden in mn 1-tje bezocht en ben toen meestal gewoon tussen de wat luidruchtigere supporters gaan staan en anch, als de wedstrijd dan eenmaal begonnen is valt het niet op dat je een "onbekende" bent. Je kunt behoorlijk annoniem blijven.

Als je wilt dat er dus meer uitsupporters komen moet je allereerst zorgen dat men er een veilig gevoel bij heeft en zich "gewenst" voelt. Hier schiet de supportersclub in mijn ogen evenals de club zelf al jaren tekort in. Daarom vind ik de afspraak tussen de beide supportersclubs ook enigzins jammer. Om niet in elkaars vaarwater te gaan zitten.
Bij elke thuiswedstrijd zou er veel aandacht moeten zijn voor de komende uitwedstrijd.
Stel bv daarnaast carpool borden op, etc, etc. Want met de enorme aanhag die Heerenveen heeft, metname ook buiten Heerenveen is het echt wel mogelijk om het "uitvak" gevult te krijgen :!: :stan:
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

ik denk dat het sta vak daar volgend jaar ook wel een pos steentje aan kan bijdragen.daarmee bedoel ik het netwerken en elkaar opnaaien van he we gaan dit en dat en zus en zo.Zelf ga ik al een paar jaar niet veel meer naar uitwedstrijden...[zo'n 2 per jaar nu]En dat komt omdat ik daar gewoon geen zin in heb..........kan ook nog!
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

De vergelijking met supporters van andere clubs gaat enigzins mank, want de afstanden die zij moeten afleggen en de tijd die zij kwijt zijn om naar uitwedstrijden te gaan staat vaak in geen verhouding tot de tijd die Heerenveen-supporters kwijt zijn. Alleen Groningen en Roda zitten zo'n beetje in hetzelfde vaarwater als wij.
Verder is het maar een redelijk gezever over wat nou fanatieke supporters zijn en wat niet.
Feit blijft dat wij bij Heerenveen altijd minder supporters in het uitvak hebben dan andere clubs. En dus kun je best concluderen dat we minder fanatieke supporters hebben
. Zelf ben je er ook maar zelden bij Roelof - ben je dan "dus "een minder fanatieke supporter ? Flauwekul toch ?
Plaats reactie