WK 2018 naar Heerenveen?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kan Heerenveen een WK aan in de toekomst?

Ja, maar dan moet er nog heel veel gebeuren
117
83%
Nee, Heerenveen is daarvoor te klein
18
13%
Geen idee
6
4%
 
Totaal aantal stemmen: 141

Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Weet je wel hoeveel werkgelegenheid het oplevert! Dus als het goed wordt georganiseerd, levert het veel meer op dan het gaat kosten.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Skopperij schreef:Het enige leuke is dat wij dichtbij naar een WK wedstrijd kunnen. Dan moet er ook maar net een goed land spelen, want ik hoef echt niet naar twee bananenrepublieken.
Gezien de ervaringen bij de kaartverkoop van het WK in Duitsland is zelfs dat maar de vraag. Men zal in dat geval kaarten die niet voor de spelende landen zelf zijn gereserveerd in de verkoop gooien voor de loting überhaupt bekend is.
En gezien de WK in Duitsland zal ook op die manier het makkelijk uitverkocht raken, ook al blijk je uiteindelijk kaarten te hebben voor pak em beet Zambia tegen Dubai.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Heerenveen breidt het stadion sowieso uit naar 32 000. Als dat de capaciteit is die we nodig hebben, wat moeten we dan met 44 000? En als een deel van die 12 000 extra plaatsen weer wordt afgebroken, dan verandert er immers weinig ten opzichte van de situatie als we geen WK hebben.
De club wilde zoiezo al naar 32000 plaatsen uitbreiden. Dit zal in 2011 gebeuren. Mochten we het WK krijgen, dan hebben we nog 6 of 10 jaar om het stadion WK klaar te krijgen. Als er eventueel binnen 2 jaar weer een wachtlijst zou zijn kan je zelf al aangeven dat er van die 12000 extra plaatsen 6000 ofzo definitief zouden moeten zijn. Dan kan je de gracht misschien voor tijdelijke plaatsen gebruiken.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ane Lenstra schreef:Overzicht van de WK Stadions voor 2018
Dat nieuwe stadion in Rotterdam ziet er op het eerste oog toch wel behoorlijk netjes uit.
post
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-08-2007 09:02

Bericht door post »

Cyn schreef:Dat nieuwe stadion in Rotterdam ziet er op het eerste oog toch wel behoorlijk netjes uit.
De naam is ook al bekend: i.p.v. "De Kuip" wordt het "De Pot"
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik dacht De Put (en nog wel bodemloos ook).
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dat Abe Lenstra stadion ziet er anders ook niet verkeerd uit.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Gekko schreef:Ik dacht De Put (en nog wel bodemloos ook).
Het Putje aan de maas ;)
Overigens met een tunnel onder de Maas door, als ik het goed heb begrepen. Zo komt het 'hand in hand op de bodem van de Maas' toch echt uit!

Over de Poll: Wat als ik denk dat er weinig voor hoeft te gebeuren? Ik kan alleen een Ja, Maar ... selecteren. Niets anders met Ja.. Da's wel jammer..
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Aha de steekpenningen en smeergelden zijn aangekomen (knipoog naar de docu van gisteren).
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De VS heeft eigenlijk een waanzinnig goede kans om zo'n toernooi te organiseren. Ze hebben daar prima stadions en ze kunnen het allemaal ook herbergen. En wat te denken van de steun die ze zullen krijgen? Daar zitten natuurlijk ontzettend grote bedrijven, ook WK-sponsoren als Coca Cola. Dat laatste kan wel eens erg belangrijk zijn.

Overigens krijgen ze het WK in 2018 niet, lijkt me. Het schijnt zo te zijn dat die editie zeer waarschijnlijk naar Europa komt. Australië richt zich ook hoofdzakelijk om die reden op 2022.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef:De VS heeft 1996 al gehad, wat mij betreft krijgen die 2018 iig niet

Australie haakt waarschijnlijk af voor 2018, om zich te richten op 2022
2018 wordt toegewezen aan Europa. Australie en VS zijn dus kansloos.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Wie blijven er dan nog over?
Volgens mij Engeland, Spanje/Portugal en Rusland..
De laatste heeft geld zat in het voetbal. Engeland heeft een blamage geslagen, iets met scheidsrechters dacht ik. Blatter gaf aan ambitie te hebben naar een 'combined bid'. De huidige economische situatie in Spanje en Portugal zou die ook wel eens uit kunnen schakelen.
We maken een aardige kans naar mijn idee: vooral door toezegging van de koningshuizen en de politiek in beide landen, de aangetoonde haalbaarheid van het bouwen / verbouwen van de stadions en de plannen voor infrastructuur rondom deze stadions. Ik zie het wel goed komen voor 2018. Wordt 2018 een ander europees land, dan is het einde verhaal en kunnen we over 8 jaar weer proberen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou volgens mij had Blatter geen ambitie naar een combined bit, maar zag hij nu wel mogelijkheden als het ook daadwerkelijk 1 organisatie is. En niet zoals in Japan en Korea, 2 organisaties.

In principe is het BelNed bid niet anders dan dat van een Engeland.
Het is namelijk 1 organisatie die het toevallig in 2 landen doet. En deze organisatie heeft in die 2 landen al alles geregeld wat er te regelen valt voor zo'n bid.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ironis schreef:Volgens mij Engeland, Spanje/Portugal en Rusland..
Klopt.
Engeland heeft een blamage geslagen, iets met scheidsrechters dacht ik.
De voorzitter van het Engelse WK-bid heeft Spanje en Rusland beschuldigd. Spanje zou scheidsrechters omgekocht hebben en Rusland zou daarvoor bewijs hebben. Men zou dat echter binnenskamers willen houden wanneer Spanje zich terugtrekt als kandidaat voor 2018. Die voorzitter is inmiddels uit de commissie gestapt, al blijft hij trouwens wel voorzitter van de FA. Zelf verwacht ik niet dat de schade echt op gaat lopen eigenlijk, met name nu de desbetreffende persoon uit de commissie is gestapt.

Kijk je gewoon naar de grootte van de tegenkandidaten, dan kenmerk ik Nederland hooguit als outsider. Ik geef Engeland de grootste kans.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Diverse fracties uit de Tweede Kamer willen duidelijkheid over de plannen van Nederland om - samen met België - de organisatie van het WK 2018 binnen te halen. Uit het naar RTL uitgelekte vertrouwelijke Bidbook blijkt dat Nederland er veel voor over heeft om het de FIFA naar de zin te maken. De Kamerleden eisen nu inzage in de documenten.

De Tweede Kamer steunde eerder het uitbrengen van een bod, maar werd niet op de hoogte gebracht over de beloften die zijn gemaakt aan de FIFA. De bidboeken zijn namelijk geheim en moeten van de wereldvoetbalbond ook vooral geheim blijven. In delen van het uitgelekte Bidbook valt echter te lezen dat Nederland akoord gaat met ingrijpende gevolgen voor de openbare orde.

Zo zal tijdens de mondiale eindronde een zone van twee kilometer rond de WK-stadions ontstaan waar geen reclame mag worden gemaakt door bedrijven die geen FIFA-partner zijn. De organisatie en de bobo's van de wereldvoetbalbond hoeven bovendien geen BTW te betalen. Voor de FIFA-preses, momenteel Sepp Blatter, wordt als hij naar een stadion wil rijden een aparte baan vrijgemaakt.

Die toezeggingen schieten bij diverse kamerfracties in het verkeerde keelgat. Ze willen nu opheldering over de passages in het Bidbook.
Dan maar niet hoor dat WK. Wat een verschrikkelijke man die Blatter.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

In de Leeuwarder Courant las ik dat de FIFA om en nabij de 300 miljoen aan fiscale vrijstellingen kan krijgen. Wat een waanzin. Opdonderen met dat WK, tegen zulke voorwaarden hoef ik geen Mexico - Rusland in het Abe Lenstra Stadion. Ik kan er verschrikkelijk kwaad om worden dat een beschaafd land als Nederland zich in wil laten met zulke praktijken.

Het gaat zelfs nog verder: de bonzen van de FIFA willen in de meest luxueuze en dure hotels verblijven. Als Blatter en consorten een paar aankopen doen in Amsterdam (dure horloges voor hun veel te jonge vrouwen?) is dat vrijgesteld van belasting.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De bidboeken zijn namelijk geheim en moeten van de wereldvoetbalbond ook vooral geheim blijven.
Zegt dat al niet genoeg? De FIFA eist wel allerlei zaken en vraagt daarbij de steun van allerlei partijen, maar duidelijk maken wat er zoal gaat gebeuren mag dan weer niet. Je zou toch zeggen dat wanneer je niets te verbergen hebt dat...

Maar goed, met de hedendaagse hulpmiddelen blijft er steeds minder verborgen en komt steeds meer openbaar. In dat opzicht heb je een heel sterk wapen. Helaas zullen er vast altijd instanties/landen zijn die toch instemmen met het oog op de eer. Als jij het niet wil, dan pakt een ander wel. Ik zie het niet gebeuren dat iedere geïnteresseerde zegt van: we willen best samen de strijd aan, maar wel onder die en die voorwaarden.

Als Nederland het niet doet, dan is een ander land wel weer de dupe. Niet dat je daarom wel moet instemmen hoor. Hoe meer ik hoor, hoe liever ik heb dat die hele organisatie naar een ander land gaat.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Dit staat op NU.nl:
Volgens VVD-Tweede Kamerlid Helma Neppérus is er nog genoeg tijd om te overleggen over het evenement en de gevolgen.''We moeten goed bedenken wat we wel en wat we niet willen. De kern is dat Nederland niet bestuurd wordt door de FIFA'', aldus Neppérus.
Dat lijkt mij ook. Eventuele aanvullende wetten en regels zouden eigenlijk in 2013 al ingevoerd moeten worden.
De FIFA is echt een dicatoriale organisatie. Johan Derksen had wat dat betreft gelijk in VI Oranje. Het land moet niet bestuurd worden door de FIFA en eigenlijk zouden alle "beschaafde" landen dat niet moeten willen.

Zie hiervoor het complete verhaal op nu.nl
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Het WK hoeft voor mij niet heel nodig in Nederland en België komen. Het staat me al tegen dat Nederland het toernooi samen met België wil organiseren, een land waar veel Vlamingen walgen van de Walen en daarom ook politiek instabiel zal zijn de komende jaren. België zal - als matig voetballand - in mijn optiek ook maar weinig toevoegen aan de organisatie. Sterker nog, België is de niet te onderschatten grote zwakke plek van de het bid, België stelt maar weinig voor.

Mijn mening is dat Nederland, dat een traditioneel en groot voetballand is, een WK zelf moet kunnen organiseren. De FIFA moet de organisatie van zo'n land toejuichen en als een eer beschouwen. De voorwaarde dat stadions een minimale capaciteit van 44.000 moeten hebben vind ik ridicuul. Voor wedstrijden als Slovenië-Chili volstaan 20/25.000 plaatsen. Dan kan Nederland het met de toevoeging van Alkmaar, Arnhem en Utrecht zonder de veel te nederige Belgen ook wel af.

De organisatie van het WK zal goed zijn voor het voetbal in Nederland, dat is toe te juichen. Daarnaast heeft Nederland als gastland een grotere kans om ver te komen, dat is dan natuurlijk ook mooi meegenomen.

Hoewel ik het vast leuk zal vinden wedstrijden dicht bij huis te kunnen bezoeken, is het als supporter juist mooi om naar een ander land te trekken. Dat staat in ieder geval garant voor een mooie ervaring, al weet ik niet hoe het is wedstrijden op een eindronde in eigen land te bezoeken. Landen als Engeland, Frankrijk, Italië, Duitsland, met stadions van mooie clubs en interessante steden, lenen zich uitstekend om heen te trekken voor wedstrijden van het Nederlands elftal, al dan niet met een toegangskaart.

Van de Olympische Spelen 2028 ben ik een grotere voorstander, mits de opzet voor het WK 2018 grondig wordt herzien (= zoals hierboven beschreven, minder belachelijke voorwaarden van de FIFA en België schrappen).
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Leuk voor Kessler. Maar ik ga er vanuit dat als de FIFA met eisen komt qua wetgeving, de regering en Tweede Kamer dat terecht niet zullen accepteren. Als de FIFA in die 4 weken enige macht wil hebben qua wet- en regelgeving mogen ze wat mij betreft mooi in Zwitserland blijven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Prima laat het daar maar heen gaan, onder die omstandigheden hoef ik het hier niet.
Op naar het volgende seizoen....
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Wat mij betreft gaan ze maar lekker voetballen op de Russische steppes, daar is ruimte genoeg voor dure voetbalstadions.
En dan kan die Blatter lekker 6 weken de baas van Rusland spelen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Henk Kesler denkt dat de kansen op een WK in Nederland en België zijn toegenomen. Oranje wist op de afgelopen eindronde in Zuid-Afrika de finale te halen en Kesler denkt dat de sportieve prestaties zeker van invloed kunnen zijn voor het WK-bid. “Het halen van de finale heeft grote gevolgen voor het WK van 2018", zegt de KNVB-directeur in Voetbal International.

Volgens Kesler heeft Nederland zich dankzij het behalen van de zilveren medaille in Zuid-Afrika op de kaart gezet. “We zijn nu een belangrijk voetballand”, legt Kesler uit. “We tellen mee. De FIFA wil dit toernooi niet meer organiseren in een land dat in de eerste ronde wordt uitgeschakeld, zoals nu is gebeurd met Zuid-Afrika."
Volgens mij heeft Kesler de persconferentie van Blatter na afloop van het toernooi gemist waarin hij tussen de regels door erg negatief was over het onsportieve spel van Nederland..... Ik denk dat die finale 2018 alleen maar verder weg heeft gerbacht.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Natuurlijk, net of het voetbal van een land invloed heeft op de keuze van een land. Zuid Afrika heeft weinig te zoeken op een WK maar worden toch gekozen als land.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het spelletje is heel simpel: je moet een goed WK-bid neerleggen, moet zorgen voor een overtuigend verhaal en moet verder mensen inpakken (o.a. Blatter). Naar buiten toe moet je een hele sterke indruk maken, daar buitenom moet je mee kunnen doen aan de valse spelletjes. Ik acht Nederland daar niet toe in staat en dus zie ik ook het WK niet binnengehaald worden. Iets waar ik steeds positiever over ga worden ook, want van mij hoeft het zo allemaal niet.

Wat Zuid-Afrika betreft: dat is echt het speeltje van Blatter geworden. Die man weet dondersgoed wat er zoal leeft en hij probeert krediet te verdienen door een arm land de organisatie te gunnen. Natuurlijk deed hij dat niet in zijn eentje, maar hij heeft er wel alles aan gedaan om het die richting op te duwen en daarmee wat status op te bouwen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ane Lenstra schreef: De eisen over reclame /sponsoring zijn begrijpelijk.

In en om het stadion begrijpelijk ja.. maar verder volstrekt belachelijk. Vb alle horeca in Heerenveen is dan verplicht om budweiser te schenken.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wat mij betreft gaat dat WK lekker naar een andere geïnteresseerde partij. Alsjeblieft zeg, wat een onzin allemaal. Ik zou het fantastisch vinden als Heerenveen speelstad zou zijn op zo'n waanzinnig groot toernooi, natuurlijk is dat positief. Maar je moet niet meewerken aan zulke lachwekkende eisen. Mensen aanpakken omdat ze een jurkje dragen van een andere partij, geen belasting betalen, een eigen rijstrook kunnen eisen, bedrijven in de steden die er niet van zullen profiteren. En het is door diverse personen al gezegd dat een redelijk welvarend land als Nederland er niet/nauwelijks aan zal gaan verdienen, wellicht kost het zelfs alleen maar geld. In een tijd als deze moet je je ook afvragen of je dat überhaupt wel moet willen.

Nee, wat mij betreft gaan Nederland en België het niet redden.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dit soort weerstand betekent dat beide landen nu al zo goed als kansloos zijn. Blatter duldt geen gezeur en gedoe en zal ervoor zorgen dat de keus op een andere kandidaat valt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef:Zuid-Afrika is ook altijd kritiek op geweest en is ook verkozen om het WK 2010 te organiseren.
Alleen was Zuid-Afrika een project van Blatter, die wilde goodwill kweken door het WK daar naar toe te halen. In dit geval zal het hem worst zijn wie het gaat worden, als het hem financieel maar goed uit zal komen. Niet vergelijkbaar dus.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Gekko schreef:Dit soort weerstand betekent dat beide landen nu al zo goed als kansloos zijn. Blatter duldt geen gezeur en gedoe en zal ervoor zorgen dat de keus op een andere kandidaat valt.
Prima. Als je de eisen ziet de FIFA stelt is belachelijk. Iedereen moet belasting afdragen, zo ook de FIFA. Willen ze dat niet, zoeken ze maar lekker een ander land om hun WK te organiseren.
Ze doen zich voor al zijn ze van koninklijke bloeden.

Een WK in Z-A is leuk, maar de winsten gaan mee naar Zwitserland. Daar ziet Z-A niks van terug. Blatter heeft ze een hele grote wordt voorgehouden en zal zijn beloftes niet nakomen. Dat land is pas echt genaaid door de FIFA. Mensen die in een hutje wonen in een township, kijken tegen een 400 miljoen kostend stadion aan :? Is toch te belachelijk voor woorden eigenlijk. En alle voetbalbonden in de beschaafde wereld vinden het maar prima.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie