Wie volgt Jansen op als trainer?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-01-2022 20:50

Wie wordt de nieuwe trainer. Komt er iemand tot het einde van het seizoen of is er nu iemand beschikbaar en die blijft dan nog een paar jaar ?

Geruchten waren Jon Dahl Tomasson (nu beschikbaar) en Kees van Wonderen
Paar jaar geleden was Mitchell van der Gaag nog een optie en die heeft ook met Ferry de Haan gewerkt
Edit: Van der Gaag valt af, tenminste de rest van het seizoen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Satyr » 25-01-2022 08:02

Een buitenlander. Gewoon iemand van buiten, met iets meer people skills dan Sollied.

Niet weer een grijze muis, als bijv van Wonderen of zelfs Buijs.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor hhage » 25-01-2022 15:21

Tomasson is nu beschikbaar en bekend met de club.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Superfries1994 » 25-01-2022 15:46

hhage schreef:Tomasson is nu beschikbaar en bekend met de club.

Geloof niet dat die nu in gaat stappen. Kan alleen maar verliezen. We staan er nog redelijk voor met de tiende plaats en 25 punten, maar de selectie is vooral aanvallend echt matig en Ferry kan het tot nu toe niet voor elkaar krijgen er nog wat bij te krijgen. Van de zomer is voor iedere trainer een beter moment.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Janneman » 25-01-2022 17:13

De club moet eerst maar eens uitzoeken welke koers ze willen varen (jongen spelers een kans geven) en zodra ze dat duidelijk hebben zou ik pas gaan kijken naar welke trainer hier vorm aan moet geven. Er lopen, geloof ik, 10 contracten af dus is er de mogelijkheid de selectie anders in te vullen en daar zal een nieuwe trainer ook invloed op willen hebben...
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Baas » 26-01-2022 09:23

Doe mij Jon Dahl maar.
Rustige vent en past goed bij ons, ook door zijn verleden.
Tevens een uithangbord in Scandinavië wat mogelijk spelers daar ook doet besluiten om bij ons te komen spelen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Podium3 » 27-01-2022 13:38

Van Nisterlrooy?
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Jazz » 27-01-2022 18:11

Ik zet mijn geld op Tomasson.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor BK2007 » 27-01-2022 19:56

Ole Tobiassen
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Sjoerdbokje » 31-01-2022 17:53

Volgens het AD hebben "we" belangstelling voor Sipke Hulshoff als trainer. Ik juich dit toe. Hij heeft in het verleden bij Cambuur en Volendam bewezen goed en verzorgd voetbal te kunnen laten spelen.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Neymar » 31-01-2022 18:00

Ik zag bij 't stadion een vrij dure rode mercedes staan met Zweeds kenteken. Nou zou die natuurlijk van Sarr kunnen zijn, maar ik weet niet hoeveel hij heeft verdiend bij Malmö. Optie twee is eventueel een zaakwaarnemer. Of Tomasson? :lol:
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor bieke98 » 31-01-2022 18:27

Neymar schreef:Ik zag bij 't stadion een vrij dure rode mercedes staan met Zweeds kenteken. Nou zou die natuurlijk van Sarr kunnen zijn, maar ik weet niet hoeveel hij heeft verdiend bij Malmö. Optie twee is eventueel een zaakwaarnemer. Of Tomasson? :lol:


Als t goed is, vloog Sarr hier gisteren heen. Dus zou best Tomasson kunnen zijn.
bieke98
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 03-05-2012 18:17

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Neymar » 31-01-2022 19:30

Neymar schreef:Ik zag bij 't stadion een vrij dure rode mercedes staan met Zweeds kenteken. Nou zou die natuurlijk van Sarr kunnen zijn, maar ik weet niet hoeveel hij heeft verdiend bij Malmö. Optie twee is eventueel een zaakwaarnemer. Of Tomasson? :lol:


Afbeelding

Dit was 'm trouwens, uit privacyredenen kenteken niet in beeld.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Baas » 31-01-2022 19:35

Op het feanonline forum zijn er een paar vrij zeker van dat Jon Dahl in het ALS was vandaag. Gaat mijn voorkeur toch echt naar hem uit. Krijg bij Hulshof een beetje een Janssen gevoel...
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Superfries1996 » 01-02-2022 16:13

Wat mij betreft staat JDT op een, Henk Fraser op twee en Kees van Wonderen op drie.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor DSCH » 02-02-2022 08:54

John Dall Tomasson heeft het goed gedaan in Zweden, maar in NL was het niet al te best. Blijft toch ook wel een gokje, maar ik snap dat dat met iedere trainer zo is. Ik zie hem ook liever komen dan een Fraser of een van Wonderen. Die laatste twee zijn goede trainers, maar staan toch ook bekend om hun behoudende speelstijl. Willen wij dat hier?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Baas » 02-02-2022 09:00

DSCH schreef:John Dall Tomasson heeft het goed gedaan in Zweden, maar in NL was het niet al te best. Blijft toch ook wel een gokje, maar ik snap dat dat met iedere trainer zo is. Ik zie hem ook liever komen dan een Fraser of een van Wonderen. Die laatste twee zijn goede trainers, maar staan toch ook bekend om hun behoudende speelstijl. Willen wij dat hier?

Ik vind Fraser dan nog wel een naam die me kan bekoren.
Hij is inderdaad wat defensief ingesteld, maar op zich hoeft dat niet vervelend te zijn.
Vanuit een gesloten verdediging spelen met snelle omschakelingen/aanvallen is wel een beetje een Heerenveen ding.
Wij zijn geen ploeg die een tegenstander kapot speelt met tiki-takka voetbal, we spelen liever breed en terug als we langer balbezit hebben(breien).
Tevens heeft Henk wel de nodige ervaring in de Eredivisie, is het een rustige man die sympathiek overkomt en is hij ook wel 1 die de zweep erover gooit als het nodig is.
Ik zou het geen gekke optie vinden. Liever hem dan Van Wonderen overigens, die is wel héél erg van het verdedigen en tevens geen ervaring op het hoogste niveau als hoofdtrainer.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Superfries1996 » 02-02-2022 11:45

DSCH schreef:John Dall Tomasson heeft het goed gedaan in Zweden, maar in NL was het niet al te best. Blijft toch ook wel een gokje, maar ik snap dat dat met iedere trainer zo is. Ik zie hem ook liever komen dan een Fraser of een van Wonderen. Die laatste twee zijn goede trainers, maar staan toch ook bekend om hun behoudende speelstijl. Willen wij dat hier?


Fraser heeft twee keer uitstekende resultaten behaald met Sparta, echt heel knap. Als je een team zo boven zijn stand kan laten voetballen, maakt het mij niet uit of je dit doet met aanvallend combinatievoetbal of counteren. Daarnaast kan hij, zoals Baas ook zal zegt, de zweep erover gooien en als er iets is wat dit team nodig heeft (of had).. Zijn ervaring bij het Nederlands elftal is ook mooi meegenomen.

Baas schreef: Liever hem dan Van Wonderen overigens, die is wel héél erg van het verdedigen en tevens geen ervaring op het hoogste niveau als hoofdtrainer.


Fraser geniet ook mijn voorkeur, maar vanwege die verdedigende speelstijl zou Van Wonderen juist kunnen werken. Daar ligt op het moment juist wel onze grootste kracht. Gooi de boel achterin dicht en zet Sarr en Musaba op de brommer. Kan best werken.

Een interessante optie is overigens Ruud van Nistelrooij. Persoonlijk ben ik geen fan van het aanstellen van (onervaren) oud-voetballers, maar wie weet. Het is wel iemand met uitstraling die de jongens kan inspireren met zijn ervaring.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Sjoerdbokje » 02-02-2022 14:47

Ik heb bij Fraser nooit echt een goed beeld wat zijn visie eigenlijk is. Komt ook wel eens norsig en verongelijkt over. Nee, bij Fraser heb ik geen goed gevoel.

Zou Henk de Jong te porren zijn?
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Baas » 02-02-2022 15:21

Sjoerdbokje schreef:Ik heb bij Fraser nooit echt een goed beeld wat zijn visie eigenlijk is. Komt ook wel eens norsig en verongelijkt over. Nee, bij Fraser heb ik geen goed gevoel.

Zou Henk de Jong te porren zijn?


Dat laatste gaat niet gebeuren, zeker niet nu beide clubs zo dicht bij elkaar staan op de ranglijst.
Wanneer 1 van beide in een andere divisie uit zou komen, zou het héél misschien een paar procenten kans hebben, maar nu zeker niet.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Ebiede » 02-02-2022 22:14

DSCH schreef:John Dall Tomasson heeft het goed gedaan in Zweden, maar in NL was het niet al te best.


De gedachte leefde bij mij ook..Maar als ik Foppe van de week hoorde was die vol lof over de manier hoe hij Roda leidde. Vasthouden aan zijn visie en elke dag herhalen en doceren aan de spelers. Bij Excelsior prima en de degradatie van Roda was, volgens Foppe, niet zijn schuld.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor fuotbalgek » 04-02-2022 01:05

Ik snap de focus op JDT niet zo, behalve dat hij hier gespeeld heeft. Wat heeft hij als trainer nu precies gepresteerd? In NL, waar ik vooral naar kijk, niet veel. Dan zie ik liever Wim Jonk als nieuwe trainer, die laat zijn elftal zeer goed voetballen en heeft een duidelijk idee.

Van Wonderen is vooral een trainer die de organisatie kan neerzetten, past mi niet bij onze club. RvN vind ik lastig te beoordelen maar ook zeker interessant. Fraser lijkt mij ook niet passen bij waar Heerenveen voor staat, heeft toch meer afbraak voetbal gespeeld met zijn teams.

Dan staan de tot nu toe genoemde opties voor mij in deze volgorde, 1. Jonk 2. RvN 3. Van Wonderen 4. JDT 5. Fraser

De cut off zit is er wel na 2, om nu geen nieuwe trainer aan te stellen en het seizoen af te maken met Ole. Verwacht dat de eerste twee liever niet midden in het seizoen overstappen, dus afmaken met tobiasen en rekers en daarna of Jonk of Van Nistelrooy zou ideaal zijn naar mijn idee.

Extra competentie die deze voormalig topspelers meebrengen is dat er weer richting een topsport klimaat gewerkt kan worden. Een trainer die weet wat de top vraagt kan dit klimaat ook bij de club brengen. Al jaren heb ik het idee dat er meer uit de spelers valt te halen dan wordt gedaan. Kan mij mateloos storen aan spelers die hier vertrekken en daarna aangeven pas echt hard te moeten trainen. Dat is wat een trainer voor mij ook mee moet brengen, willen presteren op de toppen van je kunnen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Satyr » 04-02-2022 15:08

Ole blijft dit seizoen de trainer.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor BK2007 » 04-02-2022 18:27

Satyr schreef:Ole blijft dit seizoen de trainer.


Voorspelbaar eigenlijk en het goedkoopst.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Mackan68 » 11-02-2022 18:17

En als we toch nog op een redelijke plaats eindigen moeten we denk ik niet vreemd opkijken wanneer Ole hoofdtrainer blijft. Met het aantrekken van Tieme Klompe als coach O21 en daarnaast mogelijk assistent bij het 1e is de cirkel weer rond. De vacante functies bij 2 teams ingevuld én een clubman terug om de 'cultuur te bewaren'.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-02-2022 21:58

Ik hoop eigenlijk niet dat Van Wonderen de nieuwe trainer wordt, maar in de huidige situatie kan het wel makkelijk zijn
De laatste competitiewedstrijd is Heerenveen - Go Ahead Eagles en afhankelijk van de stand dat je het dan op een akkoordje kan gooien
Moeten we in de tussentijd nog wel een punt of 6 sprokkelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Otsje P » 17-02-2022 11:37

Persoonlijk zie ik het liefst Jonk komen. Man met visie, ervaring in diverse functies, ervaring als topspeler en heeft een netwerk.
Heeft van een matig Volendam een attractief voetballende kampioenskandidaat gemaakt. Die is bovendien eigenwijs genoeg om ook met minder materiaal aanvallend te willen spelen. Ik vrees echter dat die wel eens hoger zou kunnen mikken dan onze club.

Fraser vind ik een geschikte vent maar is in mijn ogen wel erg resultaatgericht. Persoonlijk vind ik dat we na al deze jaren wel eens wat meer verwend mogen worden. Dan maar af en toe een tik voor onze naïeve kont, als er dan maar weer wat spektakel en hoge druk te zien is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Crash » 22-02-2022 21:03

Wim Jonk. Stel je eens voor: verzorgd voetbal. :shock:

Voor mij de enige realistische kandidaat wil ik mijn seizoenskaart verlengen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2022 21:08

Crash schreef:Wim Jonk. Stel je eens voor: verzorgd voetbal. :shock:
Voor mij de enige realistische kandidaat wil ik mijn seizoenskaart verlengen.

Jonk houdt niet van middelmaat, dus ga er maar niet vanuit
Eigenlijk hoop ik het ook niet, want Jonk is ook een trainer van het extreme idiote opbouwen. En dat heeft ons al zoveel punten gekost.
Weet ook wel dat het moeilijk is om iemand te vinden want alle trainers willen voetballen vanuit achteruit, maar ik zie liever een trainer die gewoon meedogenloos is achterin en niet dat gepruts altijd
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wie volgt Jansen op als trainer?

Berichtdoor Baas » 23-02-2022 14:01

Volgens VI al meerdere gesprekken met Kees van Wonderen gehad.
Voor mij niet de gedroomde kandidaat hoor :roll:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Volgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron