Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Selectie saneren

Berichtdoor Blizzard » 18-10-2009 15:45

Iedereen weet wel dat er de laatste jaren ontzettend veel verschillende spelers naar Heerenveen zijn gehaald. Hierdoor is de lijst aan contractspelers ontzettend lang geworden, te lang naar mijn mening.

Ondanks deze waslijst aan spelers zijn veel mensen het er wel over eens dat we kwaliteit tekort komen. Een aantal spelers heeft weliswaar potentieel maar er zijn er ook een heel stel die nauwelijks meer beter kunnen worden of simpelweg tekort komen voor het niveau dat wij na horen te streven.

Ik ben dan ook van mening dat er straks eens een keer kritisch naar de samenstelling van deze selectie moet worden gekeken en er knopen doorgehakt dienen te worden. In de huidige situatie gooi je namelijk ontzettend veel geld over de balk aan salarissen voor spelers die je eigenlijk niet nodig hebt of moet hebben. Het salarishuis schijnt daarom ook helemaal vol te zitten. Hierdoor loop je tegen beperkingen op.

Als de spelers die nu verhuurd zijn aan Emmen straks terugkeren, kom je ongeveer uit op deze lijst (A's met kleine contractjes niet meegenomen):

27 Diederik Bangma
24 Martin Lejsal
1 Kenny Steppe
25 Brian Vandenbussche
3 Kristian Bak Nielsen
4 Michel Breuer
5 Michael Dingsdag
6 Igor Djuric
? Bart de Groot
19 Daryl Janmaat
2 Milan Kopic
37 Gerry Koning
20 Goran Popov
? Filip Djuricic
7 Viktor Elm
17 Christian Grindheim
29 Bjorn Jonnson
23 Hernan Losada
9 Geert Arend Roorda
31 Arnor Smárason
15 Michal Svec
10 Mika Väyrynen
8 Roy Beerens
13 Tarik Elyounoussi
39 Samir Fazli
12 Paulo Henrique
14 Patrik Ingelsten
21 Bonaventure Kalou
11 Michal Papadopulos
35 Gerald Sibon
44 Pawel Wojciechowski
Pedro Beda
Xander Houtkoop
Hassan Bai Kamara
Michel Poldervaart
Harmen Zeinstra
Agil Etemadi
Sofian Akouili
Lazaro
Luciano Narsingh
Richard Stolte


Gelukkig lopen met Dingsdag, Kalou en Sibon straks 3 zware contracten af (samen goed voor zo'n 1,5 miljoen euro per seizoen). Een andere belangrijke beslissing zal zijn om de optie van Paulo Henrique wel of niet te lichten. Als je dat doet, zal hij ook flink moeten verdienen vanwege de niet-EU regel. Ook zul je moeten besluiten of je de optie tot koop bij Lejsal en Losada wel of niet gaat lichten.

Maar goed, wat mij betreft mogen deze spelers sowieso vertrekken:

Vandenbussche (laatste contractjaar, straks nog wat voor vangen)
Dingsdag (niet verlengen)
Breuer (kom je niet verder mee)
Kopic (heeft niets laten zien)
Koning (niet goed genoeg)
Popov (kom je niet verder mee)
Losada (terug naar RSCA)
Elyounoussi (niets laten zien)
Henrique (blijft dezelfde fouten maken, te duur straks)
Ingelsten (niet goed genoeg)
Kalou (contract loopt af, weinig laten zien, dure jongen)
Sibon (contract loopt af, uitgeblust)

Ik denk ook dat eigenlijk alle spelers die nu bij Emmen zitten niet over het gewenste niveau gaan beschikken. Op mischien 1 enkeling na.

Spelers als Grindheim en Bak Nielsen zou ik ook gewoon verkopen bij een redelijk bod (3 à 4 miljoen), al hoeven deze twee spelers natuurlijk absoluut niet weg.

Maar goed, zonder deze spelers scheelt het je een kleine 5 miljoen euro aan salariskosten op jaarbasis. Niet al deze spelers zijn natuurlijk zomaar te slijten omdat ze hier goede doorlopende contracten hebben maar je moet echt iets proberen te doen hieraan.

Ajax zit trouwens met een soortgelijk probleem, al gaat het daar natuurlijk om nog grotere bedragen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Podium3 » 18-10-2009 16:19

25 Brian Vandenbussche

3 Kristian Bak Nielsen 6 Igor Djuric
19 Daryl Janmaat 20 Goran Popov

15 Michal Svec
8 Roy Beerens 10 Mika Väyrynen
7 Viktor Elm

11 Michal Papadopulos 12 Paulo Henrique


Dit is met het de huidige spelers mijn favoriete opstelling. ( mits iedereen fit is)

Bank
1 Kenny Steppe
4 Michel Breuer
37 Gerry Koning
? Filip Djuricic
17 Christian Grindheim
31 Arnor Smárason

spelers die nog een kans verdienen
2 Milan Kopic
39 Samir Fazli
Pedro Beda
Xander Houtkoop


Spelers welke weg mogen van mij :P

? Bart de Groot
13 Tarik Elyounoussi
14 Patrik Ingelsten
21 Bonaventure Kalou
23 Hernan Losada
24 Martin Lejsal
27 Diederik Bangma
29 Bjorn Jonnson
35 Gerald Sibon
44 Pawel Wojciechowski
5 Michael Dingsdag
9 Geert Arend Roorda
Agil Etemadi
Harmen Zeinstra
Hassan Bai Kamara
Lazaro
Luciano Narsingh
Michel Poldervaart
Richard Stolte
Sofian Akouili



Mogelijke versterkingen

Ari van AZ
Wielaart en de Jong van Ajax


Ik waan mij momenteel technisch directeur van heerenveen

( toen werd ik gelukkig wakker want met mijn voetbal visie komen we nergens :P)
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Selectie saneren

Berichtdoor drika746 » 18-10-2009 16:33

Het ligt inderdaad voor de hand dat Sibon en Kalou mogen vertrekken. Het contract van Dingsdag zal nog een behoorlijk twijfelpunt worden. Niet verlengen is compleet afschrijven, en dat doen ze bij de directie niet graag! Persoonlijk zou ik zijn contract niet verlengen, laat het er maar op aan komen dat de trainer voor Kopic of Djuric moet kiezen.

Daarnaast zal in de categorie Kopic, Elyounoussi, Janmaat een duidelijke schifting moeten worden gemaakt. Of de kans geven bij Heerenveen, of verhuren of verkopen. Niet langer weg laten rotten.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Selectie saneren

Berichtdoor joko6000 » 19-10-2009 15:42

behouden;
1 steppe
3 bak nielsen
5 dingsdag
7 elm
8 beerens
9 roorda
10 vayrynen
15 svec
17 grindheim
19 janmaat
22 assaidi
23 losada
24 lejsal
25 vandenbussche
31 smarason
39 fazli
43 narsingh
44 wojciechowski

mischien behouden;
4 breuer
6 djuric
11 papadopoulos
12 henrique
20 popov
37 koning

proberen aan te trekken;
smolarek
el akchaoui
lindgren of gregoor van dijk
honda (zal wel niet lukken)
niemeyer
joko6000
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 03-09-2009 12:56

Re: Selectie saneren

Berichtdoor joko6000 » 19-10-2009 16:22

sorry edit knopje doet het niet :p maar dit hoorde er ook nog bij.
opstelling;

vd bussche

niemeyer dingsdag
bak nielsen el akchaoui

svec grindheim of vayrynen
beerens lindgren of van dijk

smolarek elm

bank;
lejsal
djuric
koning
losada
roorda
assaidi
sibon

of zoiets
joko6000
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 03-09-2009 12:56

Re: Selectie saneren

Berichtdoor du longhi » 04-11-2009 22:18

Saneren zal noodzakelijk zijn om verder te investeren in de spelersgroep. Middelmaat moet plaatsmaken voor versterkingen. Er zijn mijn inziens maar enkele spelers die onder geen beding mogen vertrekken. Beerens, Vayrinen, Papadopoulos, janmaat, Elm en Svec. De rest mag bij belangstelling en een redelijk bod vertrekken. (mijn optiek)

Probeer daarnaast je elftal gericht te versterken. Probeer bijvoorbeeld je elftal te versterken met nederlandse jongens die zich al bewezen hebben. Niet nietszeggende spelers uit de Balkan. Kies voor (kwalitatieve) zekerheidjes.

Bijvoorbeeld met El Akchaoui, Jermain Lens, Ismael Aissati, Dirk Marcellis. De laatste drie spelers zitten op de bank of zijn op een zijspoor beland bij hun eigen club. Probeer met een naam (bijv. Adriaanse) deze spelers warm te maken voor Heerenveen.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-11-2009 22:35

du longhi schreef: Er zijn mijn inziens maar enkele spelers die onder geen beding mogen vertrekken. Beerens, Vayrinen, Papadopoulos, janmaat, Elm en Svec. De rest mag bij belangstelling en een redelijk bod vertrekken. (mijn optiek)
.


Ben het eens met deze lijst, alleen ik ben totaal niet gecharmeerd van Elm. Eén grote ergernis vanwege zijn motoriek en gebrek aan snelheid en handelingssnelheid.
Spelers die van mij wel weg mogen zijn: Dingsdag (verdedigend te zwak), Sibon (zal zijn winnende penalty nooit vergeten!!!!! maar hij wordt te oud), Kopic, Elyounoussi, Koning, Steppe of VDB, Henrique en Ingelsten.

En dan maar eens in de Nederlandse competitie gaan shoppen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 04-11-2009 22:56

Podium3 schreef:spelers die nog een kans verdienen
2 Milan Kopic
39 Samir Fazli
Pedro Beda
Xander Houtkoop


Spelers welke weg mogen van mij :P
......
......
......


Ben het bijna helemaal eens met jouw lijstje:

Lejsal als 1e keeper met Steppe als 2e. VDB mag dan vertrekken. Fantastisch dat hij het nu zo goed doet, maar ben bang dat hij niet stabiel genoeg zal zijn. Bovendien is Steppe nog jong en is daar een behoorlijk transferbedrag voor betaald.
Ook zou ik Roorda willen behouden, tenzij zijn contract binnenkort afloopt.

Evt. aankopen:
Minimaal 1 goede centrale verdediger en een linksback.
Een linker- een rechter- en een centrale spits erbij.

Op het middenveld hebben we genoeg spelers die goed van niveau zijn. Belangrijkste schakel is i.m.o. Vayrynen.


Verder zul je geleidelijk moeten saneren, want teveel nieuwe jongens ineens inpassen / kopen werkt meestal ook niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor XbWdX » 05-11-2009 09:03

Spelers die van mij sowieso weg mogen, zijn:

- Paulo Henrique
Had er dit jaar moeten staan. Lukt niet, omdat hij niet leeft voor het voetbal. Denk niet dat het bij Heerenveen nog lukt.
- Patrik Ingelsten
Staat te laag op de ladder en komt in mijn ogen pas erg laat in aanmerking voor een basis plaats.
- Bonaventure Kalou
Leeft niet voor het voetbal.
- Pedro Beda
Door het ijs gezakt bij Emmen.
- Agil Etemadi
Door het ijs gezakt bij Emmen. Andere jonge keepers komen eraan.
- Martin Lejsal
Te veel talentvolle keepers. Vandenbussche is in mijn ogen eerste keeper. Hij staat in de weg voor de rest.
- Michael Dingsdag
Is geen verdediger en middenvelders hebben we genoeg. Hij kan geen 12e man zijn. Wat Breuer en Koning wel kunnen zijn. Die mogen dus blijven.

Weg, maar

- Gerald Sibon
Zijn voetbalcarriére is voorbij, maar is welkom in de Heerenveen organisatie.

- Geert Arend Roorda
Hoeft van mij niet weg, maar ben bang dat het niet meer goed komt met zijn blessure gevoeligheid. Net als Sibon opnemen in de Heerenveen organisatie.

Er zijn er ook een aantal waar ik geen beeld van heb, deze heb ik maar even overgeslagen.
XbWdX
Selectiespeler
 
Berichten: 163
Geregistreerd op: 14-05-2009 09:13
Woonplaats: Duiven

Re: Selectie saneren

Berichtdoor steward » 05-11-2009 21:06

Vandenbussche (laatste contractjaar, straks nog wat voor vangen)
Dingsdag (niet verlengen)
Breuer (kom je niet verder mee)
Kopic (heeft niets laten zien)
Koning (niet goed genoeg)
Popov (kom je niet verder mee)
Losada (terug naar RSCA)
Elyounoussi (niets laten zien)
Henrique (blijft dezelfde fouten maken, te duur straks)
Ingelsten (niet goed genoeg)
Kalou (contract loopt af, weinig laten zien, dure jongen)
Sibon (contract loopt af, uitgeblust)


Mooi lijstje, kan ik me prima in vinden, echter ik zou VandenBussche en Popov zeker willen houden.
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler
 
Berichten: 243
Geregistreerd op: 29-09-2005 08:43
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 05-11-2009 22:31

Opzouten: Koning, Breuer en Losada. En alle drie mogen ze ook nog een vriendje meenemen. De keuze is reuze: MisKopic, Elyounoussi, Ingelsten, Sibon, Paulo Henrique, Popov, Vandenbussche, Dingsdag en TeDjoeric.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor frisianbadboy » 05-11-2009 22:51

We kunnen beter opschrijven welke spelers mogen blijven. Zijn we eerder klaar. Er zit amper meer een speler met kwaliteit in onze selectie. Hoe triest het ook is te moeten concluderen.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor frisianbadboy » 05-11-2009 23:03

Ik ben inderdaad ook ontzettend kwaad. En dat al anderhalf jaar lang. Al anderhalf jaar erger ik me aan het feit dat we nog altijd met een beperkte speler als Breuer in de basis staan. Ik erger me aan het feit dat een bestuur van een club als de onze zon armetierige voetballer als Koning op haalt. Dan ben je bij mij echt gestoord ja. Dan kun je me ongenuanceerd noemen, maar ik blijf er bij dat als je zulk soort spelers ophaalt dat je dan totaal geen enkele ambitie hebt als bestuur.

Tuurlijk wil ik het ook wel over de wedstrijd hebben. Ik heb een goede aanval gezien. Ik zie dat het met onze nieuwe spits wel snor zit. Die jongen komt er wel en als Assaidi ook met lef blijft spelen kan ook hij wellicht een leuke speler voor ons worden. Ik wil overal inhoudelijk wel op reageren. Tuurlijk zit ook de woede en kwaadheid na deze nederlaag er nog in bij me. Maar beste Drika746. Onze selectie ontbeert met name achterin ontzettend veel kwaliteit. Ik kan dat natuurlijk op een hele nette wijze formuleren. Maar de boodschap verandert er niet mee. Onze achterhoede blijft van een dramatisch niveau en Heerenveen onwaardig. Ik kan het heel diplomatiek brengen hier, minder aanstootgevend ook wellicht, maar na elke wedstrijd verschrikkelijke blunders, anderhalf jaar bagger voetbal en fout op fout mag je ook wel eens heel helder de dingen zeggen. Breuer, Koning, Popov en nog een paar kunnen vertrekken. Ik kan zeggen:

a) ik zou het op prijs stellen als deze spelers bij een andere club hun geld gaan verdienen.
b) oprotten

boodschap blijft dezelfde. Ik hoef ze beide keren niet hier meer te zien spelen.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 05-11-2009 23:38

Het is wel gebleken dat Huntelaar, Samaras, Alves en al die topspitsen onze zwakte verdoezeld heeft. Deze zwakte komt nu duidelijk bovendrijven. We spelen al een aantal jaren met een Breuer achterin. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk.

Er moet doorgeselecteerd worden. Er zal ook eens een risicootje genomen moeten worden EN heel duidelijk.. als de club echt de ambitie heeft voor een stap hogerop zal het salarishuis op de schop moeten. Je zult dan het salarishuis iets moeten verhogen en niets toevoegende spelers de laan uit sturen. We hebben teveel contractspelers die niks, maar dan ook helemaal niks toevoegen. De club moet (helaas) het verlies nemen voor een Elyounnoussi. Een dure aankoop die totaal niet heeft aangetoond dat bedrag te rechtvaardigen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Kibalko » 06-11-2009 11:30

Flying Tilster schreef:Het is wel gebleken dat Huntelaar, Samaras, Alves en al die topspitsen onze zwakte verdoezeld heeft. Deze zwakte komt nu duidelijk bovendrijven. We spelen al een aantal jaren met een Breuer achterin. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk.


Breuer staat op dit moment in de verdediging omdat we niet beter hebben. Het bestuur wilde m.i. wel doorselecteren door Djuric en Kopic aan te trekken. Maar als deze mannen vervolgens niet aan het gewenste niveau voldoen - tenminste, dat mogen we nu wel constateren - blijven spelers als Breuer, Bak Nielsen en zelfs Dingsdag 'gewoon' in de basiself staan.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is waarom Djuric nog niet zijn opwachting (op AZ na dan) in het 1e gemaakt heeft. Hij speelt geregeld in het 2e en ik hoor zo nu en dan best lovende dingen over hem. Wellicht brengen ze hem na de winterstop.

Wat betreft het toekomstbeeld, refererende aan het onderwerp, mogen er een flink aantal spelers vertrekken wat mij betreft. Dingsdag, Breuer, Kopic, Koning, Popov, Losada, Kalou, Ingelsten, Sibon en Henrique => Bedankt voor uw inzet, maar hier schijden onze wegen.

Elyounoussi houden, behalve dat het kapitaalvernietiging is wil ik hem nog één kans geven onder een eventuele nieuwe trainer.

Maar goed, we kunnen nog zoveel namen op papier zetten, in werkelijkheid vertrekken er maar drie of vier vrees ik. Denk aan Dingsdag, Sibon, Losada en Ingelsten in dit geval.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 06-11-2009 11:33

Elm mag je er aan toevoegen. Leuke voetballer maar op welke positie moet hij spelen als je Svec, Mika en Grindheim hebt en Papa als spits. Zijn beperkte dynamiek, startsnelheid en het alles op één tempo doen maken hem te beperkt om basisspeler te zijn. Het scoren is ook violledig verdwenen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 06-11-2009 11:37

Elm; helemaal mee eens. Hij is hier voor nul komma nul euro gekomen! Wat is er mis mee om van Elm een economische transfer te maken? Gratis gekomen, paar leuke dingen gedaan, geen toegevoegde waarde, paar miljoen incasseren. Daar kun je weer een specifieke linkshalf mee halen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Kibalko » 06-11-2009 11:47

Elm is op dit moment een veelbesproken speler inderdaad. Toch zou ik hem er bij willen houden, al zal een basisplaats bij een volledig fitte selectie voor hem een flinke opgave worden. Väyrynen, Grindheim en Svec zijn - indien fit - op dit moment eerste keus. Daarbij voegen zich in de winterstop Djuricic en hopelijk ook Smárason, Roorda gemakshalve niet meegeteld.

Toch vind ik dat we de Elm van vorig jaar - toen iedereen lovend over hem was - bij lange na niet gezien hebben. En dat komt natuurlijk omdat hij toen op een totaal andere positie speelde, nl. in de spits. Wat resulteerde in goals. Op de positie waar hij nu staat zal hij minder scoren en veel concurrentie kunnen verwachten. Daarentegen weten we ook dat Elm eigenlijk geen spits is en met Papa maak m'n knoopjes los hebben we inmiddels, zo blijkt, een prima spits voorhanden.

Moeilijk krijgt hij het zeker, maar laat deze jongen eens in de luwte fit geraken. Beoordeel hem dan opnieuw. En ook al zal hij dan als wisselspeler gebruikt worden, backups hebben we ook nodig (dat hebben we wel gezien de afgelopen weken). Nee, hij mag wat mij betreft zeker blijven.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 06-11-2009 11:49

Hij heeft maar weinig specifieke kwaliteiten. Het zijn allemaal zesjes die hij scoort. Een leuke wisselspeler maar geen jongen voor de basis.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 06-11-2009 11:54

Poulsen was een sobere rechtshalf. Knapte verdedigend veel op, maar speelde nooit spectaculair. Als je Elm ruilt voor de linkshalf-versie van Poulsen ga je er wat mij betreft al op vooruit: meer taktische mogelijkheden tussen al onze centrale middenvelders. Bovendien wordt onze linksback die niet verdedigen kan dan ook wat ontlast.

Al is het natuurlijk altijd beter als je Elm inruilt voor de nieuwe Pranjic.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Knipecity » 06-11-2009 12:03

Je krijgt voor deze Elm momenteel echt geen paar miljoen hoor. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor davp » 06-11-2009 12:07

Spelers die mogen blijven:
Martin Lejsal (Op basis van zijn vertoonde spel in het begin van de competitie lijkt mij dit een behoorlijke keeper voor de Eredivisie)
Kenny Steppe (Is toch hopelijk niet voor niks Belgisch doelman van het jaar geweest? Al zegt dat natuurlijk niet alles, zie bijvoorbeeld Elyounoussi)
Kristian Bak Nielsen (Verdedigend behoorlijk sterk, met naast nog een sterke verdediger een prima centraal blok)
Daryl Janmaat (Laat de laatste tijd toch wat van zijn klasse zien, potentie om nog door te groeien)
Filip Djuricic (Hopen op een groeibriljantje)
Viktor Elm (Mits niet teveel last van zijn ziekte een prima speler, mocht hij niet weer geheel fit worden is het helaas einde oefening voor Viktor)
Christian Grindheim (Wanneer in goede conditie een prima middenvelder om er bij te hebben, maar een basisplaats is niet verzekerd voor Christian als het aan mij ligt)
Geert Arend Roorda (Mits hij fit wordt en blijft een prima toevoeging aan ons middenveld)
Arnor Smárason (Moet nog het een en ander leren, maar zit zeker potentie in. Jonge voor de toekomst dus)
Michal Svec (Het cement tussen verdediging en middenveld, zekerheidje wat mij betreft voor in de basis)
Mika Väyrynen (Beste middenvelder die we in onze selectie hebben, altijd opstellen)
Roy Beerens (Nog niet in zijn beste doen, maar er komt wel veel dreiging van deze jongen)
Michal Papadopulos (IJzersterke spits, in een goed draaiend elftal maakt hij 20 of meer goals)
Assaidi (Begon wat rommelig, maar wordt steeds beter)

Spelers die mogen vertrekken:
Brian Vandenbussche (Weinig uitstraling en te onstabiel)
Michel Breuer (Simpelweg niet het niveau dat Heerenveen na hoort te streven)
Michael Dingsdag ( Grote mond, slecht verdedigen)
Igor Djuric (Is blijkbaar niet goed genoeg gebleken)
Milan Kopic (Heeft inmiddels lang genoeg de tijd gehad)
Gerry Koning (Zie Breuer)
Goran Popov (Leuke speler om naar te kijken, maar verdedigend laat hij te vaak steken vallen)
Hernan Losada ( Doet vaak onnodig lastige en domme dingen, voegt verder ook helemaal niks toe)
Tarik Elyounoussi (Dag 4,5 miljoen, gaat de boeken in als grootste miskoop allertijden)
Paulo Henrique (Heeft nu al mooi wat jaartjes gehad om zich te bewijzen, iedere keer wanneer je denkt dat hij door gaat breken laat hij het afweten)
Patrik Ingelsten (Heeft 1 miljoen gekost, staat hoogstwaarschijnlijk voor zo'n 5 ton op de loonlijst. Dan leert een snel rekensommetje dat deze jongen ons in 3 jaar tijd 2,5 miljoen gaat kosten. Daarom zeg ik zo snel mogelijk verkopen)
Gerald Sibon (Wellicht dat er een vacature als jeugdtrainer of iets dergelijks binnen de club voor hem beschikbaar is)

Al met al is de laatste jaren toch mooi wat geld uitgegaan aan nietszeggende spelers. Wanneer je even snel wat nummertjes op een rij zet( weet niet zeker of alle cijfers correct zijn, maar ze komen in ieder geval in de buurt):

Elyounoussi: 4,5
Kopic: 1
Dingsdag: 2,8
Ingelsten: 1
Djuric: 1,5
Popov: 0,7
---------- +
11,5 miljoen Euro

Tel daarbij op de salarissen van deze jongens, en wellicht teken-premies (sowieso in het geval van Kalou) dan kom je tot de schrikbarende conclusie dat er toch wel heel erg veel geld uit is gegeven aan middelmaat (of nog minder). We hebben de laatste jaren dan wel vaak behoorlijke klappers op de transfermarkt gemaakt, maar ik ben bang dat de financiële middelen niet zo groot zijn als menig bezoeker hier denkt. (We hebben natuurlijk wel een redelijk potje, maar bedenk wel dat er ook veel geld uit is gegaan de laatste jaren). Er moet gewoon hard gesnoeid worden in de huidige selectie, om loonkosten te drukken en plaats te maken voor een aantal gerichte (en kwalitatief zeer goede) aankopen.

Als je de selectie bekijkt van spelers die mogen blijven, dan blijft het volgende over:

Lejsal

Janmaat-----Bak-Nielsen-----Aankoop-----Aankoop
---------------------------Svec-----------------------------------
--------------Vayrynen -------------Aankoop (of Elm in goede doen)
Beerens--------------Papadopulos----------------Assaidi



Er moeten dus minimaal 2 verdedigers bij, een linkermiddenvelder is zeker niet onwenselijk en voorin zitten we ook vrij dun. Daarom is het niet onverstandig om ook nog een buitenspeler en wellicht een talentvolle spits te halen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-11-2009 12:18

Kibalko schreef:Breuer staat op dit moment in de verdediging omdat we niet beter hebben. Het bestuur wilde m.i. wel doorselecteren door Djuric en Kopic aan te trekken. Maar als deze mannen vervolgens niet aan het gewenste niveau voldoen - tenminste, dat mogen we nu wel constateren - blijven spelers als Breuer, Bak Nielsen en zelfs Dingsdag 'gewoon' in de basiself staan.
.


Dit geeft dus aan dat de scouting en het bestuur al jaren falen. Ze zijn niet eens in staat een betere speler te vinden dan Breuer. Triest. Eerst Kopic halen die niet voldoet en dan Djuric die niet aan spelen toekomt. En daarom mag Breuer mooi aan blijven modderen. Je kunt mij niet wijsmaken dat een international uit Servie minder is dan dit drama!

Wil het wat worden dan moet je twee goede CV's halen. Ik ben wel gecharmeerd van Popov en Janmaat. Popov maakt wel eens een slippertje maar is een speler die wat extra's heeft. En Janmaat heeft veel potentie is is hij soms wat te druistig.

Als je een team maakt met deze twee, Vayrynen, Svec, Grindheim, Papadopulos, Beerens en Lesjal en eventueel Assaidi (die het krachthonk in moet) dan staat er een leuk elftal als je twee/drie directe versterkingen haalt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 06-11-2009 12:24

Een goed team begint met defensieve zekerheid. Geen slippertjes dus. Daarnaast moet een verdediger een goede inspeelpass hebben en rustig zijn aan de bal. Alles wat hij meer kan is meegenomen. Als we die zeef gaan hanteren overleeft geen enkele verdediger in de selectie. Hoewel ik ook zeer gecharmeerd ben van Popov qua stijl en instelling heb ik wel eens het idee te kijken naar een mooie en snelle auto waarin - ik noem maar wat - de versnellingsbak ontbreekt. En bij Janmaat ontbreekt dan ook nog eens de bodemplaat en het stuur.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor oldtimer » 06-11-2009 12:49

Allemaal leuk, dat doorselecteren.
Maar hoe groot is de belangstelling elders voor al die hier genoemde spelers?
Verder is er hier m.i niemand die weet wat Heerenveen precies aan financiele middelen heeft.
Ik denk dat dat behoorlijk wordt overschat met als gevolg een hoop ongefundeerde blabla op dit forum.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Jeroen » 06-11-2009 13:12

oldtimer schreef:Allemaal leuk, dat doorselecteren.
Maar hoe groot is de belangstelling elders voor al die hier genoemde spelers?
Verder is er hier m.i niemand die weet wat Heerenveen precies aan financiele middelen heeft.
Ik denk dat dat behoorlijk wordt overschat met als gevolg een hoop ongefundeerde blabla op dit forum.


In dat geval zou ik graag een realistische doelstelling van de directie horen. In Groningen durft men uit te spreken dat er een pas op de plaats gemaakt moet worden. Dan weet je als supporter ook gelijk dat je niet teveel hoeft te verwachten (hoe vervelend dat ook is).

Mooi hoor, zo'n brede selectie. Maar blijkbaar ontbreekt het je dan wel meteen aan (financiele) mogelijkheden om spelers met extra kwaliteit aan te trekken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Selectie saneren

Berichtdoor davp » 06-11-2009 16:48

oldtimer schreef:Allemaal leuk, dat doorselecteren.
Maar hoe groot is de belangstelling elders voor al die hier genoemde spelers?
Verder is er hier m.i niemand die weet wat Heerenveen precies aan financiele middelen heeft.
Ik denk dat dat behoorlijk wordt overschat met als gevolg een hoop ongefundeerde blabla op dit forum.


We mogen hopen dat we een groot deel van deze spelers kwijt kunnen raken. Desnoods voor nop, scheelt weer in de salariskosten. Lukt dit niet, dan gaan we de kant van Feyenoord en Ajax nog op. Veel te veel contractspelers met 0,0 toegevoegde waarde, die wel iedere maand een mooi bedrag opstrijken.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-11-2009 16:51

davp schreef: Lukt dit niet, dan gaan we de kant van Feyenoord en Ajax nog op. Veel te veel contractspelers met 0,0 toegevoegde waarde, die wel iedere maand een mooi bedrag opstrijken.


Precies en wie durft dan nog te beweren dat we een capabel bestuur hebben?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 07-11-2009 18:10

VDB moet hoe dan ook blijven. Hij is al wekenlang de beste man van het veld. De trainerswissel heeft hem goed gedaan en zijn eerste uitspraak na die bewuste trainerswissel sprak boekdelen. VDB kreeg zijn kans en heeft die met beide handen gepakt. En hoe. Tweede keeper is wat mij betreft Lejsal. Goeie, degelijke keeper die VDB scherp houdt. VDB heeft zo'n (type) keeper nodig. Steppe is simpelweg een miskoop, die bovendien zijn ploeg heeft gedupeerd door zijn eigen opstelling.
Breuer en Koning mogen ook weg; zij missen -zoals hier al eerder is gezegd- simpelweg het niveau. Dat geldt ook voor Elyounoussi en Kopic; zij hebb en te weinig laten zien en zijn zeker geen versterkingen gebleken. Dinsdag en Bak Nielsen moeten m.i. het centrum vormen. Losada mag wat mij betreft weer terug naar Anderlecht; hij heeft niet aangetoond een versterking te zijn. Elm moet vechten voor zijn laatste kans en mag wat mij betreft nog eventjes blijven, maar als zijn spel niet beter wordt, dan mag ook hij wat mij betreft in de zomer vertrekken. Hij oogt te flegmatiek, te makkelijk, te nonchalant en hij heeft aan zijn aanvankelijke goede start geen adequaat vervolg kunnen geven
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 08-11-2009 02:06

Lejsal is duidelijk de nummer één, maar moet nog wat aan zijn talen doen.
VDB is een leuke keeper voor de bank, maar komt tekort voor het niveau. Dat hebben we toch de afgelopen jaren wel mogen aanschouwen.
Dat hij nu een paar potjes goed gekeept heeft zegt niks, de wisselvalligheid is troef bij deze man. Dat is zijn grootste probleem. Zolang wij VDB en al die verdedigers laten staan, dan wordt het een zeer zwaar seizoen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Volgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten