''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor camataru » 13-05-2018 21:29

Robert molenaar!! nuchter, rustig en geen poespas.
Zou dat wat zijn.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-05-2018 21:33

En gedegradeerd met Roda. Met de 12e begroting....Nee dus.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor paparazzi » 13-05-2018 22:44

Gevoelsmatig denk ik dat Heerenveen nog geen idee heeft wie de opvolger van Streppel zou moeten worden. Het is ook maar de vraag of de (gewilde) trainers hier wel naartoe willen komen. Als voetballer ligt dat anders.
Ik denk ook dat er uiteindelijk een trainer zal komen waarvan de naam nog niet genoemd is. Ik wens de directie veel sterkte met het vinden van de juiste keuze. Want een Streppel 2.0 kan niet nog een keer natuurlijk.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 15-05-2018 14:51

Begin toch steeds meer het gevoel te krijgen dat het weleens Henk de Jong kan gaan worden. Waarom zou er anders zo lang gewacht worden met de nieuwe trainer? Marcel Keizer, Maurice Steijn of Jaap Stam hadden ze al kunnen aanstellen. En ik denk dat Henk de Jong weleens een hele goede keuze zou kunnen zijn. Henk de Jong is een fantastische kerel, die echt niet nep is. Kijk zijn interviews van zijn beginperiode er nog maar eens op na, zijn bijna precies hetzelfde als de interviews nu. Speelt aanvallend spektakel voetbal, waar wij in Heerenveen dol op zijn. En bij elke club waar Henk de Jong is, heerst er een positieve flow. Mocht het Henk de Jong worden dan doet de club er wel verstandig aan om een tacticus naast hem te zetten. En ik hoop dat als Henk de Jong komt dat hij dan ook van zijn criticasters een eerlijke kans krijgt.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Crash » 15-05-2018 16:03

Ik denk dat Heerenveen best weet wie het zou moeten aanstellen. De Boer, Bosz, dat werk. Maar ze willen niet. En dat lijkt me terecht. Net als de spelers (we zijn op de training zó goed!) hebben ook de beleidsbepalers het idee dat de club nog wat voorstelt. Maar dat doen we natuurlijk al lang niet meer. Vitesse en AZ hebben ons al gelost. FC Utrecht spartelt daar nog wat tegen aan (maar gaat het ook niet redden) en wij zijn na jaren van wanbeleid en recenter, minder goed beleid, niet meer dan een middenmoter. Een PEC Zwolle, ADO Den Haag, een FC Groningen. Marge. We mogen meedoen. Zijn competitievulling. Niets meer, niets minder.

Het echte probleem ligt, behoudens bij de spelersmentaliteit, ook bij het publiek, dat gewoonweg nog steeds verwacht dat we nog wat in de (kleine) subtop wat te zoeken hebben.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 15-05-2018 17:00

Het afbreukrisico is bij ons inderdaad vele malen groter dan bij een VVV-Venlo, Heracles of Excelsior. Daar zullen ze in de zoektocht naar een nieuwe trainer zeker tegenaan lopen. We moeten zoeken in een groep trainers dat zich al op een bepaald niveau bewezen heeft (geen Danny Buijs-scenario lijkt me) maar niet te hoge eisen heeft.

Henk de Jong lijkt me zeker een goede optie, al is het alleen al omdat hij fans weer een glimlach op het gezicht kan toveren. Streppel zorgde er met zijn cynische humor alleen maar voor dat mensen zich ergerden. Dat zal voor een deel van de selectie ook zeker zo zijn geweest, al geloof ik ook wel dat hij binnen de selectie en andere Streppel was dan naar buiten toe.

Alex Pastoor vind ik ook nog steeds een reële mogelijkheid, zolang hij maar niet voor technisch manager gaat spelen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-05-2018 17:08

Als hij de spelers maar hun goede plek zet en de trainer moet de beker serieus nemen. Niet alleen Streppel, maar bijna alle trainers sparen de spelers in de beker. Lodeweges ook uit tegen Roda kan ik me nog herinneren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 15-05-2018 17:42

Henk de Jong en ook Maurice Steijn hebben doorlopende contracten.
Dat betekent dat je een afkoopsom moet betalen en ik denk dat dat toch zonde van het geld is.
Neem maar een trainer die direct beschikbaar is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Rick » 15-05-2018 18:13

Crash schreef:Ik denk dat Heerenveen best weet wie het zou moeten aanstellen. De Boer, Bosz, dat werk. Maar ze willen niet. En dat lijkt me terecht. Net als de spelers (we zijn op de training zó goed!) hebben ook de beleidsbepalers het idee dat de club nog wat voorstelt. Maar dat doen we natuurlijk al lang niet meer. Vitesse en AZ hebben ons al gelost. FC Utrecht spartelt daar nog wat tegen aan (maar gaat het ook niet redden) en wij zijn na jaren van wanbeleid en recenter, minder goed beleid, niet meer dan een middenmoter. Een PEC Zwolle, ADO Den Haag, een FC Groningen. Marge. We mogen meedoen. Zijn competitievulling. Niets meer, niets minder.

Het echte probleem ligt, behoudens bij de spelersmentaliteit, ook bij het publiek, dat gewoonweg nog steeds verwacht dat we nog wat in de (kleine) subtop wat te zoeken hebben.


Precies deze gedachte is wat ik terugzie bii een trainer als Streppel. Prima hoor dat realisme dat wij ‘nu’ een middenmoter zijn. Af en toe een playoff halen, maar nooit winnen. Maar daar op dit moment teveden mee zijn echt never nooit niet! Dat je nu als een middenmoter speelt, betekent namelijk niet dat je niet weer bij de subtop kunt horen. Winnaarsmentaliteit is dat wat wij missen!

Dit jaar nu goed doorselecteren, een winnaar ala Stam voor de groep en investeren in een fantastisch trainingscomplex.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Crash » 15-05-2018 19:27

Je leest het niet goed. Ik denk dat de beleidsmakers wel willen, maar dat de allure bij Heerenveen weg is. We worden gezien als een club als elk ander in tegenstelling tot 10 jaar terug. Het is veel lastiger goede spelers aan te trekken of een gereputeerde trainer aan te stellen dan destijds. Toen we de 4e begroting van Nederland hadden, toen we een populaire club waren in het hele land. Zó staan we er al lang niet meer op. Doordat we al jaren matig voetbal laten zien en naast Europees voetbal grijpen. Doordat we het echec Veenstra hebben gehad, de achterkamertjes politiek, etc. etc.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Kevin1990 » 15-05-2018 22:39

Volgens het LC is de kans groot dat Jan Olde Riekerink de nieuwe trainer van Heerenveen wordt. Behalve zijn oude clubs, weet ik niet veel over hem. Dus hoe goed hij met jeugd is, wat zijn manier van spelen is, etc. ik ben benieuwd! Hopelijk snel meer nieuws over een nieuwe trainer.
Kevin1990
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 13-09-2012 19:01

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Superfries1994 » 15-05-2018 23:11

Kevin1990 schreef:Volgens het LC is de kans groot dat Jan Olde Riekerink de nieuwe trainer van Heerenveen wordt. Behalve zijn oude clubs, weet ik niet veel over hem. Dus hoe goed hij met jeugd is, wat zijn manier van spelen is, etc. ik ben benieuwd! Hopelijk snel meer nieuws over een nieuwe trainer.

Hij heeft vooral bij clubs gewerkt als jeugdtrainer (China, Ajax) en bij Galatasaray als hoofd opleidingen. Dus op de jeugd zal hij wel letten.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Demster » 16-05-2018 01:15

Ken de beste man ook alleen maar van zijn vorige werknemers. De reacties op de site VI bij zijn ontslag, zijn echter niet echt geruststellend (in hoeverre die reacties betrouwbaar zijn).

https://www.vi.nl/nieuws/galatasaray-ze ... -op-straat
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 16-05-2018 03:03

Demster schreef:Ken de beste man ook alleen maar van zijn vorige werknemers. De reacties op de site VI bij zijn ontslag, zijn echter niet echt geruststellend (in hoeverre die reacties betrouwbaar zijn).

https://www.vi.nl/nieuws/galatasaray-ze ... -op-straat

Het is wel allemaal van dezelfde stijl. Vanuit dat oogpunt denk ik toch wel een gevalletje 'waar rook is, is vuur'. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Als je met veel bombarie een trainer van naam wilt hebben en je komt met hem aanzetten is dat voor velen toch wel enigszins een teleurstelling denk ik. Kampioen geworden met Jong Ajax en de beker met Gala. Beide clubs met doorgaans de betere spelers. Zou hij ook een topprestatie kunnen leveren met gemiddeld materiaal?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-05-2018 06:19

Haha, wat een vondst.....! Briljant. Iedereen heeft blijkbaar afgezegd en dan komen ze met Olde R. Hoe komen ze erop? Maar hij heeft ook een aanbieding op zak uit China. Hopelijk gaat hij voor de Euro's.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor badfrisianboy » 16-05-2018 06:43

Gistermiddag rond 16:00 heb ik Jan Olde Riekerink bij het stadion gesignaleerd. De schrik sloeg me om het hart; bang dat ik werd dat dit wel eens de toekomstige trainer van sc Heerenveen zou kunnen gaan worden.

De vanzelfsprekendheid om een seizoenkaart te nemen was al verdwenen na twee jaar voetbal onder Streppel. De twijfel is er na het signaleren van Jan Olde Riekerink alleen maar groter op geworden. Lijkt er op dat er weer een "vriendje van" binnengehaald wordt. In dit geval een "vriendje van" Westerhof.

Het is blijkbaar lastig voor bestuurders om 'out of the box' te denken en buiten hun eigen vriendenkring te kijken als het gaat om het invullen van bepaalde functies binnen een club.

Aan de andere kant heeft hij wel veel ervaring met jeugd, staat hij voor aanvallend voetbal, is hij afkomstig uit het Adriaanse en van Gaal kamp en didactisch goed onderlegd. Bovendien heeft hij in de keuken gekeken bij 'grote' clubs als FC Porto en Galatasaray en Ajax. Punten die in zijn voordeel spreken. Maar of het een echte 'winnaar' is betwijfel ik en wellicht is hij teveel een 'schoolmeester' .

Ondanks dat ik op voorhand niet heel enthousiast ben, verdient een ieder een eerlijke kans. En mocht Jan Olde Riekerink de nieuwe trainer worden en het goed doen, ben ik de eerste die op dit forum zal verklaren dat mijn aanvankelijke twijfels onjuist bleken te zijn.
Laatst bijgewerkt door badfrisianboy op 16-05-2018 08:41, in het totaal 3 keer bewerkt
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor jelgrins » 16-05-2018 07:18

Tsjonge jonge, het lijkt wel of ik op het DKV forum zit. Wat een negativiteit. Het was niks, het is niks en het zal ook niks worden.
Oh ja: Pep Guardiola wilde niet komen...
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor sonnema » 16-05-2018 07:30

jelgrins schreef:sjonge jonge, het lijkt wel of ik op het DKV forum zit. Wat een negativiteit. Het was niks, het is niks en het zal ook niks worden.
Oh ja: Pep Guardiola wilde niet komen...


Inderdaad, wat een vooringenomenheid. Het is ook niet de naam die als eerste bij mij op zou komen, maar om hem op basis van hiervan gelijk al af te schiten zou niet bij me op komen.
Ten eerst; welke trainer je ook aanstelt, hoe groot zijn "naam"ook, het is nooit een garantie voor succes. of zijn we van Basten al weer vergeten.
Verder denk ik dat deze man behoorlijk wat ervaring en contacten met zich meebrengt. Schijnt goed ingevoerd te zijn in de scoutingswereld en heeft destijds de jeugdopleiding van Ajax verder geprofesionaliseerd.
Vraag is , gaat hij voor de uitdaging met een enigszins beperkt budget bij ons of kiest hij voor de zak met geld.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Baas » 16-05-2018 07:55

Ai, da's nou niet de naam waarop ik gehoopt had.
Over JOR ken ik veel slechte verhalen en al is de helft waar, dan is dit niet het type persoon waar ik blij van wordt.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Jazz » 16-05-2018 08:28

Waarom die negativiteit? Kan iemand meer zeggen over deze trainer? Past hij bij ons?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Crash » 16-05-2018 08:34

JOR zit zoals gezegd wel in de vijver waar Heerenveen kan vissen. Trainers waar geen smetje op zit willen helemaal niet naar Heerenveen komen. Dus wie het ook wordt, enthousiast worden de meesten er op voorhand tóch niet van.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor CJF » 16-05-2018 08:38

Wat voor 'smetje' zit er aan Olde Riekerink?

Heeft weinig ervaring als hoofdtrainer en ik vind het een verrassende keuze mocht hij komen. De enige reden die ik kan bedenken om hem te halen is dat de focus de komende jaren volledig op de (eigen) jeugd gaat liggen.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor tha boelie » 16-05-2018 08:42

Heeft de jeugdopleiding echt zo veel talent dat er de komende jaren weer 5-6 spelers afgeleverd worden? Ik kom eerst niet verder dan Drkusic en Frederiksen.

Olde Riekerink. Vind het een verrassende keuze, en moet nog zien of de LC gelijk heeft. Misschien wordt het wel de nieuwe hoofdjeugdopleiding?
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-05-2018 08:46

Ik schaam me kapot voor alle negatieve reacties (niet alleen hier!) nog vóór hij ook maar getekend heeft, of iets uitgesproken heeft over zijn visie of werkwijze. Ik ken de beste man amper, maar hij heeft bij veel grote clubs in binnen- en buitenland in de keuken gekeken. Heeft affiniteit met de jeugd, en heeft bij Galatasaray onder enorme druk de beker gewonnen. De reacties op dat ontslag zeggen mij in ieder geval helemaal niks, de Turkse topclubs hebben zacht gezegd nogal temperamentvolle supporters. Die reacties zie je onder elk artikel.

Kortom, ik zie geen reden om Olde Riekerink niet in ieder geval het voordeel van de twijfel te geven mocht hij hier tekenen. Had verwacht dat meer mensen dat zouden doen.
Laatst bijgewerkt door Kaz_SCH op 16-05-2018 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 16-05-2018 08:47

tha boelie schreef:Misschien wordt het wel de nieuwe hoofdjeugdopleiding?


Dat kan ook, of assistent van Advocaat :wink:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Superfries1996 » 16-05-2018 09:04

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd. Zijn ervaring bij grote clubs is in ieder geval een pré. Beter dan figuren als Lodeweges en Streppel die we rechtstreeks uit de boerenklei trekken.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Fladian » 16-05-2018 09:16

Ik ben er niet direct negatief over. Olde Riekerink zou zeker niet in mij opgekomen zijn als keuze, maar meer omdat hij niet heel veel ervaring heeft als hoofdtrainer. De enige klus die ik van hem wist was Galatasaray, en ondanks dat hij de beker won, was hij niet erg populair. Daar wil ik hem echter niet op afrekenen, maar dat geeft al snel dezelfde soort stempel als die die trainer van NEC of Meulensteen in het verleden ook heeft; uitstekende (assistent)trainer die in de luwte van iemand kan werken, maar niet de juiste man is om op eigen benen te staan.

Desondanks, het is iemand die erg veel met jeugd heeft gewerkt en dat is zeker een plus punt om bij ons aan de slag te kunnen. Buiten dat om, zoals al eerder gezegd is, heeft hij erg veel ervaring bij topclubs in het buitenland en het verbeteren van het voetbal. De roep om een buitenlandse trainer was tenslotte om meer nieuwe ideeën in onze speelstijl te krijgen, gedeeltelijk waarom v/d Gaag ook populair was als keuze gezien deze vooral ervaring heeft opgedaan in Portugal, en Olde Riekerink voldoet eigenlijk ook wel aan dat plaatje.

Er wordt veel geklaagd over dat er vooral gevist wordt in onze al bestaande netwerken, vriendjespolitiek, en dat zou best kunnen. Maar met Olde Riekerink in de gelederen betekent ook dat ons netwerk ook aanzienlijk wordt vergroot. Hij zal ongetwijfeld ook nog hier en daar contacten hebben die hij kan doorspelen aan Hamstra. En dat zou ik ook geen gek idee vinden.

Hij zou niet mijn eerste keuze geweest zijn, al moet ik toegeven dat ik ook niet zo goed weet wie dat wel zou zijn (en realistisch is). Maar ik zou hem met alle plezier het voordeel van de twijfel geven.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 16-05-2018 09:51

Ik heb liever dat Hamstra en Westerhof kiezen voor iemand die ze kennen dan iemand die ze alleen van tv kennen maar wel een leuk verhaal kan vertellen. Ik heb sowieso veel vertrouwen in de capaciteiten van Westerhof, die overal heeft gewerkt en een enorm netwerk heeft die hij graag voor Heerenveen inzet.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Baas » 16-05-2018 10:05

Eerst maar eens zien of hij het werkelijk wordt.
Uiteraard het voordeel van de twijfel krijgt hij.
Maar ik had deze niet aan zien komen.
Om positief af te sluiten: slechter dan dat het was, kan haast niet. :D
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor CJF » 16-05-2018 10:39

Ik gun hem, wanneer het daadwerkelijk rond komt,ook zeker het voordeel van de twijfel. Ondanks mijn initiële verbazing over de keuze zie ik een dergelijke gok meer zitten (hij heeft toch bij topclubs gewerkt) dan een eventuele komst van trainers van het kaliber Maurice Steijn.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten