11-02-2024 sc Heerenveen - Ajax (3-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit is zoals het moet! 90 minuten strijd en duelkracht. En dan krijg je dit. En bij vlagen prima gespeeld.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Zeer sterke eerste helft vandaag. Er werd goed collectief druk gezet waardoor Ajax niet aan voetballen toe kwam. Aan de bal ook prima spel, met name de wisselwerking aan beide zijkanten had Ajax geen goede oplossing voor. Gecombineerd met inzet die vandaag bij iedereen ruim voldoende leek compleet verdiend 3-0 voor gekomen.

Knullige 3-1 waardoor je toch wat meer achteruit gaat lopen en Ajax opeens een kans ruikt waar ze daarvoor nergens waren. Gelukkig door hard werken en wat kunst en vliegwerk de overwinning over de streep kunnen trekken. Eindelijk die overwinning die we al een paar weken verdienden.

Nu drie wedstrijden op het programma waar je 6-9 punten zou moeten kunnen halen en daarmee ook meer vertrouwen krijgt in de ploeg.

Vraag me wel af of Kees en Ferry wel eens met elkaar praten. Waarom huur je een buitenspeler voor 4 maanden en breng je vervolgens steeds weer Nunnely er in?
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

fuotbalgek schreef:Zeer sterke eerste helft vandaag. Er werd goed collectief druk gezet waardoor Ajax niet aan voetballen toe kwam. Aan de bal ook prima spel, met name de wisselwerking aan beide zijkanten had Ajax geen goede oplossing voor. Gecombineerd met inzet die vandaag bij iedereen ruim voldoende leek compleet verdiend 3-0 voor gekomen.

Knullige 3-1 waardoor je toch wat meer achteruit gaat lopen en Ajax opeens een kans ruikt waar ze daarvoor nergens waren. Gelukkig door hard werken en wat kunst en vliegwerk de overwinning over de streep kunnen trekken. Eindelijk die overwinning die we al een paar weken verdienden.

Nu drie wedstrijden op het programma waar je 6-9 punten zou moeten kunnen halen en daarmee ook meer vertrouwen krijgt in de ploeg.

Vraag me wel af of Kees en Ferry wel eens met elkaar praten. Waarom huur je een buitenspeler voor 4 maanden en breng je vervolgens steeds weer Nunnely er in?
Ik snap heel goed je punt omtrent Nunnely, maar denk oprecht dat van Wonderen Nunnely doelbewust bracht met de gedachte dat er in de diepte/omschakeling veel ruimte ontstaat. Ché is meer een speler die gevaarlijker is op de counter, daar waar Loizou een speler is die de bal graag in de voeten wilt en het meer van techniek moet hebben dan snelheid in de ruimtes waar Nunnely het van moet hebben. Ik wil Kees hier zeker niet in verdedigen, maar als je het zo bekijkt zou ik me er nog wel in kunnen verplaatsen. Neemt niet weg dat Nunnely nooit meer zijn Willem 2 niveau aantikt en voor ons niveau tekort komt en simpelweg niks brengt.

Ben geen fan van het eerste uur van Brouwers, aangezien hij weinig vooruit toevoegend is en de aanvallers maar weinig weet te voeden met creativiteit. Ondanks dit geeft hij wel veel energie aan de ploeg met zijn loopacties en het afjagen. Helaas liet hij wel ruimtes open voor het Ajax middenveld en stond hij iets te hoog waardoor Ajax meer aan het voetballen kwam 2de helft. Net als Olsson verder wegzakte in de 2de helft en het tankje leek dan ook leeg bij hem te zijn. Man of the match was Haye naar mijn inziens. Alles wat Ajax zoekt in Henderson liet hij zien tegen Ajax. Een Haye masterclass en hij demaskeerde zijn collega 6 aan de andere kant. Was van onschatbare waarde vandaag.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Zo moet je ajax aanpalkken. De duels aangaan en geen respect hebben. Die 4 gele kaarten, allemaal terecht, was ik dan ook erg blij mee. Al denk ik dat we ook nooit weer zo'n slecht ajax zullen treffen
Ook eindelijk eens een keer niet geërgerd aan het arbitrale sextet. In de Arena had de vlag de laatste minuut sowieso omhoog gegaan dat de bal achter de lijn was. Ik heb trouwens nog steeds geen bewijs gezien dat de bal er echt overheen was

Des te mooier vind ik die reacties van al die Ajacieden die zitten te janken over dat laatste moment. Je hoorden hun toen ook niet tegen Real Madrid en tegen PSV paar jaar geleden. En nu is de wereld ineens te klein.

En die Henderson .... Wat een klein kind. Eerst de bal niet teruggeven en weer bij die doellijnsituatie janken bij Makkelie terwijl Henderson er zelf 40 meter van af stond
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

ThiagoAlcantara schreef: Ik snap heel goed je punt omtrent Nunnely, maar denk oprecht dat van Wonderen Nunnely doelbewust bracht met de gedachte dat er in de diepte/omschakeling veel ruimte ontstaat. Neemt niet weg dat Nunnely nooit meer zijn Willem 2 niveau aantikt en voor ons niveau tekort komt en simpelweg niks brengt.

Ben geen fan van het eerste uur van Brouwers, aangezien hij weinig vooruit toevoegend is en de aanvallers maar weinig weet te voeden met creativiteit. Man of the match was Haye naar mijn inziens. Alles wat Ajax zoekt in Henderson liet hij zien tegen Ajax. Een Haye masterclass en hij demaskeerde zijn collega 6 aan de andere kant. Was van onschatbare waarde vandaag.
Snap wat je zegt met de snelheid van Nunnely. Echter zijn die andere buitenspelers ook niet traag, en kunnen ze wel voetballen. Nunnely is over het algemeen voetballend te slecht om voordeel te halen uit zijn snelheid. Liever een iets minder snelle, handige buitenspeler er bij dan een hardloper op klompen. Een bal kunnen vasthouden en de juiste keuzes maken in balbezit is dan meer waard dan hard kunnen lopen en dan weinig met de bal doen.

Heb hetzelfde gehad met Brouwers in zijn eerste wedstrijden gecombineerd met de hele constructie rondom zijn transfer. Hij heeft echter wel het ongelijk bewezen, een jongen met karakter die je goed kunt gebruiken tussen de voetballende jongens als Olsson, Sahraoui en Walemark.

Ook eens dat Haye vandaag belangrijk was, rust aan de bal, controle op het middenveld. Had verwacht dat we iets meer een controleur nodig zouden hebben op het middenveld, maar Ajax was vandaag niet al te best gelukkig.

Hopelijk is deze wedstrijd de boost voor het team om nog even lekker gas te geven en te eindigen waar we horen, gezien de kwaliteit van de selectie.

Off topic: kan dit forum worden overgedragen aan iemand die het wel gaat updaten zodat je fatsoenlijk een quote in quote kunt aanpassen mobiel.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik denk dat het inbrengen van Nunnely puur om verdedigende redenen is. We stonden ruim voor en je weet dat Ajax een offensief zal moeten plaatsen. Sosa is een knoeier in de verdediging maar aanvallend is hij wel aardig. Nunnely en Braude hebben veel samengespeeld en zijn bekend met elkaar. Je wilt die voorsprong niet weggeven door miscommunicatie of doordat Loizou de defensieve taken niet goed doorheeft.

Het is wel een typische van Wonderen wissel. Ook vorige week tegen Fortuna bracht hij Nunnely om de 3-2 te verdedigen. Ben er persoonlijk ook geen fan van, maar in dit geval snapte ik het idee. Als we aanvallend iets moesten forceren had hij vast Loizou gebracht.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Nunnely viel goed in, eerlijk is eerlijk
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nu weer een rel waarom er een grensrechter uit Sneek op deze wedstrijd gezet werd
Je hoort ze niet als Van der Eijk (Amstelveen), Güzübüyük (Haarlem) of Joey Kooij (Oostzaan) hun mag fluiten en alles in hun voordeel fluit. Hypocriet kutvolk daar uit 020
Zo smaakt de 3-2 nog lekkerder
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Feanfan 1 schreef:Nu weer een rel waarom er een grensrechter uit Sneek op deze wedstrijd gezet werd
Je hoort ze niet als Van der Eijk (Amstelveen), Güzübüyük (Haarlem) of Joey Kooij (Oostzaan) hun mag fluiten en alles in hun voordeel fluit. Hypocriet kutvolk daar uit 020
Zo smaakt de 3-2 nog lekkerder
Alles en iedereen wordt aan het woord gelaten over hoe verschikkelijk het is wat er in de laatste seconde gebeurt is.

ze vergeten dat sc Heerenveen de rest van de partij voor stond (en wint). Maar op de een of andere manier moet er door de amsterdammers gewonnen worden, OH, wat voelt deze lekker!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

wilbot schreef:Alles en iedereen wordt aan het woord gelaten over hoe verschikkelijk het is wat er in de laatste seconde gebeurt is.

ze vergeten dat sc Heerenveen de rest van de partij voor stond (en wint). Maar op de een of andere manier moet er door de amsterdammers gewonnen worden, OH, wat voelt deze lekker!
Haha de ophef in de media is weer groot. Braude haad rood moeten hebben na het vasthouden van Brobby, commentaar op de VAR, dure doellijntechnologie moet weer worden ingevoerd, alleen omdat Ajax een keer niet punten pakt. Ik lag me helemaal suf als ze aan het einde van het jaar 1 punt te kort komen :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie