Hoe nu verder?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Hoe nu verder?

Berichtdoor Sikke » 10-03-2003 13:34

Seizoen is voorbij, dat kunnen we gerust zo stellen.
Nurmela en Jensen willen weg, nou dan maar beginnen met bouwen aan het volgend seizoen zou ik zeggen, nu kunnen andere spelers laten zien wat ze waard zijn op die plek en dan weet je meteen of er wel of niet versterking moet komen.
Zeker ook naar de keepers kijken. Vonk zijn contract loopt af in 2004, maar wanneer je er zo veel tegen krijgt in een seizoen moet je toch vraagtekens bij Vonk zetten. Een keeper moet toch een aantal punten voor zijn team kunnen behalen en dat heb ik Vonk nog niet zien doen dit seizoen. Geef de Vries of Waterman een kans, dan weet je ook voor die plek of je wel of niet om je heen moet kijken.
Verder zou ik zeggen, biedt in thuiswedstrijden in ieder geval spektakel zodat wij er in ieder geval nog iets aan hebben.
Zelfs Intertoto wordt een probleem volgens mij.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor ALS 26.000 » 10-03-2003 14:35

Deels mee eens. We moeten wel zo hoog mogelijk eindigen, al is het maar voor Intertoto en TV-gelden. Komt ook het aanzien nog eens bij, natuurlijk. 8e staat beter dan 12e.

Je kan jongens als Quito en Samaras vaker aan het grote werk laten ruiken en misschien jongens als Hooiveld en Seip, hoewel we niet moeten vergeten dat het verschil tussen het 2e en het 1e ongeveer net zo groot is als bodem totodivisie en het 1e van Heerenveen. Een jongen als Samaras steekt daar al met kop en schouders (letterlijk en figuurlijk) boven uit en ook de andere genoemde spelers vallen op, maar voor de rest komt het 1e te vroeg, denk ik.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 10-03-2003 15:22

Als we intertoto willen spelen moeten we wel minstens op een bepaalde plaats eindigen, weet iemand ook welk? En welke ploegen moeten we onder ons houden? Daar zou dan nog voor gestreden kunnen worden, al moet ik zeggen dat na de afgelopen week of we nu wel of niet intertoto halen me eigenlijk geen bal interesseert.

Verder inderdaad wat meer jonkies aan het grote werk laten ruiken en (als we intertoto gaan spelen) ervoor zorgen dat de vaste waarden voldoende rust krijgen want het wordt dan weer een hele korte zomervakantie.
Laatst bijgewerkt door dekoning op 11-03-2003 10:47, in het totaal 3 keer bewerkt
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor KingBee » 10-03-2003 16:40

Volgens mij moet je bij de eerste 12 zitten en natuurlijk boven de andere teams die zich aangemeld hebben.

Wat dit seizoen betreft.... Inderdaad lekker gaan bouwen aan het team voor volgend seizoen, ervoor zorgen dat ze de Jong inlijven! en dan een team rond de Jong en Sibon opbouwen! En ik ben het ook met de boevenstaanden eens dat er op het gebied van keepers wel eens het één en ander geprobeerd mag worden
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Re: Hoe nu verder?

Berichtdoor Cult » 10-03-2003 17:05

Sikke schreef:Seizoen is voorbij, dat kunnen we gerust zo stellen.


Dit lijkt mij wat overdreven, en waarschijnlijk door teleurstelling ingegeven. Als dit bericht er na 8 wedstrijden had gestaan dan was dat terecht geweest. Nu niet. Pak je in de 1e 8 wedstrijden 6 punten meer, dan sta nu gewoon achter de top 3.

Het seizoen is zeker nog niet voorbij, het wordt alleen steeds moeilijker!

BTW, je moet er niet op rekenen dat er volgend seizoen veel bijkomt. Dit "veel" slaat dan op kwaliteit. Wie moet in vredesnaam het vertrek van Nurmela en Jensen opvangen. Ik weet geen namen van beschikbare spelers. Het gaat zo goed als zeker gebeuren met de jonkies en wat talent uit de 1e divisie. Ze moeten eerst maar eens zien die de Jong te houden. Dat wordt al een hell of a job.

Maar laten we wel wezen, met wat aanvulling zoals ik noemde moet het nog mogelijk zijn om in de sub-top mee te draaien, met zo nu en dan een uitschieter. Er loopt gewoon nog genoeg kwaliteit in het team.
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor wikenoost » 10-03-2003 18:03

tegen twente heb ik er alle vertrouwen in.
aanvallend vond ik het toch redelijk knap in elkaar zitten verdedigend iets minder,
maar goed.twente is ook niet de ploeg die rkc momenteel is dus is ruik zeker kansen.
moeilijk wordt het inderdaad wel.maar gewoon positief blijven.
bij de eerste twaalf moet zeker lukken,mischien een héél klein kansje op europees.
hoeveel clubs mogen meedoen aan de intertoto?
ik meen mij te herinneren dat nac tegelijkertijd deelnam als heerenveen.
Avatar gebruiker
wikenoost
Selectiespeler
 
Berichten: 316
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:35
Woonplaats: Drachten/wolfhonden-online.nl

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-03-2003 21:16

Niks bouwen aan het team voor volgend seizoen! Het wordt inderdaad erg lastig, maar niets is onmogelijk. Onder de top drie kan iedereen van elkaar verliezen en het programma wat we hebben is niet echt zwaar meer in tegenstelling tot de andere kandidaten voor Europees.
Als je jonge spelers de kans geeft en die laten zien dat ze er nog niet klaar voor zijn, dan is het mogelijk dat je nog verder afglijdt naar beneden.

Maar als ze zoals gisteren voor hun laatste kans vechten en zo inspiratieloos over het veld hobbelen waar ze zich voor moeten schamen, dan hebben ze ook nergens recht op. :twisted:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Roelos » 10-03-2003 21:51

Je kan jongens als Quito en Samaras vaker aan het grote werk laten ruiken en misschien jongens als Hooiveld en Seip, hoewel we niet moeten vergeten dat het verschil tussen het 2e en het 1e ongeveer net zo groot is als bodem totodivisie en het 1e van Heerenveen


Ik denk dat het niveauverschil wel mee valt tussen Jong Heerenveen en Heerenveen 1. Als je ziet dat de beloftes op de eerste plaats staan van de competitie, boven clubs als utrecht, nec en ajax, hoe kan het dan dat er daar wel spelers doorbreken (schut, demouge,sneijder) en hier niet.

Ik denk bijvoorbeeld dat Hooiveld een uitstekende vervanger van hansson kan zijn, of radomski want hij speelt sinds dit seizoen vaak op het middenveld.
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor Niels » 10-03-2003 22:08

misschien jongens als Hooiveld en Seip


Wie zegt dat die blijven? De club heeft ze geen verbeterd contract aangeboden en ze kunnen dus alleen blijven op de huidige voorwaarden. Het kan best eens zijn dat ze daar geen zin in hebben en elders gaan kijken.

O.a. Ajax en Feyenoord-uit en thuis tegen o.m. Roda JC en NEC is lastig genoeg vrees ik. Vitesse en Groningen heb je in deze vorm ook nog niet gewonnen en hetzelfde geldt voor de wedstrijd tegen FC Twente van komende zaterdag. Verder zijn we nu wel erg afhankelijk geworden van verliespartijen van de ploegen boven ons en moeten we zelf ook nog eens alles zo'n beetje winnen wil je daar van profiteren. Ik vind de uitspraak dat het seizoen over is dus echt niet zo gek.

aanvallend vond ik het toch redelijk knap in elkaar zitten verdedigend iets minder


Wanneer was dat dan? Niet in Waalwijk volgens mij...

al moet ik zeggen dat na de afgelopen week of we nu wel of niet intertoto halen me eigenlijk geen bal interessert.


Nieuw Noord vak! :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Sikke » 11-03-2003 17:37

Waren we nu zesde geweest met evenveel punten achterstand dan hadden we nog een kans gehad, nus taan er te veel teams tussen die ook nog punten gaan halen en aleen voorsprong op ons hebben, verliest de een, dan wint de ander wel
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Re: Hoe nu verder?

Berichtdoor 1920 » 11-03-2003 19:00

Sikke schreef:Zeker ook naar de keepers kijken. Vonk zijn contract loopt af in 2004, maar wanneer je er zo veel tegen krijgt in een seizoen moet je toch vraagtekens bij Vonk zetten. Een keeper moet toch een aantal punten voor zijn team kunnen behalen en dat heb ik Vonk nog niet zien doen dit seizoen.


Zucht, gaan we weer...

Wanneer houden we nou eens op over dat gezeik van Vonk!! Vonk heeft de afgelopen wedstrijd paar puike wedstrijden gekeept (o.a graafschap en Utrecht uit)

Vonk is een van de betere voetballende keepers in dit land en zijn coaching is gewoon goed. En een voetballende keeper is bij Heerenveen van levensbelang!!

Verder vind ik dat Foppe gewoon de komende wedstrijd moet gaan bouwen aan het elftal van vorig jaar... Dus Jensen en Nurmela eruit en ga maar experimenteren met jongens als Quito, Samaras, Hooiveld enz.


------------
Foto's Jong Heerenveen-Jong Feyenoord
Foto's RKC- Heerenveen

http://www.feanfans.nl
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Eastermar » 11-03-2003 19:26

Om nu al te zeggen dat het seizoen voorbij is gaat mij persoonlijk wat te ver. Europees voetbal zit er dit jaar helaas niet in. Dat is jammer, maar er zijn ergere dingen (zoals, bijna, failliet gaan). Zoals al eerder werd aangeven is dit een prima moment om spelers die al een tijd tegen het eerste elftal aan zaten een kans te geven.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor hetto » 12-03-2003 22:38

Ach...of failliet gaan erg is. De een zijn "dood" is de ander zijn brood.
Zaterdag winnen van Twente en dan maar weer verder kijken. Het is veel te vroeg om te spreken van een verloren seizoen. Dan maar lekker intertoto spelen. 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Avatar gebruiker
hetto
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 03-12-2002 21:08
Woonplaats: knibbeltsjebrege on the beach

Berichtdoor ALS 26.000 » 13-03-2003 09:33

Positief zijn!! Wat is namelijk het geval. Financieel gaat het slecht met de sub-toppers (nu tobbers) NAC, FC TWente, Utrecht, RKC, AZ hebben grote financiele problemen en die zullen de komende jaren fors moeten bezuinigen. HEerenveen heeft vooralsnog geen problemen en kan dus afstand nemen van deze clubs, naast dat het stadion natuurlijk groter wordt en meer geld op gaat leveren. Nee, ik heb alle vertrouwen in de toekomst. Mijn onderschrift zal bewaarheid worden!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Blizzard » 01-04-2003 17:31

Het is jammer om te zien dat er dit seizoen heel wat punten zijn blijven liggen doordat de tegenstander meer wilskracht had om te winnen. En met een beetje meer geluk stonden we gewoon in de subtop.

Ik blijf wel redelijk positief maar ik denk wel dat europees voetbal er nu zeker niet meer in zit (na de 5-0 tegen Feyenoord). Het zou goed zijn om eens te kijken hoe de jonge jongens het doen maar ook Selakovic kan zijn kwaliteiten niet kwijt zijn. Misschien moet Foppe eens andere systemen proberen dan 4-3-3 misschien eens een keer 4-4-2 of zelfs 4-2-4 (al denk ik niet dat dit een succes wordt).Samaras moet eens een keertje in de basis staan, dat verdient hij.
Ik denk dat Heerenveen met een paar broodnodige versterkingen in de subtop mee kan doen en misschien wel (langere termijn) los kan komen van de subtop
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Fatih » 02-04-2003 18:34

Doei Nurmela en doei Jensen, ik hoop ook dat Foppe de eer aan zich zelf houdt.
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor Roelos » 03-04-2003 19:58

Volgens mij is iedereen op dit forum het er nu wel mee eens dat Jensen en Nurmela weg moeten en hun basisplaats niet waardig zijn.
En bovendien moet nu ook de jeugd eens doorbreken!

Nu maar hopen dat het ook bij Foppe eens gaat doordringen...
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor Blue White Billy » 05-04-2003 16:25

Roelos schreef:Volgens mij is iedereen op dit forum het er nu wel mee eens dat Jensen en Nurmela weg moeten en hun basisplaats niet waardig zijn.

Nu maar hopen dat het ook bij Foppe eens gaat doordringen...


Ik ben er gedeeltelijk mee eens, Nurmela er uit!! ( hoe is het met barssom eigenlijk???? ). Maar van Jensen geniet ik nog steeds op de tribune en dat wil ik graag de rest van het seizoen ook doen!! Ik bedoel we betalen genoeg voor een seizoenskaart, laat er nu maar mooi voetbal worden getoond in het ALS!!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor taz » 11-04-2003 18:38

eeeh... daar ben ik het dus NIET mee eens... NURMELA MOET BLIJVEN!!! :evil:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
taz
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:40
Woonplaats: near Drachten


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten