Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 17-03-2023 10:20

Kaz_SCH schreef:De club heeft laten weten SKW te gaan verlaten, en zoekt 10 miljoen extern geld om ergens anders een modern trainingscomplex neer te zetten. Eindelijk knopen doorgehakt, goed om te lezen. Maar ik ben ontzettend benieuwd wáár het dan komt te liggen, het had wel wat dat je als jeugdspeler het Abe Lenstra Stadion aan de andere kant van de weg zag liggen. Daar doe je het voor. Daarnaast vraag ik me af of het voor 10 miljoen mogelijk is écht een state of the art complex neer te zetten. Andere clubs hebben meer uitgegeven in tijden dat bouwen goedkoper was. Maar wellicht legt de club zelf ook een deel in.

EDIT: Het persbericht van de Gemeente bevat iets meer informatie dan het bericht van de club zelf. Heerenveen zal gaan verhuizen naar een stuk grond binnen de gemeente Heerenveen, wat eigenlijk bestemd was voor woningbouw. Dan blijft er niet zoveel over. Je hebt zeker 5-6 hectare nodig. Klein beetje zoeken levert dan op dat de Gemeente van plan is/was om een stuk grond aan Van Wijnen te verkopen voor woningbouw. Net als het stuk grond/parkeerplaats aan de noordkant van het stadion bij de Rabobank.

Ik gok erop dat we gaan verhuizen naar het stuk grond achter de McDonalds:
https://www.heerenveen.nl/wp-content/up ... makker.pdf

https://www.google.com/maps/place/Pasto ... 2F1tcxcfsf


Dat gebied is kleiner dan SKW, minder oppervlakte en niet echt een verbetering tov SKW. Wel dicht bij het stadion, dat is dan wel een plus.

Mijn droomlocatie is een mooi complex aan het Nannewiid. Rust, natuur, water. Goede plek om vol te focussen op topsport. Ook minder herrie (ver weg van de snelweg). Wel buiten de gemeente Heerenveen, dat wel.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-03-2023 09:49

Jazz schreef:Dat gebied is kleiner dan SKW, minder oppervlakte en niet echt een verbetering tov SKW. Wel dicht bij het stadion, dat is dan wel een plus.

Mijn droomlocatie is een mooi complex aan het Nannewiid. Rust, natuur, water. Goede plek om vol te focussen op topsport. Ook minder herrie (ver weg van de snelweg). Wel buiten de gemeente Heerenveen, dat wel.


Het wordt sowieso kleiner dan SKW, en dat kan ook, want je hoeft het niet meer te delen met een amateurvereniging die uit z'n jasje knapt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Ebiede » 30-03-2023 11:37

Roelof of Sander de Vries had het deze week, in een van de podcasts, over een 3d animatie van het nieuwe Skoaterwald. Ik kan deze niet vinden op internet. Heeft iemand hier een link?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 25-08-2023 22:16

Zag dit op Twitter voorbij komen, uitbreiding van Skoatterwâld.

Afbeelding
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor badfrisianboy » 26-08-2023 06:33

Jazz schreef:Zag dit op Twitter voorbij komen, uitbreiding van Skoatterwâld.

Afbeelding


Dit plaatje komt volgens mij weer van de site van vv Heerenveen. Daar is een artikel geplaatst naar aanleiding van een discussie met de gemeente Heerenveen over de nieuwe indeling van de velden. In de 'verbeterde' indeling zijn er, zolang het nieuwe complex van sc Heerenveen nog niet is gerealiseerd, nog maar 9 velden beschikbaar voor zowel vv als sc Heerenveen in plaats van de huidige 10 velden. Dus zolang het nieuwe complex van sc Heerenveen nog niet is gerealiseerd zal het gebruik tijdelijk alleen maar groter worden.

Hierbij onderstaande link naar het artikel van vv Heerenveen:
https://www.vvheerenveen.nl/1/724/discu ... eerenveen/
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 20-11-2023 13:47

Gesprek van eind novemeber 2023 van Omrop Fryslan

Ferry de Haan is bezig achter de schermen met een plan maken voor de renovatie van Sportpark Skoatterwâld. De Haan weet precies wat er nodig is alleen ontbreekt het belangrijkst onderdeel nog, de investeerders.

"Er is zo'n 10 miljoen voor nodig. Maar veel schot zit er nog niet in de zaak", geeft De Haan toe: "Hoeveel er binnen is? Niks."

Maar volgens De Haan lopen er wel gesprekken. Tot 1 januari 2025 krijgt Heerenveen van de gemeente de tijd om met een plan te komen. "Of het één partij wordt of meerdere of dat je wellicht geld moet gaan lenen, dat ligt nog open. We weten wel dat er partijen zijn die interesse hebben."

"We willen wel weer de functie in de provincie omarmen. Dat vinden heel veel mensen belangrijk. Ook nu de vrouwen erbij zijn gekomen met de Vrouwen Academie. Wellicht dat we daar zelf ook nog wat in kunnen investeren, maar dat hangt ervan af hoe de toekomst eruit gaat zien", aldus de algemeen directeur van sc Heerenveen in gesprek met Omrop Fryslan.


De plannen lagen toch al lang op tafel en zijn toch al besproken met de gemeente?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Marça » 20-11-2023 15:22

Jazz schreef:De plannen lagen toch al lang op tafel en zijn toch al besproken met de gemeente?


Volgens mij is de gemeente ook al akkoord met de plannen en willen ze ook een x-bedrag investeren in de breedtesport (lees: VV Heerenveen), maar dat is niet voldoende om te bouwen. De club heeft het geld ook niet vrij en daarom zoeken ze naar een investeerder. Een partij (of partijen) die hun naam willen verbinden aan de opleiding van de club, in ruil voor (gedeeltelijke) financiering van het complex. Die heb je natuurlijk niet zomaar gevonden.

Het trainingscomplex van AZ heeft nu AFAS Trainingscomplex. Ik weet zo niet of er nog meer Eredivisieclubs dat hebben?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 20-11-2023 16:12

Marça schreef:...De club heeft het geld ook niet vrij en daarom zoeken ze naar een investeerder. Een partij (of partijen) die hun naam willen verbinden aan de opleiding van de club, in ruil voor (gedeeltelijke) financiering van het complex...


Wellicht wil Sytse Bouwer wel helpen, in 2018 wilde hij ook al inspringen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Marça » 21-11-2023 11:44

Jazz schreef:Wellicht wil Sytse Bouwer wel helpen, in 2018 wilde hij ook al inspringen.


Volgens mij wilde hij toen met GroenLeven in ruil daarvoor wel zelf ook een voetbalschool opzetten op het complex. Volgens mij was daar toen aardig wat weerstand tegen vanuit de club, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Feit is wel dat hij tot nu toe de enige investeerder geweest die daadwerkelijk wilde investeren. Hij zit echter niet meer bij GroenLeven en het lijkt me niet dat hij met zijn vermogensbeheerbedrijf in zoiets wil gaan investeren.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Abenello » 22-02-2024 13:46

Inmiddels is het alweer bijna een jaar geleden dat de persberichten over de nieuwe locatie je om de oren vlogen, maar lijkt er nog geen cent binnen voor de financiering. Was er ook niet deadline die sc Heerenveen moet halen?

Zou het geen idee zijn om een (klein) deel van het geld dat er moet komen op te brengen door een fundraising actie onder de supporters?

- Een zelf te bepalen bijdrage

- 1000 euro in ruil voor: 5 jaar lang een seizoenkaart / een VIP-behandeling in een skybox / 0,01% van de transferopbrengsten van zelf opgeleide spelers in de komende 5 jaar.

- 10.000 in ruil voor: 20 jaar lang een seizoenkaart / een jaar lang toegang tot een skybox / 0,1% van de transferopbrengsten vanvan zelf opgeleide spelers in de komende 5 jaar.

- enz.
Abenello
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 28-06-2023 07:44

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Kaz_SCH » 22-02-2024 16:44

Er wordt echt al zo ontzettend lang gepraat, maar er gebeurt intens weinig. Maar geld is schaars en duur, mensen zijn schaars en duur en vergunningen zijn schaars en duur.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 23-02-2024 00:27

Abenello schreef:Inmiddels is het alweer bijna een jaar geleden dat de persberichten over de nieuwe locatie je om de oren vlogen, maar lijkt er nog geen cent binnen voor de financiering. Was er ook niet deadline die sc Heerenveen moet halen?

Zou het geen idee zijn om een (klein) deel van het geld dat er moet komen op te brengen door een fundraising actie onder de supporters?

- Een zelf te bepalen bijdrage

- 1000 euro in ruil voor: 5 jaar lang een seizoenkaart / een VIP-behandeling in een skybox / 0,01% van de transferopbrengsten van zelf opgeleide spelers in de komende 5 jaar.

- 10.000 in ruil voor: 20 jaar lang een seizoenkaart / een jaar lang toegang tot een skybox / 0,1% van de transferopbrengsten vanvan zelf opgeleide spelers in de komende 5 jaar.

- enz.


Ik schrik wel een beetje van wat ik hier lees. We hebben een begrotingstekort van 6 miljoen ongeveer. Het laatste wat je wilt doen is toekomstige inkomsten weghalen uit die begroting voor een investering nu. Daarnaast noemt je ook nog een soort van spelerssfonds, ook dat kan alleen maar tot ellende leiden.

Je moet niks van de jaarlijkse inkomsten betrekken in dit plan. Dat is de doodsteek voor de club.

Je moet dit bewerkstelligen buiten de begroting om. Dat betekent dat je extern geld nodig hebt. Daarvoor zijn twee voorname bronnen, sponsoren en supporters. Wat je als supporter kunt bijdragen zit in de actie 67 sfeer. Maar mijn hoop zit vooral op financiering vanuit sponsoren en welvarende supporters in de vorm van een gunstige lening.

Daarmee zou je idealiter het stadion uit de Sportstad constructie kopen en het trainingscentrum verbeteren. De waardering van het stadion plus kosten trainingsfaciliteiten is zo in 20 jaar voordeliger dan 20 jaar huur aan Sportstad.

Wanneer je deze constructie doorrekent kun je tov de huidige huur dermate veel besparen dat er ruimte is voor het verbeteren van Abenello en er meer zekerheid is financieel voor onze club. Probleem is echter dat de gemeente als grootaandeelhouder hier weinig interesse in heeft, omdat wij de broek van Sportstad moeten ophouden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor SuperFrysk » 23-02-2024 09:59

Net zoals met de stadionhuur, knoeit het wat en wordt er al jaren gezegd dat er progressie wordt geboekt. Maar in dit geval zal er weinig gebeuren tot er een of meerdere geldschieters de portemonnee trekken.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Abenello » 23-02-2024 23:16

fuotbalgek schreef:Ik schrik wel een beetje van wat ik hier lees. We hebben een begrotingstekort van 6 miljoen ongeveer. Het laatste wat je wilt doen is toekomstige inkomsten weghalen uit die begroting voor een investering nu. Daarnaast noemt je ook nog een soort van spelerssfonds, ook dat kan alleen maar tot ellende leiden.

Je moet niks van de jaarlijkse inkomsten betrekken in dit plan. Dat is de doodsteek voor de club.

Je moet dit bewerkstelligen buiten de begroting om. Dat betekent dat je extern geld nodig hebt. Daarvoor zijn twee voorname bronnen, sponsoren en supporters. Wat je als supporter kunt bijdragen zit in de actie 67 sfeer. Maar mijn hoop zit vooral op financiering vanuit sponsoren en welvarende supporters in de vorm van een gunstige lening.

Daarmee zou je idealiter het stadion uit de Sportstad constructie kopen en het trainingscentrum verbeteren. De waardering van het stadion plus kosten trainingsfaciliteiten is zo in 20 jaar voordeliger dan 20 jaar huur aan Sportstad.

Wanneer je deze constructie doorrekent kun je tov de huidige huur dermate veel besparen dat er ruimte is voor het verbeteren van Abenello en er meer zekerheid is financieel voor onze club. Probleem is echter dat de gemeente als grootaandeelhouder hier weinig interesse in heeft, omdat wij de broek van Sportstad moeten ophouden.


Allereerst zou ik niet schrikken van een proefballonnetje van een anoniem persoon op een fansite. Ik denk niet dat het heel risicovol is. Als je twee miljoen ophaalt met mijn voorstel ben je de komende 5 jaar 20% van de transferrechten van eigen jeugdspelers kwijt. Sinds het vertrek van Pierie en Vlap vijf jaar geleden zijn er exact 0 eigen jeugd spelers voor een transfersom vertrokken en die zitten er de komende jaren ook niet echt aan te komen of je moet Braude meetellen.

Zou er onverhoopt toch spelers ter waarde van 10 miljoen verkocht worden, dan draait de club break even. Verkoop je nog meer dan houden de investeerders er ook nog wat aan over en heeft sc Heerenveen ook meer dan genoeg binnen gekregen om de financiële gaten te dichten. Verkoop je niks dan is het een gift van de investeerders.

Als je die twee miljoen gaat lenen kost het je uiteindelijk minimaal 2 miljoen + (gunstige) rente. Dan komen de aflossingen juist wel in de begroting, bij mijn idee niet.

Daarnaast is het dus maar een proefballonnetje, je zou ook kunnen denken aan fantokens of het verkopen van een minderheidsaandeel van de club. Al moet je dat laatste mijn inziens uitermate voorzichtig zijn.

Dit soort constructies zou je ook voor het stadion kunnen toepassen. Ik denk dat de gemeente juist wel happig is om hun aandeel te verkopen, voor hen is het ook een hoofdpijndossier. Maar vergeet niet dat ook wanneer je het stadion in eigen hand hebt, je de hypotheek moet aflossen die Sportstad momenteel heeft lopen (tot 2033?). De kosten nemen daardoor dus niet eens zoveel af.
Abenello
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 28-06-2023 07:44

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 24-02-2024 00:05

Qua spelersfonds vraag eens in Groningen of Rotterdam hoe dat bevallen is, uiteindelijk alleen maar mensen die het gevoel hebben dat ze aan het kortste eind trekken.

Nog los van het plan om toekomstige inkomsten uit seizoenskaarten en sponsoren te verkopen. Je kunt in de huidige financiële situatie niet tornen aan toekomstige inkomsten voor extra investeringen.

Ben wel benieuwd waarom je denkt dat de gemeente happig zou zijn op het opsplitsen van Sportstad. Onze huur is behoorlijk hoger dan de waarde en kosten van het stadion. Het is terug te brengen tot de deal die Riemer destijds heeft gemaakt. Uitbreiden en verbouwen met geld van de gemeente, waarna wij jarenlang een huur betalen waarmee Sportstad in de breedte geëxploiteerd kan worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2024 08:44

Het meest voordelig voor de club zou zijn om binnen de opleiding zoals die nu is de 011 tm 015 op te doeken. Scheelt je tonnen. Op die teams staan hele jonge trainers zonder voetbalachtergrond die er voornamelijk voor zichzelf staan. Die zijn bezig zichzelf te ontwikkelen........Het levert in deze vorm niks op. Wat hier al boven staat, het is jaren geleden dat er iets doorbrak.

Of je moet een goede HJO aanstellen die de bezem er doorheen jaagt. Maar de Haan heeft geen haast blijkbaar. Die rommelt liever door. Het gaat zo goed!

Investeren in SKW heeft pas nut als de opleiding op de schop gaat. Zo verspil je heel veel geld.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Abenello » 24-02-2024 22:34

fuotbalgek schreef:Qua spelersfonds vraag eens in Groningen of Rotterdam hoe dat bevallen is, uiteindelijk alleen maar mensen die het gevoel hebben dat ze aan het kortste eind trekken.

Nog los van het plan om toekomstige inkomsten uit seizoenskaarten en sponsoren te verkopen. Je kunt in de huidige financiële situatie niet tornen aan toekomstige inkomsten voor extra investeringen.

Ben wel benieuwd waarom je denkt dat de gemeente happig zou zijn op het opsplitsen van Sportstad. Onze huur is behoorlijk hoger dan de waarde en kosten van het stadion. Het is terug te brengen tot de deal die Riemer destijds heeft gemaakt. Uitbreiden en verbouwen met geld van de gemeente, waarna wij jarenlang een huur betalen waarmee Sportstad in de breedte geëxploiteerd kan worden.


Spelersfondsen zijn heel wat anders, dat zijn vaak leningen en zijn gebasseerd op bepaalde spelers

Dus niet inkomsten naar voor halen, maar wel een lening afsuiten die je per saldo meer gaat kosten?

Jij gaat ervan uit dat de gemeente dit even uit de achterzak heeft betaald, maar hierover loopt nog steeds een hypotheek. Sportstad maakt nauwelijks winst en als ze dat wel doen dan profiteert sc Heerenveen als grootaandeelhouder mee.
Abenello
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 28-06-2023 07:44

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 24-02-2024 23:40

Abenello schreef:
Spelersfondsen zijn heel wat anders, dat zijn vaak leningen en zijn gebasseerd op bepaalde spelers

Dus niet inkomsten naar voor halen, maar wel een lening afsuiten die je per saldo meer gaat kosten?

Jij gaat ervan uit dat de gemeente dit even uit de achterzak heeft betaald, maar hierover loopt nog steeds een hypotheek. Sportstad maakt nauwelijks winst en als ze dat wel doen dan profiteert sc Heerenveen als grootaandeelhouder mee.


Spelersfondsen zijn investeringen tegen toekomstige opbrengsten van spelers. Dat is wat jij hier hebt geopperd. En dat is in het verleden bij meerdere clubs heel slecht gevallen.

De hele houding van het verkopen van toekomstige inkomsten kan alleen maar ellende opleveren. Kijk eens even hoe men dat in Barcelona aan het verpesten is.

Het is het kunstmatig ophouden van de broek, terwijl de onderbroek al op de enkels ligt.

Zoals eerder aangegeven is er maar een oplossing, namelijk een lening vanuit sponsoren en welvarende supporters. En dit is dus niet een lening die meer kost dan de markt, het is juist een financiering die vanuit clubliefde moet ontstaan.

Ik heb overigens nergens gezegd dat Sportstad een winstgevend project was, wel dat de huur van ons stadion de broek daar op houdt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Abenello » 28-02-2024 10:48

fuotbalgek schreef:Spelersfondsen zijn investeringen tegen toekomstige opbrengsten van spelers. Dat is wat jij hier hebt geopperd. En dat is in het verleden bij meerdere clubs heel slecht gevallen.

De hele houding van het verkopen van toekomstige inkomsten kan alleen maar ellende opleveren. Kijk eens even hoe men dat in Barcelona aan het verpesten is.

Het is het kunstmatig ophouden van de broek, terwijl de onderbroek al op de enkels ligt.

Zoals eerder aangegeven is er maar een oplossing, namelijk een lening vanuit sponsoren en welvarende supporters. En dit is dus niet een lening die meer kost dan de markt, het is juist een financiering die vanuit clubliefde moet ontstaan.

Ik heb overigens nergens gezegd dat Sportstad een winstgevend project was, wel dat de huur van ons stadion de broek daar op houdt.


Ik val een beetje in herhaling, maar ik pleit niet voor een spelersfonds. Bij een spelersfonds krijgen de investeerders hun geld terug, in mijn plan is er alleen een kans dat je iets terugkrijgt.

En die lening? Die blijft onafgelost in de boeken staan? Dat kan toch niet.

Als de gemeente die broek niet meer heeft, hoeft ze hem ook niet op te houden. Veel makkelijker toch?
Abenello
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 28-06-2023 07:44

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 29-02-2024 00:59

Abenello schreef:
Ik val een beetje in herhaling, maar ik pleit niet voor een spelersfonds. Bij een spelersfonds krijgen de investeerders hun geld terug, in mijn plan is er alleen een kans dat je iets terugkrijgt.

En die lening? Die blijft onafgelost in de boeken staan? Dat kan toch niet.

Als de gemeente die broek niet meer heeft, hoeft ze hem ook niet op te houden. Veel makkelijker toch?


Waar jij voor pleit is wel degelijk een spelersfonds. Of je pleit dus voor een nog slechtere investering dan dat. Mag ook hoor, maar daar gaat geen idioot voor vallen. Die lening zou duidelijker zijn voor alle partijen, niet jouw luchtfietserij.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Otsje P » 29-02-2024 11:00

fuotbalgek schreef:Waar jij voor pleit is wel degelijk een spelersfonds. Of je pleit dus voor een nog slechtere investering dan dat. Mag ook hoor, maar daar gaat geen idioot voor vallen. Die lening zou duidelijker zijn voor alle partijen, niet jouw luchtfietserij.


Waarom zo agressief fuotbalgek?

Een lening waarover je jarenlang rente moet betalen is per saldo financieel waarschijnlijk minder aantrekkelijk dan het idee van Abenello. Ik zeg niet dat het een realistisch idee is, maar het is financieel niet onaardig.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 01-03-2024 01:24

Otsje P schreef:
Waarom zo agressief fuotbalgek?

Een lening waarover je jarenlang rente moet betalen is per saldo financieel waarschijnlijk minder aantrekkelijk dan het idee van Abenello. Ik zeg niet dat het een realistisch idee is, maar het is financieel niet onaardig.


Ik had inderdaad iets minder direct kunnen zijn, excuses. Het idee is overigens nog steeds vrij idioot. Elke vorm van een spelersfonds heeft meer ellende dan vooruitgang opgeleverd. Daarom raak ik geïrriteerd over aanhoudende voorstellen hiervoor. Daarmee komen we niet vooruit. Enig bewezen hulpmiddel is extern kapitaal niet in de vorm van een lening, om profclubs vooruit te helpen. Spelers fondsen hebben bij andere clubs vooral ellende bezorgd.

Een goedkope lening in plaats van een spelers fonds klinkt leuk, maar die krijgt je niet. Tenzij een fan gaat investeren. Dat is mijn hele betoog. Je komt niet verder, tenzij er emotioneel gebonden investeerders zijn.

Anders zit je vast op investeringen die niet voor jou gemaakt worden. Met een spelersfonds kom je nergens. We komen pas ergens wanneer bijvoorbeeld het stadion uitgekocht wordt. Of een investering in een beter trainingscomplex. Interen op toekomstige inkomsten is dan wel het slechtste idee.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten