02-05-2021 PSV - sc Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Tegen de huidige nr tm 10 Fortuna hebben we 21 punten gehaald
De ploegen onder ons, 12 tm 18 hebben we 17 punten gehaald
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Tegen de huidige nr tm 10 Fortuna hebben we 21 punten gehaald
De ploegen onder ons, 12 tm 18 hebben we 17 punten gehaald
Dat zegt ook alles over waarom het zo'n frustrerend seizoen is: Tegen goede clubs punten halen en bij de zwakkere ploegen laten liggen. Het zegt ook veel over waar onze kwaliteiten liggen, namelijk in de omschakeling en niet bepaald in het spel maken. Dat vind ik toch heel opvallend, want we hebben een bijzonder goed technisch middenveld met Schöne, Halilovic en Veerman. Daar zou je toch in balbezit veel meer mee moeten kunnen doen tegen zwakkere ploegen?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries1994 schreef: Dat zegt ook alles over waarom het zo'n frustrerend seizoen is: Tegen goede clubs punten halen en bij de zwakkere ploegen laten liggen. Het zegt ook veel over waar onze kwaliteiten liggen, namelijk in de omschakeling en niet bepaald in het spel maken. Dat vind ik toch heel opvallend, want we hebben een bijzonder goed technisch middenveld met Schöne, Halilovic en Veerman. Daar zou je toch in balbezit veel meer mee moeten kunnen doen tegen zwakkere ploegen?
Maar met Henk Veerman en Mitchell van Bergen niet direct de meest geschikte aanvallers wanneer je in de kleine ruimte komt te voetballen. Het is de spelers en de daarbij gevonden tactiek, iedere week op accenten na dezelfde benadering. En tegen elke club uit het rechterrijtje ploeteren. Wat dat betreft was ik zeer verrast dat we het bij PSV opeens toch anders gingen proberen, maar dat was ook ingegeven door de afwezige Veermannen.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 04-05-2021 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Halilovic kwam pas na de winter en Schone eind februari geloof ik
Maar als je de cijfers zo ziet, zou je eigenlijk Van Bergen tegen het linkerrijtje moeten laten spelen en Nygren tegen de rechterrijtje ploegen.
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Dan moeten we maar in de Beneliga dan spelen we alleen maar tegen goeie ploegen.... :)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

We zijn op ons best zoals we spelen tegen PSV. Het zou me niks verbazen dat aankomende zaterdag voor dezelfde speelwijze wordt gekozen tegen Utrecht. Verder was het een redelijke wedstrijd met meer beleving dan tegen PEC. Het is en blijft wel jammer dat Heerenveen dit niet over langere tijd kan volhouden.
scheerenveen.supporterswereld.nl
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Janneman schreef:We zijn op ons best zoals we spelen tegen PSV. Het zou me niks verbazen dat aankomende zaterdag voor dezelfde speelwijze wordt gekozen tegen Utrecht. Verder was het een redelijke wedstrijd met meer beleving dan tegen PEC. Het is en blijft wel jammer dat Heerenveen dit niet over langere tijd kan volhouden.
Niet per se meer beleving dan tegen PEC. De speelstijl werkt gewoon beter tegen PSV dan tegen PEC. Tegen clubs uit het rechterrijtje, die zich ver terugtrekken en de linies kort op elkaar houden, heb je niks aan MvB en weinig aan Veerman. Dan moet je met Siem in de spits spelen, Nygren, Batista of Hajal er om heen. Halilovic, Veerman en Schone op het midden. Voetballende en vooruit lopende backs(Kaib, Kongolo) en twee centrale spelers waarvan minimaal één opbouwende kwaliteiten heeft.(Dresevic)

Het is tergend dat de TS iedere keer één speelstijl bedenkt en dit tegen iedere tegenstander dan gelijk wil uitvoeren. Verschillende tegenstanders, verschillende tactische keuzes. Die pluriformiteit mist, en dat is niet wel of geen inzet, dat is keuzes maken in speelstijl per tegenstander.
Plaats reactie