30-03-2024: RKC - sc Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

30-03-2024: RKC - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door jeewee »

Na de interlandbreak staat RKC te wachten, op papier ''makkelijk'' maar we zullen het wel weer lastig krijgen.

Staan er ook nog oefenwedstrijden gepland voor de niet-internationals of krijgen ze een korte vakantie van Kees?
.-
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik las gisteren op Twitter dat een oefenwedstrijd met NEC afgelast is, maar is door de club niks over gecommuniceerd. Zag gisterochtend wel Nunnely en Witteveen arriveren bij het stadion, dus er zal nog wel iets van trainingsactiviteit zijn (of dus een oefenduel).

Op officiële site staat dat maandag 25 maart eerstvolgende training is.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gaap.. slaapverwekkend
Spijt heb je morgen maar!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Van Otelle viel zo goed in tegen Feyenoord, laten we hem belonen met nog een invalbeurt.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik snap niet dat ik mezelf nog pijnig door naar dit Heerenveen van Van Wonderen te kijken. Ze hebben vanaf het begin niet de indruk gewekt te willen winnen en dat blijkt ook niet uit de wissels of tactiek. Leuke goal hoor, maar het is allemaal berust op toeval.

Iedereen verwacht Nico maar hij brengt Van Ee, Nunnely en Van Ottele.

Godverdomme, wat een kut seizoen. We spelen nergens meer voor, die play-offs kun je op je buik schrijven. En volledig terecht met dit laffe, saaie en vooral dieptrieste kutvoetbal.

Ik ben er wel klaar mee en ik zal vast de enige niet zijn.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Weer een puntje dichter bij de 34 punten voor handhaving
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Aftellen naar het einde van het seizoen zo, volgend jaar met een nieuwe coach, nieuwe spelers en hopelijk nieuw elan proberen er een leuker seizoen van te maken.
cootje
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-01-2008 22:48

Bericht door cootje »

Vrieskist schreef:Aftellen naar het einde van het seizoen zo, volgend jaar met een nieuwe coach, nieuwe spelers en hopelijk nieuw elan proberen er een leuker seizoen van te maken.
En zo is dat.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Laten we overigens niet vergeten dat invaller Hall bijna eigenhandig met een blunder de wedstrijd nog weggeeft.

De hele club ligt op zijn gat en de aankopen zijn dramatisch, dat kunnen we ook wel stellen. Al met al is het een verloren seizoen en ben ik bang dat er ook weinig aan klantenbinding wordt gedaan met dit zaad-voetbal.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het ergste is nog dat het zo doods is allemaal. Hoe Olsson uitstapt bij de 1-1. Echt schandalig. Geen enkele wil om te winnen. En dat voor die honderden fans die dit slappe elftal elke uitwedstrijd massaal achterna reizen. Daar worden ze dus ook niet door gestimuleerd. Laat het snel einde seizoen zijn. Dan kan de bezem erdoor en dan kan er karakter gehaald worden. Maar de Haan en spelers halen is niet een goede combi.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Heerenveen rules schreef:Het ergste is nog dat het zo doods is allemaal. Hoe Olsson uitstapt bij de 1-1. Echt schandalig. Geen enkele wil om te winnen.
De manier waarop Olsson uitstapt bij de gelijkmaker van Felida van RKC, is misschien wel tekenend voor dit seizoen. Gezapig, kleurloos en niet met volle overtuiging. Ironisch genoeg lijkt er bij Heerenveen door de technische staf ingefluisterd te zijn zo weinig mogelijk te schieten op het doel van de tegenstander, zo vliegt het eerste de beste afstandsschot van RKC er direct in.

Soms moet je het geluk zoeken, iets wat Sahraoui deed en waaruit de goal viel, maar het spel lijkt te berusten op een opleving van Sahraoui en niet op aanvallend en gedurfd voetbal. De technische staf van Heerenveen lijkt net zo passief als het team (of andersom), natuurlijk kwam er dreiging uit de omschakeling en de lange bal van RKC maar er kwamen welgeteld nul kansen uit. Reden genoeg voor Van Wonderen om vast te houden aan zijn tactiek in de hoop dat de goal toch gaat vallen.

En die viel uiteindelijk ook. Maar dan zien we iets wat we altijd zien onder Kees van Wonderen, de ploeg gaat achteruitlopen en de voorsprong verdedigen. Waar we vroeger nog wel eens vol de druk op de ketel hielden als we op voorsprong kwamen, leunen we nu achteruit en is het eigenlijk altijd wachten op de gelijkmaker. Het verbaasde me dan ook niet dat dit uiteindelijk gebeurde.

Vervolgens komt er vaak een slotoffensief, iets wat eigenlijk die naam niet zou mogen dragen. Opnieuw, waar we vroeger nog wel eens een spits erbij gooiden, moeten we het nu doen met Syb Van Ottele die zijn geweldige optreden tegen Feyenoord mocht bekronen met nog een invalbeurt, met Denzel Hall die ons bijna nog persoonlijk een nederlaag bezorgde en met Daniel Karlsbakk die vervolgens ook wéér niet op zijn positie neergezet wordt en opnieuw ook geen uitwisbare indruk kon achterlaten.

Tuurlijk pakt Van Amersfoort zijn doelpunt mee en is hij gewoon de eerste spits. Toch zag je in de eerste helft al momenten waarbij het ontbrak aan een echte spits. Köhlert komt op links door en brengt de bal voor de goal, waarbij Van Amersfoort op randje zestien staat, dergelijke momenten bewijzen dat hij geen echte spits is. Deze wedstrijd schreeuwde maar om één man en dat was onze Moldavische goalgetter, met zoveel voetbal rond de zestien van RKC was dit de ideale wedstrijd geweest. Hij had Van Amersfoort op “10” kunnen zetten en Ion Nicolaescu in de spits, wat had dat een move geweest.

Maar dat past niet bij Kees van Wonderen, dat bleek al tegen NEC thuis toen de drie punten voor het oprapen lagen, maar Kees koos voor het punt. Net zoals hij eigenlijk gisteren deed, met nog een paar lange ballen om toch de indruk te wekken dat er een slotoffensief was. Maar een echt slotoffensief hebben we al twee jaar niet gezien.

Kees is een saaie trainer, met Kees degradeer je niet en haal je wellicht een 8ste of 10de plek. Het is behoudend, met het idee om niet te verliezen. Daar kom je misschien bij een Go Ahead mee weg, al zie je daar ook dat het anders kan. Tuurlijk speelde Go Ahead hier in het Abe Lenstra Stadion op de counter en behaalden ze daarmee met enig geluk de punten, maar iedere thuiswedstrijd worden de supporters getrakteerd op spektakel, strijd en veel doelpunten, iets waar we bij Heerenveen alleen maar van kunnen dromen.

Aankopen die niet voldoen (Karlsbakk, Webster, Hall, Loizou) en laf, kleurloos en behoudend voetbal, ik heb met mezelf en andere Heerenveen supporters te doen. Toch zie je volle uitvakken en ook in de thuiswedstrijden stroomt het stadion vol, al zal dat met deze speelstijl helaas ook snel weer om gaan draaien vrees ik.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Wat een dramatisch seizoen. Alweer!
We zijn een donkergrijze muis in de eredivisie geworden. Het is niet om aan te zien!!
Wanneer het volgend seizoen opnieuw zo is dan zeg ik mijn seizoenkaart op (na 42 jaar)
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Vijf 5 voor 12 is het wat dat bertreft voor de club. In zee gaan met een aanvallende trainer en met een selectie met passie. En niet dit stel dooien die er nu rondlopen.

Of gaat de Haan op deze voet verder? Een risicoloze trainer met mooi weer voetballers.
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

paparazzi schreef:Wat een dramatisch seizoen. Alweer!
We zijn een donkergrijze muis in de eredivisie geworden. Het is niet om aan te zien!!
Wanneer het volgend seizoen opnieuw zo is dan zeg ik mijn seizoenkaart op (na 42 jaar)

Dat hoor ik elke zomer, en toch zijn we elk jaar de 5de club van Nederland qua supportersaantal.... maar wat wil je nou met jou mededeling? Dat meer supporters jou volgen, en de club naar de afgrond brengt?
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:Vijf 5 voor 12 is het wat dat bertreft voor de club.

In een ander topic lees ik dankzij bfb dat er in 3 maanden tijd 26 sponsoren bij zijn gekomen...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is mooi, als er wat goeds met het goeds met het geld gedaan wordt. Ik zou niet weer 2,5 miljoen betalen voor een spits die niet kan voetballen......
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

hhage schreef:Dat hoor ik elke zomer, en toch zijn we elk jaar de 5de club van Nederland qua supportersaantal.... maar wat wil je nou met jou mededeling? Dat meer supporters jou volgen, en de club naar de afgrond brengt?
Ik denk dat hij dat juist wil voorkomen, het moet gewoon anders. Sterker nog: Deze trainer had nooit aangesteld moeten worden.
Plaats reactie