28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-01-2023 18:13

We gaan het zien, verwacht een gelijkspel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor paparazzi » 28-01-2023 18:43

Laatste pot van Sarr?
Als je 13 mio kan pakken, altijd weg doen natuurlijk.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-01-2023 18:50

Opstelling:

Mous
Van Ewijk - Van Aken - Bochniewicz - Kohlert
Olsson - Haye - Tahiri - Van Amersfoort
Van Hooijdonk - Sarr

4-3-3, 5-3-2, je kan er van alles mee maken
Ben wel beetje klaar met Olsson. Weet wel dat hij niet speelt op zijn favoriete positie, maar hij bakt er heel weinig van
En zelf wil hij op "10", maar als ik zijn statistieken zie scoort hij daar veel te weinig.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Wolliepoly » 28-01-2023 20:49

Nog 9 punten en dan zijn we op zeker veilig :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Demster » 28-01-2023 20:54

Och, wat missen we Sven
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor paparazzi » 28-01-2023 21:02

En weer stond van Aken niet goed.
Sven van Beek wordt ontzettend gemist!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor cootje » 28-01-2023 23:57

Weer thuis van helaas alweer een teleurstellende wedstrijd.
Net als tegen Fortuna miste ik de goede instelling en zie te weinig inzet.
Het is allemaal risicoloos tikje breed en/of terug met maar heel weinig diepgang.
Vitesse moest na vele nederlagen nodig weer wat punten hebben en dan hebben ze aan "puntendokter"
sc Heerenveen een prima tegenstander. Evenals tegen Fortuna weer de drie punten weggegeven.
cootje
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 17-01-2008 22:48

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Demster » 29-01-2023 00:02

Pawel en Joost kunnen echt niet meer samen centraal en Syb is ook absoluut niet de oplossing. Kreeg oprecht medelijden met Pawel die nu minder speelt dan een gemiddelde derdeklasser. Onbegrijpelijk dat het positioneel niet hersteld werd en hij vaak bij Manhoef uitkwam en daar keer op keer de mist in ging.

Nu ben ik echter bang dat ook Bruma niet de oplossing gaat zijn. Stond toch altijd bekend om z’n slordigheidjes en foutjes en als je transfervrij weg mag bij Kasimpasa ben je ook daar niet feilloos geweest.

Wordt een helse tweede seizoenshelft waar we ons gelukkig mogen prijzen dat we zoveel punten al gesprokkeld hebben.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-01-2023 00:51

Kansloze avond. Vitesse was op alle vlakken beter en had ook wel 1-7 kunnen worden

Zonder Van Beek is het een chaos achterin en aanvallend zijn we het hele seizoen al onmachtig en hopen op speldenprikjes
Ben blij dat we al 27 punten hebben en ik hoop dat Ferry met goede aankopen komt zodat we bij de top 8 blijven, maar dat is ook het hoogst haalbare
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Beetle » 29-01-2023 01:07

Om verdomme uit je vel te springen!!!

Sukkels! Niets geleerd van AZ! Eerste minuut van de tweede helft niet opletten, duel om zeep! Wat een vertoning!@
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor Ebiede » 29-01-2023 07:57

Tot de 1-0 vond ik het niet eens zo heel slecht. Maar het klapte als een kaartenhuis in elkaar. Tahari en Haye zijn an sich mooie voetballers. Maar dat vertragen van het spel is om gek van te worden. De backs staan heel vaak vrij met haal veel ruimte, maar het duurt zolang voordat ze worden aangespeeld. Dat kan en moet veel sneller.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 28-01-2023 sc Heerenveen - Vitesse, 20:00 uur

Berichtdoor badfrisianboy » 29-01-2023 08:27

Een nederlaag die niet als een verrassing kwam. De blessure van van Beek, het wegvallen van Noppert, spelers die met hun hoofd met een transfer bezig zijn en een trainer die begint te rommelen met zijn opstelling en het zeer povere optreden is verklaard. Binnen de club, aan het bestuur, nu de taak om bovenstaande zaken goed te managen anders kon de tweede competitiehelft wel eens een teleurstellende onderneming worden.

Het halen van een kwalitatief goede rechtsbenige centrale verdediger heeft de hoogste prioriteit. Dan kan Haye gewoon weer vanaf het middenveld opbouwen en dat zorgt direct voor een betere balans op het middenveld. Haye zorgde als slot op de deur voor de verdediging voor balans en stabiliteit op het middenveld. Pelle van Amersfoort is weliswaar aanvallend gevaarlijk, maar voert zijn verdedigende taken maar zeer matig uit en brengt daarmee vooralsnog niet de balans op het middenveld. We werden bij vlagen overlopen door Vitesse.

Maar het grootste gemis is toch wel die van Sven van Beek. Het zo solide centrale duo van Beek - Boxhniewicz is door de blessure van Sven noodzakelijkerwijs ingeruild voor een onzeker ogend duo van Aken - Bochniewicz waarbij nu blijkt dat het verlengen met Joost van Aken een fout genoemd mag worden. De anders zo degelijke Bochniewicz is opeens ook geen schim meer van de anders zo degelijke rots in de branding.

Een van de redenen van ons succes tot nog toe was in mijn optiek de beide opkomende backs. Backs die continu in beweging zijn en van achteruit de diepte zoeken. Zowel van Ewijk als Köhlert in hun kracht gebruiken als opkomende backs en niet zoals gisteravond als diepstaande middenvelders. Beide backs stonden veel te diep gisteravond. Om in trainersjargon te spreken; ze moeten er komen en niet al staan.

Ik kon me gisteravond ook niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde spelers vandaag met hun hoofd ergens anders waren. Wellicht dat de diverse transferperikelen toch in de hoofden van sommige spelers is gaan zitten. Als de transfermarkt straks is gesloten hoop ik dat bij elke speler de focus weer op voetballen is gericht. Wellicht dat ook het wegvallen van van Beek, Noppert en het komende vertrek van Sarr wat met de groep heeft gedaan.

Kees van Wonderen zou temidden van alle onrust en blessures moeten zorgen voor rust en stabiliteit. In mijn optiek moet je dan kiezen voor vaste patronen en automatismen. Het maar blijven schuiven met opstelling en spelers vergroot alleen maar de onzekerheid en zorgt niet voor vertrouwen. Hoewel ik zijn beweegredenen snap om Haye naar achteren te halen en van daaruit de opbouw te verzorgen, waren in de praktijk de nadelen van deze alternatieve opstelling groter dan de voordelen.

Tot aan de winterstop hadden we een elftal met matige voetballers aangevuld met 4 toppers. Noppert, van Beek, Sarr en van Ewijk haalden het niveau van onze selectie omhoog en trokken het niveau van de overige voetballers omhoog. Met het wegvallen van van Beek, Noppert en zeer waarschijnlijk ook Sarr blijft een selectie over waarbij de echte kwaliteit is weggevallen en daardoor zal het algehele niveau beduidend naar beneden gaan. Opeens behoren we niet meer tot de kwalitatief beste negen ploegen van Nederland en het lijkt een kwestie van tijd voordat we onze plek in het linkerrijtje van de Eredivisie gaan verliezen. In de huidige situatie mogen we ons gelukkig prijzen dat we inmiddels 27 punten bij elkaar hebben gespeeld.

Bij een vertrek van Sarr is er helemaal werk aan de winkel. Een voordeel van een mooie transfersom voor Sarr is dat er ruimte komt om investeringen te doen op posities waar we nu duidelijk tekort komen. Investeringen die nu keihard nodig zijn om het goede gevoel rondom de club te blijven vasthouden. Nu missen we simpelweg teveel goede spelers om nog een competitief elftal op de been te kunnen brengen en het gevaar dreigt dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat. Hopelijk slaagt het technisch hart erin dit elftal van nieuwe en kwalitatief goede impulsen te voorzien.

Ik wens Ferry de Haan veel sterkte, wijsheid en succes de komende dagen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten