Technische staf (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Sem
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-11-2003 14:56
Locatie: Groningen

Bericht door Sem »

Heerenveen rules schreef:
Ik heb hem nooit zien voetballen ... dus het blijft natuurlijk een mythe ...
maar Abe Lenstra was een verrekt aardig voetballertje :D
Een blik over de grens
remko
Nieuw talent
Berichten: 143
Lid geworden op: 03-12-2002 16:51

Bericht door remko »

(weet iemand dit, ik kan het op de site niet vinden)
vorige week zeiden ze dat riemer zou komen.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Ik heb er een bericht op de voorpagina over gemaakt
Hier is het bericht:
"Neeskens nieuwe coach Heerenveen"
maandag 24 november 2003 19:20

Volgens het Dagblad van het Noorden wordt Johan Neeskens de nieuwe coach van Heerenveen. De oud-international is nu nog verbonden aan NEC.

Het contract van Neeskens bij NEC loopt eind dit seizoen af en volgens het Dagblad van het Noorden is hij de belangrijkste kandidaat om Foppe de Haan op te volgen bij Heerenveen. Het bericht komt op de dag dat voorzitter Van der Velde kenbaar maakte snel met een naam naar buiten te komen. Diverse voetbalsites en andere media hebben het bericht inmiddels overgenomen.

Johan Neeskens is vanaf 2000 aan NEC verbonden, daarvoor was hij assistent-bondscoach bij Oranje naast Frank Rijkaard. Als speler kwam hij uit voor onder andere Ajax, Barcelona en FC Groningen. Hij droeg 49 maal het Oranje-shirt en scoorde 17 keer voor het nationaal elftal.
Ik denk dat Neeskens een zeer goede keuze is. Maar of hij het ook daadwerkeljk gaat worden is natuurlijk nog de vraag. Denk dat Gert-Jan ook nog steeds een grote kans maakt om Foppe zijn opvolger te worden.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Riemer vanavond bij V-insite Remko, misschien moet ik dan even m'n principes opzij
zetten :D

Ik heb vandaag ergens gelezen (LC dacht ik) dat Riemer iets zei in de trend van:"er gaat
een gerucht dat wij een lijstje hebben en dat Neeskens daar op staat, dat is niet waar".
In Nederland opgegroeid zijnde betekent dit waarschijnlijk dat ze geen lijstje hebben en
dat Neeskens dus niet op een lijstje staat.
Ben erg benieuwd. Zie aan de ene kant Neeskens heel erg zitten (lijkt me een topper),
aan de andere kant ben ik benieuwd wat voor type voetbal dat zou voort brengen.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Sem
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-11-2003 14:56
Locatie: Groningen

Bericht door Sem »

michel schreef:
Okee Michel ... toch wel in voor vernieuwingen?

Je lijkt me best een leuke vent ...

als je toch in Groningen woont...

kunnen we misschien wel carpoolen voor die 17 wedstrijdjes 8)

Er is genoeg gespreksstof :P
Een blik over de grens
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Zal ik ook maar eens een keer weer naar die l.l kijken. Zal mij er over heen moeten ztten
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

hmmm....

Vanavond te gast in voetbalinsite:
Frits Barend, dat schiet niet direct op toch?

(@sem: ik ben prima in voor vernieuwingen, heb jij de indruk van niet dan?
en meestal carpool ik met een mannetje of 50 en daar kan er best eentje bij :D
Wat betreft die gespreksstof, dat moet nog blijken... Om nu de hele tijd met een
repeterende wekker te praten :D Van de andere kant, als alleen dit onderwerp al deze
hoeveelheid gespreksstof oplevert.
Maar goed....)
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Nog wat bijzonders genoemd tijdens Voetbal Insite?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Riemer zat er niet vanavond. Frits Barend was de gast van vandaag. Zal wel een soort uitwisseling zijn geweest met Derksen nadat die afgelopen woensdag te gast was...

Maar in ieder geval geen Riemer in Voetbal Insite vanavond.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Nielshh schreef:Riemer zat er niet vanavond. Frits Barend was de gast van vandaag. Zal wel een soort uitwisseling zijn geweest met Derksen nadat die afgelopen woensdag te gast was...

Maar in ieder geval geen Riemer in Voetbal Insite vanavond.
Ah juist .. naja we horen het binnenkort wel wie het wordt :)
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Heerenveen zal goed zijn best moeten doen om Johan Neeskens als eventuele vervanger van Foppe de Haan aan te trekken. Andere clubs loeren mee.

De Telegraaf meldt vandaag...
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Neeskens is met zoveel clubs al in verband gebracht, eerder ook met Schalke en Barcelona en vanzelfsprekend met andere (semi)topclubs waar een vacature vrijkomt. Maar naar ik begrijp zijn de besprekingen tussen Heerenveen en Neeskens toch wel in een heel serieus stadium!
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

Er loopt op dit moment ook een poll op vi.nl. Volgens 49% zal neeskens volgend jaar de trainer van onze SC worden.
Laten we het hopen :D
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Peter ben je cijfer dislecties ofzo er Neeskens heeft maar 45% van de stemmen :mrgreen:
Trouwens Neeskens komt toch niet naar Friesland en ik geef hem groot gelijk in Duitsland verdient hij 3 keer zoveel (als het niet meer is).
Maar hij is denk ik wel een geschikte trainer voor SCH, het zou leuk zijn als hij komt.
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

volgens mij heb jij ook last van die dislectie mechielz.
want inmiddels is het 47%.
ontopic:
ik zou het een prima keuze vinden als johan neeskens
daadwerkelijk komt.
toch denk ik dat feyenoord er mee vandoor gaat.
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Ook Sportweek besteed deze week aandacht aan kwestie. Overigens gebeurt dit in een artikel dat voornamelijk gaat over het matige presteren.

Nogmaals verzekerd Riemer dat met GJ Verbeek gesproken zal worden (niets nieuws). Ook aanvoerder Sibon kwam aan het woord. Hij vond het een groot nadeel dat Verbeek zelf geen topvoetbal heeft gespeeld. Sibon gaf Martin Jol als gewenste trainer. Ook verlangde hij dat spelers (hijzelf) betrokken worden bij de invulling van de vacante positie.
Laatst gewijzigd door Riepko op 27-11-2003 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Waarom zouden spelers mee moeten praten?
En waarom moet een trainer zelf topvoetballer zijn geweest?

Ik zie van beide het nut niet zo. Sibon die meepraat en zelf over een jaartje weer vetrokken is.

En er is een aardig lijstje te maken van fantastische trainers die zelf niet als speler aan de bak kwamen en geweldige voetballers die faalden als trainer.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Jaap F. schreef:Waarom zouden spelers mee moeten praten?
En waarom moet een trainer zelf topvoetballer zijn geweest?

Ik zie van beide het nut niet zo. Sibon die meepraat en zelf over een jaartje weer vetrokken is.
Lijkt me juist heel logisch dat de spelersgroep wel inspraak heeft bij de keuze van de nieuwe trainer. Bovendien, de trainer is ook altijd voor de korte termijn, ook hij kan een jaar later weer vertrokken zijn...
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Sibon die meepraat en zelf over een jaartje weer vetrokken is.
Sibon heeft nog een contract van 3,5 jaar dus die speelt hier nog wel even.
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Het is misschien geen vereiste dat de nieuwe coach op niveau heeft gevoetbald, maar ik vind het wel een voordeel als de nieuwe man in de (Nederlandse) top heeft gewerkt. Dat kan ook als coach. Ik denk dat het van belang kan zijn om de volgende stap te maken (structureel top 5 van Nederland), daar vaak is aangegeven dat het al dan niet presteren bij Heerenveen vaak (te) vrijblijvend is. Op dat vlak is er misschien wel een mentaliteitsverandering nodig en op dat vlak kan ervaring op topniveau van belang zijn (zo iemand weet wat er gevraagd wordt).

Dat spelers meepraten lijkt mij niet meer dan logisch, (een afvaardiging van) de spelersgroep kan toch prima aangeven waar de club volgens de groep behoefte aan heeft? De beslissing wordt uiteraard op een ander niveau genomen, het advies kan dus ook worden genegeerd. De voorstelling van zaken dat Sibon beslist en vervolgens vertrekt gaat natuurlijk niet op.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Neeskens zal het wel niet worden, als Feijenoord hem hebben wil gaat ie daar naar toe.
Ik denk nog steeds dat Robert Maaskant een hele goeie is, jammer dat die niet in verband met de club word gebracht.....

Trouwens wel leuk wat Said Bakati deze week in de VI over Foppe meld:
'Geweldige trainer en ik snap niet waar al die andere spelers het over hebben met hun problemen met deze trainer, ik heb nog nooit geen problemen met hem gehad!'

Maar iets positiefs word natuurlijk door de VI en overige media veel minder belangrijk gevonden
Net fan dat benaude!
Sem
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-11-2003 14:56
Locatie: Groningen

Bericht door Sem »

Riepko schreef: Dat spelers meepraten lijkt mij niet meer dan logisch, (een afvaardiging van) de spelersgroep kan toch prima aangeven waar de club volgens de groep behoefte aan heeft? De beslissing wordt uiteraard op een ander niveau genomen, het advies kan dus ook worden genegeerd.
Binnen een betaalde voetbalorganisatie is het laatste wat je moet doen de voetballers vragen wie de nieuwe trainer zou moeten worden. Aanstellen van een trainer dient door de directie te gebeuren die een voetbalvisie moet uitdragen.

Wanneer je dit aan voetballers overlaat is het einde zoek .... stel je voor dat ze Romano Denneboom zouden vragen wie de nieuwe trainer moet worden?

Een spelersgroep is jaarlijks aan grote veranderingen onderhevig en voetballers zijn erg bezig met hun eigen positie in de basis. Dus ... ben je reserve...trainer weg, speel je mee....supertrainer. Nee.... dat lijkt me een heel slecht idee.
Een blik over de grens
Sem
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-11-2003 14:56
Locatie: Groningen

Bericht door Sem »

Robert H. schreef:

De laatste tien jaar bij Heerenveen heb ik toch echt altijd hetzelfde gezicht gezien als trainer bij deze club.

De trainer dient de vertolking te zijn van een beleid..... niet voor niets wordt er toch ook nagedacht over het aanstellen van een trainer. En of hij dat nu een jaar doet of iets langer...... dat maakt in dezen niets uit....
Een blik over de grens
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Beste mensen,

Ik ben er vlak voor om de spelers te betrekken bij het nemen van de beslissing. Zijn zij niet diegenen die het meest intensief met de nieuwe man te maken krijgen??
Petter Hansson, rots in de branding.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Moet de spelersgroep (mee)beslissen over de nieuwe trainer?
Nee niet beslissen maar je zou uiteraard, als bestuur zijnde, de spelersraad om advies
kunnen vragen. Ik denk dat het belangrijkste is dat het bestuur bij hun keuze de nieuwe
trainer op twee hoofdvlakken moeten beoordelen. 1. past de man bij de club. 2. past de
man bij de spelersgroep.

Wat betreft Neeskens, ik twijfel toch wel over die (mogelijke) keuze, de naam is groot,
z'n reputatie als gevolg van z'n resultaat valt goed te noemen.
Maar de spelstijl die hij bij NEC hanteert spreekt me absoluut niet aan.

Maaskant wordt inderdaad weinig genoemd, die zou ik hier ook graag zien komen maar
heeft Maaskant niet een doorlopend contract? Nog even geduld en dan zal de nieuwe
man wel bekendgemaakt worden....
Heerenveen: superbia ex septentrio
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik vind het vreemd dat niemand Mark Wotte als mogelijkheid ziet, is volgens mij net zo'n typje als Foppe (CIOS) en lijkt me (in de visie van Riemer) prima in het beleid van de club passen.
Hij is niet extravagant, heeft ervaring en heeft geen contract meer (Riemer is dol op gratis).

Ik wil niet zeggen dat het de ideale coach voor Heerenveen is, alleen ik denk wel dat je hem als kanidaat moet bestempelen.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

michel schreef:
Maaskant wordt inderdaad weinig genoemd, die zou ik hier ook graag zien komen maar
heeft Maaskant niet een doorlopend contract? Nog even geduld en dan zal de nieuwe
man wel bekendgemaakt worden....
Maaskant heeft een aflopend contract, tenminste dat staat in de VI van deze week, hij word ook in verband gebracht met Feijenoord.

en ik ben het er 100% mee eens dat de spelers erbij betrokken worden! Zij moeten toch met hem werken! En de gemiddelde speler zit volgens mij langer bij zijn club dan de gemiddelde trainer! Heerenveen uitgezonderd maar onze volgende trainer zal waarschijnlijk niet net zolang als Foppe zitten.
Net fan dat benaude!
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Sem schreef:De laatste tien jaar bij Heerenveen heb ik toch echt altijd hetzelfde gezicht gezien als trainer bij deze club.
Lijkt me niet reëel om te verwachten dat de nieuwe hoofdtrainer weer zo lang bij de club blijft.

Los daarvan, zoals ik al eerder zei: de directie beslist. Je chargeert waar het gaat over Denneboom. Maar ik zou spelers als Sibon, Vonk, Hansma en/of Klompe wel om advies vragen.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wotte heeft uit zichzelf al eens min of meer in de media gesolliciteerd bij Heerenveen. Zijn frustratie was alleen dat Foppe nooit wegging als coach.

Maar Wotte wil zelf absoluut! Ik vermoed dat ie misschien al wel een telefoontje heeft gepleegd... en hij stopt bij WII...
Plaats reactie