25-02-2023: sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

25-02-2023: sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-4)

Berichtdoor badfrisianboy » 26-02-2023 09:33

Als je alleen naar de uitslag zou kijken, zou je denken dat sc Heerenveen een kansloze nederlaag heeft geleden. Niets is echter minder waar. Wie de wedstrijd wel gezien heeft zal wellicht nog met enig ongeloof naar de eindstand hebben gekeken. Een nederlaag die totaal onnodig aanvoelt. Maar de belangrijkste reden is wel dat we, ondanks ons surplus aan technisch goede voetballers, te weinig echt grote kansen creëren en te weinig scorend vermogen in de ploeg hebben. Als je dan na de 1 - 1 langzaam uit de organisatie gaat lopen en de discipline qua organisatie ook nog eens wegvalt, dan is de onnodig grote nederlaag verklaard.

Ik hoor en lees van meerdere mensen dat we met dit elftal 'gewoon' bij de eerste acht moeten eindigen. Wat mij betreft is die opmerking wel voer voor een discussie.

Voetballend en technisch gezien behoren we zeker tot de betere ploegen van de Eredivisie, maar qua scorend vermogen behoren we dat in mijn optiek niet. Teveel spelers die in de bal willen komen en te weinig diepgang, een technisch zeer beperkte spits, en bovendien te weinig echte 'afmakers' in de ploeg. Tel daarbij op dat je door blessures (Noppert en van Beek) en verkoop (Sarr) de nodige belangrijke spelers kwijt bent geraakt en je nu feitelijk met bijna een half nieuw elftal speelt, waarvan sommige spelers (Nunnely, Sahraoui) nog niet 90 minuten kunnen spelen.

Dit alles (en dan vooral het gebrek aan scorend vermogen) maakt dat ik denk dat we dit seizoen net tekort zullen komen voor het linkerrijtje. Ik snap dat iedereen het graag anders ziet, maar een beetje realisme zou niet verkeerd zijn in mijn optiek. Met de basis van dit elftal zit het wel goed, maar om echt mee te doen om een plaats bij de eerste acht zal er in de zomerstop geïnvesteerd moeten worden in meer scorend vermogen en een kwalitatief betere spits.

Ik zie wel perspectief in de weg die de club is ingeslagen. Van verdedigend countervoetbal naar weer een aanvallend 4-3-3 systeem. Die overgang zal niet in één stijgende lijn omhoog gaan en het kost meerdere transferperiodes voordat je elftal op alle posities op het gewenste niveau zit.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 25-02-2023: sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1 - 4)

Berichtdoor Vrieskist » 26-02-2023 09:38

Ik was echt verbijsterd. In de rust omdat het nog maar 1-0 stond, en achteraf toen het 1-4 stond.

We hebben pech gehad, zij hebben wat geluk gehad, maar de schoten op goal die we hadden waren ook vaak wat slapjes.

Al met al een hele rare avond die heel frustrerend afliep.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: 25-02-2023: sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1 - 4)

Berichtdoor Janneman » 26-02-2023 14:53

Ik kan er niet bij dat je het in de tweede helft zo weg geeft. Voor rust is er niks aan de hand alleen vergeet Heerenveen, zoals wel vaker dit seizoen, de score uit te breiden. Na rust is het nog een 10-15 minuten kansen bij elkaar spelen en bij de eerste de beste tegenaanval is het 1-1. En dan zie je de onzekerheid toeslaan en doen de spelers allemaal dingen die ze eerder in de wedstrijd niet deden en loop je in het mes. Bij tegenslag gaat het te vaak nog mis met als gevolg een totaal onnodige verliespartij.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: 25-02-2023: sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1 - 4)

Berichtdoor Jazz » 26-02-2023 17:52

Ze moeten werken aan hun mentale kracht, hoe is het mogelijk dat je er 4 weggeeft.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast