Uitwedstrijd-perikelen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor feanfans » 16-05-2009 12:04

Ik kwam dit interessante lijstje tegen op een ander forum. Zo slecht doen we het niet in vergelijking met andere clubs.
Twente vind zichzelf altijd zo goed maar zoveel uitsupporters nemen ze niet mee.

Afbeelding
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Booijstra » 16-05-2009 12:28

Valt me inderdaad nog mee. Dat komt neer op zo'n 350 uitsupporters gemiddeld voor ons.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor geert. » 16-05-2009 15:43

Roda maar 4 naar FC Groningen :lol:
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Hielke » 17-05-2009 08:06

Booijstra schreef:Valt me inderdaad nog mee. Dat komt neer op zo'n 350 uitsupporters gemiddeld voor ons.


De uitwedstrijden bij ADO Den Haag en Willem II halen dat gemiddelde flink naar beneden. Beide keren ging het om enkele tientallen supporters van onze kant.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor geert. » 17-05-2009 08:16

Hielke schreef:De uitwedstrijden bij ADO Den Haag en Willem II halen dat gemiddelde flink naar beneden. Beide keren ging het om enkele tientallen supporters van onze kant.


Wij hadden 600 naar Den Haag hoor ;)
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 18-05-2009 19:06

haha nee hoor. Ik weet nog wel dat daar maximaal 25 man stond.
Jij leest de lijst ook van de verkeerde kant. Je leest nu het aantal uitsupporters die naar Heerenveen gekomen zijn.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 19-05-2009 11:01

Feanatieke schreef:
Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Nou, om een beker te winnen bijvoorbeeld. :lol:


Het was officieel een thuiswedstrijd :wink:
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Gekko » 19-05-2009 15:04

Om een stel leuke Wâldpieken te leren kennen die het wachtende verkeer in de Randstad betitelen als vetbekken en kakkerlakken. Niet hoorbaar voor de wachtende verkeersdeelnemers in hun auto's maar wel in onze bus en ik kan niet anders dan daar aan terug denken met een enorme glimlach. Heerlijk!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Hielke » 26-05-2009 09:24

In het leven heb je altijd doelen nodig, zo ook in het voetbal. Sommige mensen nemen zich voor om tien kilo af te vallen, of om een camping in Spanje te beginnen. Het leek mij voorafgaand aan dit seizoen een mooie uitdaging om alle uitwedstrijden van Heerenveen te bezoeken. Waarom? Omdat een uitwedstrijd mij meer aanspreekt dan een thuiswedstrijd. Met een kleine of grote groep naar het stadion van een ander. Zij tegen wij. De grote juichende massa terwijl jij baalt, en natuurlijk andersom. Vanaf de allereerste keer dat ik in een uitvak was, in de knusse Alkmaarderhout, heeft het me gegrepen.

Het is niet gelukt. Tweemaal kón ik er niet bij zijn: een uitwedstrijd in Lissabon en een verdwaalde dinsdagavond in Arnhem. Overmacht. Toch had ik geen beter seizoen kunnen treffen voor deze voetbalzwerftocht. Alle uitersten zaten er in. Vakantietripjes naar idyllische oorden als Volendam, Maastricht of Portsmouth, waarbij het voetbal soms bijna bijzaak was. Als vee worden vervoerd naar Den Haag. Met een klein plukje medestanders naar grijze voetbalplaatsen als Tilburg, Kerkrade of Almelo. Elkaar hoofdschuddend aankijken bij een hopeloze achterstand in Breda, Enschede of Wolfsburg. Door Sparta-supporters uit puur medelijden op de schouder geklopt worden. En natuurlijk onvergetelijke vreugde-explosies na thrillers of glorieuze overwinningen in Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.

Het is verslavend. Het laat je niet meer los. Want of je nu wint, gelijkspeelt of verliest; alle drie zijn een legitieme reden om de eerstvolgende keer weer te gaan. Dat ga ik dan ook doen, volgend seizoen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 26-05-2009 09:48

Ook voor mij toch 12 uitwedstrijden weer dit seizoen. Geen record maar wel een mooi aantal.
Dit seizoen heb ik wel sinds lange tijd een aantal echte vernederingen gezien waarbij de inzet van de heren ook dramatisch was. Twente uit was daarbij met stip de slechtste wedstrijd van het jaar.

Helaas is er ook een tendens gaande die ervoor zorgt dat er nog minder mensen mee zullen gaan (ook ik). De (semi) verplichte combi's die worden opgelegd zullen steeds meer worden in aantal. Lekker makkelijk voor de plaatselijke autoriteiten. Het is toch triest dat wij (en andere clubs) met verplichte regelingen naar Alkmaar, Almelo, Doetinchem, Sparta, Vitesse en andere ploegen toe moeten. Ze waren dit seizoen officieel niet allemaal (semi) verplichte combi's maar zullen dat zeker worden in de toekomst is mijn stellige overtuiging. Of ze worden dusdanig gepland (zoals Vitesse dit seizoen) dat er sowieso al weinig mensen kunnen/willen. Ook Groningen zal weer een verplichte combi worden denk ik maar daar is iets voor te zeggen gezien het gedrag van een klein groepje daar.

Juist deze tendens van verplichtingen, regeltjes en vrijheidsbeperking zullen bij velen het plezier ontnemen om nog massaal naar uitwedstrijden te gaan.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Flying Frisian » 26-05-2009 14:13

Hielke schreef:(...)
Het leek mij voorafgaand aan dit seizoen een mooie uitdaging om alle uitwedstrijden van Heerenveen te bezoeken.
(...)
Het is verslavend. Het laat je niet meer los. Want of je nu wint, gelijkspeelt of verliest; alle drie zijn een legitieme reden om de eerstvolgende keer weer te gaan. Dat ga ik dan ook doen, volgend seizoen.


Can I get an Amen?

Ik ben het hier helemaal mee eens en heb mijzelf bovengenoemde doel voor komend seizoen gesteld. Dit jaar was het niet mogelijk in verband met mijn keuze voor een stage op de Antillen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor xander » 26-05-2009 17:31

Bezoek alleen nog EV uit wedstrijden.
Dit jaar zou ik flink gaan minderen toch nog een 87% gehaald.
Ik boycot i.i.g. verplichte combi's en belachelijke auto combi's als sparta uit bijvoorbeeld dan regel ik kaarten voor het thuisvak. Afgelopen seizoen 3 keer in het thuisvak gezeten om diverse redenen.
Sparta uit in het thuisvak was wel geniaal, de politie om 4 man helemaal in paniek dat we de spelers stonden op te wachten en hoe we op eigen vervoer naar Rotterdam konden etc. onder begeleiding zijn we toen weer op de trein terug gezet.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron