05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor vincentdelbos » 05-11-2022 23:11

Niet de meest sprankelende wedstrijd, maar wel 3 punten. Eerste helft zeer tam. Wat me dan opvalt is dat het zo ontzettend traag gaat. Met een beetje meer snelheid in het spel, sneller lopen, sneller die bal inspelen, creëer je volgens mij meer kansen. Verder ook best veel slordigheden.

Tweede helft was initieel een stuk beter en krijg je een paar goede kansen. Dan kom je op 0-1 en bijna op 0-2, maar mag je ook nog van geluk spreken dat je niet nog één of twee doelpunten tegen krijgt. Dan loopt het teveel terug en krijg je nog bijna de deksel op de neus.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: 05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-11-2022 00:41

Eerste helft werden heel vaak de verkeerde keuzes gemaakt of te slordig. Dat lieten ze in de pauze ook zien dat er heel veel ruimte lag
Tweede helft stuk beter tot de afgekeurde goal, al weet ik nog steeds niet waarom. Op het moment van de vrije trap staat Van Beek buitenspel, maar op het moment dat Bochniewicz hem raakt staat Van Beek niet meer buitenspel, dus een nieuwe situatie zou je zeggen
Het zal wel, de laatste 20 minuten waren billenknijpen door het onnodig achteruit lopen en heb je geluk dat het 0-1 blijft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-11-2022 08:12

Van Wonderen heeft het over ontwikkeling van het elftal. Daar is dus geen sprake van. Tegen Eagles loop je na de 0-1 qchteruit en valt de 1-1 nog. Moesten ze niet weer doen. Gisteten precies hetzelde. Gooit hij er zelfs nog een 3e CV bij! De 1-1 was totaal verdiend geweest. Massaal terug lopen tegen Excelsior. Het leek helemaal nergens op. Houdt de druk erop en maak de 0-2 ipv met zn allen in je eigen 16 te gaan staan.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor jorro » 06-11-2022 10:45

Ach ja, vorige week speel je Utrecht helemaal scheel en krijg je veel te weinig. Nu was het beduidend minder en krijgen we wat teveel. Dat maakt voetbal ook weer leuk. Van tevoren had ik weinig verwachtingen op dit plastic dat ook nog eens heel klein bemeten is. Dan mag het spel best minder zijn vind ik, en telt alleen het resultaat. De 3 punten die onderin de bus zijn meegenomen smaken er voor mij dus niet minder om! Meer zorgen maak ik mij om Pawel z'n blessure. Echt hopen dat het meevalt met het oog op de derby!
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: 05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor badfrisianboy » 06-11-2022 13:41

Heerenveen rules schreef:Van Wonderen heeft het over ontwikkeling van het elftal. Daar is dus geen sprake van. Tegen Eagles loop je na de 0-1 qchteruit en valt de 1-1 nog. Moesten ze niet weer doen. Gisteten precies hetzelde. Gooit hij er zelfs nog een 3e CV bij! De 1-1 was totaal verdiend geweest. Massaal terug lopen tegen Excelsior. Het leek helemaal nergens op. Houdt de druk erop en maak de 0-2 ipv met zn allen in je eigen 16 te gaan staan.


Van een 5-3-2 systeem naar een meer aanvallend 4-3-3 systeem noem ik een gigantische ontwikkeling.

En jouw opmerking dat je als speler binnen de kortste keren van de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles moet hebben geleerd om niet achteruit te lopen is ook wel lekker gemakkelijk gezegd. In de meest ideale wereld wellicht, maar de praktijk is toch even weerbarstiger. Het is een zeer menselijke en logische reactie om een voorsprong te willen verdedigen. Daarmee zeg ik niet dat het de juiste reactie is, maar zo werkt het mentaal vaak wel. Vaak hoeven ook maar één of twee spelers hun taken niet meer goed uit te voeren of je hele systeem valt weg. Zeker als de tegenstander opportunistisch gaat voetballen. Bovendien spelen menselijke factoren als onzekerheid en vertrouwen ook mee op zulke momenten.

Ik snap wat je probeert te zeggen met deze post, maar het blijven wel voetballers en geen robots. Ontwikkeling gaat niet van de ene dag op de andere dag. Daar gaat soms een langere tijd overeen.

Ik zie wel een ontwikkeling in het team als het gaat om speelstijl en strijdlust. Zelfs voetballend zit er beduidend meer voetbal in dan vorige seizoenen. Maar er blijven genoeg punten over om te ontwikkelen. Waaronder het door jou aangedragen punt. En ik heb vertrouwen dat Kees van Wonderen dit ook ziet. Sterker nog hij zag dit ook en benoemde dit ook in het interview met Omrop Fryslân.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 05-11-2022 Excelsior - Heerenveen (0-1)

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-11-2022 14:49

Ik heb het over een gebrek aan ontwikkeling over het hoe om te gaan met een voorsprong. Dat is heel simpel. Als je vooorstaat dan ga je niet in je eigen 16 hangen met zn allen. Dat zijn simpele keuzes. De spitsen gaan dieper staan en de middenvelders ook. En de verdediging blijft uit de 16. Die keus is gemakkelijk te maken. Tegen Eagles ging het fout en toch kopieerden ze dit exact. En dan brengt van Wonderen ook nog een CV erbij. Dan roep je het ovwr jezelf af. Dan heb je niks geleerd van eerder en is er dus geen ontwikkeling.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron