09-05-2003: sc Heerenveen-FC Groningen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Amen sahu :)
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Die groningers hebben wel allemaal commentaar, maar tijdens de wedstrijd in het oosterparkstadion vondt ik de sfeer aan groningse kant ook erg matig. Ik had wel allemaal verhalen gehoord van jullie maar dat viel me vies tegen daar.
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Ben het helemaal eens met Sahu. Afgeven op onze sfeer is zo goedkoop. We zijn niet voor niets bezig met een eigen vak en hebben onze eigen sv. Wij weten dat de sfeer klote is, maar zijn afhankelijk van anderen. We hebben teveel supporters voor ons stadion. En bij uitwedstrijden hoor je ons ook. Met 54 man overstemmen we een heel stadion :mrgreen:
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Hehe, dat was weer eens ouderwets genieten en meeleven geblazen, blijken we toch een ploeg te hebben die goed voetbal op de mat kan leggen..... Bij vlagen werd er uitstekend gecombineerd, wat een kansen in de tweede helft, op een gegeven moment leek het wel dat iedere aanval van SCH in een mogelijkheid uitmondde, als een warm mes door de boter. Denneboom was met zijn snelheid in een tweede helft als deze waarschijnlijk goud waard geweest.

Radomski in het centrum van de verdediging lijkt inderdaad een goede mogelijkheid, het geeft in ieder geval een stuk meer opbouwend vermogen van achteruit. De vleugelverdedigers waren top. Seip heeft,naast dat hij een man kan afstoppen, ook veel voetballend vermogen en ik denk dat hij wat dat betreft meer kan brengen dan Venema. Nurmela kan op het middenveld goed uit de voeten en brent met zijn sprints naar voren ook wat meer diepgang en verrassing in het spel.

De sfeer vond ik bij vlagen redelijk maar ook niet meer dan dat. Kenmerkend was wel weer dat toen ik bleef staan toen de penalty werd genomen achter mij werd geroepen dat ik moest gaan zitten en dat terwijl ik op dat moment door het vak stuiterde van de zenuwen. De Groningers hoorde ik over de wedstrijd gezien meer dan de eigen aanhang (en ik zit redelijk in het midden), maar ja, dan zie ik dat er na de wedstrijd vanuit het uitvak een stoeltje op het veld wordt gegooid en het een en ander in de fik wordt gestoken en dan vraag ik me toch weer af wat dat met het steunen van de eigen ploeg te maken heeft.
Tja....
Gebruikersavatar
Bommen Berend
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 19-02-2003 18:32

Bericht door Bommen Berend »

Heert-Jan schreef:
Hooguit 2 keer? en toch "Sipke hou je bek" zingen als we iets durfden te zingen?? die 2 keer? Tis zo makkelijk dit.
Sorry HJ, het was : " Ga zitten en hou je bek ole ole"
COR schreef: We hebben teveel supporters voor ons stadion. En bij uitwedstrijden hoor je ons ook. Met 54 man overstemmen we een heel stadion
Wat is dat nou voor gelull: " teveel supporters voor je stadion?
En waarom 54 man mee van de topclub SCh mee naar uitwedstrijden, weinig top aan.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Sorry HJ, het was : " Ga zitten en hou je bek ole ole"
Hmm, dan hebben zelfs Groningen fans het verkeerd gehoord...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Green White Dynamite
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 08-05-2003 21:07

Bericht door Green White Dynamite »

Idd, volgens mij heb ik het dan verkeerd gehoord. Of Bommen Berend natuurlijk. Vond het wel humoristisch in ieder geval, Sipke hou je bek ole ole :D .
F.R.I.E.S.: "Fan", Rumoerloos In Een Stadion.
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Maar waar was de Z-side? Ik zag alleen maar een vak met schreeuwende kinderen to 18 jaaar.

Ik moet dat Groningen even een complimentje geven: Wat een geweldig elftal. Ze durven er wel voor te voetballen zeg. En die Drent dan........... Ik heb me slap gelachen om die gast. Wat een dweeper is dat.

Ennu krijgen wij ook een nieuwe vlag?

Succes in Leeuwarden!
Jansen
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2003 18:59
Locatie: Grunn

Bericht door Jansen »

Maar waar was de Z-side? Ik zag alleen maar een vak met schreeuwende kinderen to 18 jaaar.
Wat dan Mr. ED, had je wel zin in een confrontatie?
Ik herinner mij dat er vorig jaar ook een groepje jongeren van ons bij jullie cafe is geweest.
Stond je zeker ook vooraan, dappere dodo?
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Volgens mij staan er in 5 topics wel reacties over de sfeer.

