Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Wiggs » 22-11-2008 23:38

Heb daarom "zone"geschreven,Janmaat staat erbij en kijkt erna
Op zo en moment moet je alles vergeten en gewoon proberen die bal te blokken
Maar nee,anders komt hij te ver naar binnen te staan,vermoed ik
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Blizzard » 22-11-2008 23:58

Zonedekking is in theorie een heel goede manier van verdedigen. Wat Drika747 ook al uitlegde. Bij een goede uitvoering kan je erg dominant spelen (wat wij graag willen). Er zijn veel topclubs die zonevoetbal spelen, bijvoorbeeld Milan. Ik weet niet precies wat vaker voorkomt: zonedekking of mandekking maar zonedekking is niet één of ander hersenspinsel van Sollied wat hij op een gure herfstdag op zijn zolderkamertje heeft zitten verzinnen. Het is wel degelijk een weldoordacht systeem.

Dat het zonevoetbal wat Sollied voor ogen heeft (en dan met name het verdedigende gedeelte) niet naar wens wordt uitgevoerd is wel duidelijk. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik denk toch echt voornamelijk aan het (gebrek aan?) spelinzicht: spelers positioneren zichzelf matig, door zoveel ruimte weg te geven vraag je om problemen. Er is dus een bepaalde mate van voetbalintelligentie (van het individu) voor nodig om het correct te kunnen uitvoeren. En dan heb je alleen inzicht nog maar genoemd. Een verdediging moet als collectief ook over voldoende kracht, snelheid, mentaliteit, kopkracht en voetbal beschikken.

Ik heb ook wel wat mensen van Club Brugge horen zeggen dat je echt enorm veel klasse nodig hebt in je verdediging om succes te hebben met Sollied. Verdedigen wordt tenslotte steeds gecompliceerder naarmate je verder van je eigen goal afspeelt. Daarom denk ik dat je minstens twee verdedigende aankopen (die er direct staan) moet doen straks. Een linker centrale verdediger heeft de meeste prioriteit maar ook een linksback is eigenlijk toch wel nodig. Dan hoef je namelijk bij schorsingen/blessures niet zo snel meer JAP op te stellen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor lollig » 23-11-2008 10:50

Wat ik niet snap is het volgende: tegen Ajax stond het allemaal als een huis! Maar de rest van de wedstrijden is het armoetroef..............
Avatar gebruiker
lollig
Selectiespeler
 
Berichten: 211
Geregistreerd op: 16-02-2004 19:45

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor BK2007 » 23-11-2008 11:26

Wat ik niet snap is het volgende: tegen Ajax stond het allemaal als een huis! Maar de rest van de wedstrijden is het armoetroef..............

Ajax was gewoon slecht die dag.

Zonedekking is in theorie een heel goede manier van verdedigen. Wat Drika747 ook al uitlegde. Bij een goede uitvoering kan je erg dominant spelen (wat wij graag willen). Er zijn veel topclubs die zonevoetbal spelen, bijvoorbeeld Milan. Ik weet niet precies wat vaker voorkomt: zonedekking of mandekking maar zonedekking is niet één of ander hersenspinsel van Sollied wat hij op een gure herfstdag op zijn zolderkamertje heeft zitten verzinnen. Het is wel degelijk een weldoordacht systeem.

Dat het zonevoetbal wat Sollied voor ogen heeft (en dan met name het verdedigende gedeelte) niet naar wens wordt uitgevoerd is wel duidelijk. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik denk toch echt voornamelijk aan het (gebrek aan?) spelinzicht: spelers positioneren zichzelf matig, door zoveel ruimte weg te geven vraag je om problemen. Er is dus een bepaalde mate van voetbalintelligentie (van het individu) voor nodig om het correct te kunnen uitvoeren. En dan heb je alleen inzicht nog maar genoemd. Een verdediging moet als collectief ook over voldoende kracht, snelheid, mentaliteit, kopkracht en voetbal beschikken.

Ik heb ook wel wat mensen van Club Brugge horen zeggen dat je echt enorm veel klasse nodig hebt in je verdediging om succes te hebben met Sollied. Verdedigen wordt tenslotte steeds gecompliceerder naarmate je verder van je eigen goal afspeelt. Daarom denk ik dat je minstens twee verdedigende aankopen (die er direct staan) moet doen straks. Een linker centrale verdediger heeft de meeste prioriteit maar ook een linksback is eigenlijk toch wel nodig. Dan hoef je namelijk bij schorsingen/blessures niet zo snel meer JAP op te stellen.


Helemaal mee eens.
De wedstrijd tegen twente gister toont het aan dat onze spelers na drie maanden nog steeds niet enig inzicht aan de dag kunnen leggen hoe te spelen. Het lijkt wel of er aan enige vorm van intelligentie ontbreekt !
Mij lijkt het meer dan ooit van groot belang verdedigende kwaliteit in te kopen !
Spelers die wel op niveau met Sollied kunnen werken. Nu zie ik alweer het gerucht dat ook de spits van Kalmar naar ons komt. Waarom nou geen geruchten over verdedigers ???
Ik mag hopen dat er wel wat achter de schermen gebeurd op defensief vlak.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor makkerman2 » 23-11-2008 15:15

misschien deze opstelling:


steppe

Janmaat--bak---lazaro---popov

svec

grindheim---vayrynen---pranjic

elyounnousi---paulo henrique
makkerman2
Nieuw talent
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16-03-2008 12:20

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor drika746 » 23-11-2008 15:37

Om nou meteen een jeugdspeler erin te gaan zetten, die communicatief nog niet op niveau zit naar ik verwacht, weet niet of het daar beter van wordt. Het blijkt in ieder geval week op week dat er te veel ruimte wordt weggegeven achterin en dat iedere , maar ook werkelijk iedere tegenstander tegen Heerenveen minimaal 2x scoort.

Kijk naar de kwaliteit van onze verdedigers. Jong-a-Pin heeft vorig jaar veel gespeeld en toen ging het niet altijd zo slecht. Bak Nielsen en Breuer hebben mij beide overtuigd dat ze niveau redelijk tot goed aankunnen. Janmaat valt nog niet echt over te oordelen. Popov lijkt na een moeizame start een redelijk goede back te kunnen worden. Kopic moet nog heel veel leren. Dingsdag is geen pure mandekker. Maar alles bij elkaar moet het toch minimaal als een middenmoter gekwalificeerd kunnen worden.

Speel je met Janmaat, Breuer, Bak en Jong-a-Pin zou je dus in theorie een acceptabele verdediging hebben. Toch krijgen we elke week veel goals tegen, gister zelfs 6. Waar ligt dan het probleem.

De belangrijkste factor momenteel is het mentale vlak. Iedere week weer meerdere tegendoelpunten kan leiden tot slecht zelfvertrouwen, dalende moraal. Het leidt tot een soort vicieuze cirkel. Dat we die cirkel in zijn gekomen komt omdat het evenwicht in het elftal er niet is, omdat er niet goed gecommuniceerd wordt in het veld en er geen leider in het veld loopt.
Hierdoor wordt er veel te veel ruimte weggegeven. Onafhankelijk van zonedekking of mandekking staat het elftal gewoon niet.

Een vrij uitgebreide post voor mijn doen, maar nu komt het moeilijkste gedeelte nog. Hoe los je dit op ?
Ten eerste moet er duidelijkheid komen achterin. Één man moet verantwoordelijk nemen achterin. Iemand met kwaliteit, gezag en inzicht. De vraag is echter of wij wel zo'n speler hebben. Ik betwijfel het. Maar uitgaande van de huidige selectie, laten we zeggen dat Bak Nielsen de leider van de verdediging moet worden. In theorie zou hij met Breuer een goed centrum moeten vormen, maar ergens komt dat er nog niet uit. Popov kan in de loop van het seizoen zich ontwikkelen tot een goede, harde, meevoetballende back. Op rechts krijgt Janmaat voorlopig het voordeel van de twijfel. Daarvoor moet Svec, of een vergelijkbaar speler, puur controlerend spelen. Zet daarvoor Pranjic, Grindheim en Vayrynen. En ga met 2 spitsen spelen. Aanvallend voetbal is leuk, resultaat geeft meer voldoening. Dit elftal moet zich eerst ontwikkelen. Over een of twee jaar kun je veel dominanter gaan voetballen, maar nu kan het elftal het nog niet aan. Kies voor zekerheid zou ik zeggen.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor makkerman2 » 23-11-2008 16:00

mee eens maar geen sibon meer, die wordt echt te oud. heeft dit seizoen nog geen bal goed geraakt.
makkerman2
Nieuw talent
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16-03-2008 12:20

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor BakCristian » 23-11-2008 18:57

Sollied zei voor het seizoen begon, dat hij het verdedigend beter wou hebben.
Ik moet zeggen dat hij dat uitstekend heeft gedaan.
Op dit moment hebben we Sparta en Volendam al onder ons staan, wat betreft tegendoelpunten.

Hij zegt dat het een gebrek aan zelfvertouwen is.
Waarom veranderd hij dan elke week de mannetjes op de kaart?
Zo bouw je nooit een beetje zelfvertouwen op.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor abegoal » 23-11-2008 20:24

Is het geen optie om Pranjic voorlopig linksback te zetten en met Grindheim, Vayrynen en Svec (met de punt naar achter) op het middenveld? Pranjic deed het prima tegen Utrecht.

Dan zou Popov nog als alternatief voor de linker centrale positie in de verdediging kunnen.
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Lasse4evah » 23-11-2008 20:26

abegoal schreef:Is het geen optie om Pranjic voorlopig linksback te zetten en met Grindheim, Vayrynen en Svec (met de punt naar achter) op het middenveld? Pranjic deed het prima tegen Utrecht.

Dan zou Popov nog als alternatief voor de linker centrale positie in de verdediging kunnen.

Het verschuiven van het probleem? naar het middenveld/aanval?
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Rottum » 24-11-2008 11:21

kwaliteit van de verdedigers als breuer , jap , kopic en dingsdag is gewoon ver onder de maat. 1 van je slechtste spelers aanvoerder maken is ook belachelijk. Er ontbreekt een leider maar breuer als aanvoerder/leider is belachelijk.

Goede sterke, lange centrale verdedigers kopen die alleen maar kunnen verdedigen en niet kunnen opbouwen, Keiharde bikkels in het centrum.

INVESTEREN !
Rottum
Nieuw talent
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 09-04-2005 21:10

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor forca hveen » 24-11-2008 13:36

abegoal schreef:Is het geen optie om Pranjic voorlopig linksback te zetten en met Grindheim, Vayrynen en Svec (met de punt naar achter) op het middenveld? Pranjic deed het prima tegen Utrecht.

Dan zou Popov nog als alternatief voor de linker centrale positie in de verdediging kunnen.


Ik zou pranjic in elk geval niet zover naar achteren zetten om het simpele feit dat er dan helemaal niet wordt gescoord.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Pizza Calzone » 20-12-2008 17:16

Het belangrijkste is om met de basis te beginnen. Achterin dus.
Pizza Calzone
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 08-11-2008 16:21

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor ItFean82 » 20-12-2008 19:50

Pizza Calzone schreef:Het belangrijkste is om met de basis te beginnen. Achterin dus.


Als je de topictitel leest had je geweten dat dit topic daarover gaat.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Maarten de Jong » 20-12-2008 20:36

Nou Sollied,

Lijkt me tijd om toch echt maar eens te gaan nadenken over je toekomst.
Het elftal loopt niet, is zielloos en er zit geen overtuiging, vechtlust en vuur in.
Spelers lijken wel bang om te voetballen en geloven niet in zichzelf.

Wat mij betreft.............

Verbeek?
Rutten?
De Jonge?
Brands?
Maarten de Jong
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 24-02-2008 22:41

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Rottum » 20-12-2008 20:41

Liever betere verdedigers en echte kerel die voor de verdediging staat. Geen svec aub. En betere aanvallers! Eigenlijk kun je gewoon concluderen dat we gewoon erg middelmatig zijn en gewoon geen kwaliteit en ervaring hebben! Geld hoort op het Veld!

YME ROT OP !
Rottum
Nieuw talent
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 09-04-2005 21:10

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Squerrel » 20-12-2008 20:41

Om even antwoord op de topic titel te geven: NIET!!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Surhuisterveen » 20-12-2008 22:27

Na Groningen Sollied eruit gooien en Jan de Jonge voor de groep.

Een andere keus is er gewoon niet!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Superfries88' » 20-12-2008 22:31

Even voor de duidelijkheid: dit topic kan over de problemen achterin. Voor de problemen waarin o.a. de coach centraal staat zijn andere topics.

On-topic graag! Na vanavond is daar weer voldoende reden voor :(.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Casual » 21-12-2008 11:40

Een grote chaos is het soms in de verdediging. Gister weer mateloos geïrriteerd aan Vandenbussche. In de eerste helft om niets een woordewisseling aan gaan met een speler van Sparta, waardoor het publiek weer wakker word. En ja de goals de 3-1 als je komt dan moet je de bal hebben! Schreeuwen dat je er aankomt en dan zo mis zitten. We moeten een ervaren reserve keeper hebben, Gentenaar bv.

De verdedigers stralen ook totaal geen vertrouwen uit. Al vond ik dat het de laatste paar wedstrijden eindelijk een beetje begon te lopen. Maar na gister is alle hoop weer weg. Weet niet of het komt dan Vandenbussche gister op doel stond of om andere redenen. Maar Svec op de rechtsback is geen goede oplossing als Breuer geblesseerd is, dan gewoon Janmaat er in. Bak en Dingsdag zijn ook niet in vorm. Willen allebei heel graag het elftal op sleep touw nemen. Maar door hun eigen prestaties ook niet goed zijn komt het niet geloofwaardig over op de rest van de groep. Popov, een aanvallende back maar soms vergeet die dat zijn eerste taak toch echt de man uitschakelen is. Willen we dat de verdediging weer stabiel word dan moet er een ervaren man bij komen. Wisgherhof zou mij een hele goede speler zijn.
Avatar gebruiker
Casual
Bankzitter
 
Berichten: 47
Geregistreerd op: 14-12-2008 16:07

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor TORCIDA » 22-12-2008 09:50

Probleem 1, communicatie, ze kunnen elkaar amper verstaan achterin, er is totaal geen sprake van het overnemen van taken,
er is geen leiding achterin.

Vorig jaar was,toen de verdediging beter liep was dat meer te weiten aan duidelijke afspraken dan aan een overtal aan talenten. Toen Bak tegen NEC geblesseerd raakte hebben we het meerenedeel van de wedstrijden gespeeld met een verdediging van,of met zo`n beetje de volgende spelers zuiverloon, dingsdag, drost, Breuer, jong a pin, allemaal nederlands, en met duidelijke afspraken. Leider was Dingsdag. Nu Breuer.

we spelen de huidige competitie zonder echte backs, SVEC is het niet, Breuer ook niet maar doet het beter als de rest, Popov is ook geen echte back en als hij het is is hij veel te aanvallend ingesteld en heeft bijna elke wedstrijd een persoonlijke fout wat tot een doelpunt leidt.

In mijn optiek om de boel te redden vallen we hier weer op terug ( muv Drost) dus Janmaat op rechtsback, Breuer en Dingsdag in het centrum en Jong A pin op links. Dus Bak Nielsen opofferen, ja u leest het goed, Deze man toont wel inzet en passie, alleen het komt er zo beroerd uit. Iedereen die Breuer een onvoldoende geeft moet maar op voetballes. Als er 1 is die zn werk doet, en goed doet dan is hij het wel. Alleen het is geen aanvoerder en opbouwend iets minder, maar niet iedereen hoeft een goede opbouwende speler te zijn. Met een goed middenveld ervoor kun je dit prima opvangen. Alleen dan moeten Prancjic, en Mika wel thuisgeven. De enigen die momenteel voldoendes scoren zijn Beerens, Grindheim en Svec ( op het middenveld).

Meneer Henrique moeten ze direct in het tweede zetten en dit seizoen ook niet meer oproepen. Hij moet eerst in het tweede maar eens wat laten zien.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor TORCIDA » 22-12-2008 09:51

Oja en Gentenaar op de goal !
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-12-2008 10:34

TORCIDA schreef:Oja en Gentenaar op de goal !


In het daar bovenstaand verhaal kan ik me wel vinden (behalve Breuer centraal) maar een nieuwe keeper halen lijkt me onzin. Geen enkele keeper kan presteren met zo'n tiental voor de neus. Steppe is nog jong, die moet de kans krijgen zich te ontwikkelen.

Er moet gewoon geinvesteerd worden in Nederlandstalige fysiek sterke verdedigers maar die zijn helaas Schaars.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Voorstopper » 07-08-2009 19:40

Iets wat al speelde onder Verbeek: Dingsdag en Bak uit elkaar halen. Allebei willen ze de leider uithangen (zie ook Torcida's verhaal, helemaal mee eens al zeg ik niet dat het per definitie Bak moet zijn die eruit gaat). Plaats 1 van de twee maar op de bank en vervang deze tegen Groningen door Jong-a-Pin / Breuer / Drost om sober de defensieve taken uit te voeren. Dat zou de hierarchie achterin herstellen. 1 iemand die aanstuurt, 1 iemand die sober zijn taken uitvoert.

En voor de tweede seizoenshelft een hele goede verdediger halen met onverzettelijkheid waar Bak en Dingsdag veel respect voor hebben zou het beste zijn, dan kun je 1 van de twee vervangen. Dan herstel je min of meer de rolverdeling zoals die er was met Hansson - Dingsdag. Het gedoe met zone -of mandekking heeft niet veel met de problemen te maken (zoals Pranjic ook al meldde), het zijn de onderlinge afspraken die niet nagekomen worden.

Overigens speelt ook het teamspel een rol in de malaise. Nog steeds komt elke ingespeelde bal (waarvan al driekwart niet aankomt) even hard terug. Voorin is geen beweging en niemand houdt een bal vast. Zo ontlast je de defensie op geen enkele manier.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Blizzard » 07-11-2009 23:42

Deze topic mag wel weer omhoog gehaald worden...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Flying Tilster » 08-11-2009 01:50

TORCIDA schreef:Iedereen die Breuer een onvoldoende geeft moet maar op voetballes. Als er 1 is die zn werk doet, en goed doet dan is hij het we


Denk je er nu nog zo over? Dit is nu typisch de meest overschatte verdediger. Waarschijnlijk een leuke vent, maar op topniveau hoort hij niet thuis. Heeft geen overzicht, laat z'n tegenstander continue uit de rug lopen, kan niet opbouwen.. nee.. Breuer is niks en kan niks. Nu nog hopen dat JdJ het ziet. Maar ja... met een trainer van bedenkelijk niveau zal Breuer er wel braaf in blijven staan.

De verdediging heeft een "facelift" nodig. Popov, Dingsdag, Breuer komen stuk voor stuk veel te kort.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Superfries88' » 08-11-2009 10:42

Flying Tilster schreef:Denk je er nu nog zo over? Dit is nu typisch de meest overschatte verdediger.

Voor TORCIDA kan ik niet spreken, voor mezelf wel en ik deel de mening in die quote. In mijn ogen is Breuer met afstand de meest onderschatte speler in deze selectie. Breuer kent zijn beperkingen, heeft een goede instelling, veegt al jaren zijn straatje schoon en is door zijn medespelers gekozen tot aanvoerder. Bovendien hebben achtereenvolgens Verbeek, Sollied en De Jonge hem vroeg of laat definitief als basisspeler benoemd. Dan kán het niet anders of je moet toch wel wat kunnen. Als ik dan reacties lees als ‘die jongen hoort thuis op het niveau van een degradatiekandidaat’, dan (wat los staat van de huidige malaise) is hij m.i. zeker niet overschat, maar juist onderschat. Defensief gezien kan hij gewoon mee op subtopniveau. Ook Europees heeft hij met regelmaat zijn mannetje gestaan.

Een Breuer heeft waarschijnlijk zijn top bereikt bij het normale Heerenveen-niveau, dus op termijn zou hij weg moeten vallen als je stappen maakt. Geen schande natuurlijk. Het stoort me alleen dat Breuer vaak één van de spelers is die het merendeel van de kritiek ontvangt na een mindere wedstrijd/periode van Heerenveen. Als die jongen het niveau niet zou hebben, dan zou je hem juist vooral moeten complimenten dat hij het jarenlang vol heeft gehouden en behoorlijk veel heeft gespeeld. Zo is er geen enkele speler die méér Europese duels namens de club heeft gespeeld dan hij. Het vizier zou dan gericht moeten zijn op de technische staf die voor hem kiest en de spelers die wél beter kunnen, maar dat niveau niet halen.

Donderdag was Breuer natuurlijk ver ondermaats, al was die 1-1 vooral ongelukkig naar mijn mening. Zoals Van der Gijp vrijdag in VI aangaf is dat iets wat je als verdediger één keer in je leven gebeurd, bij Breuer gebeurde dat helaas in een enorm belangrijk duel bij een 1-0 stand. Gebeurd je dat tegen SDC Putten in de KNVB-beker bij een 7-0 voorsprong, dan hoor je er bijna niemand over.

Wat mij betreft staat Breuer op dit moment volkomen terecht in de basis. Als er op dit moment één verdediger absoluut niet goed is of behoorlijk overschat is, dan is het naar mijn mening Bak Nielsen. Alleen zal Bak niet zó kritisch worden benaderd als Breuer vanwege de uitstraling die hij heeft/had.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Gerrits » 08-11-2009 12:44

Superfries88' schreef:
Flying Tilster schreef:Denk je er nu nog zo over? Dit is nu typisch de meest overschatte verdediger.



Donderdag was Breuer natuurlijk ver ondermaats, al was die 1-1 vooral ongelukkig naar mijn mening. Zoals Van der Gijp vrijdag in VI aangaf is dat iets wat je als verdediger één keer in je leven gebeurd, bij Breuer gebeurde dat helaas in een enorm belangrijk duel bij een 1-0 stand. Gebeurd je dat tegen SDC Putten in de KNVB-beker bij een 7-0 voorsprong, dan hoor je er bijna niemand over.


Dat heb ik ook gehoord ja, dat het een foutje was, waar Breuer niets aan kan doen. MAar als je de beelden terugkijkt, is zijn hele positionering al fout. Vroeger speelde ik ook als verdediger, en het eerste wat je leert is, dat je tussen de GOAL en de bal moet lopen. Dat deed Breuer al niet. Hij liep tussen de bal en zijlijn. Een klein duwtje van achteren, en je tegenstander kan ZO met de bal in de richting van de goal lopen. En dat gebeurde dus ook.
Als Breuer goed gelopen was, was hij de bal misschien kwijt geweest, maar kon hij nog net op tijd ingrijpen door een voet uit te steken, of een hand of wat dan ook. En dan was de goal niet gekomen. Al was Bak Nielsen ook slecht hoor, bij die goal.

Mijn mening is, dat we Breuer nu nog nodig hebben, maar na de winterstop moet er een betere centrale verdediger staan. En dan kan Breuer of als rechtsback, of op de bank als ideale dertiende man.
Gerrits
Basisspeler
 
Berichten: 687
Geregistreerd op: 14-04-2003 11:46
Woonplaats: Axel

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor frisianbadboy » 08-11-2009 13:46

Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails.

Hierop kun je tien paginas lang discusieren. Dat heeft naar mijn mening geen enkele zin. Met de huidige verdedigers die we nu hebben komt het elftal NOOIT meer op de rails. Er moet dus een komplete nieuwe achterhoede worden aangetrokken. Kan dat niet in één jaar, dan oen ze het maar in fases. Dit seizoen nog twee goede en volgend seizoen de rest.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Hoe komt het elftal verdedigend weer op de rails

Berichtdoor Eric » 08-11-2009 18:03

Alsjeblieft nooit meer Breuer op rechts. Laat het maar staan zo, je ziet vandaag weer dat als Dinsdag er in komt je gelijk weer 2 goals om je oren krijgt :mrgreen:
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten