21-12-2023: Vitesse - sc Heerenveen (1-0, KNVB Beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

21-12-2023: Vitesse - sc Heerenveen (1-0, KNVB Beker)

Bericht door jeewee »

Eigen vervoer inmiddels uitverkocht, buskaarten inmiddels bij de vijfde Feanfan bus, en Nieuw Noord gaat bij voldoende animo met een derde bus.

Of te wel: volle bak op een avond die normaal in het teken staat van kerstborrels.

Mooie geste van de spelers, op naar de volgende ronde!
.-
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Wel fijn dat we na het Volendam-fiasco nog een wedstrijd tegoed hebben voor de winterstop. En het lijkt erop dat we Vitesse net als een paar weken terug in een slechte fase treffen. Toen vond ik Vitesse bij vlagen écht machteloos en dat waren ze afgelopen weekend ook tegen Almere City: 5-0 werd het maar liefst.

Nog één keer knallen en hopen op een mooie loting thuis voor de achtste finales.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Laat kees alsjeblieft beginnen met Bochniewicz, Nico en Walemark voor Van Ottele, Nunnely en Van Amersfoort.
.-
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

jeewee schreef:Laat kees alsjeblieft beginnen met Bochniewicz, Nico en Walemark voor Van Ottele, Nunnely en Van Amersfoort.
Vrijwel helemaal mee eens! Ik erger me sowieso steeds meer aan de behoudende tactiek van Van Wonderen. Dat hij tegen Volendam relatief vroeg wisselde was positief, maar vervolgens gebeurde er alsnog niets. Waarom niet Bochniewicz eerder brengen als je ziet dat je zoveel corners krijgt? Die had er in de rust al bij in gemoeten en niet in de 87e minuut... (!)

Eerder hadden we tegen NEC ook met wat meer lef pijn kunnen doen. Omdat Van Wonderen zo laf wisselde, bleef het spel ook maar wat slapjes, enkel hopende op een actie van Sahraoui. Dat sloeg vervolgens ook over op het publiek. Zelfs op NN - normaal toch de aanjager - bleef het rustig. Met wat meer lef had je het publiek er ook echt nog wel achter kunnen krijgen.

Verder vind ik Walemark nog niet heel sterk, op een paar acties na in eerdere wedstrijden. Hij ging tegen Volendam meer naar het midden spelen, waardoor er wel ruimte kwam voor anderen om een voorzet te geven, maar die kwamen er ook niet. De meest strakke voorzetten kwam nog van de voet van Sven van Beek (!). Nunnely's voorzetten zijn over het algemeen erg zwak.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Marça schreef:Eerder hadden we tegen NEC ook met wat meer lef pijn kunnen doen. Omdat Van Wonderen zo laf wisselde, bleef het spel ook maar wat slapjes, enkel hopende op een actie van Sahraoui. Dat sloeg vervolgens ook over op het publiek. Zelfs op NN - normaal toch de aanjager - bleef het rustig. Met wat meer lef had je het publiek er ook echt nog wel achter kunnen krijgen.
Dit is precies mijn probleem met Van Wonderen, en ik denk dat dit ook geldt voor het merendeel van het publiek: het niet spelen om te winnen. Misschien verlies je dan alsnog, maar deze behoudende aanpak past niet bij Heerenveen. Een essentieel onderdeel van Heerenveen is het vermaken van het publiek en de wil om te winnen. Op die manier krijg je het publiek achter je, maar Kees is zo bang voor de counter dat het nooit zover komt.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef:Dit is precies mijn probleem met Van Wonderen, en ik denk dat dit ook geldt voor het merendeel van het publiek: het niet spelen om te winnen. Misschien verlies je dan alsnog, maar deze behoudende aanpak past niet bij Heerenveen. Een essentieel onderdeel van Heerenveen is het vermaken van het publiek en de wil om te winnen. Op die manier krijg je het publiek achter je, maar Kees is zo bang voor de counter dat het nooit zover komt.
Plus liepen ze alsnog twee keer in het mes uit de counter tegen Volendam.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

jeewee schreef:Laat kees alsjeblieft beginnen met Bochniewicz, Nico en Walemark voor Van Ottele, Nunnely en Van Amersfoort.
Alle drie niet fit voor een hele wedstrijd aldus Sander de Vries op X. Daarnaast Van der Hart in de basis
.-
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Je mag 5 keer wisselen haal je ze na een uur eraf...hou je nog 2 wissel mogelijkheden over.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Je komt 1-0 achter en je brengt Van Ottele, die direct bijna een tegendoelpunt veroorzaakt.
Mooi einde van een jaar kutvoetbal onder KvW.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

We hebben gewoon een matige selectie. Mogen blij dat we 9e staan.
Persoonlijk komt het wel goed uit, want weekend van finale ben ik weg. Maar verliezen van Vitesse is dramatisch
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Terug naar de tekentafel in de winterstop! Want op deze manier scoren we nooit meer een doelpunt.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Lukt me nauwelijk om teleurgesteld te zijn... dit kon je de hele wedstrijd zien aankomen.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Wat een treurnis. Ja selectie is niet geweldig, maar wel beter dan wat er nu uitkomt.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Weer een verlies ,enigste goede is nu dat we nu allemaal weten dat het contract van Kees van Wonderen niet word verlengd.
Totaal onvolgbaar en een bange trainer die liever verdedigd dan aanvalt(Ik ben er klaar mee met deze trainer)
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Feanfan 1 schreef:We hebben gewoon een matige selectie. Mogen blij dat we 9e staan.
Persoonlijk komt het wel goed uit, want weekend van finale ben ik weg. Maar verliezen van Vitesse is dramatisch
We hebben vooral een hele matige trainer
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Een laffe trainer die hier zo snel mogelijk moet vertrekken. Het gaat nog niet eens om het resultaat zie deze selectie nooit de beker winnen, maar ga vooruit spelen. Je speelt wederom tegen de hekkensluiter, zij hebben de laatste weken nul vertrouwen compleet van het veld gevaagd door Almere City, en dan ga je zo spelen.

Foppe had deze week een paar hele rake woorden over de keuzes van Kees. Uiteindelijk ook gewoon een fout van de club. Je weet wat voor trainer je haalt, en je moet weten dat dit niet matcht met het Heerenveen-dna.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik verlang naar een leuke wedstrijd, voor mijn gevoel is dat echt jaren geleden.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Een laffe trainer die hier zo snel mogelijk moet vertrekken. Het gaat nog niet eens om het resultaat zie deze selectie nooit de beker winnen, maar ga vooruit spelen. Je speelt wederom tegen de hekkensluiter, zij hebben de laatste weken nul vertrouwen compleet van het veld gevaagd door Almere City, en dan ga je zo spelen.

Foppe had deze week een paar hele rake woorden over de keuzes van Kees. Uiteindelijk ook gewoon een fout van de club. Je weet wat voor trainer je haalt, en je moet weten dat dit niet matcht met het Heerenveen-dna.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Helemaal raak.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Tja, de laatste twee wedstrijden zijn wel treurig. Zodra een team gaat hangen en vanuit de omschakeling gaat spelen, komen we nauwelijks tot goede kansen. Een Sahraoui die veel dreiging heeft, maar niet heel effectief is. Ik vind Pele ook niet geweldig spelen en idem voor Che. Het zal de fitheid zijn, anders kan ik me niet voorstellen dat je Walemark en Nico niet brengt.

An sich hebben we volgens mij een aardige selectie in potentie. Prima centrum verdediger, backs zijn aardig, middenveld vind ik ook niet verkeerd, alleen voorin is het wel beperkt met wie er nu spelen. Tempo moet vooral omhoog en de vraag is wel of de spelers dat kunnen.
cootje
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-01-2008 22:48

Bericht door cootje »

Binnen een week twee keer verliezen van de onderste twee in de eredivisie is natuurlijk een regelrechte wanprestatie.
Ik denk toch echt te wijten aan onze laffe trainer KvW die alleen maar laat verdedigen en tikje breed wil spelen.
Schandalig negatief om zo 2023 af te sluiten.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Nou de laatste dan
Kees van Wonderen: 'We hebben in grote fases prima gespeeld'
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

vincentdelbos schreef: Ik vind Pele ook niet geweldig spelen en idem voor Che. Het zal de fitheid zijn, anders kan ik me niet voorstellen dat je Walemark en Nico niet brengt.
Op deze manier gaan die jongens met een kwartiertje invallen ook geen ritme opbouwen. De laatste twee wedstrijd waren prima om ze te laten starten. Spelen ze een halve wedstrijd, prima. Houden ze het een uur vol, nog beter. Maar Kees kiest voor zijn 'zekerheid'.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Had een mooi vervolg kunnen worden. Als je ziet dat Ajax en Fey en/of Psv of Twente er straks ook al uit liggen.
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Weer typisch deze selectie en staf. Geen enkele winaarsmentaliteit en spelplezier. De angst regeert. We verliezen 2x binnen 5 dagen van de nummer laatst. Vitesse streed wel vandaag. Wij niet. Een verdiende nederlaag. Misschien wirdt men eens wakker bij de club. En gaat men eens karakter halen. En een trainer die durft aan te vallen.
Plaats reactie