Als je het mij vraagt willen de Groningers gewoon ergens proberen beter in te zijn. Wie heeft er nou gewonnen???? HEERENVEEN, DANKUWEL
Als wij niet gewonnen hadden, had Groningen wel gezeken over dat ze de beste zijn, ook al was er een gelijkspel uit gekomen. Sneue hap, mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

Btw, het gaat hier over de wedstrijd! De sfeer kan me geen moer schelen hier, het was gewoon een heerlijk spannende pot. Bij vlagen weergaloos combinatievoetbal gezien van Heerenveen, lekker tikken, whooh. Man wat stond ik te shaken bij de penalty, dat De Jong 'em lekker cool erin ramde, heerlijk! FCG UP YOUR ASS!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Jansen schreef:
Ik herinner mij dat er vorig jaar ook een groepje jongeren van ons bij jullie cafe is geweest.
Stond je zeker ook vooraan, dappere dodo?
En die waren in no-time weer in Ommeland met taxi's van Justitie of met zachte drang.
Vorig jaar bleef het vrij rustig.
Wéér uit!!!!
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

Heb ik bijna 40 foto's gemaakt gisteravond is er niet 1 op de site te zien.

suver nuver :cry:

Waar kan ik het forum van de Grunningers vinden dan zet ik ze daar wel op
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Je kan ze vast wel bij de Cross-Side pagina dumpen Superfries :D
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Wat is dat nou voor gelull: " teveel supporters voor je stadion?
En waarom 54 man mee van de topclub SCh mee naar uitwedstrijden, weinig top aan.
Jullie hebben zelfs een speciaal topic op het groningen forum om mensen het nut van het meereizen in te peperen, maar tot dusver maakt het dus geen klap uit hoeveel supporters er mee gaan. Zelfs een sfeervak met 500 groningen supporters kunnen de 3 punten niet op het scorebord toveren.

Dat het gezang van heerenveen supporters in de kiel gesmoord wordt heeft niks met het fanatisme en het ontbrekende gevoel voor sfeer te maken, maar om de éénvoudige reden dat er in het ALS diverse geluidswallen liggen van 65+ (met koffiekan)
Misschien moet er van NN een voorstel gedaan worden om de volgende wedstrijden gewoon met hun leden plaats te nemen in het "uitvak" en de meereizende supporters van de tegenpartij gewoon tussen het overige 65+ thuispubliek te droppen :!:

Overigens las ik net het wedstrijd verslag op http://www.fcgroningen.nl. Leuk om te lezen dat Groningen meer kansen gehad heeft, dan wij hebben kunnen aanschouwen. Leuke stukjes over die wonderspons en overige blessures (je moet toch wat schrijven om een pagina te vullen)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Jansen
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2003 18:59
Locatie: Grunn

Bericht door Jansen »

65 plussers die een geluidswal vormen?
Interessante gedachtengang hoor, mogen jullie soms niet zingen van jullie bejaarde buurmannen?
Leuk om te lezen dat Groningen meer kansen gehad heeft, dan wij hebben kunnen aanschouwen.
Moet je maar niet constant in slaap vallen.
MartinFCG
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-05-2003 18:31

Bericht door MartinFCG »

(pl)euro schreef:Overigens las ik net het wedstrijd verslag op http://www.fcgroningen.nl. Leuk om te lezen dat Groningen meer kansen gehad heeft, dan wij hebben kunnen aanschouwen. Leuke stukjes over die wonderspons en overige blessures (je moet toch wat schrijven om een pagina te vullen)
Meisje, meisje toch. Nooit geweten dat meisjes uit Doetichem kunnen lezen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De laatste regel in het verslag is een mooie afsluiter voor dit topic:
De fans van FC Groningen wilden "Alles of niets" en kregen niets...
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Nou nog een hele kleine bijdrage nog Beetle (als het mag natuurlijk :wink: )


Moet je maar niet constant in slaap vallen.
Dat had ik wel willen doen ja, maar er waren een stel groen witte supporters die zoveel lawaai maakten dat het onmogelijk was om een knippie te doen. Die ene avond in de week dat ik even van de serene rust kan genieten moesten jullie zonodig weer verknallen :wink:


Meisje, meisje toch. Nooit geweten dat meisjes uit Doetichem kunnen lezen.
Zo zie je maar weer, elke dag leer je weer wat bij. Maar als jij eens zou leren wat begrijpend lezen was, dan was het niet nodig om steeds in te loggen voor een one-liner.
En het is Doetinchem overigens. (al vind ik dat meisje wel weer lief :heart: )
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Claus FCG
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-05-2003 14:00
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Claus FCG »

Laten we idd maar ophouden met discussies over sfeer. Niet dat ik nou zo kapot ben van de sfeer in jullie stadion maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook in Oosterpark lang niet altijd topsfeer heerst. Het voorbeeld van FCG-NAC (vorig jaar), toen hing er ondanks een mooie 3-0 een hele vreemde behoorlijk gelaten sfeer. Daarentegen was FCG-Utrecht dit seizoen weer top.

Ik schrik wel van de opmerking van 'de koning' dat ie bij een penal moet zitten.. En dat nog wel in de laatste minuut! Jezus, wat voor trieste lui zitten er soms in een stadion dat ze het recht al menen te hebben jou in je emotie te moeten te beknotten.. Heel zielig staaltje dit, supertriest.

http://www.voetbalisoorlog.nl stuk of 60 foto's van het door jullie gewonnen duel :cry:
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Ik was trouwens verbaasd hoeveel mensen er eerder weg gingen en opeens ook weer heel hard kwamen terug rennen. Dit is een verscheinsel bij veel clubs in Nederland (vooral hoofdtribune en andere bobo's) die op tijd bij de auto willen zijn. Dan wordt er geklaagd dat spelers niet naar het publiek komen, maar als de tribune al half leeg is... ja, dat nodigt ook niet uit natuurlijk. Ik zeg niet dat het bij FC Groningen niet gebeurt btw. Ook wij scoorden laatst in de 93ste minuut tegen Willem II-thuis en toen waren er ook weer bedroevend veel mensen weg. Tegen die mensen wil ik zeggen: :blbl:
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Chapeau Klaassie!!! :)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Inderdaad Klassie. Zoals je aangaf is dat een algemeen probleem. Ik kan je niets anders zeggen dan je gelijk te geven, al had ik daar op de eerste pagina van dit topic al wat over gezegd. Het doet me ook veel plezier te kunnen zeggen: eigen schuld.

Beetle schreef:Nog wat losse opmerkingen over de wedstrijd, en wat er omheen.

Wat me niet lekker zat is dat afgelopen donderdag de D1 kampioen is geworden, iets dat maandag niet lukte, maar dat er geen huldiging was in de rust of voor de wedstrijd. Dat had beter georganiseerd kunnen worden. Die jongens verdienen ook applaus!
RBC thuis wordt denk ik een grote huldiging.

Beloften kampioen. (onder voorbehoud)
B1 kampioen (afgelopen zaterdag)
D1 kampioen (afgelopen donderdag dus)

Nog wat spelers die afscheid nemen. (Nurmela, Jensen, wat spelers van de beloften.)
En laten we dan ook luid en duidelijk melden dat Johnnie moet blijven!

Ja, dat wordt een lange middag.
Wéér uit!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Johnnie mag alleen weg als we beter (lees: Bruggink bijv.) kunnen krijgen.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
gurly
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-05-2003 17:23

Bericht door gurly »

Joepjunior schreef:Johnnie mag alleen weg als we beter (lees: Bruggink bijv.) kunnen krijgen.
Johnnie mag helemaal niet weg!! als we bijv. bruggink zouden krijgen kan johnnie nog wel blijven!! :!:
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Bruggink mag geloof ik transfervrij weg, zou me niets verbazen als ze De Jong voor die plaats terug willen.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Green White Dynamite
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 08-05-2003 21:07

Bericht door Green White Dynamite »

Bruggink... die zou ik ook wel bij Groningen willen zien. Helaas zijn er een aantal Duitse clubs die hem willen, zoals Borussia M'Gladbach en Bayer Leverkusen.
F.R.I.E.S.: "Fan", Rumoerloos In Een Stadion.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

GWD schreef:
Bruggink... die zou ik ook wel bij Groningen willen zien. Helaas zijn er een aantal Duitse clubs die hem willen, zoals Borussia M'Gladbach en Bayer Leverkusen
Dan kun je er gif op in nemen dat ie daar heen vertrekt...zijn ambities liggen namelijk ook in het buitenland...aan de andere kant...blijven Duitse clubs... :wink:

PS: En De Jong moet blijven!
Gebruikersavatar
gurly
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-05-2003 17:23

Bericht door gurly »

Booijstra schreef:GWD schreef:
Dan kun je er gif op in nemen dat ie daar heen vertrekt...zijn ambities liggen namelijk ook in het buitenland...aan de andere kant...blijven Duitse clubs... :wink:

PS: En De Jong moet blijven!
ben et met je eens... de jong moet blijven. maar dat had ik al eerder gemeld :D
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Ik zal jullie even uit jullie dromen halen want Bruggink heeft al aangegeven dat hij Nederland na dit seizoen zeker gaat verlaten dus die kunnen we wel gedag zeggen :cry:
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Dat het gezang van heerenveen supporters in de kiel gesmoord wordt heeft niks met het fanatisme en het ontbrekende gevoel voor sfeer te maken, maar om de éénvoudige reden dat er in het ALS diverse geluidswallen liggen van 65+ (met koffiekan
Oftewel hoe kan je zaken simplificeren. Ik ga de discussie niet opnieuw aan, want hij wordt zo langzamerhand zo oud als de weg naar Rome, maar ik wil toch wel even wijzen op de "geweldige" sfeer die heerste op Zuid bij bijvoorbeel scH - Vitesse. Idem dito bij scH - NEC. Zie eerst de balk in je eigen oog voor je de splinter in het oog van een ander ziet.
En (pl)euro - het is inderdaad "Doetinchem" - maar gezang wordt in de "kiem" gesmoord, niet in de kiel :wink:
Plaats reactie