Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Neymar » 29-08-2019 10:04

Halilovic was in zijn Dinamo Zagreb tijd het grootste Kroatische talent van dat moment. Hij had gewoon niet naar Barcelona moeten gaan. Ik juich zijn komst wel toe, hij is vast niet al het talent kwijt wat hij ooit had.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 29-08-2019 10:50

Wat ik hoorde is dat hij weg wil/moet uit het wespennest dat Luik heet. Wat dat betreft is Heerenveen dan ideaal, qua prikkels he.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-08-2019 11:40

Kaz_SCH schreef:Tsja, dat is wel een beetje de conclusie. Maar welk waardeoordeel moet je daar aan hangen?
Kopen heeft altijd de voorkeur boven huren. Maar als je de kwaliteit die je wilt kopen niet kunt betalen, en je scouting op z'n gat ligt (of hopelijk in wederopbouw is). Wat moet je dan?
.

Dat er een keer gehuurd wordt is niet eens zo erg. Wat je zegt, Dreyer is ook wel een logische huur
Maar waar het mij vooral om gaat is dat Hamstra al 2 jaar geen fatsoenlijke spits kan vinden. De huur van Lammers snapte ik al niet, maar we zijn een jaar verder en huren we wéér een spits. Daar kan ik echt niet bij, de positie die normaliter het meeste geld oplevert
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Muck » 29-08-2019 13:03

Feanfan 1 schreef:Daar kan ik echt niet bij, de positie die normaliter het meeste geld oplevert


Niet geheel waar. Normaliter wel, maar de afgelopen 5 jaar hebben we meer verdiend met rechtsbacks (Dumfries, St.Juste) en linkervleugelaanvallers (Johnson,Zeneli en Larsson).

Daarnaast heeft Hamstra pogingen gedaan om Lammers te kopen van PSV, maar PSV wilde onder geen beding verkopen, het Huntelaar-scenario. Daaruit is die huurconstructie ontstaan. Dit seizoen vol op Buitink, maar ook hier wil de club niet verkopen.
Als het beste niet haalbaar is, moet je doorschakelen voor huur, want wat als Buitink wel vrijkomt, bijvoorbeeld in de winter?
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-08-2019 13:16

Laatste 5 jaar niks verdiend aan spitsen.... dat klopt, een huurspits en Reza die 28 jaar was. Ondanks hij het eerste jaar heel goed, vond ik dat ook geen slimme aankoop.

Hamstra heeft inderdaad wel geprobeerd voor Buitink en Druyf. Maar je kan tijdens het seizoen wel vast proberen of aanvoelen of het iets kan worden.
Hamstra heeft genoeg goede spelers gehaald, maar qua spitspositie enorm gefaald. Veerman was best wel ok, maar de trainers vonden dat weer niks, althans als basisspeler
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-08-2019 13:30

Er zijn sowieso maar weinig verrassende talentvolle spitsen in de Eredivisie geweest de afgelopen jaren, die voor een subtopper speelden, en die later daadwerkelijk écht goed bleken te zijn. We zijn niet de enige die er niet in slagen een fatsoenlijke spits te kopen, al is dat een schrale troost.

De laatste seizoenen is er bijna geen spits van <25 terug te vinden in de top 5 topscoorders van de eredivisie. Laatste 3 waren Haller, Unal en Uth.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Stokman » 29-08-2019 17:24

Een clubwatcher van FC Volendam meldt op Twitter dat Joey Veerman naar Heerenveen toe gaat. Heb echter geen idee hoe betrouwbaar dat account is.

Edit: NH nieuws meldt het nu ook:
VOLENDAM - Vlak voor het sluiten van de transfertermijn raakt FC Volendam Joey Veerman kwijt aan sc Heerenveen. De middenvelder bevestigt dat beide clubs akkoord zijn over de afkoopsom van zijn nog één jaar lopende contract.

De 20-jarige Volendammer is nog in gesprek met Heerenveen over de invulling van zijn nieuwe verbintenis. Vanochtende trainde hij nog gewoon mee in voorbereiding op de competiewedstrijd van morgenavond tegen NAC Breda.

FC Volendam deed de afgelopen periode meerdere pogingen om het contract van Veerman te verlengen. Die wilde daar niet op ingaan. De talentvolle voetballer flirtte al vaker met eredivisieclubs. Zo was FC Utrecht voor hem in de markt en deze zomer meldde FC Emmen zich. FC Volendam hield echter vast aan een flinke transfersom.

Veerman debuteerde bijna drie jaar geleden onder trainer Robert Molenaar in het eerste elftal van FC Volendam in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo (0-1). Hij was twee seizoenen een vaste waarde, totdat hij begin vorig seizoen vanwege een blessure nauwelijks aan spelen toekwam. In totaal droeg Veerman 73 competitiduels het oranje shirt en scoorde hij 12 doelpunten.
Stokman
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 05-08-2019 21:42

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor GFaber » 29-08-2019 18:25

Als het waar is zou het mooi zijn.
Is nog jong maar heeft best al wat ervaring, al is het een divisie lager bij Volendam.
Liever een jong talent vastleggen uit de kk-divisie dan alleen maar spelers huren.

Nu dan nog een goede spits vastleggen 8)
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor hhage » 29-08-2019 18:30

Goed nieuws, hier moeten we het van hebben.Talentvolle eerste divisiespelers die we na 2 goeie seizoenen voor een leuk bedrag gaan verkopen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor davp » 29-08-2019 18:38

Meerdere media maken nu bekend dat hij inderdaad naar ons zal gaan.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 29-08-2019 18:58

Kijk, dat zou mooi zijn. Goed talent met al wat wedstrijden in de benen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Stokman » 29-08-2019 19:02

SC Heerenveen legt Joey Veerman op korte termijn vast. De veelzijdige middenvelder (20) is afkomstig van Volendam.

Beide clubs hebben al een akkoord bereikt over de transfer, Heerenveen en Veerman moeten het nog op details met elkaar eens worden over de exacte invulling van het contract. De verwachting is dat dit op korte termijn gaat gebeuren. Veerman moet vervolgens nog medisch worden gekeurd.

Hij is een echte verbindingsspeler die bij Volendam ballen oppikt en zich bemoeit met de opbouw. Kees Kwakman, Volendamse analist in dienst van Fox Sports, noemde hem kortgeleden nog de beste speler van de eerste divisie.

Heerenveen volgt Veerman al langere tijd. Vorig seizoen kon de middenvelder lang niet voetballen wegens knieblessures. Hij speelde 73 wedstrijden voor Volendam in de eerste divisie en scoorde 12 keer.


Dit schrijft de LC erover. Sander de Vries geeft aan dat hij zaterdag al kan meespelen als het papierwerk wordt geregeld. Ben erg benieuwd of hij uiteindelijk Kongolo uit de basis kan spelen, zou wel eens een mooie strijd kunnen worden. In ieder geval heel fijn om nu drie goede spelers (Faik, Kongolo en Veerman) voor twee posities te hebben.
Stokman
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 05-08-2019 21:42

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor davp » 29-08-2019 19:11

Die Kroaat en Buitink erbij, dan heeft Gerry het aardig gedaan.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor bennieeee » 29-08-2019 20:27

davp schreef:Die Kroaat en Buitink erbij, dan heeft Gerry het aardig gedaan.

Aardig vind ik wel heel zacht uitgedrukt. Mocht Halilovic komen en nog een goeie jonge spits dan heeft hij uitstekend werk geleverd deze periode noem ik het eerder.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 29-08-2019 21:17

Zou mooi zijn als Halilovic nog komt voor creativiteit op de helft van de tegenstander en in de kleine ruimte en nog een goede talentvolle spits, die later iets kan opleveren.
Als dit allemaal lukt, heeft Hamstra het goed gedaan.
Nadeeltje van Veerman is wel dat het de snelste niet is. Dat is Faik ook niet, dus bij lopende middenvelders van de tegenpartij zul je goed moeten communiceren. Aan de bal vind ik hem echt heel sterk. Dit is wel een echte Heerenveen aankoop. Talentvol, heeft misschien wat tijd nodig, maar is absoluut in staat om hier door te ontwikkelen en een vervolgstap te maken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 30-08-2019 10:51

Ik zal in mijn nopjes zijn wanneer de club Halilovic en Veerman weet te strikken.
Halilovic is een gevallen toptalent die echt ontzettend goed kan voetballen, maar het in wedstrijdverband nog niet laat zien (druk?). In een rustige omgeving bij ons kan hij zichzelf hervinden en wanneer dat lukt, hebben we echt een hele grote speler in onze selectie. Uiteraard is dit met een grote 'ALS'. Enfin, ik ga ervan uit dat AC Milan een enorm belang heeft om hem veel te laten spelen en dat daardoor de huursom vrij laag zal zijn.
Veerman zou inderdaad een typische Heerenveenaankoop zijn. Heeft zich bewezen in de KKD, is nog jong, talentvol en heeft een hele mooie traptechniek en goede balcontrole. Wat mij betreft is dit een goede vervanger van Faik, die dit seizoen zijn minuten kan maken om volgend seizoen de stap naar de basis te maken.
Wanneer je deze 2 spelers weet te strikken (uiteraard met financieel aanvaardbare bedragen, verdient Hamstra mijns inziens een prima cijfer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-08-2019 13:19

Behalve dat we maar 1 (gehuurde) spits hebben. Ook bij het 2e is er maar één spits (Maloku), en ook dat is een huurling.

De aankopen die er gekomen zijn vind ik allemaal prima tot goed. Daarvoor een voldoende. Maar al vorig jaar zomer, toen Lammers gehuurd werd, wist Hamstra dat we dit seizoen zonder spits zouden zitten. Nu is het bijna 1 september en hebben we het probleem nog steeds niet adequaat opgelost. Dat is echt zwaar onder de maat.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor kipyj21 » 30-08-2019 13:45

Kaz_SCH schreef:Behalve dat we maar 1 (gehuurde) spits hebben. Ook bij het 2e is er maar één spits (Maloku), en ook dat is een huurling.

De aankopen die er gekomen zijn vind ik allemaal prima tot goed. Daarvoor een voldoende. Maar al vorig jaar zomer, toen Lammers gehuurd werd, wist Hamstra dat we dit seizoen zonder spits zouden zitten. Nu is het bijna 1 september en hebben we het probleem nog steeds niet adequaat opgelost. Dat is echt zwaar onder de maat.


Maloku is geen huurling ;)
Ben het wel met je eens dat er nog zeker een spits bij moet, liefst vandaag nog!
kipyj21
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 28-06-2016 13:12

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-08-2019 14:11

kipyj21 schreef:
Maloku is geen huurling ;)
Ben het wel met je eens dat er nog zeker een spits bij moet, liefst vandaag nog!


Volgens onderstaand artikel wel, afgelopen voorjaar stond hij nog 3 jaar onder contract bij Lazio. Of hebben we hem inmiddels definitief overgenomen? Dan heb ik dat gemist, excuus. Dan heb ik hem trouwens de hele voorbereiding ook gemist.

https://frieschdagblad.nl/2019/4/12/pro ... gle.com%2F
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 30-08-2019 15:59

Maloku is inderdaad overgenomen. Daarnaast kan Dreyer ook in de spits spelen.
Natuurlijk zou het fijn zijn wanneer er nog een talentvolle spits wordt aangetrokken. Echter, de prioriteit ligt vnl. nu bij een basiswaardige 10.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 30-08-2019 18:18

Wizard schreef:Maloku is inderdaad overgenomen. Daarnaast kan Dreyer ook in de spits spelen.
Natuurlijk zou het fijn zijn wanneer er nog een talentvolle spits wordt aangetrokken. Echter, de prioriteit ligt vnl. nu bij een basiswaardige 10.



Ik ziet dit vaker voorbijkomen over Dreyer, maar deze jongen heeft gedurende zijn hele profcarrière 1 keer als 10 gespeeld en de rest alles op rechtsbuiten. Het is geen spits en dat wordt het ook niet.

Toen Hamstra begon over de veelzijdigheid van Dreyer, begon ik al wat te vrezen. Heb dat toen ook benoemd op FO.

Als Hamstra dat straks weer zo benoemt, is het om zijn eigen falen te verbergen. Er moet absoluut een volwaardige concurrent voor Odgaard bij, anders heeft Gerry gefaald.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 01-09-2019 11:39

Ik zou meer energie steken in een spits, want eigenlijk huren wij een jeugdspeler zonder enige ervaring en bewezen capaciteiten op seniorniveau. Hij is dan wel eigendom van een serie a club maar heeft alleen in jeugdteams gespeeld.

Verder us het probleem dat die Halilovic erg duur is. Die heeft een salaris van ca. 1 miljoen. Stabdaard heeft hem voor 50% salaris gehuurd dus 5 ton en Heerenveen wil 20/30% van de huursom betalen. Nou veel te veel voor een speler dan daarna weer vertrekt. Niet aan beginnen, huur dan een Noa Lang van Jong Ajax.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Goran Popov » 02-09-2019 12:29

O.a. FO en Voetbalprimeur melden dat het rond is met Halilovic en de clubs.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Otsje P » 02-09-2019 13:19

Lees dat zowel Susic als Halilovic komen. Samen met Veerman, 3 middenvelders in 4 dagen?? Vrij heftig moet ik zeggen. Nu nog een spits....
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 02-09-2019 13:25

Dat lijkt me toch niet, dat Susic ook nog komt? Dat kan eigenlijk alleen als er nog iemand vertrekt

Als Van Hau, Halilovic en een spits (Buitink/Lamprou?) komt hebben we de boel aardig voor elkaar

Dan hopen dat er nog een oplossing voor Mihajlovic komt
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 02-09-2019 14:42

pes5 schreef:Toen Hamstra begon over de veelzijdigheid van Dreyer, begon ik al wat te vrezen. Heb dat toen ook benoemd op FO.
Als Hamstra dat straks weer zo benoemt, is het om zijn eigen falen te verbergen. Er moet absoluut een volwaardige concurrent voor Odgaard bij, anders heeft Gerry gefaald.

Oneens, Otsje, en dat terwijl we het vaak eens zijn.
Het probleem ligt nu, op dit moment, bij de '10' en dan zou een type Halilovic echt een geweldige versterking zijn. Zo'n type kost inderdaad een huursom, maar zal ongetwijfeld jongens om hem doen floreren. Deze jongen heeft namelijk zoveel klasse en techniek dat hij dit elftal echt 2 niveau's beter kan laten spelen.
Natuurlijk is de spitspositie ook belangrijk. Echter, op dit moment lijkt er geen adequate in ons team te zijn; dus ligt daar de prioriteit. Wat betreft Dreyer maakt het niet veel uit hoeveel wedstrijden hij in de 10 of 9 heeft gespeeld; je ziet dat hij balvast is en overzicht heeft. Wat dat betreft zou hij tijdelijk prima in de spits kunnen spelen.
Het is nu zaak om een team te formeren dat in het linker rijtje kan eindigen en het liefst meespeelt om de PO. Daarnaast attractief voetbal speelt en het publiek (en sponsoren) weer weet te vermaken. Met een Vietnamees erbij doe je commercieel een uitstekende zet, en met een Halilovic ben ik ervan overtuigd dat je nu HET probleem, op de 10, hebt ondervangen. Want, dit elftal moet dit seizoen sportief presteren om zo de transferwaardes van jongens als Ejuke en Van Bergen significant te laten stijgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 02-09-2019 15:34

Ik ben geen Otsje ;-)

Kan wel zijn dat Dreyer de kwaliteiten heeft om in de as te spelen, maar het is geen doelpuntenmaker. Die hebben we wel nodig. Narsingh staat bij Feyenoord centraal, maar maakt ook geen goals. Je moet iemand hebben die weet waar het doel staat. Met een vleugelspits in de as, keijg je dat ie steeds naar de zijkant loopt om zich aan te bieden. Wij hebben doelpunten nodig en Odgaard levert ze op dit moment nog niet. Veel te onrustig voor het doel.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Otsje P » 02-09-2019 16:41

Wizard schreef:Oneens, Otsje, en dat terwijl we het vaak eens zijn.


Kop erbij houden Wizard!! Weet dat het een beetje hectisch is momenteel met alle geruchten en presentaties, maar laten we de juiste poppetjes blijven benoemen. :lol:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor paparazzi » 02-09-2019 23:01

Halilovic!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 03-09-2019 10:10

pes5 schreef:
Wij hebben doelpunten nodig en Odgaard levert ze op dit moment nog niet. Veel te onrustig voor het doel.

Odgaard komt er wel. Lijkt naar mijn mening erg veel qua spel en techniek op Uth. Ook hij had even een aanloop nodig. Deze spits scoorde er ook op los in de voorbereiding en dat gaat zeker goed komen.
Ejuke heeft daarnaast in het verleden ook in de spits gespeeld. Dreyer is balvast en kan spelers om zich heen in stelling brengen met zijn balvastheid en techniek. Aan de andere kant, waar hebben we het over? Over een potentiële vervanger van Odgaard die bij een blessure 1-2 potjes speelt.
Er was behoefte aan een sterke 10, want daar lag de crux in dit elftal. Die is er gekomen en lijkt een prima speler voor ons team te zijn. Een goede 10 kan juist ervoor zorgen dat onze aanvallers beter en vaker in stelling worden gebracht, zodat ze eerder scoren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten