Abe Lenstra: "Gewoon Telstar noemen, die club!"

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Abe Lenstra: "Gewoon Telstar noemen, die club!"

Berichtdoor Rinus Aardbei » 03-10-2003 13:27

"Niks Stormvogels Telstar Combinatie blablabla, gewoon weer dat mooie oude logo met die satelliet en die pakkende naam Telstar!"

Abe, bedankt, de jas mag je houden als aandenken!

Afbeelding
Afbeelding
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor Jeroen » 03-10-2003 14:10

Ik ben het met Abe eens! :D


(goed naar de FCG-supporters gekeken??? :? )
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Freezeman » 03-10-2003 15:48

Wat stelt dat logo eigenlijk voor?
Ik zie er een (zee) mijn in, maar dat zal wel niet de bedoeling wezen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

telstar

Berichtdoor Rinus Aardbei » 03-10-2003 16:24

Freezeman,

het is een satelliet en wel de satelliet Telstar.

In 1963 besloten de twee grote Velsense voetbalclubs te fuseren. Er was nogal wat haat en nijd tussen beiden clubs, dus het onderhandelen verliep nogal stroef.

Tijdens de onderhandelingen in het havengebied zag een bestuurslid een boot liggen met de naam Telstar. Telstar was de satelliet die eerder dat jaar de ruimte was ingeschoten door de amerikanen. Deze zondt amerikaanse TV-beelden over de hele wereld. Zelfs de russen konden meekijken.

Men vondt de naam Telstar dan ook erg toepasselijk ( de satelliet bracht staatsvijanden rusland en amerika nader tot elkaar en zou dat dus ook met de twee velsense rivalen doen! ). Dus de naam werd aangenomen en een bestuurslid tekende een logo waarin een afbeelding van de amerikaanse satelliet centraal stond.

Bijna veertig jaar hebben velen dat logo met trots gedragen, tot de malaise in het voetbal de club dwong ( tenminste, dat zeggen ze ) om te fuseren met een amateurclub en het logo te veranderen.

BAH, BAH en nog eens BAH! :blbl:

De Satelliet moet terug!!!
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor Beetle » 03-10-2003 17:09

Prachtg dat je zo voor je club opkomt. Maar het zijn toch niet louter nadelen die aan de fusie kleven? Op deze manier is het met een mix van amateur spelers en profs mogelijk om een behoorlijk representatieve selectie samen te stellen.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Cross79 » 03-10-2003 17:20

Maar wat heeft dat nou met Abe te maken, bedenk dan eens een echte aktie, niemand zal wat met deze aktie hebben.
Heerenveen en Grunn is het traditie getrouw geworden en zit er steeds een verhaal aan vast die met de aktie te maken heeft.
Abe en Telstar, Heerenveen - Telstar, het heeft eigenlijk geen nut om vanuit velsen te rijden met een vlagje en jasje om je club ervan te overtuigen de oude naam terug te halen.
Na zinloos geweld, zinloos gebeld nu ook zinloze aktie,s die niks om de hakken hebben :mrgreen:
Maar goed, jullie je lol weer gehad, en jammer maar de beker is van ons. :stan: :stan:
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Caspar » 03-10-2003 17:39

euh, waarom kraak je het zo af?? btje zinloos lijkt me :?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Cross79 » 03-10-2003 18:15

Kun jij niet lezen?
Ik geloof dat je op zo,n forum je eigen mening mag uiten?
Ik zie het nut er gewoon niet van in.
Simpel as that. :blbl:
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Sjoerd » 03-10-2003 18:35

Beste mensen,

Wat een prachtig verhaal over de sateliet van Telstar.
Van mij mag dat logo ook terug komen, het lijkt me voor een rechtgeaarde suporter een echte domper wanneer een dergelijk symbool 'zomaar' wordt ingeruild voor iets anders.

Voor de rest; met of zonder logo, Telstar gaat de bak in in het ALS! :lol:
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Heert-Jan » 03-10-2003 19:02

Rinus,

hoe kom je tot zoiets joh? Toevallig in de buurt? Broekman had hem vast mee willen nemen als hij er was, kon hij hem mooi achter zijn deur zetten :wink:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Caspar » 03-10-2003 19:04

wat jij doet, je zal t es niet doen, is mensen afkraken op redenen die helemaal nergens om gaan. Als de mensen uit velsen graag dit soort dingen doen, prima. ze zullen het waarschijnlijk meer naar de voorzitter van telstar, en de rest van de supporters toe bedoeld hebben, en posten het gelijk hier even. nou prima toch? wat is het probleem?

omdat jullie een visakte aan de keeper van groningen heeft gegeven en een kapsalon hebben gebouwd, stelt deze aktie niks voor? laat ze een beetje in hun waarde aub!
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Rinus Aardbei » 04-10-2003 00:19

Cross79,

dit was helemaal geen geplande actie.

Enkele fans van ons waren onderweg naar Veendam-Telstar en waren wat aan de vroege kant. Dus hebben ze alvast maar een kijkje genomen in jullie fijne stadion. Die foto's werden spontaan even snel geschoten en die fans hebben daarna zelfs nog een rondleiding gehad door het stadion van iemand van Heerenveen, die hen zag bij het beeld.

Heeft dus niks te maken met de beruchte acties rond het beeld van jullie Abe. Maar we grijpen elke kans om ons standpunt duidelijk te maken. Vanavond stonden we 4-1 voor tegen Eindhoven, toen het licht opeens uitviel. Nou, geloof me, dat is een ideale situatie om je boodschap eens goed over te brengen. Klonk erg lekker!

Veel mensen zijn echt kapot dat we nu met die naam en dat nieuwe logo zitten opgescheept. Ik hoop dat jullie en Abe het begrijpen.

Tot snel!
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor Skippy » 04-10-2003 00:37

Rinus Aardbei schreef:Heeft dus niks te maken met de beruchte acties rond het beeld van jullie Abe. Maar we grijpen elke kans om ons standpunt duidelijk te maken. Vanavond stonden we 4-1 voor tegen Eindhoven, toen het licht opeens uitviel. Nou, geloof me, dat is een ideale situatie om je boodschap eens goed over te brengen. Klonk erg lekker!

Veel mensen zijn echt kapot dat we nu met die naam en dat nieuwe logo zitten opgescheept. Ik hoop dat jullie en Abe het begrijpen.


Precies en zo ist!

Overigens moet ik erg lachen om die grappen die jullie daar onderling uithalen met groningen. (zo lang het ludiek blijft) Erg jammer dat wij die traditie niet hebben met haarlem. Afentoe een middenstip uitgraven, massaal vliegenmeppers meenemen als we tegen hunnie spelen, maar daar houdt het wel mee op!

Maar goed, Abe is al voorbereid, nu jullie nog overtuigen van de uitschakeling in de amstel cup.. :lol:

"maaaaag het lichhht uuuuuuit???"
"We rijden NU gramsbergen in en we gaan op zoek naar BIER"
Avatar gebruiker
Skippy
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 06-12-2002 12:20
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Roelof » 04-10-2003 11:09

Veel mensen zijn echt kapot dat we nu met die naam en dat nieuwe logo zitten opgescheept. Ik hoop dat jullie en Abe het begrijpen.


Nou ja, veel mensen. die 1500 man die er op een, voor jullie, topper Telstar-Heerenveen af komen dan. Het is verhaal is mooi, de supportersliefde is fantastisch, maar ik vond het helemaal niks in Velsen. Wat een trieste ellende zeg. Een ouderwets stadion heeft wel wat. Maar dan ga ik liever naar Veendam. Zo weinig mensen, enorm kil, totaal geen sfeer, het leeft volgens mij niet in jullie omgeving. Dat laatste kan ik mis hebben, maar ik denk dat ik Telstar het lelijkste eendje van de GGD vind.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Rinus Aardbei » 04-10-2003 12:38

Ik hoef jou ook niet te melden dat onder de nederlandse voetbalfans de algemene stemming heerst dat Heerenveen een bioscoop-pulbiek heeft.

Maar waarom zou ik dit hier moeten melden? Waarom moet ik jou in deze topic er op wijzen? Moet ik je je clubliefde misgunnen?

Lekker overbodig bericht van je, man.

Ik zou trouwens weleens willen weten waar jij zou zijn, als Heerenveen 25 jaar op rij geen rol van betekenis zou spelen in de Eerste Divisie, hehe. Kan me nog herinneren hoe het bij jullie helemaal dood was eind jaren 80. En toen hadden jullie alleen maar een dipje. Ga dan maar eens uit van 25 jaar ellende. Dan is 1500 helemaal niet weinig!

groeten!
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor Jelle E » 04-10-2003 14:52

Ik zou trouwens weleens willen weten waar jij zou zijn, als Heerenveen 25 jaar op rij geen rol van betekenis zou spelen in de Eerste Divisie


Daar heb je een punt Rinus, ik durf zelfs te beweren dat 90% van wat nu op de tribunes zit, succes supporter zijn. Maar ach daar is mee te leven hoor, alleen wordt het steeds onaangenamer om kaarten voor zowel uit- of thuiswedstrijden te krijgen. Dit alles is te danken aan die zogenaamde mensen met clubliefde.
We're still a bunch of tough bastards.
Avatar gebruiker
Jelle E
Nieuw talent
 
Berichten: 142
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:52
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Cult » 05-10-2003 14:55

Het schijnt dat maar weinig forummers begrijpen waar dit over gaat. Zo te zien alleen Jelle E. Zegt wel veel over de forummers BTW :lol:
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor michel » 06-10-2003 10:46

Cult schreef:Het schijnt dat maar weinig forummers begrijpen waar dit over gaat. Zo te zien alleen Jelle E. Zegt wel veel over de forummers BTW :lol:


Als er niet gereageerd wordt betekent dat nog niet dat mesnen het niet begrijpen
(alhoewel uit jouw post dit ook niet blijkt, maar goed). Ik persoonlijk reageerde niet
omdat ik het wel redelijk eens was met Rinus (en met Jelle).
aan de andere kant Rinus, bij sch zit (stond) relatief altijd veel volk dus ook hier leeft
het wel degelijjk. Veel successupporters denk ik ook, een groot aantal komt alleen om
een gezapig potje te bekijken, het zijn bijna neutrale supporters zeg maar.
Eind jaren tachtig begon sch echt te klimmen en te groeien, we zijn nu 15 jaar verder en
in de regio zijn de jongere mensen niet anders gewend als dat sch meedoet in de eredivisie.
Stellen dat deze groei niet was gebeurd is leuk maar we zullen nooit weten hoeveel
mensen er dan zouden zitten.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Rinus Aardbei » 06-10-2003 10:59

Doe eens een gok.....na 25 jaar zonder succes in de Eerste Divisie........

Maar hier hoeft niet over gediscussierd te worden, ik zie het als een feit dat elke club na 25 jaar in onze rol niet veel meer dan 1500 mensen trekt.

Maakt ook niet uit, daar ging de topic dus helemaal niet over. Ik wilde enkel ons standpunt op jullie overbrengen. Abe leende zich daar goed voor....

Hopelijk kunnen we als Telstar-fans tijdens de wedstrijd ook de nodige aandacht hieraan schenken, zodat SBS het oppikt.

Een Nieuw Noord vak dat ons ondersteunt in een massaal "STC, steek die vogel in je reet!" zou lekker zijn, hehe........

Tot snel!
Laatst bijgewerkt door Rinus Aardbei op 06-10-2003 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor michel » 06-10-2003 11:12

Ik bedoel alleen te zeggen dat als, als, als weinig zin heeft maar daar gaat het inderdaad
niet over.

Ik ben het dan ook met je eens en vind het prima dat je ons icoon hier voor gebruikt.
Een fusie komt gewoon het hardst aan bij de echtste supporters, hier in Heerenveen is
ooit een balletje opgeworpen over een fusie met rivaal camb**r en als de sch-ers eens
terugdenken aan hoe zij zich toen voelden kunnen ze ook snappen dat het jullie hoog
zit.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Roelof » 06-10-2003 16:46

Ho, ho, respect is er zeker. Ik zeg ook "de supporterliefde is mooi". En het siert een supporter die met zulke dingen bezig is. Ik leg alleen mening neer over de club Telstar. Je verhaal snijdt hout. Het is inderdaad waar, dat als Heerenveen vanaf de jaren 80 in de Eerste Divisie gespeeld ook veel minder supporters gehad had. Maar zeker wel meer als die 1500 (jullie top) van jullie. Toen wij in de kelder van de Eerstedivisie in de beker moesten spelen tegen een (sub)topper, dan zat het stadion zo goed als vol. En dan praat ik over 10.000 man. Dat zie ik bij Telstar niet gebeuren.
Trouwens, ik ben gisteren bij GA Eagles geweest. Nou, daar zat het stadion niet vol, maar er zaten toch drie tot vier duizend man. En het leeft daar rond het stadion. En er hangt ook nog eens sfeer.
Maar blijf vooral enorm trouw aan je club en als er straks meer succes is, dan zal de club ongetwijfeld opbloeien.

(de hele B-side maakt daar meer sfeer als zij 0-0 staan tegen Den Bosch dan als wij met 1-0 voorstaan trouwens, maar dat terzijde)
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Rinus Aardbei » 07-10-2003 14:51

Roelof,

je doelt op de onderlinge wedstrijd van vorig jaar, dat was inderdaad erg triest qua sfeer. De sfeer bij Telstar is niet best, dat klopt, al heeft dat de afgelopen jaren ook flink te lijden onder de fusie-perikelen. Voetbal kan echter best leven in Velsen, maar na 25 jaar ellende heeft dat flinke tijd nodig. Begin jaren 90 was er een iets succesvollere periode, toen hadden we ook meteen bijna 10.000 man tegen Haarlem, Az en H'veen. Kort daarvoor speelden jullie ook nog in dezelfde divisie en kwam er bij jullie met moeite 1000 man naar het oude stadion.

Naja, mijn slotconclusie is dat de voetbalcultuur in nederland overal wel ongeveer gelijk is. Succes trekt aandacht, hoe langer succes hoe langer de clubtrouw. Het is niet zo dat ergnes in Nederland de mensen van nature trouwer of fanatieker zijn.

Eagles is inderdaad leuk avondje uit, zeker als je er met 3-5 wint! :lol:
Alles over Sport Club Telstar: http://telstar.startkabel.nl
Avatar gebruiker
Rinus Aardbei
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:23
Woonplaats: IJmondiaal gevestigd

Berichtdoor Cross79 » 07-10-2003 15:47

Kort daarvoor speelden jullie ook nog in dezelfde divisie en kwam er bij jullie met moeite 1000 man naar het oude stadion.


Flikker op man met je 1000man

Bezoekersaantallen
› 2003/2004
13.050

› 2002/2003
14.188

› 2001/2002
13.813

› 2000/2001
13.768

› 1999/2000
13.608

› 1998/1999
13.279

› 1997/1998
13.274

› 1996/1997
12.724

› 1995/1996
12.682

› 1994/1995
8.482

› 1993/1994
8.174

› 1992/1993
8.888

› 1991/1992
3.761

› 1990/1991
4.605

› 1989/1990
3.278

Il lees nergens 1000 man
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Arnoud » 07-10-2003 16:45

Flikker op man met je 1000man


Wat is het toch heerlijk om iemand als Cross79 alias Tubbie als Forumlid te hebben. Hij weet alles altijd zo subtiel te brengen, echt een genoegen om met hem in discussie te gaan.
Aardbei, trek je van Cross79 niet te veel aan - wat heet - trek je gewoon niets van hem aan. Dat doet bijna iedereen tegenwoordig en dat gaat best zo.

90 % successupporters Jelle ? Niet met je eens. Heel veel mensen die om voetballen geven, maar niet persé "supporter" zijn - die toeschouwer zijn - dat lijkt me meer op z'n plaats.
Zo kreeg ik van zo iemand tegen RKC de opmerking ( toen ik hem vroeg eens op te houden met het altijd maar op luide toen afkraken van Vonk en Foppe) dat ik "alles door een Heerenveen-bril " bekeek. Met andere woorden, ik ben niet objectief genoeg.
Zo iemand is geen supporter, zo iemand is toeschouwer. En zo zijn er bij de scH heel veel. Het zij zo.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Cross79 » 07-10-2003 17:05

Nee Arnoud zo iemand is slim dat hij gelijk doorheeft hoe jij bent, Om 1 of andere vreemde manier, heeft niemand gelijk, behalve jij, zo zet je dat tenminste wel in je posts, maar goed, 90 % negeerd mij, terwijl dat wij jou zolangzamerhand 100% aan het worden is, je denkt altijd dat JIJ zo geliefd bent maar niets is minder waar.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 07-10-2003 18:53

Offtopic tipje voor Cross, maak je "plaatje" een beetje smaller, je verkloot de layout een beetje.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jelle E » 08-10-2003 07:59

90 % successupporters Jelle ? Niet met je eens.


Je begrijpt mij denk ik niet helemaal Arnoud. In de jaren 70/ 80 zaten er gemiddeld zo'n 3000 man op de tribune (je kon ze bijna allemaal bij naam bij wijze van spreken :wink: ), als we dan eens de nacompetitie haalden zaten er ineens 12000. Dus 9000 man successupporters in de ogen van de mensen die er toen elke wedstrijd wel waren. Het begrip even" inschuiven mensen" is toen ontstaan en op je eigen plek plaatsnemen kon al helemaal niet. Daarom ben ik het helemaal met de stelling van meneer Aardbei eens dat als we niet de resutaten hadden geboekt die we nu wel in het verleden hebben behaald, er nog steeds 3000 man hadden gezeten en het merendeel nu niet in het stadion en op dit forum hadden gezeten, laat staan dat de club het had overleefd.We hebben hier een grote mond over Telstar, Vitesse, MVV, Sparta enz, maar dat zijn mensen die weinig van de historie van de clubs afweten. Telstar was vroeger een angstgegner voor vele topclubs, nu even niet, maar wat niet is kan nog komen. Succes bepaald een helehoop in het toeschouwersaantal en dat noem ik successupporters. Meneer Aardbei je bent van harte welkom, hopelijk kunnen we er nog eentje op nemen. :stan:
We're still a bunch of tough bastards.
Avatar gebruiker
Jelle E
Nieuw talent
 
Berichten: 142
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:52
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Roelof » 08-10-2003 09:09

Helemaal met je eens Jelle. Ik wou alleen maar aangeven, dat het voetbal wel degelijk meer leeft in Heerenveen als in Velsen. Ook als Heerenveen in de eerste divisie speelde. Wij hadden toen niet wekelijks 1000, maar 3000 tot 4000 toeschouwers. En voor de beker en wedstrijden tegen toppers trokken wel rond de 10000 toeschouwers. Dat is toch het verschil met Telstar lijkt mij.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor KingBee » 08-10-2003 10:21

Wat is er mis met succes-supporters? Ik denk dat dat wel de mensen zijn die er aan bijdragen dat de club continu in de subtop mee draait.
Oké, die mensen hebben wat minder lawaai dat de 'echte' supporters maar ze brengen de noodzakelijke eurie wel in het laadje.
En als er straks een nieuw-noord komt waar alle 'echte' supporters komen te zitten dan is het volgens mij alleen maar een voordeel dat er 25.000 betalende 'succes supporters' in het ALS zitten. Dan heb je kabaal en centjes :D
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Arnoud » 08-10-2003 12:37

Met die uitleg kan ik goed leven Jelle, en ben ik het grotendeels met je eens. Trouwens, de Amstel-cup wedstrijden (en zelfs de Intertotot maar die wedstrijden vonden in de vakantieperiode plaats en waren veel mensen afwezig) worden i.h.a. slecht bezocht.
Als je alle Junior Heroes weg denkt is het bezoekersaantal zelfs bedroevend te noemen.
Maar heeft dat misschien gewoon ook met de centjes te maken ?
Het staat buiten kijf dat een club die bovenin meedraait, die succes heeft, ook meer uitstraling en dus meer bezoekers heeft.
Telstar heeft niet het succes en niet de uitstraling van Heerenveen. Telstar is een fusieclub geworden en dat kost altijd supporters; immers , het karakter van een club verandert door die fusie. Verder is het achterland van Telstar natuurlijk niet geweldig en heeft het grote concurrentie van met name AZ.
Ons achterland is groter en van concurrentie met Cambuur is geen sprake.
Maar hoe het zou zijn met de bezoekersaantallen als Telstar (en bijvoorbeeld Cambuur) Eredivisie zouden spelen en AZ en Heerenveen in de Goudengidsdivisie ?
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten