Uitsupporters in de thuisvakken

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Beetle » 26-04-2009 00:15

Aan de mods:

Ik weet dat dit geen wedstrijd topic is maar ik vind dat deze brief door de meesten van jullie gelezen moet worden. En aangezien dit het drukste onderdeel van het forum is, verwacht ik hier de meeste respons. In een later tijdstip is het wellicht verstandig het topic te verhuizen naar "Algemeen".






Open brief aan de directie.

Hallo,

Als fan van Heerenveen heb je een naam hoog te houden. Wij zijn fans met de beste reputatie in het betaald voetbal als het gaat om geweldsexcessen. Die zijn er niet. In ons stadion kan ik me geen uitbarsting herinneren die door onze fans geinstigeerd was. Als er werd opgetreden tegen fans van andere clubs dan is dat een gevolg van uitlokking. Alleen een incident met Ajax fans in een bekerwedstrijd kan ik me nog herinneren.

Maar ik maak me nu echt zorgen. Al 20 jaar ben ik houder van een seizoenskaart. In het nieuwe Abe Lenstrastadion zit ik, nadat vak 24 werd tot uitvak werd verbouwd, wederom in vak 9. Net als in het eerste seizoen van het nieuwe Abe Lenstrastadion. Alles was prima maar de sfeer is de laatste tijd om te snijden. Dat de tegenstander een doelpunt maakt is vervelend. Maar dit gebeurt op het veld en als supporter heb je geen invloed op het spel. Waar ik me wel vreselijk aan erger, en met mij velen, is dat bij een doelpunt van de tegenstander het halve vak opspringt!

De limiet was al bereikt toen Heerenveen tegen de FC Groningen speelde. Eenmaal scoorde de FC tegen onze club en sprong het halve vak op. Nu was er in de blessuretijd de reddende engel Elm die de overwinning bracht aan Heerenveen. Op dat moment sloegen bij de Groningers de stoppen bijna door. Gelukkig hielden voldoende mensen het hoofd koel maar ik werd bijna aangevallen door zo'n fan. En nu was het weer raak bij de wedstrijd tegen FC Twente.

Kunt u zich voorstellen hoe irritant het is als fans van de tegenstander massaal naast je zitten terwijl het uitvak niet is uitverkocht? Welke vent haalt het in zijn hoofd die kaarten te verkopen aan de tegenstander??! Ik heb direct na de wedstrijd telefonisch contact gezocht met het stadion om mijn gal te spuwen. Mij werd verteld dat dit sponsorkaarten zijn. En inderdaad, de meeste Twentefans hadden een sjaal van schoonmaakbedrijf Asito om de nek hangen.

Heerenveen is een club met een enorme wachtlijst voor een seizoenskaart. Waarom worden deze mensen niet benaderd om dat vak te vullen? Zijn die mensen niet goed genoeg voor Asito of welke sponsor dan ook? Is er geen clubkaartverplichting voor deze mensen? Is het systeem van clubkaarten juist niet uitgevonden om dit soort wantoestanden tegen te gaan???

Voor de toestand werkelijk explodeert, moeten er maatregelen worden genomen. De eerstvolgende thuiswedstijd is nota bene tegen ADO Den Haag! Ik wil een duidelijk antwoord op deze brief van de club en een toezegging dat hier in het vervolg naar gekeken wordt. Want deze situatie is niet handhaafbaar.

Groeten,
Willem O.
Vak 9,

Deze brief is gepubliceerd op het forum van sc.heerenveen.org.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2009 06:40

Mooie brief hoor en snap ook helemaal dat je het doet. Ik hoop dat je er snel antwoord op kijgt en dat vele mensen je voorbeeld zullen volgen.
Netjes ook dat je er onder hebt gezet dat de je hem hier ook gepubliceerd hebt.

Het kan niet zo zijn dat Sponsoren daar mensen van de tegenpartij neerzet, dan maar geen sponsor meer! Je kunt best kaarten aan sponsoren geven, maar dan mag je wel iets van hun eisen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Riverside » 26-04-2009 08:15

Tja, dit is algemeen bekend, heb je bij andere clubs ook. Lijkt me wel erg vervelend dat je daar als szkaart-houder tussen zit. Het moet eerst een paar keer goed misgaan willen ze wat veranderen, oh wacht; het is al paar keer goed mis gegaan. Dus nee, ik denk niet dat er ooit iets zal veranderen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor grunnstad » 26-04-2009 08:34

Willen jullie dan ook stoppen met bij bij ons het thuisvak te zitten? Heb na de 2-3 ook nogal wat mensen zien opspringen die gelijk al spijt hadden of die hun sjaaltje maar wijselijk in de jas deden...
Waar jullie je allemaal druk om maken tegenwoordig. Je doet er toch niets aan, of je moet ze wegmeppen. Maar daar hebben jullie geen goede ervaringen mee (geintje deze laatste zin......).

Snap de frustratie, er horen geen uitsupporters op de thuisvakken. Maar dit heb je helaas bij alle clubs. En die eerste alinea is ook een beetje sneu trouwens. Het schijnheilige Heerenveen heef nooit schuld als er iets gebeurt. Jaja. Je moet beter weten na donderdag...
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor zweed1 » 26-04-2009 08:35

Goede brief ! Naar mijnn mening vreemd dat sponsors kaarten kunnen weggeven in Heerenveen vakken. Maak dan een apart sponsorvak of verzoek sponsors geen kaarten wdeg te geven buiten Friesland.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2009 09:14

grunnstad schreef:Willen jullie dan ook stoppen met bij bij ons het thuisvak te zitten?


Dat staat los van deze open brief, dus het lijkt me verstandig om deze discussie hier niet te voeren. Dit is misschien iets voor je eigen forum als je het toch ter sprake wil brengen.

Verder een prima brief Beetle! Dit seizoen heb ik nog weinig uitsupporters in ‘mijn’ vak gezien, maar ik kan me goed voorstellen dat o.a. jij er veel last van hebt. Het is al een langjarige ergernis ook.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor BK2007 » 26-04-2009 09:23

Helemaal eens met deze brief.
Heb zelf ook een jaar een seizoenskaart gehad in dit vak en herinner mij de wedstrijd tegen AZ. Achterin het vak zat het vol met AZ supporters. Dit kan toch niet ? Waren ook nog eens van die agressieve types. Als ik me omdraaide krijg je bijna een mep.
Het lijkt wel of het bestuur eerst eens met een geweldige vechtpartij of andere akelige excessen geconfronteerd moet worden voordat ze dit soort dingen niet mogelijk maakt ?
Preventief te werk gaan is zo belangrijk !
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Rednax » 26-04-2009 10:35

Inderdaad. Springt g&^*(&&* het halve vak en een paar skyboxen daarboven op nadat die vrije trap van Janssen erin vliegt.

Optiefen met die gasten. Er gold toch een verplichte buscombi ? Maar nee hoor, sponsors en bobo's mogen lekker zelf doen waar ze zin in hebben.

Maar goed, het moet blijkbaar eerst een keer flink uit de klauw lopen voordat er wat aan gedaan wordt.

Heb ook al diverse malen een mail naar Heerenveen gestuurd over uitsupporters in de thuisvakken maar dan krijg je inderdaad het verhaal van sponsorkaarten etc. etc..
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor BlueWhiteDynamite » 26-04-2009 10:45

Helemaal mee eens!
De hele Hoofdtribune leek wel een uitvak!
BlueWhiteDynamite
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-09-2007 20:23

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Piras » 26-04-2009 10:53

Superfries88' schreef:Dat staat los van deze open brief, dus het lijkt me verstandig om deze discussie hier niet te voeren. Dit is misschien iets voor je eigen forum als je het toch ter sprake wil brengen.


Hoezo? Dat is toch precies hetzelfde!
Typisch gevalletje van boter op het hoofd.
Why those little hearts on your shirt?
Are you a gay club?
Avatar gebruiker
Piras
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 19-02-2006 13:32
Woonplaats: Groningen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jaap F. » 26-04-2009 10:59

Prima brief, ik kende deze situatie neit. Absurd.

Eerste alinea is wel wat te braaf, daar heeft Grunnstad wel een punt.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Currahee » 26-04-2009 11:23

Ook vak 30 (waar ik zit) is sinds de laatste verbouwing 1 grote vesting geworden van de uit supporters. Nu winnen we dit jaar over het algemeen onze wedstrijden maar ik erger me wel elke keer groen en geel an al die uit supporters die omhoog springen bij een doelpunt :angry:

Als je al in het thuis publiek moet gaan zitten (wat ik al niet vind kunnen) wees dan ook zo fatsoenlijk om gewoon ingetogen te juichen. En dus niet massaal omhoog te springen. Gister ging achter mij ook wel een man of 50 staan bij de 1-1 En dan nog maar te zwijgen van de skyboxen die zaten ook aardig vol met twentenaren.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jaap F. » 26-04-2009 11:33

Ik vraag me af of de Heerenveendirectie hier veel aan gaat doen want ze doen natuurlijk zelf vrolijk mee in andere stadions met sponsors en relaties.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2009 11:35

Piras schreef:Hoezo? Dat is toch precies hetzelfde!
Typisch gevalletje van boter op het hoofd.


Absoluut niet. Dit is geen discussie over uitsupporters in thuisvakken, maar over uitsupporters in Heerenveen-vakken. Dat het andersom ook gebeurd is niet ons probleem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jaap F. » 26-04-2009 11:40

Superfries88' schreef:Absoluut niet. Dit is geen discussie over uitsupporters in thuisvakken, maar over uitsupporters in Heerenveen-vakken. Dat het andersom ook gebeurd is niet ons probleem.


Dat is iets te gemakkelijk. Het is natuurlijk een algemeen probleem.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor paparazzi » 26-04-2009 11:49

Jaap F. schreef:Ik vraag me af of de Heerenveendirectie hier veel aan gaat doen want ze doen natuurlijk zelf vrolijk mee in andere stadions met sponsors en relaties.


Uiteraard doen ze hier natuurlijk helemaal niks mee! Heerenveen is een groot commercieel paleis geworden en kiest liever voor sponsoren van uitclubs dan voor de mensen die op die enorme wachtlijsten staan, walgelijk gewoon!
Afgezien daarvan kan ik me voorstellen Beetle dat jij je eraan ergert, maar dat is wel inherrent aan een voetbalpot m.i.z. Toen ik nog een seizoenskaart had in het oude stadion wisten wij niet beter, en ik vind dat eigenlijk ook wel een beetje de charme van een voetbalwedstrijd hebben. Dat men dan bang is dat er een keer de pleuris uitbreekt heeft denk ik meer te maken met de normen en waarden van 'de Nederlander' in z`n algemeenheid op dit moment in DEZE maatschappij!


Moeten we dan allemaal maar in hokjes worden gezet?
Laatst bijgewerkt door paparazzi op 26-04-2009 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2009 11:49

Jaap F. schreef:Dat is iets te gemakkelijk. Het is natuurlijk een algemeen probleem.


Dat zal niemand ontkennen. Heerenveen kan alleen weinig doen aan Heerenveen-supporters in vakken van andere clubs. Je kan eigenlijk alleen naar het probleem in je eigen stadion kijken (wat al lastig genoeg is), dus daarom graag de discussie beperken tot dat gedeelte.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jaap F. » 26-04-2009 12:15

Superfries88' schreef:Dat zal niemand ontkennen. Heerenveen kan alleen weinig doen aan Heerenveen-supporters in vakken van andere clubs. Je kan eigenlijk alleen naar het probleem in je eigen stadion kijken (wat al lastig genoeg is), dus daarom graag de discussie beperken tot dat gedeelte.


Dat is onjuist. Heerenveen kan wel degelijk iets doen aan de Heerenveensupporters in vakken van andere clubs. Laat ze een statement maken en stoppen met die kaarten voor sponsors en clubs oproepen hetzelfde te doen. Je kan niet sponsors gaan weren uit vakken terwijl je het zelf ook doet.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor drika746 » 26-04-2009 12:25

Het is moeilijk tegen te houden, maar wat ik op zijn minst verwacht is dat mensen met een shirt, sjaal of pet o.i.d. iig geweerd worden of hun kledingstuk inleveren. Zat vlak bij ons ook zo'n gast met een twente-pet, laat hem dan iig die Twente pet inleveren dat scheelt al een hoop irritaties.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2009 12:49

Jaap F. schreef:Dat is onjuist. Heerenveen kan wel degelijk iets doen aan de Heerenveensupporters in vakken van andere clubs. Laat ze een statement maken en stoppen met die kaarten voor sponsors en clubs oproepen hetzelfde te doen. Je kan niet sponsors gaan weren uit vakken terwijl je het zelf ook doet.


Heerenveen heeft weinig invloed op het systeem van anderen, want sponsoren nodigen ZELF mensen uit. Niet de club.

Verder is het m.i. helemaal niet onjuist. Je bent verantwoordelijk voor je eigen problemen, niet voor de problemen van een ander. Je moet zorgen dat je eigen aanhang er geen last van heeft en mocht je een ander kunnen helpen oké, maar ‘een schoon milieu begint bij jezelf’.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Ago » 26-04-2009 13:49

grunnstad schreef:En die eerste alinea is ook een beetje sneu trouwens. Het schijnheilige Heerenveen heef nooit schuld als er iets gebeurt. Jaja. Je moet beter weten na donderdag...


Ik hoop dat grunnstad nog eens terugkomt op dit forum om uit te gaan leggen wat hij of zij hiermee precies bedoeld.
Ik proef hieruit dat de schuld neergelegd wordt bij de Heerenveen supporters ipv de zogenaamde Ajax supporters.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor sta » 26-04-2009 14:45

Enerzijds helemaal met Beetle eens en toch ook weer helemaal niet.

Zit als “wachtlijster” altijd in 410 en heb daar regelmatig met dit fenomeen te maken. Het is normaal gesproken al niet sfeerverhogend, zo’n blok gesponsorde dagjesmensen. Zeker niet als ze je regelmatig met open mond aanstaren alsof het een dierentuinbezoek betreft.
Maar, op basis van wederzijds respect kan het best mooi zijn in de buurt van “tegenstanders” te zitten. Immers, geen wedstrijd zonder tegenstander.
Zat vorig jaar naast een Twent, hij zat op een uitgeleende seizoenskaart. Was reuze gezellig: hebben samen de wedstrijd beschouwd en na afloop elkaar een hand gegeven. Een paar jaar terug, ook gezellig, een rijtje Groningers achter ons; wat plagerijtjes over en weer, moet kunnen.
Maar zo’n blok Twentse Asito’s, die zo uitdagend voor je neus gaan staan juichen bij een tegendoelpunt, dat noem ik geen respect voor je gastheer. Daar zakt bij mij de broek van af :oops: . Als het mijn visite was had ik ze allang op de stoep gezet.
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor teamplayer » 26-04-2009 15:19

Het is bij mij een verhaal van half om half.
Op zich maakt het niet uit dat er uitsupporters in de thuisvakken zitten.
Al vind ik het wrang dat er zoveel mensen op de wachtlijst niet aan kaarten kunnen komen.
Juichen bij een doelpunt maakt me ook niet uit. Verder je gedragen.
Kun je dan niet: dan is het toedeloe. Streng optreden van de stewards. 1 waarschuwing 2e keer vertrekken.
Ik zit naast het uitvak en heb geregeld supporters v/d tegenstanders voor mij.
Groningen en Feyenoord vorig jaar werden er zelfs heerenveners geprovoceerd door uitvak en tegenstanders in het thuisvak. Niet normaal. Vorig jaar Twente vond ik ook erg. Een groep van 15 twentesupporters die in het thuisvak gingen staan en klappen voor Twente. Waardoor feansupporters niets konden zien.
Sponsors betalen volgens mij 15000 euro per stoel per jaar, dus dat geeft ze wel privileges om mensen uit te nodigen.

Moet dus zeker wat gebeuren, maar dat is dus niet afschaffen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Piras » 26-04-2009 18:49

Superfries88' schreef:
Heerenveen heeft weinig invloed op het systeem van anderen, want sponsoren nodigen ZELF mensen uit. Niet de club.



Helemaal juist! Je kunt dus ook niets doen aan de situatie in het ALS.
Why those little hearts on your shirt?
Are you a gay club?
Avatar gebruiker
Piras
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 19-02-2006 13:32
Woonplaats: Groningen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2009 19:19

Piras schreef:Helemaal juist! Je kunt dus ook niets doen aan de situatie in het ALS.


Natuurlijk wel. Jij kunt invloed uitoefenen op de sponsoren die de kaarten uitdelen, je kan seizoenkaarthouders duidelijk maken dat kaarten verkopen/geven aan uitsupporters consequenties kan hebben en je kan het verkoop voor losse kaarten aanpassen. Genoeg ruimte om maatregelen te nemen, al moet er wel goed bekeken worden hoe en wat. Dit is bij de tegenstander onmogelijk. Je gaat als Heerenveen zijnde toch niet aan FC Groningen vragen of één van hun sponsoren geen kaarten wil verkopen aan Heerenveen-supporters? Ze zullen je hard gaan uitlachen. Daar zit dus het verschil.

Je hebt alleen invloed op het systeem rond de club en daar kan je wel degelijk wat aan doen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jeroen » 26-04-2009 19:20

De reactie van de sponsor zal zijn dat hij een stuk minder kaarten af gaat nemen bij onze club.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor ADO Den Haag » 26-04-2009 19:45

Op marktplaats al meer dan 10 kaarten voor deze wedstrijd te koop zien staan.

http://link.marktplaats.nl/247474009 sc Heerenveen - ADO Den Haag
ADO Den Haag
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 01-11-2007 21:39

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor TWR22 » 26-04-2009 20:01

Ongelooflijk ... edhte fans hoor! Geef dan je kaart aan die buurman die zo graag wil, nee een paar rotcenten willen verdienen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 26-04-2009 20:44

grunnstad schreef:Willen jullie dan ook stoppen met bij bij ons het thuisvak te zitten? Heb na de 2-3 ook nogal wat mensen zien opspringen die gelijk al spijt hadden of die hun sjaaltje maar wijselijk in de jas deden...
Waar jullie je allemaal druk om maken tegenwoordig. Je doet er toch niets aan, of je moet ze wegmeppen. Maar daar hebben jullie geen goede ervaringen mee (geintje deze laatste zin......).

Snap de frustratie, er horen geen uitsupporters op de thuisvakken. Maar dit heb je helaas bij alle clubs. En die eerste alinea is ook een beetje sneu trouwens. Het schijnheilige Heerenveen heef nooit schuld als er iets gebeurt. Jaja. Je moet beter weten na donderdag...


Ik snap je reactie, en je hebt gelijk. Maar waar het me hier om draait is dat het lijkt of het allemaal georganiseerd wordt. Als een sponsor kaarten krijgt, is het vaak dat deze terecht komen bij supporters van de tegenstander. Het kan natuurlijk voorkomen dat er net zoals bij jullie een paar supporters zitten tussen de thuissupporters. Het moet toch niet zo zijn dat een HALF VAK terecht komt bij de tegenstander. Ik gun iedereen zijn wedstrijd maar dit is me te gortig.

Bij een wedstrijd tegen Groningen zijn er zelfs nog verzachtende omstandigheden aangezien ook het uitvak dan mudvol zit. Dit was bij FC Twente niet het geval. Daar zaten niet meer dan 600 mensen.


Jaap F. schreef:Prima brief, ik kende deze situatie neit. Absurd.

Eerste alinea is wel wat te braaf, daar heeft Grunnstad wel een punt.


Mee eens, maar ik wilde het wel op een verstandige manier brengen. Niet meteen met scheldwoorden beginnen (die ik er wel in had staan maar achteraf, verstandig dat ik was, eruit gehaald).

Superfries88' schreef:
Jaap F. schreef:Dat is iets te gemakkelijk. Het is natuurlijk een algemeen probleem.


Dat zal niemand ontkennen. Heerenveen kan alleen weinig doen aan Heerenveen-supporters in vakken van andere clubs. Je kan eigenlijk alleen naar het probleem in je eigen stadion kijken (wat al lastig genoeg is), dus daarom graag de discussie beperken tot dat gedeelte.


Het gaat mij er niet om dat er supporters van de tegenpartij in jouw vak zitten. Het zit me gewoon dwars dat een sponsor, in dit geval Asito, een half vak kan vullen met supporters van de tegenpartij. Daar kan de club wel degelijk wat aan doen. De club kan bij misbruik op deze schaal een contract intrekken. Waarom moesten er uitgerekend fans uit Enschede in ons vak zitten? Asito is een landelijk opererende onderneming. Ik zie niet in waarom het dan niet mogelijk was om er Friese fans in dat vak neer te zetten!

Wat moeten we zondag verwachten? Dat sponsor Rabobank een heel peleton ADO fans bij ons neerplant??! Dat is de situatie die nu dus mogelijk is. En dat is nu wat ik waar ik wil dat de club gaat nadenken bij wat ze doen. Ze creeren op deze manier een ongezonde sfeer op de tribune. En dat wil ik niet. De club moet sponsors, net als ons, kort houden. Op de tribune geldt al jaren een sociale controle. Dit moet ook gelden voor de sponsors. Die moeten drommels goed doorhebben dat ze streken als afgelopen zaterdag niet meer kunnen flikken.


drika746 schreef:Het is moeilijk tegen te houden, maar wat ik op zijn minst verwacht is dat mensen met een shirt, sjaal of pet o.i.d. iig geweerd worden of hun kledingstuk inleveren. Zat vlak bij ons ook zo'n gast met een twente-pet, laat hem dan iig die Twente pet inleveren dat scheelt al een hoop irritaties.


Niet op die manier. Dat vind ik weer wat kleinzerig. Iemand van de tegenpartij kan een prima gesprkspartner zijn op de tribune, ook al heeft hij een Twenteshirt aan. En zeker van kinderen die een andere club aanhangen moet je afblijven en niets negatiefs over zeggen. Clubliefde is een groot goed, ook bij ons. Gun een ander zijn club en laat die in zijn waarde. Mijn punt wat mij dwars zit is het rood-gedrukte hierboven.
Laatst bijgewerkt door Beetle op 26-04-2009 21:01, in het totaal 3 keer bewerkt
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Lardy » 26-04-2009 20:48

Maak dan gebruik van Secondary Ticketing, krijg je ook geld van de club.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten