Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wij hebben prima middenvelders toch? Ze zouden wat meer moeten scoren, maar dat komt wel.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Onder 'normale' omstandigheden hebben we het middenveld voor komend seizoen al klaar: Schaars, Kobayashi, Van Amersfoort, Ødegaard en Thorsby voor drie posities. Daarnaast hebben we ook Van den Boomen nog en Thern voor een half seizoen, al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat hij nog een wedstrijd voor ons gaat spelen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Marça schreef:Onder 'normale' omstandigheden hebben we het middenveld voor komend seizoen al klaar: Schaars, Kobayashi, Van Amersfoort, Ødegaard en Thorsby voor drie posities. Daarnaast hebben we ook Van den Boomen nog en Thern voor een half seizoen, al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat hij nog een wedstrijd voor ons gaat spelen.
Ze zullen 6 man willen hebben voor die 3 posities, anders heb je bij 1 blessure nog maar 1 vervanger.

Van den Boomen zal wel weg mogen want die redt het zelfs bij W2 niet. Thern blijf ik jammer vinden, maar of die hier nog speelt..
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Elif Elmas is niet met zijn club meegegaan op trainingskamp, en op twitter circuleert een foto die hij gisteren op zijn snapchat had, met een Heerenveen shirt aan. Zou een wereldaankoop zijn. 17 jaar, nu al a-international en recentelijk geweldige wedstrijden gespeeld voor -21 tegen Portugal en Spanje. Half europa zit achter die jongen aan.
bieke98
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 03-05-2012 19:17

Bericht door bieke98 »

Hij speelt inmiddels ook al fifa met Heerenveen, zie instagram.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

bieke98 schreef:Hij speelt inmiddels ook al fifa met Heerenveen, zie instagram.
Link?
Heerenveen fan in Leiden
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2019
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Jazz schreef: Link?
https://twitter.com/Johnn0513/status/880459695944863744

Wordt wel steeds serieuzer zo! Zou toch knap zijn als je ziet wie er allemaal achteraan zitten. Compliment naar Vonk en co. die hem destijds hebben gescout!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Superfries1994 schreef: https://twitter.com/Johnn0513/status/880459695944863744

Wordt wel steeds serieuzer zo! Zou toch knap zijn als je ziet wie er allemaal achteraan zitten. Compliment naar Vonk en co. die hem destijds hebben gescout!
Dit is zijn broer: https://www.instagram.com/mihailpavic_26/

Foto alweer verwijderd. Was denk te snel met uploaden :lol: en zijn broer heeft blijkbaar zsm gevraagd om het te verwijderen...
Heerenveen fan in Leiden
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Monteiro komt niet, die gaat naar Heracles. Benieuwd of er interesse in een andere speler van hun is of dat het loze geruchten waren.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik gok het laatste.

Wel vermakelijk om te lezen dat er dan weer mensen hevig teleurgesteld zijn, omdat Heerenveen wéér achter het net vist.

Mensen hebben er geen enkel benul van hoe de transfermarkt en het geruchtencircuit werken.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Maar dan mag je het toch wel jammer vinden? Het lijkt mij heel onverstandig als we weer de competitie ingaan zonder een achtervang voor Schaars, want die gaat de 34 (+4?) echt niet volmaken. Kunnen we weer het hele middenveld gaan verschuiven.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Uiteraard mag je alles jammer vinden, maar zullen we nu eerst maar eens afwachten? De competitiestart is pas over 6 weken en voor veel clubs is dit nog geen gunstig moment qua prijs. Voor spelers met nog een eenjarig contract is het goed om even geduld te hebben en voor clubs die graag willen kopen, moet je er nu bij zijn, want vaak moeten ze dan eerst verkopen.

Heerenveen heeft met Høegh en Hahn twee versterkingen gehaald en daar blijft het echt niet bij.
We kunnen hier echter wel op elke aan Heerenveen gelinkte speler teleurgesteld reageren, maar dat is verre van reëel. Het is geen Football Manager.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bovendien mag je van mij ook best jeugdspelers de kans geven. Als je zag hoe Johnsen, Pierie en ook Borges en Vd Heide zich woensdag al manifesteerden, dan hoeft een aankoop niet per sé beter te zijn. Daarnaast is het te hopen dat je de sfeerverziekende Larsson zsm kunt verkopen, zodat je dat geld ook gericht kunt investeren. Allemaal factoren die het aantrekken van een speler beïnvloeden, maar hier en ook op Feanonline zelden worden meegenomen in het oordeel.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Daar hebben we het dynamische duo weer: geduld en de jeugd! Wat heeft dat ons vorig seizoen opgeleverd? Eindeloos geduld uitgeoefend, maar toch onvoldoende bezetting op meerdere posities (linksachter, centrale verdediging, verdedigende middenvelder, vleugelspits). De jeugd heeft blijkbaar niet genoeg kwaliteit, want het afgelopen jaar is er ondanks de smalle selectie helemaal niemand doorgebroken.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook blij met het aantrekken van Hahn en Hoegh, maar het is een illusie om te denken dat dit genoeg is om aan te haken bij Utrecht, AZ, Twente en Vitesse. Hiervoor hebben we op zijn allerminst nog twee basisspelers (rechtsachter en linksachter) en twee wisselspelers (verdedigende middenvelder en vleugelspits) nodig. En ja, ik heb liever dat die vandaag komen in plaats van morgen.

Edit: ik miste nog het derde cliché, namelijk gebrek aan geld. Ik wijs maar weer eens op het jaarverslag, waaruit blijkt dat we vorig jaar rond deze tijd maar liefst zes miljoen (!!) in cash hadden. Dan is er echt wel iets over om te investeren.
Laatst gewijzigd door AllardP op 30-06-2017 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het is een illusie om te denken dat de club op de posities nu ook nog spelers van niveau kan halen voordat Larsson verkocht is. Er zal nog wel wat geld zijn maar er moet toch eerst geld binnen komen voor Sam. Al is het alleen maar omdat je misschien dan wel voor optie 1 kunt gaan en niet settelt met optie 3 of 4 uit financiële motieven.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Monteiro in liever basisspeler bij Heracles dan wissel achter Schaars. Om daar ons beleid op af te rekenen...
En na één goed seizoen wil niet zeggen dat hij goed genoeg is voor ons
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

AllardP schreef:Daar hebben we het dynamische duo weer: geduld en de jeugd! Wat heeft dat ons vorig seizoen opgeleverd? Eindeloos geduld uitgeoefend, maar toch onvoldoende bezetting op meerdere posities (linksachter, centrale verdediging, verdedigende middenvelder, vleugelspits). De jeugd heeft blijkbaar niet genoeg kwaliteit, want het afgelopen jaar is er ondanks de smalle selectie helemaal niemand doorgebroken.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook blij met het aantrekken van Hahn en Hoegh, maar het is een illusie om te denken dat dit genoeg is om aan te haken bij Utrecht, AZ, Twente en Vitesse. Hiervoor hebben we op zijn allerminst nog twee basisspelers (rechtsachter en linksachter) en twee wisselspelers (verdedigende middenvelder en vleugelspits) nodig. En ja, ik heb liever dat die vandaag komen in plaats van morgen.

Edit: ik miste nog het derde cliché, namelijk gebrek aan geld. Ik wijs maar weer eens op het jaarverslag, waaruit blijkt dat we vorig jaar rond deze tijd maar liefst zes miljoen (!!) in cash hadden. Dan is er echt wel iets over om te investeren.
Je gaat voorbij aan de timing en de markt momenteel. Essentieel voor aankopen nu. Dat zie je ook bij andere clubs. Als mijn bron het bovendien goed heeft, dan meldt er zich spoedig een derde aankoop.

En de jeugd ja. Iemand als Dennis Johnsen moet gewoon een kans krijgen. Dat is echt een goede speler. Hij kan dan samen met Zeneli en twee aankopen (als Larsson verkocht wordt) voor een plek op de vleugels gaan.
Achterin komt er echt nog wel een rechtsback bij, maar zal eerst Cavlan moeten vertrekken om een nieuwe linksback te halen.
Je hebt met Cavlan en Amofa deze positie nu ook dubbelbezet.

Op het middenveld kan er een controleur bij, maar vergeet niet dat je die ook had met Vd Boomen. Verder heb je met Thorsby, Van Amersfoort en Vlap nog middenvelders achter de hand. En daarnaast wil ook niet iedereen als back-up voor Schaars komen. Dat moet m.i. een jonge talentvolle speler zijn.

En dan heb je nog targets die in 2018 transfervrij raken. Bij hen is het juist nu goed om geduld te hebben, want hun prijs is momenteel hoger. Andere targets zullen misschien nu zelf nog willen wachten en opties open willen houden en pas als ze buiten de boot vallen bij een grotere club, komen ze bij ons in beeld. Of als blijkt dat grotere clubs andere spelers halen.

Je kunt wel doen alsof Heerenveen nu even 4 of 5 miljoen gaat investeren, maar dan zal toch echt eerst Larsson weg moeten gaan.

En ik heb voldoende vertrouwen in Hamstra en co dat ze weten wat er bij moet komen. Volgende week gaan we daar hopelijk al wat van zien.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AllardP schreef: Edit: ik miste nog het derde cliché, namelijk gebrek aan geld. Ik wijs maar weer eens op het jaarverslag, waaruit blijkt dat we vorig jaar rond deze tijd maar liefst zes miljoen (!!) in cash hadden. Dan is er echt wel iets over om te investeren.
6 miljoen liquide middelen ten opzichte van een bedrijfsresultaat van rond de 2,5 miljoen verlies exclusief transfers. Het uitgeven van dit geld is dan ook zeker niet verstandig. Dit bestuur durft te investeren en heeft twee kwalitatieve spelers aangetrokken, maar zal toch eerst ook moeten verkopen om een realistisch en ambitieus beleid te voeren. De transferbalans moet hier al positief zijn om structurele tekorten te dekken, dus laten we maar even rustig aan doen met het uitgeven van ons geld. (!!)

Je zou toch denken dat een ieder wel geleerd heeft van de periode dat we hier blikken spelers opentrokken iedere zomer waarna een tiran van een saneerder de enige redding leek. Nee, zeer tevreden over het beleid dat Eisinga en Hamstra uitzetten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is al jaren hetzelfde liedje. De selectie is veel te laat op orde en de breedte van de selectie is te beperkt. Dat zal dit jaar ook zo zijn. We hebben terwijl Marzo en Bijker al een tijdje weg zijn, nog geen backs terwijl we drie CV's hadden en daar Hoegh wordt gehaald. Erg onlogisch. Rare keuze. Nu staan daar 4 basiswaardige spelers en voor de backposities nul. De voorbereiding stelt zo ook niets voor want dan moet er straks nog veel worden ingepast als ze hun werk fatsoenlijk doen. Sowieso twee backs en een vleugelspits.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Omdat het al jaren hetzelfde liedje is (juiste constatering) is het misschien beter de verwachtingen bij te stellen in plaats van je er aan te ergeren.

We hebben de 7e begroting van Nederland als ik me niet vergis en AZ en Vitesse zijn volledig uit het zicht als het gaat om de mogelijkheden. FC Utrecht en FC Groningen zijn onze concurrenten voor plek 6-8 qua begroting. Bij FC Utrecht moet ik nog zien of ze een sterker elftal krijgen dan afgelopen jaar (verlies Haller en Amrabat), daar ook Van Seumeren doorgaans voorzichtig investeert de laatste jaren. FC Groningen heeft (zoals elk seizoen) al zeer vroeg haar selectie versterkt met o.a. Warmerdam, Te Wierik en Doan. Mochten zij Mahi behouden dan gaan ze er iets op vooruit, schat ik zo in.

Ik heb er wel vertrouwen in dat er nog wel een rechtsback bij komt de komende weken. Een linksback en extra buitenspeler zal afhangen van een vertrek van Larsson, daar die inkomsten waarschijnlijk benodigd zijn om spelers met kwaliteit te behalen. Ik schat in dat we in september een selectie hebben staan die zich kan meten met de middenmoot van de Eredivisie. Met échte versterkingen (afhankelijk van transfersom Larsson en een dosis geluk), misschien zelfs met de bovenkant subtop.

Het zou voor mij al winst zijn wanneer de selectie minder labiel zou zijn dan vorig jaar en dat we een constant seizoen draaien, maar ik reken er niet op gezien de huidige samenstelling van de selectie. Ik heb mijn verwachtingen enorm bijgesteld en om te voorkomen dat ik me opnieuw erger net als het afgelopen seizoen heel verstandig maar een jaartje geen seizoenskaart aangeschaft. 'Ze' moeten me eerst maar eens terugwinnen met leuk attractief voetbal, echte wil om te winnen en een stukje realiteitszin als het om de eigen kwaliteiten gaat.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Kom op Crash. Wat een negatief kletspraat. Er is uitstekend gespeeld vorig seizoen in de eerste seizoenshelft en jij laat alles weer afhangen van een slechte periode toen Schaars geblesseerd raakte. Man, man.
Inderdaad ons aankoopbeleid hangt af van de succesvolle verkoop van spelers, dat doen we al jaren en jaren zo.
Man, man.
Koop toch gewoon weer een kaart zuurpruim. Het verschil is dat je nu straks thuis naar mooi voetbal zit te kijken en denkt had ik maar een kaart :lol:
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Met een trainer die een half seizoen lang heeft lopen volharden in een slecht draaiend en bijna continu verliezend team zonder ook maar met 1 creatieve of verstandige oplossing te komen. Nog niet eens een poging. Die de beste eigen jeugdspelers géén kans wenste te geven ten faveure van spelers als Larsson of Zeneli. Nee, dat geeft veel hoop voor komend seizoen. Als ik een vlag had ging hij uit op het moment dat Streppel weer bij onze club vertrekt. Zolang we winnen een prima gast, maar als we verliezen.... Geen oplossingen maar constant met dezelfde smile en hetzelfde slappe verhaal voor de camera. Wat een topper!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Over de trainer heb ik ook mijn twijfels, met name als er sprake is van tegenslag. Maar gelukkig wordt de selectie samengesteld door Hamstra en de scouting en laat ik in hun nu wel vertrouwen hebben. Uiteraard wil je als supporter dat alles zo snel mogelijk rond is, maar geloof mij dat wil Hamstra ook. Alleen is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zolang de internationals ook nog niet terug zijn maakt het mij ook niet zoveel uit dat de selectie nog niet compleet is. Maar op het moment dat de internationals terug zijn, zou het mooi zijn dat ook een aantal backs zijn aangetrokken. Dan kun je met een complete selectie de hele voorbereiding in gaan. Maar als het iets langer duurt om kwalitatief goede spelers te halen dan is dat maar zo. Liever de juiste spelers iets later halen dan de verkeerde spelers te snel.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hier mee zijn denk ik de meeste supporters het wel eens. Het is even wachten op de verkoop van Larsson en dan zal de nodige kwaliteitsimpuls ook komen.
Om alles maar op Streppel af te schuiven is mij veel te makkelijk. De selectie is gewoon niet goed samengesteld. Kijk alleen eens naar het aantal CV's of middenvelders. Bijvoorbeeld vd Boomen, Cavlan en Thern staan op de loonlijst maar moesten allen worden doorverhuurd. Los dat ook maar eerst eens op.
Samen maken we de club sterk.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Het is toch logisch dat Streppel hierop wordt beoordeeld? Geloof mij, hij had vorig jaar misschien wel de 5e selectie van NL onder zijn hoede. Het is in en in triest wat er na de winter is gepresteerd. Ik zie het dan ook helemaal niet zitten om dit jaar nog met hem verder te gaan. Kan na 10 wedstrijden wel eens gebeurd zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

We hebben niet de 5e selectie gehad vorig seizoen. Vooral niet als Schaars zolang langs de kant en er te weinig vertrouwen is bij de rest. Verder vallen CV' s te vaak geblesseerd uit of zijn weer eens geschorst als je dan ook nog eens Otigba verhuurd en geen ervaren vent in de verdediging hebt houdt het al gauw op. Precies wat we gezien hebben. Høedt wordt er niet voor niets bij gehaald.
Samen maken we de club sterk.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Misschien geen vijfde maar wij hebben qua selectie echt niet veel mindere spelers dan Utrecht en AZ. Het is ook wel heel makkelijk om elke keer maar naar Schaars te wijzen. Na de winter zijn we 17e geëindigd. Mag je Streppel behoorlijk aan rekenen lijkt mij.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

We hebben deze discussie alzo vaak gehad. Streppel heeft inderdaad fouten gemaakt, maar we hebben volgens mij 15 tegengoals uit standaardsituaties gehad. Mulder heeft echt een paar punten gekost (GAE thuis) St.Juste die zichzelf nogal overschatte (Zwolle uit). Marzo die in de beker tegen AZ voor leeg goal overschiet. Unal die een penalty versiert. En zo was er elke wedstrijd wel een fatale fout, maar het was elke wedstrijd een andere speler. Je kan echt niet alles op Streppel aanrekenen
Edit: Ohja, Wout Faes :? :?
Laatst gewijzigd door Feanfan 1 op 02-07-2017 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Sterker nog, veel wat er fout ging waren heel duidelijk persoonlijke fouten en Streppel had geen goede vervangers. We hebben allemaal Faes en Schmidt zien stuntelen, zoveel smaak had hij niet. St Juste en Van Aken hebben nu een serieuze concurrent, we hebben een keeper die beter in de lucht is, dat zijn goede zaken richting komend seizoen.

De tactiek zal zoals aangegeven niet wijzigen, het is te hopen dat Schaars fit blijft, de jongen spelers stabieler worden en wij sterker worden in de breedte.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Sterker nog, veel wat er fout ging waren heel duidelijk persoonlijke fouten en Streppel had geen goede vervangers.
Zoals van Basten destijds zogenaamd geen goede vervanger voor Finnbogason had. Het is de grootste larie als je geen dingen probeert. Uth heeft dat een seizoen later ondubbelzinnig bewezen. Die kreeg zelfs Slagveer aan het voetballen én aan het scoren. Je hebt pas een geldig excuus wanneer er géén wisselspelers zijn. Die waren er wel maar werden vaak niet of veel te laat ingezet. En je kunt zeggen wat je wilt, maar daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie