Wie volgt Kees van Wonderen op?

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie moet/mag Kees van Wonderen gaan opvolgen?

John van den Brom
1
1%
Marinus Dijkhuizen
3
3%
Henk Fraser
0
Geen stemmen
Mitchell van der Gaag
1
1%
Sipke Hulshoff
13
11%
Pascal Jansen
8
7%
Wim Jonk
7
6%
Rick Kruys
1
1%
Ruud van Nistelrooij
11
9%
Alex Pastoor
40
34%
Bas Sibum
4
3%
Paul Simonis
1
1%
Maurice Steijn
2
2%
Ole Tobiasen
18
15%
Robin Veldman
9
8%
 
Totaal aantal stemmen: 119

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Wie volgt Kees van Wonderen op?

Bericht door Marça »

Nu bekend is dat het dienstverband van Kees van Wonderen er na twee jaar op zal zitten, kunnen we gaan speculeren wie hem mag gaan opvolgen. Het lijkt me leuk om specifiek dit topic daarvoor te gebruiken. Heb hiervoor een nieuw topic aangemaakt, omdat het dan ook mogelijk is om een poll erbij te plaatsen.

Via ABE1920SCH op X kwamen naast de gebruikelijke namen al snel een aardig lijstje met andere namen erbij. Heb ook in het topic wie Jansen moest opvolgen gekeken en ze hieronder verzameld. Het is mogelijk om meerdere namen te selecteren en deze selectie ook te wijzigen als daartoe aanleiding is.

N.b. Tomasson is net begonnen als bondscoach van Zweden, dus die valt voor nu sowieso af.
Laatst gewijzigd door Marça op 11-03-2024 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ik denk dat het Steijn gaat worden, maar hoop op iemand anders.
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Het gaat nooit gebeuren met Ferry aan het roer. Maar voor mij is de ideale kandidaat Ole Tobiasen, speelde het leukste voetbal in de laatste 10 jaar met Heerenveen. Dat is iets waar ik na 2 jaar Van Wonderen veel waarde aan hecht.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Sorry voor degenen die al gestemd hebben. Had Rick Kruys nog even toegevoegd maar nu is alles weer op nul gezet. :shock:

Wel duidelijk dat hier en ook op X met name de naam van Alex Pastoor wordt genoemd. Lijkt mij een prima kandidaat, al merkte ik afgelopen weekend wel al dat veel mensen of voor zijn komst zijn, of tegen. Een middenweg lijkt bijna niet mogelijk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dick Schreuder
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Sander de Vries laat in z'n podcast weten dat Steijn sowieso een eigen assistent wil meenemen en daarbij dacht aan Said Bakkati. Is natuurlijk iemand met een verleden bij ons, maar ken hem verder als trainer niet goed genoeg om daar een waarde-oordeel aan vast te hangen.

Los van Steijn (plus Bakkati) en Kruys vind ik het erg zorgelijk dat dit allemaal zo op straat komt te liggen. Je gaat bijna denken dat er intern zoveel onvrede is dat men maar besluit om namen te gaan lekken om zo veranderingen er doorheen te duwen oid. Hoe dan ook een slechte zaak...
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Marça schreef:Los van Steijn (plus Bakkati) en Kruys vind ik het erg zorgelijk dat dit allemaal zo op straat komt te liggen. Je gaat bijna denken dat er intern zoveel onvrede is dat men maar besluit om namen te gaan lekken om zo veranderingen er doorheen te duwen oid. Hoe dan ook een slechte zaak...
Ik deel dezelfde gedachte. Als een relatief kleine club zijn we bezig met het ontketenen van een trainerssoap die veel aandacht krijgt in de media. Enorm zorgwekkend.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Marça schreef:...

Wel duidelijk dat hier en ook op X met name de naam van Alex Pastoor wordt genoemd. Lijkt mij een prima kandidaat, al merkte ik afgelopen weekend wel al dat veel mensen of voor zijn komst zijn, of tegen. Een middenweg lijkt bijna niet mogelijk.
Dat zal komen omdat Pastoor best als een zelfingenomen bal kan overkomen.
Echter, dat vind ik juist wel prettig. Laat het maar een trainer zijn die vol van zichzelf is.
Ik vind dat Pastoor wel autoriteit uitstraalt. Laat Almere erg leuk voetbal spelen en staat er gewoon prima voor.
Verleden heeft hij ook bij ons en als je hem over voetbal hoort praten... een verademing.
Tijdje geleden een interview gezien van hem waar hij het tikkie-breed voetbal en veel balbezit de grond inboorde.
Aanvallen en opportunistisch spelen, dat is iets wat we al een tijdje niet gezien hebben in het ALS.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 483
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Iemand die spelers aantoonbaar beter maakt en een positieve spelopvatting heeft. Volgens mij kom je dan uit bij Sipke Hulshoff. Hij liet Cambuur leuk voetballen, bracht Volendam samen met Jonk terug in de Eredivisie.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Als je de Telegraaf mag geloven, waarvan Mike Verweij een goede band heeft met Steijn, is de kans heel groot dat Steijn naar SC Heerenveen komt. Tevens geven ze aan bij de Telegraaf dat John van den Brom kandidaat
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Diverse media melden dat Heerenveen ook een gesprek met Rick Kruys heeft.
Doet het niet onaardig bij VVV maar of hij de ideale trainer voor ons is?
Anti anti. :)
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Ook mijn voorkeur gaat uit naar Pastoor. Dit heb ik ook in een ander topic al benoemd. Naast Pastoor heb je nog twee clubmannen die op het moment geen club hebben. Jan de Jonge is de perfecte kandidaat voor de vacature Hoofd Jeugdopleidingen en Gertjan Verbeek zou de technische taken van Ferry de Haan kunnen overnemen als technisch manager/directeur. Zo gaat het Heerenveengehalte in de technische staf van ook weer omhoog.

Als assistent van Pastoor kun je denken aan Tobiassen of/en Talan, neem aan dat Simonis ook vertrekt. Positie van Hesp zal ook geëvalueerd worden neem ik aan, al heeft hij nog een contract. Dat Noppert nu ook traint met Kuperus is niet gek. Hij wordt door vele keepers geprezen als keeperstrainer. Ook een goede kandidaat om terug te keren.

Hopelijk ziet Ferry de Haan in dat binding met het publiek hier echt een must is en dat je dat niet bereikt met Hollanders zonder binding met de club of regio.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

SuperFrysk schreef:Als je de Telegraaf mag geloven, waarvan Mike Verweij een goede band heeft met Steijn, is de kans heel groot dat Steijn naar SC Heerenveen komt. Tevens geven ze aan bij de Telegraaf dat John van den Brom kandidaat
Dan is voor mij de binding met de club wel verdwenen. Een trainer is je uithangbord en Steijn staat imo te ver af van de club.

Met een directie grotendeels uit de Randstad kan dat ook niet anders, voor mijn gevoel staan ze te ver af van de supporters/regio.
Wellicht is het niet meer mogelijk of een te romantische gedachte maar de directe en kern van je club moeten toch wel uit de regio vandaan komen.

In het verleden heeft dit ons grote successen opgeleverd (en later ook veel veel geld gekost) binding met de regio is voor mij erg belangrijk.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Wolliepoly schreef:
Dan is voor mij de binding met de club wel verdwenen. Een trainer is je uithangbord en Steijn staat imo te ver af van de club.

Met een directie grotendeels uit de Randstad kan dat ook niet anders, voor mijn gevoel staan ze te ver af van de supporters/regio.
Wellicht is het niet meer mogelijk of een te romantische gedachte maar de directe en kern van je club moeten toch wel uit de regio vandaan komen.

In het verleden heeft dit ons grote successen opgeleverd (en later ook veel veel geld gekost) binding met de regio is voor mij erg belangrijk.
Ik denk dat waar je wieg staat er niet toe doet, maar inderdaad wel hoe je als persoon bent voor de functie als uithangbord van een club, zoals een trainer en directeur. Verbeek kwam hier ook niet vandaan, maar pastte uitstekend. Van Wonderen vind ik hier ook passen, al mag het wel opportunistischer. Pastoor is een ander type, maar past ook goed. Wormuth zou hier ook gepast hebben, om maar eens wat te noemen. Een slimme vent, mag best een beetje gevat zijn en kijk op het spelletje. Als ie Fries is, past het natuurlijk sneller, maar anders sluit het iemand ook zeker niet uit.

Steijn past hier inderdaad veel minder goed, net als Van den Brom.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Volgens mij zijn er maar weinig enthousiast over een eventueel hoofdtrainerschap van Steijn bij onze club. Hoe langer ik er over nadenk, hoe negatiever ik wordt. Deze man past niet bij onze club. Wellicht dat het publiek komend weekend Ferry een handje kan helpen en hem duidelijk kan maken dat Maurice geen goede optie is. #oooohsydneyvanhooijdonk!
Zeg maar niks!
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Lijkt er inderdaad op dat Ferry met name op Maurice Steijn inzet. Ongeacht zijn kwaliteiten als trainer lijkt het me niet gewenst met iemand in zee te gaan die al bij meerdere clubs voor veel onrust heeft gezorgd. Zie dat Jonk hier aardig wat stemmen krijgt, maar ook hij is bij zowel Ajax als Volendam via de achterdeur vertrokken. Heeft ook niet mijn voorkeur.

Wat mij betreft gaan we voor Pastoor. Mocht dat niet lukken Veldman, Van Nistelrooij of Tobiasen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ruud van Nistelrooij geeft aan dat hij een aanbieding op zak heeft van een Nederlandse club. 1 + 1 = 2?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Van Nistelrooij weigert positie bij Heerenveen

In de zoektocht naar een andere trainer heeft sc Heerenveen 'een tijd geleden' aan Ruud van Nistelrooij gevraagd om te praten over een positie bij de club. Dat bevestigt directeur Ferry de Haan na vragen van Omrop Fryslân.

Terugkomen was voor Van Nistelrooij geen optie, zegt De Haan. Heerenveen is op zoek naar een nieuwe trainer, nu duidelijk geworden is dat het contract van Kees van Wonderen na dit seizoen niet verlengd wordt.

Van Nistelrooij speelde in het seizoen van '97-'98 bij Heerenveen. Hij scoorde 13 keer in 31 wedstrijden.
Via Omrop Fryslân.

Dan maar lijntje uitgooien naar Alex Pastoor, maar wel even discreet. :oops:

Het lijkt me trouwens ook niet dat de veelal negatieve reacties over gesprek met Maurice Steijn de clubleiding koud zal laten. Dat zijn dingen die ze zeker meenemen in hun overweging. Los daarvan lijkt me verschil met Kees van Wonderen bijna dag en nacht, dat is beleidstechnisch bijna niet uit te leggen.
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Ferry de Haan kent Alex Pastoor ook nog uit zijn tijd bij Excelsior. Pastoor presteerde prima toen daar en vertrok na 2 jaar naar NEC.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Maurice Steijn was gisteren aanwezig bij sc Heerenveen - FC Twente. ESPN-presentator Christian Willaert denkt te weten waarom: "Maurice Steijn is niet alleen aanwezig om zijn zoon (Sem Steijn, red.) te bewonderen, maar hij is natuurlijk ook de trainer van SC Heerenveen in het volgende seizoen."

Die opmerking zorgt voor verbazing bij Kees Kwakman. "Jij weet dat al, dat Steijn trainer wordt van Heerenveen?", vraagt hij aan de presentator. "Nou, neem maar van mij aan, dat komt rond", aldus Willaert.
Mag toch écht hopen dat Ferry met een geschiktere trainer op de proppen komt. :cry: Verhaal doet trouwens de ronde dat Steijn zelf De Telegraaf heeft ingeseind over zijn gesprek met Heerenveen en dat dus bewust te lekken.

Wel positief trouwens dat er de afgelopen weken niks meer is uitgelekt. Dat was wel een beetje beschamend met al die geruchten over Steijn en Kruys.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik heb nog steeds de hoop op Pastoor.
Als ze echt rond zouden zijn met Steijn, dan kan dat ook wel naar buiten worden gebracht toch?
Trainer is vrij, KvW heeft al gezegd niet verder te gaan, dan kun je dus ook duidelijkheid verschaffen als het rond is.
En dat laatste doen ze niet, dus zou je zeggen dat het nog niet rond is.
Aangezien het gesprek in VdV Wolvega alweer een tijdje geleden is, heb ik daardoor de hoop dat Steijn het niet gaat worden.
Zeg maar niks!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik heb het fragment gezien. Het leek meer op een verspreking van de commentator en werd daarna als grap bedoeld.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Steijn zou ik een grote flater vinden. Deze man past totaal niet bij de club.

Zou ook een signaal zijn dat de directie totaal geen benul heeft over het DNA van deze club.
Spijt heb je morgen maar!
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

In de week van 21 april komt Almere City met meer informatie over de toekomst van Alex Pastoor.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Volgens De Telegraaf heeft Pastoor de clubleiding van Almere City verteld dat hij gaat vertrekken en 'een stap hogerop' wil maken.

Van nummer twaalf op de ranglijst naar elf is een stap hoger, toch? :wink:
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Heerenveen is sowieso een stap hogerop.
Hij zal wellicht denken aan NEC, AZ of Heerenveen.
Ik hoop dat Ferry doorpakt en Pastoor strikt.

Voor de abbonees: https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-is-de ... lmere-city
Zeg maar niks!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Alex Pastoor zou inderdaad een goede zijn, ook een man die wat teweeg kan brengen. Daarnaast zou ik Ole Tobiasen altijd kandidaat nummer 1 vinden, ook Sipke Hulshoff zou een erg goede zijn maar ik denk niet dat hij zou willen.

Toch denk ik dat het Steijn gaat worden helaas en dat zou de zoveelste verkeerde keuze zijn van Ferry.
Moeten we trouwens niet eerst een Technisch Directeur aanstellen?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Mocht het Steijn niet worden, heb ik een voorgevoel dat ze bij Rogier Meijer van NEC uitkomen
Ondanks de huidige prestaties denk ik niet dat hij de clubs voor het uitkiezen heeft
Maar of ik er blij van word .. ? Maar moet eerst allemaal nog
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Feanfan 1 schreef: 05-04-2024 12:40 Mocht het Steijn niet worden, heb ik een voorgevoel dat ze bij Rogier Meijer van NEC uitkomen
Ondanks de huidige prestaties denk ik niet dat hij de clubs voor het uitkiezen heeft
Maar of ik er blij van word .. ? Maar moet eerst allemaal nog
Dat zou ik ook echt weer geen overtuigde naam vinden
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik weet niet wie de nieuwe trainer wordt, maar als die ook met dat idiote opbouwen begint zien ze mij er niet weer
Plaats reactie