Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor boy waterman » 26-01-2022 07:26

Ik zou nog 1 ding tegen ferry willen zeggen als hij komend seizoen de selectie gaat samen stellen.
HOU OP MET HUREN VAN SPELERS!!! Alvast bedankt.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor badfrisianboy » 26-01-2022 12:29

IT GIET OAN.

Na het vertrek van Gerry Hamstra en het aanstellen van Ferry de Haan is er wat tijd nodig geweest om te evalueren en tot een analyse te komen op voetbalgebied. De club is na deze evaluatie blijkbaar tot een eindoordeel gekomen en lijkt nu door te pakken.

IT GIET OAN.

Ferry de Haan lijkt nu echt begonnen met het drukken van zijn stempel op het technisch beleid van de club. Jeugdtrainers vervangen, hoofdtrainer vervangen en nu is de selectie aan de beurt. Langzaam begint duidelijk te worden dat er echt door geselecteerd gaat worden. Grootverdieners die niet presteren als Dresevic, Woudenberg, Kongolo en Henk Veerman mogen vertrekken. Het zal ook de salarishuishouding ten goede komen.

Gezien de uitspraken van het bestuur tijdens de Nieuwjaarsreceptie, dat er ook kapitaal op het veld moet staan en er minder huurspelers moeten komen, ben ik er van overtuigd dat ze achter de schermen serieus bezig zijn met het vastleggen van zulke spelers.

Of dat allemaal lukt is afwachten gezien de financiële situatie, maar ik houd hoop. Je moet ook maar kunnen betalen wat de verkopende partij wil ontvangen. Met een groter budget gaat dat net even wat makkelijker.

Desalniettemin zou ik willen zeggen: IT GIET OAN
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-01-2022 18:16

Vriest het zo hard??
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 26-01-2022 23:13

Jazz schreef:Conclusie: het lukt niet. Geen geld -> geen aankopen -> spelers huren -> geen kapitaal op het veld -> weinig verkoop -> geen geld om te kopen. En ga zo maar door.


Ook de laatste ontwikkelingen wijzen weer dat je te zwart kijkt. We laten een onderpresterende grootverdiener zonder restwaarde gaan voor een bonus van drie ton, en proberen te investeren in een jonge talentvolle speler in de categorie 1,5-2,5 miljoen.

Door de huidige transfermarkt gaan de dingen wat stroperig maar ferry weet goed wat hij wil. Komende zomer nog afscheid nemen van een groepje overbetaalde middelbaat, en verder vormgeven kan beginnen. Alle stappen die Ferry deze winter na een halfjaar inwerken heeft genomen zijn logisch en goed voor de toekomst van de club.

Ben heel benieuwd hoe het bouwen hem af zal gaan. Er is dus geld, en (straks) veel ruimte in salarisbudget. Het gaat de goede kant op.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-03-2022 15:00

De selectie is weer zoals vanouds uit balans om 433 te spelen, wat we kennelijk altijd verplicht zijn. Goede centrale verdedigers hebben we te over met Van Beek, Van Aken, Bakker, Dresevic, Bochniewicz en ook nog Van Ottele (geen idee waar hij uithangt trouwens..) en Zaal. Op de backposities zijn we dan weer zwaar onder bezet kwalitatief gezien, alleen Van Ewijk en Kaib voldoen. Centrale middenvelders hebben we weer eens te over, maar er ontbreekt een breker tussen al die leuke voetballers (Tahiri, Haye, Madsen, Halilovic). Op 10 loopt een oude rot die het niet meer kan belopen een goed talent in de weg en ook Halilovic, die geen nummer 10 is, pakt speeltijd op die positie. Op de vleugel hebben alle drie de spelers niet het niveau en daarvan zijn ook nog twee gehuurd, waardoor noodgedwongen onze topaankoop vaak op links werd gezet.

Maar als je dan toch onverhoopt deze selectie hebt (sommige dingen kon De Haan vooraf ook lastig aan zien komen, bijvoorbeeld Stevanovic en Musaba leken wel degelijk versterkingen op voorhand), dan nog lijken onze coaches problemen te ondervinden om het beste elftal op te stellen. Na een paar wedstrijden was al duidelijk dat we op de vleugels problemen hadden, in het centrum van de verdediging en het middenveld potentiële basisspelers te over en backs die een goed loopvermogen hebben, aanvallend hun steentje kunnen bijdragen en voornamelijk Kaib die verdedigend zwak is. Waarom Jansen dan maar bleef vasthouden aan 433 (of een vergelijkbaar systeem met buitenspelers) is voor mij een raadsel. Siem en Halilovic die daardoor noodgedwongen moesten spelen. Van Gaal heeft hetzelfde probleem bij het Nederlands elftal met een paar goede CV's en weinig buitenspelers, maar past zich wél aan. Doordat Jansen zijn systeem maar niet wilde aanpassen aan de kwaliteiten, bleef hij afhankelijk van Joey en toen die vertrok, was een ontslag een kwestie van tijd.

Ik kan me voorstellen dat Van Wonderen voor volgend jaar blijft vasthouden aan het huidige systeem. Kaib en Van Ewijk zullen blijven, Sarr moet optimaal renderen (en is geen typische nummer 9) en we blijven veel goede centrale verdedigers houden. Voor Van Ottele moet het duidelijk worden of die een kans maakt om een voetballer voor het eerste te worden, anders laten gaan. Je hebt sowieso Van Beek en Bochniewicz en ik zou proberen om zowel Bakker als Van Aken erbij te houden, dan heb je voldoende opties om met drie centralen te spelen. De Haan kan zich dan concentreren op het halen van minimaal één directe versterking in de aanval, die verder uit Sarr, Al Hajj, Stevanovic en misschien Van der Heide bestaat. Verhuur je Van der Heide, dan moeten er twee bij. Een talentvolle back erbij zou ook niet verkeerd zijn. Verder heb je dan alles redelijk goed ingevuld.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Neymar » 15-08-2022 11:22

Blijft best wel stil rond een eventuele nieuwe spits en verdediger. Wordt vast weer een last minute deadline day transfer.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-08-2022 15:42

Gisteren met Goedemorgen Eredivisie werd gezegd dat er heel veel clubs een spits zoeken. Zeker Excelsior en ook Groningen is zoekende, anders hadden ze al lang die 11 miljoen voor Strand Larsen geaccepteerd
Blijkbaar niet zo makkelijk
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 15-08-2022 15:51

Alle clubs zoeken naar jonge spitsen die ze op termijn met flinke winst verkopen, dus de prijzen voor dat soort spelers vliegen ook de hoogte in. Ik zou als Heerenveen zijnde maar eens informeren bij Alfred Finnbogason, want ik zie ze niet zomaar een goede en betaalbaare concurrent halen voor Van Hooijdonk en Sarr. Wellicht op huurbasis, maar dat is juist iets wat ze niet willen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor DSCH » 15-08-2022 21:12

Marça schreef:Alle clubs zoeken naar jonge spitsen die ze op termijn met flinke winst verkopen, dus de prijzen voor dat soort spelers vliegen ook de hoogte in. Ik zou als Heerenveen zijnde maar eens informeren bij Alfred Finnbogason, want ik zie ze niet zomaar een goede en betaalbaare concurrent halen voor Van Hooijdonk en Sarr. Wellicht op huurbasis, maar dat is juist iets wat ze niet willen.


Finnbogasson zou ik niet meer aan beginnen. Het gaat ten eerste een tijd duren om hem fit te krijgen en ten tweede weet je niet hoe lang hij fit blijft en hoe goed hij nog is. Of hij zou het voor een appel en een ei moeten gaan doen, maar dat betwijfel ik.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 18-08-2022 08:50

Tik tok, tik tok ..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 31-01-2023 21:10

Geen uitgaande transfers meer vandaag.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-05-2023 09:10

We mogen bijna weer: De zomerse transferwindow!

Waarschijnlijk/zeker weg:
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Van Ewijk
- Bruma
- Kaib
- Haye
- Halilovic
- Al Hajj
- Van Hooijdonk
- Colassin

Dat is bij elkaar toch een compleet elftal, waarbij Van Ewijk veel geld op gaat leveren, en we waarschijnlijk Haye ook maar gewoon moeten verkopen. Toen daar daar een relatief dikke transfersom gezien z'n leeftijd voor betaald werd, was het denk ik een beetje het droomscenario dat je 'm toch nog een keer kon verkopen aan een Engelse of Duitse club. Maak je nog winst ook. Alle andere spelers gaan niks of vrijwel niks opleveren. Maar we hebben Sarr in de winterstop al heel dik verkocht, dus er moet toch ergens een potje zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 23-05-2023 12:01

Kaz_SCH schreef:We mogen bijna weer: De zomerse transferwindow!

Waarschijnlijk/zeker weg:
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Van Ewijk
- Bruma
- Kaib
- Haye
- Halilovic
- Al Hajj
- Van Hooijdonk
- Colassin

Dat is bij elkaar toch een compleet elftal, waarbij Van Ewijk veel geld op gaat leveren, en we waarschijnlijk Haye ook maar gewoon moeten verkopen. Toen daar daar een relatief dikke transfersom gezien z'n leeftijd voor betaald werd, was het denk ik een beetje het droomscenario dat je 'm toch nog een keer kon verkopen aan een Engelse of Duitse club. Maak je nog winst ook. Alle andere spelers gaan niks of vrijwel niks opleveren. Maar we hebben Sarr in de winterstop al heel dik verkocht, dus er moet toch ergens een potje zijn.


Toch een lijstje waar ik wel blij van wordt...
- Bekkema
- Van Aken
- Zaal
- Bruma
- Kaib
- Halilovic
- Al Hajj
Bovenstaande spelers hebben dit seizoen nauwelijks iets positiefs bijgedragen.

- Van Ewijk
- Haye
Deze spelers gaan we missen, maar zullen geld opleveren, dus hier zouden potentieel vervangers voor kunnen komen. Voor Haye hebben we geen alternatief in de selectie wat mij betreft, dus daarvoor moeten we de markt op. Ik ben we gecharmeerd van wat Ali heeft laten zien in zijn spaarzame minuten, dus die zou ik een kans geven op rechtsback.

- Van Hooijdonk
- Colassin
Van Hooijdonk is een grote aderlating qua goals, maar hier zou ik liever een snellere, meer meevoetballende spits voor zien. Die zal niet hetzelfde aantal doelpunten maken misschien, maar wel bijdragen aan de productie van de spelers om hem heen.
Colassin zou ik graag behouden zien... ik denk dat er wel mogelijkheden zijn, alleen niet voor de prijs die initieel met Anderlecht is afgesproken.

Kortom, men neme het elftal dat de tweede seizoenshelft met vlagen goed voetbal laat zien. Daaraan voeg je toe: Noppert en van Beek voor verdedigende stabiliteit... Ali op de plek van van Ewijk. Dan moet je dus nog de markt op voor een spits en een vervanger van Haye. Als je je daarnaast nog kan versterken (want: je neemt afscheid van 7 "overbodige" spelers) op andere posities (linksback, rechtsvoor, creativiteit/scorend vermogen op het middenveld) dan zie ik het heel goed zitten voor komend seizoen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-05-2023 11:06

Je moet dan wel alsnog die andere overbodige spelers vervangen, want in de jeugd zie ik ze nog niet doorlopen en je hebt echt meer dan 13 spelers nodig ;)
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 25-05-2023 08:50

Mous wordt hier in dit rijtje niet genoemd maar als Noppert daadwerkelijk verlengt dan wil Mous ook vertrekken. Die wil ergens 1e doelman worden. Dat is op zijn leeftijd wel begrijpelijk en ik zal van zijn vertrek niet wakker liggen.

Ik had Bekkema dit seizoen overigens wel een kans willen geven. Veel minder dan Mous kon hij het niet doen volgens mij. Had je mooi kunnen bekijken of hij wellicht voor volgende seizoen een optie als 2e keeper zou kunnen zijn. Ook Noppert kwam pas op late leeftijd als een betrouwbare optie in beeld. De positie van 3e keeper willen ze invullen met de getalenteerde jeugdkeeper waarvan ik even niet op de naam kan komen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor du longhi » 31-07-2023 16:18

Ik laat me graag verrassen maar ik word nog niet echt blij van de huidige namen die genoemd worden. Een Moldavische spits zal eerst wel weer moeten wennen. Hall vond ik vorig jaar nog niet overtuigen. Webster is nog heel jong. Kan die al het middenveld op sleeptouw nemen? Voorin blijft het matig bezet.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 01-08-2023 18:50

du longhi schreef:Ik laat me graag verrassen maar ik word nog niet echt blij van de huidige namen die genoemd worden. Een Moldavische spits zal eerst wel weer moeten wennen. Hall vond ik vorig jaar nog niet overtuigen. Webster is nog heel jong. Kan die al het middenveld op sleeptouw nemen? Voorin blijft het matig bezet.



Ben het in grote lijnen met je eens du Longhi. Ik maak me net als vorig jaar enorm zorgen om de weg waar de club mee is ingeslagen m.b.t. visie over meters en spelers met inhoud/spierballen en de oeverloze vergelijking met de intensiteit van de Premier league, terwijl we hier in een Mickey mouse league spelen wat gestoeld is op techniek ipv spierballen voetbal. Neem een van Amersfoort, een al Hajj moet voor hem het veld ruimen, waar we met Pelle in geen velden of wegen ooit aan t voetballen komen. Ja, een speler met loopvermogen, maar met zulke jongens zullen we nooit door kunnen voetballen of het publiek uberhaupt vermaken. Een goed of slecht seizoen valt of staat met een goed middenveld. Een middenveld met Tahiri en Olsson is teveel van hetzelfde en speelt veel te vlak. Het zijn jongens met een prima techniek, maar het zijn spelers die nooit de drang hebben om hoger op t veld iets te creëren of het spel open te breken. Ze kunnen prima pielen op eigen helft, maar zijn qua stijl beiden niet doortastend genoeg op het veld van de tegenstander.

Hall is idd een twijfelgeval. Stond lange tijd erg hoog aangeschreven in de Feyenoord academie, maar maakte een erg lakse/flegmatieke indruk bij ADO en werd behoorlijk vaak te kijk gezet in de mindere KKD. Conclusie: het kan zomaar dat het kwartje de goede kant bij ons opvalt, aangezien hij in een beter team terecht komt met betere spelers. Hierdoor kan hij zich op trekken aan het hogere niveau, waardoor zijn ontwikkeling zomaar snel de goede kant op kan gaan. Het is echt afwachten welke kant het op valt met hem, wel kunnen we concluderen dat we er fors minder op worden t.o.v. Van Ewijk. Komt bij dat we waarschijnlijk maar 3 ton kwijt zijn voor de RB en dus meer geld op andere plekken kunnen investeren.

Over Nicolaescu: Eens, die jongen zal eerst moeten wennen. Wat mij wel erg positief stemt is zijn kwaliteiten t.o.v. zijn transfersom. Scorende spitsen zijn in de huidige markt altijd peperduur, als je er voor 1 miljoen in slaagt een spits te halen die heeft laten zien er veel te hebben gemaakt afgelopen seizoen en er ook tegen het nationale team van Polen 2 in knalt. Dan doe je in de huidige markt echt uitstekende zaken voor zo’n aankoopbedrag. Tel erbij op dat hij nog betrekkelijk jong is en hij z’n doelpunten gaat maken in een competitie waar onwijs beperkte spitsen als Vlemminckx- Giakoumakis -Björn Johnson er 20 inknallen heb ik er echt wel vertrouwen in dat hij hier veel goals kan gaan maken.

Het grootste hangijzer blijft simpelweg wie wij gaan halen op de rechtsbuiten/ nummer 10 positie. Ik lees nergens dat wij willen investeren in een nummer 10. Mochten er spelers vertrekken zou ik al m’n geld steken (denk aan 1.5-2 miljoen) in een creatieve jonge nummer 10. Die de aanvallers kan voeden! Deze 2 posities vind ik persoonlijk cruciaal en zal denk ik het verschil worden tussen een leuk seizoen of een grijs seizoen.

Kijk 5de/6de word je niet, wat ik persoonlijk veel belangrijker vindt is dat je een jaar lang thuis het publiek vermaakt. Kampioen ga je niet worden en directe plaatsing Europees ook niet. Zorg er dus voor dat je leuk aanvallend voetbal speelt met ruimte voor creatieve spelers. Het publiek vermaken zou voor een subtopper als Heerenveen altijd op nummer 1 moeten staan. Dan komt de rest vanzelf.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 03-08-2023 12:15

Helder verhaal Thiago, kan ik een heel eind in meegaan. Ook wat betreft de middenvelders en het laten lopen van El Haij. Als je nu echter 1 tot anderhalf miljoen uit gaat geven aan een jonge creatieve middenvelder dan vind ik het laten lopen van Rami nog gekker worden.

Rechtsbuiten zou wat mij betreft prioriteit moeten hebben.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor SuperFrysk » 09-08-2023 15:14

Ben ik de enige die zich zorgen maakt?

Het middenveld heeft te veel van dezelfde smaak. We missen daar werkelijk creativiteit. Daarom begrijp ik ook niet waarom Halilovic volledig buiten beschouwing wordt gelaten. Hij bezit de creatieve capaciteit om iets te creëren. Ondanks zijn neiging tot balverlies, zou je hem hoger op het veld moeten positioneren.

We hebben ook maar drie centrale verdedigers, waarvan er twee een blessureverleden hebben. Bovendien hebben we één doelman met een aanzienlijk blessureverleden.

Daarnaast maak ik me zorgen over de transfers. Timossi is aangetrokken, maar voldoet niet aan de verwachtingen. Hetzelfde geldt voor Karlssbak. Samen hebben ze zo'n 3,2 miljoen gekost. Dergelijke spelers zouden direct impact moeten maken. Wanneer we kijken naar andere clubs in de Eredivisie, geven zij niet zomaar 2,5 miljoen uit aan een spits.

Ik vind het hele concept van de gestelde voorwaarden voor een spits ook een vreemd idee ("hij heeft de voorwaarden"). Dat zou suggereren dat ze in iemand investeren om vervolgens met hem aan de slag te gaan en hem te ontwikkelen tot een volwaardige spits. Maar mijn indruk is juist dat ze hem aan zijn eigen lot overlaten. Ik zie Van Wonderen ook absoluut niet als iemand die een helpende hand uitsteekt naar zo'n jonge speler.

Ché Nunnely is op aanbeveling van Van Wonderen gehaald, maar tot nu toe heeft hij dat niet kunnen rechtvaardigen. Een echte rechtsbuiten ontbreekt ons en er lijkt geen financiële ruimte te zijn om er nog een aan te trekken. In feite moeten we nog 3 à 4 spelers aantrekken met een lege portemonnee. Daarom wordt er overwogen om transfervrije spelers en huurspelers aan te trekken. In dit perspectief vind ik het des te vreemder dat Al Hajj en Halilovic hier transfervrij de deur uit lopen.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Vrieskist » 09-08-2023 19:13

Ik denk dat ze wel proberen Halilovic en Al Hajj (daarvoor) wel proberen te verkopen, maar wie gaat daar geld voor betalen als ze toch uit hun contract lopen? Plus de speler moet zelf ook maar weg willen naar clubs die aankloppen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 09-08-2023 22:15

Ja, dit zal de club inderdaad ongetwijfeld geprobeerd hebben bij beide spelers in kwestie. Superfrysk maakt overigens wel een terecht punt. Hoe er met dit voor spelers wordt omgesprongen door de club zit tegen het schandalige aan naar mijn mening. Neem een Halilovic, toen hij bij Heerenveen terecht kwam zag je echt wel de nodige kwaliteiten bij deze jongen en begreep ik waarom deze speler gehaald was. Naast dat ik het qua persoonlijkheid een goede jongen vindt die bij de club past, vond ik hem qua box to box met zijn drive/traptechniek en het vermogen om een mannetje uit te spelen op het middenveld. Een speler met mogelijkheden. Maar als zo'n speler eerst door een tactische beperkte Johnny Jansen op de 6 wordt gezet wat hij niet is, vervolgens door diezelfde trainer door het hele elftal wordt geslingerd en zijn opvolger Kees hem op de nummer 10 positie posteert vraag ik me echt af wat het plan met zo'n speler is binnen de club. Naar mijn mening is Halilovic een nummer 8 die op deze positie zijn energie kwijt kan op zowel verdedigend vlak als aanvallend vlak. Hij is in niks een nummer 10 die over de benodigde technische bagage beschikt om in de kleine ruimtes aanvallers weg te steken. En voor een nummer 6 neemt hij veel te veel risico in de opbouw en heeft hij ook de discipline niet om continu verdedigend positioneel te denken. (Haye overigens ook niet, maar vult dit naar zijn mogelijkheden redelijk in) Dit soort jongens worden naar mijn mening echt misbruikt door de club omdat ze continu door een elftal worden gehusseld en op deze manier nooit weten waar ze aan toe zijn. Dag investering van een miljoen voor Halilovic. Ik vind het erg zorgwekkend, net als het feit dat de club met de terugkeer met van Beek geen plan met Syb van Otelle heeft. Die gaat straks lekker voor niks via de achterdeur weg uit het ALS en gaat nog een leuke carrière tegemoet. 5-3-2 zou overigens met ons huidige materiaal een prima optie zijn.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-08-2023 08:49

Hoezo 'heeft de club geen plan met Van Ottele'? Geen aanval, maar gewoon benieuwd wat je daar mee bedoelt.

We hebben hem op z'n 18e bij NEC vandaan geplukt in de winterstop, vervolgens 200, 500 en 1500 minuten gemaakt in de seizoenen daarna. Maar als Van Beek en Bochniewicz beter zijn, dan spelen die. Dat heeft er in mijn ogen niet mee te maken dat er geen plan voor hem is, er lijkt gezien de opbouw in speeltijd en de blessuregevoeligheid van z'n concurrenten juist dat er wel een plan is. Hij is nog steeds maar 21. Z'n contract moet wel zo snel mogelijk verlengd worden, of hij moet verkocht worden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 10-08-2023 09:08

De zorgen over het selectiebeleid deel ik maar de roep om Halilovic deel ik beslist niet.

Als er nu 1 speler is die wat mij betreft lang genoeg heeft laten zien het niveau niet aan te kunnen dan is het Halilovic. Waar je hem ook neerzet, hij is altijd een gevaar voor zijn eigen ploeg. Neemt veel te veel risico op de meest gekke plekken. Dan kun je hem dieper zetten, maar dat heeft vervolgens als resultaat dat hij 34 keer per wedstrijd uit de meest idiote posities met zowel zijn goed als zijn verkeerde been gaat schieten. Om vervolgens een seizoen met 4 goals te eindigen.

Te licht, te onzorgvuldig, te zelfzuchtig. Nee, ik vind het helemaal niks.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 10-08-2023 16:05

Kaz_SCH schreef:Hoezo 'heeft de club geen plan met Van Ottele'? Geen aanval, maar gewoon benieuwd wat je daar mee bedoelt.

We hebben hem op z'n 18e bij NEC vandaan geplukt in de winterstop, vervolgens 200, 500 en 1500 minuten gemaakt in de seizoenen daarna. Maar als Van Beek en Bochniewicz beter zijn, dan spelen die. Dat heeft er in mijn ogen niet mee te maken dat er geen plan voor hem is, er lijkt gezien de opbouw in speeltijd en de blessuregevoeligheid van z'n concurrenten juist dat er wel een plan is. Hij is nog steeds maar 21. Z'n contract moet wel zo snel mogelijk verlengd worden, of hij moet verkocht worden.


In het geval dat het een aanval was had ik het nog niet erg gevonden. Het is alleen maar goed om op een fatsoenlijke manier met elkaar te discussiëren :wink: Ja, je hebt gelijk. Ik was inderdaad een vrij cryptisch over Syb. Bedoel er meer mee dat ik de club vaak betrap op dat ze niet echt een lange termijn plan hebben met jonge spelers. Zoals Otsje aangeeft heb ik het idee dat het selectiebeleid de club vaak “overkomt” en ze niet de regie houden over spelers, dus jonge spelers lang geen enkel perspectief bieden en het op de lange baan schuiven. Ik vind het vrij bizar dat de club nog niet eens gesproken heeft met van Otelle. Ik bedoel de TC en het technisch hart van de club hebben wekelijks overleg. Zij moeten toch ook constateren dat Syb een ijzersterk einde seizoen heeft gespeeld. Dan ga je toch al verder kijken en weet je dat wanneer de onomstreden van Beek terugkomt hij basis gaat staan, maar dat Syb met zijn voetballende kwaliteiten en de mate waarin hij zich bewezen heeft je hem straks niet meer op de bank kan zetten? Dus wat is het plan met hem? Ga je ruimte voor hem maken straks en ga je 5-3-2 spelen? Zodat hij de opbouwende verdediger kan worden die tempo in de opbouw brengt? Dat zijn dingen waar je nu al over in gesprek moet gaan en op moet anticiperen. Je komt straks in een situatie dat je als club met je rug tegen de muur staat, omdat de zaakwaarnemer van Syb straks met andere clubs gaat prijken. Je merkt wel ik ben enorm fan van Syb. Het is een jongen die kapitaal vertegenwoordigd en ook verdedigend stappen aan het maken is. Vond hem tegen Metz ook al weer betrouwbaarder dan in z’n beginfase Heerenveen. Dit zijn jongens waarvan naar mijn mening het plafond hoger ligt dan Heerenveen en dit de club goed geld kan opleveren. Ga daar aub zuinig mee om.

Otsje P schreef:De zorgen over het selectiebeleid deel ik maar de roep om Halilovic deel ik beslist niet.

Als er nu 1 speler is die wat mij betreft lang genoeg heeft laten zien het niveau niet aan te kunnen dan is het Halilovic. Waar je hem ook neerzet, hij is altijd een gevaar voor zijn eigen ploeg. Neemt veel te veel risico op de meest gekke plekken. Dan kun je hem dieper zetten, maar dat heeft vervolgens als resultaat dat hij 34 keer per wedstrijd uit de meest idiote posities met zowel zijn goed als zijn verkeerde been gaat schieten. Om vervolgens een seizoen met 4 goals te eindigen.

Te licht, te onzorgvuldig, te zelfzuchtig. Nee, ik vind het helemaal niks.


Ben het met je eens Otsje aangaande te veel risico nemend. In dat licht is het toch ook bizar dat Janssen hem op 6 posteerde? Kan me goed in je bericht vinden, maar voor Heerenveen begrippen vond ik het echt niet zo’n slechte voetballer als je doet voorkomen. Een uitblinker? Nee, maar ook een speler die in een slecht draaiend elftal toentertijd echt wel hoopgevende dingen liet zien. Ik kan me nog een solo goal tegen PSV uit herinneren in de tijd dat we toen echt niet een denderend draaiend elftal hadden. Ik heb me zeker in z’n laatste 1,5 seizoen ook aan hem geërgerd. Zoals je aangaf hij schoot vanuit de meest uitzichtloze situaties, maar ik had ook het idee dat dit altijd voort kwam uit een buitensporige vorm van bewijsdrang. Neem een Suslov, dat was een veelbelovende voetballer in zijn begin periode bij Groningen, maar is ook volledig aan zichzelf voorbijgegaan, waardoor hij al tijden volledig onherkenbaar is. Een vergelijkbare rusteloze voetballer zoals Halilovic, maar er zit meer in die jongens, mits je ze op de positie zet waar ze het best renderen en in hun krachten worden gebruikt.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 12-08-2023 09:35

ThiagoAlcantara schreef:
Ben het met je eens Otsje aangaande te veel risico nemend. In dat licht is het toch ook bizar dat Janssen hem op 6 posteerde? Kan me goed in je bericht vinden, maar voor Heerenveen begrippen vond ik het echt niet zo’n slechte voetballer als je doet voorkomen. Een uitblinker? Nee, maar ook een speler die in een slecht draaiend elftal toentertijd echt wel hoopgevende dingen liet zien. Ik kan me nog een solo goal tegen PSV uit herinneren in de tijd dat we toen echt niet een denderend draaiend elftal hadden. Ik heb me zeker in z’n laatste 1,5 seizoen ook aan hem geërgerd. Zoals je aangaf hij schoot vanuit de meest uitzichtloze situaties, maar ik had ook het idee dat dit altijd voort kwam uit een buitensporige vorm van bewijsdrang. Neem een Suslov, dat was een veelbelovende voetballer in zijn begin periode bij Groningen, maar is ook volledig aan zichzelf voorbijgegaan, waardoor hij al tijden volledig onherkenbaar is. Een vergelijkbare rusteloze voetballer zoals Halilovic, maar er zit meer in die jongens, mits je ze op de positie zet waar ze het best renderen en in hun krachten worden gebruikt.

Kan me hier wel in vinden. Het geëxperimenteer, ik noem het liever onzinnig gepiel met spelers op een andere positie dan waar ze het best tot hun recht komen is mij al echt seizoenenlang een enorme doorn in het oog. Met als absoluut dieptepunt vorig seizoen Olsson op rechtsbuiten. Oh, spits Hornkamp op rechtsback was er ooit ook een. Dan kun je als jezelf serieus nemende trainer toch nooit goed praten? Je moet je tactiek, opstelling en eventueel plan B baseren op de mogelijkheden die je hebt. Mis je een goede rechtsvoor, dan speel je zonder, simpel! We zitten nu met Nunnely, die op aanraden van Kees is gehaald. Ik vrees dat Timossi zijn tijd geweest is, daar is niet de hoofdprijs voor betaald met 5½ ton maar dat is wel weg gegooid geld. Hij ligt nog tot 2026 vast!

Met Halilovic heb je in mijn ogen ook een prima nummer 8. Ok, hij staat niet te boek als een speler die bij veel goals betrokken is (en was voordat hij bij ons kwam) maar hij is er wel. Ik lees hier dat er destijds een miljoen voor betaald is. Gebruik hem in zijn kracht. 'Met Tibor halen we een echte winnaar' werd er bij zijn aantrekken gezegd. Zou het daarom zo zijn dat hij zich extreem graag wil bewijzen? Als je je medespelers ziet breien tot aan het doelgebied om daar vast te lopen zonder ook maar een doelpoging te doen dan kan ik me wel voorstellen dat je het dan zelf maar eens gaat proberen vanaf posities waarin je kansen ziet. Helemaal nooit eens schieten of juist vanaf alle posities, daar zou ook nog veel tussen moeten zitten. Ik denk dat Otsje zelf ook wel weet dat 34 pogingen per wedstrijd overdreven is, maar als je je ergert aan een speler kan ik het me wel voorstellen dat het zo voelt :wink: Ik heb dat met Olsson, die mag wat mij rennen en ballen afpakken, maar dan heel snel afspelen naar iemand die succesvol het spel een aanvallende impuls kan geven. In mijn ogen zit dat er bij hem niet in, in tegendeel, ik heb het idee dat hij net zoveel ballen verspeelt als dat hij ver- of herovert. Dat afgespiegeld aan tastbare productiviteit in de zin van goals en assists is hij wat mij betreft niet effectief. Hij hobbelt mooi mee met het niveau van het team, maar zal daar nooit (ver) bovenuit steken en daardoor man of the match worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-08-2023 11:50

Kaz_SCH schreef:Je moet dan wel alsnog die andere overbodige spelers vervangen, want in de jeugd zie ik ze nog niet doorlopen en je hebt echt meer dan 13 spelers nodig ;)


Ik was er al een beetje bang voor. Inmiddels 9 spelers weg, 3 aangetrokken. Een gat van 6 spelers dat nu opgevuld wordt met een aantal jeugdspelers (Witteveen, Van der Plaat, Braude) waarvan ik geen flauw idee heb wat hun niveau is. Maar ze zijn allemaal 20/21, en nog geen minuut gemaakt, dus echt wereldtalenten zullen het niet zijn.

We komen echt nog minimaal 4 volwaardige eerste selectie spelers te kort, spelers waardoor je er niet héél erg op achteruit gaat bij blessures, schorsingen of wissels.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Neymar » 16-08-2023 18:36

Kaz_SCH schreef:We komen echt nog minimaal 4 volwaardige eerste selectie spelers te kort, spelers waardoor je er niet héél erg op achteruit gaat bij blessures, schorsingen of wissels.


Er zal straks wel een blik huurspelers open worden getrokken.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 17-08-2023 10:34

Neymar schreef:Er zal straks wel een blik huurspelers open worden getrokken.


Ik gok dat we niet op tijd een rechtsvoor binnenhalen, dan halen we een speler voor 1 jaar op van Manchester City of Ajax. Zal Nunnely niet uit de basis spelen en zal tegenvallen.

Ik zal de glazen bol weer uitzetten. :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 17-08-2023 12:22

Jazz schreef:Ik gok dat we niet op tijd een rechtsvoor binnenhalen, dan halen we een speler voor 1 jaar op van Manchester City of Ajax. Zal Nunnely niet uit de basis spelen en zal tegenvallen.

Ik zal de glazen bol weer uitzetten. :lol:


Zoiets ja. Ik vind Melle Joop Witteveen echt een jongen met potentie overigens. Geef die gast maar wat kansen. Maar het zal wel net zo gaan als met El Hahj (4 duels, 1 goal en 2 assists bij Odense). Geen kansen en alleen maar kijken naar wat ze niet kunnen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor du longhi » 17-08-2023 13:55

Je zou zeggen er is in ieder geval nog ruimte in het salarishuis:

In: Charlie Webster (Chelsea, huur), Ion Nicolaescu (Beitar Jerusalem)

Uit: Joost van Aken (einde contract), Jeffrey Bruma (einde contract), Antoine Colassin (Anderlecht, was gehuurd), Rami Al Hajj (einde contract), Sydney van Hooijdonk (Bologna, was gehuurd), Xavier Mous (einde contract), Timo Zaal (einde contract), Rami Kaib (Djurgardens IF), Milan van Ewijk (Coventry City)
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten