Uitsupporters in de thuisvakken

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor camataru » 26-04-2009 20:55

ADO Den Haag schreef:Op marktplaats al meer dan 10 kaarten voor deze wedstrijd te koop zien staan.

http://link.marktplaats.nl/247474009 sc Heerenveen - ADO Den Haag


gewoon op bieden, absurt hoge bedragen en als de verkoper contact met ej zoekt steeds negeren.
Das een manier om het tegen te gaan, zouden eigenlijk met zijn allen zo iets moeten doen.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor sta » 27-04-2009 10:38

Jeroen schreef:De reactie van de sponsor zal zijn dat hij een stuk minder kaarten af gaat nemen bij onze club.

Zou jammer zijn, want de club heeft de sponsoren nodig.
Maar het hoeft geen probleem te zijn wanneer je de sponsorkaarten concentreert in een eigen vak. Nu is het al zo dat deze mensen in de buurt van de "sponsorcatering" geplaatst worden, maar wel tussen het "gewone publiek". Hierdoor krijg je ook extra mensen die tijdens de wedstrijd naar het bier of de wc hollen, te laat terug komen na rust en dat soort ergernissen. Gewoon apart vakkie en probleem is opgelost volgens mij.
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Lord of the Board » 27-04-2009 11:58

ADO Den Haag schreef:Op marktplaats al meer dan 10 kaarten voor deze wedstrijd te koop zien staan.

http://link.marktplaats.nl/247474009 sc Heerenveen - ADO Den Haag



Klopt! Als H'veen fan koop je een kaartje met je SCC of CC en die zet je dan op Marktplaats. Omdat de kaarten niet op naam staan en je geen SCC of CC hoeft te laten zien bij het betreden van het stadion, kom je dus als supporten van de tegenstander zo binnen. Dus dit probleem zul je houden zolang er niets wordt gedaan aan de verkoop op Marktplaats.
Lord Of The Board
Avatar gebruiker
Lord of the Board
Bankzitter
 
Berichten: 30
Geregistreerd op: 28-03-2009 12:28
Woonplaats: Groningen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 27-04-2009 12:23

Goeie brief van Beetle. Hoeveel begrip ik ook heb voor de frustratie(s) van Beetle, ik denk niet dat er iets gaat veranderen. Het betreft immers sponsorstoelen en daar kan de directie (denk ik) niets aan doen, zonder zich het onbegrip (of erger) van de sponsor op de hals te halen. Zoals hier al een paar keer is gezegd: iedere club heeft sponsors nodig en dus wij ook. Dat die sponsors een regiment stoelen hebben, is inherent aan hun bijdrage. Zij bepalen vervolgens wie er op die stoelen zitten en da's in mijn ogen erg logisch. Die personen zullen/willen niet in het uitvak zitten neem ik aan, want zij hebben vast ook toegang tot de OSSH; ze zijn daar per slot van rekening op uitnodiging van de desbetreffende sponsor, in dit geval van Asito. Er is dus wat mij betreft een verschil tussen de reguliere supporters die in het uitvak zitten en uitgenodigde relaties van een sponsor. De club zal aan deze situatie niets willen veranderen. Heel simpel: wie betaalt, bepaalt. Neemt niet weg dat die personen zich wel moeten gedragen en in geen geval aanstootgevend of agressief gedrag moeten vertonen jegens onze eigen supporters. Doen ze dat wel, dan lijkt me een melding richting steward voldoende, waarna de betreffende persoon wordt verwijderd.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor BSCH77 » 27-04-2009 18:58

Ook ik heb weleens op gesponsorde kaarten in en stadion gezeten maar halve vakken met "uit" sponsoren gaat toch wel wat ver.
Snap dat de club de sponsoren ook tevreden wil houden en kaarten beschikbaar stelt maar misschien dat een sponsor als Asito met een zon duidelijke regiobinding met Twente iets minder kaarten in de thuisvakken kan krijgen en bijvoorbeeld wat meer op de hoofdtribune cq loge.
Als nu de vraag komt "regiobinding met Twente?" ASITO staat namelijk voor AlleStofInTwenteOpruimen maar is wat hard gegroeid...
BSCH77
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 07-10-2008 17:28
Woonplaats: Leeuwarden

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor forca hveen » 28-04-2009 09:24

Volgens mij is de simpelste oplossing om de sponsorkaarten bij elkaar te concentreren in een eigen vak. Zeker als seizoenkaarthouder lijkt het mij dat je tussen de heerenveensupporters wilt zitten.

Een zeer vervelend probleem.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Vrieskist » 28-04-2009 09:26

forca hveen schreef:Volgens mij is de simpelste oplossing om de sponsorkaarten bij elkaar te concentreren in een eigen vak. Zeker als seizoenkaarthouder lijkt het mij dat je tussen de heerenveensupporters wilt zitten.

Een zeer vervelend probleem.

Lekker boven in de hoek van de uitsupporters zetten ;)
Ik snap wel dat ze de sponsors kaarten willen geven, goede klantenbinding, maar die uitsupporters gedragen zich vaak zeer irritant en wekken agressie op bij het thuispubliek. Er is alleen niet zo veel aan te doen ben ik bang, zonder de sponsorkaarten uit te bannen dan.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor ADO Den Haag » 28-04-2009 13:10

Laatste keer had ik sponsorkaarten, maar zat ik in vak 410. Een schandalig vak met een paal voor je neus.
ADO Den Haag
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 01-11-2007 21:39

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor ItFean82 » 28-04-2009 17:05

Hoezo sponsors komen toch niet voor het voetbal, kunnen ze ook wel achter een paal zitten. :lol:
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor ADO Den Haag » 28-04-2009 17:25

ItFean82 schreef:Hoezo sponsors komen toch niet voor het voetbal, kunnen ze ook wel achter een paal zitten. :lol:

Ik kwam wel voor het voetbal. :( :lol:
ADO Den Haag
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 01-11-2007 21:39

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Den Oever » 28-04-2009 17:50

Het is natuurlijk wel zo dat bij Heerenveen de laatste jaren het regime voor uitsupporters steeds iets strenger is geworden. Denk daarbij aan het omwisselen an sich, strakkere tijdschema's, agressievere stewards, ongunstigere omwissellocaties e.d. Logisch gevolg is dan dat meer uitsupporters bereid zijn moeite te doen om kaarten voor thuisvakken te regelen.
BIj AZ zijn nu vrijwel alle sponsorplaatsen op de hoofdtribune. Ook wordt er goed op gelet dat men niet al te opzichtig met sjaals van andere clubs gaat staan zwaaien. Een paar jaar geleden ging het helemaal fout met NAC-supporters die nota bene rondom de perstribune zaten.
Avatar gebruiker
Den Oever
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:24

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor bdb » 29-04-2009 11:57

Helemaal fout?
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor foppe65 » 29-04-2009 11:58

Ja die braken de boel af en gooide met stoeltjes..................... :oops:
You simply the best, better than all the rest!!!
foppe65
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:58
Woonplaats: Lemmer

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor El Conde » 29-04-2009 13:08

Wie (het meeste ) betaalt, bepaalt..... Relatiebeheer is één van de redenen voor bedrijven om lid te worden van een business club en als je klanten door het hele land hebt zitten, of in ieder geval in een regio van onze tegenstander dan is het goed voor de relatie om die uit te nodigen. De stoeltjes zijn betaald en het geld komt ten bate van onze club, alleen juicht er nu iemand voor de tegenstander... Heerenveen is juist zo'n unieke club waar een tegenstander kan juichen zonder in elkaar gemept te worden. Laten we dat lekker zo houden is mijn mening. Is alleen maar weer reclame voor de club.

De omzet uit de verkoop van seizoenkaarten en losse toegangsbewijzen van in totaal 63,5 miljoen euro bedraagt in de eredivisie overigens slechts gemiddeld 15 procent van de netto omzet van de clubs. In de eerste divisie is dat met in totaal 5 miljoen aan verkoop van kaartjes zelfs maar 8 procent. In die klasse zijn de inkomsten uit sponsorinkomsten (32,3 miljoen) en TV-opbrengsten (11,5 miljoen) beduidend hoger.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor J'88 » 29-04-2009 13:29

grunnstad schreef:Willen jullie dan ook stoppen met bij bij ons het thuisvak te zitten? Heb na de 2-3 ook nogal wat mensen zien opspringen die gelijk al spijt hadden of die hun sjaaltje maar wijselijk in de jas deden...
Waar jullie je allemaal druk om maken tegenwoordig. Je doet er toch niets aan, of je moet ze wegmeppen. Maar daar hebben jullie geen goede ervaringen mee (geintje deze laatste zin......).

Snap de frustratie, er horen geen uitsupporters op de thuisvakken. Maar dit heb je helaas bij alle clubs. En die eerste alinea is ook een beetje sneu trouwens. Het schijnheilige Heerenveen heef nooit schuld als er iets gebeurt. Jaja. Je moet beter weten na donderdag...

Verschil is inderdaad dat je in Heerenveen als uitsupporter wel netjes wordt behandeld. Terwijl je bij veel andere clubs je maar beter gedeist kan houden, omdat er enkele zeer ontvlambare tokkies naast je zitten.

Ik stoorde mij afgelopen zaterdag trouwens ook aan het feit dat de politie (en de club?) duizenden mensen om lieten lopen in de richting van de Aldi. Dit om te voorkomen dat we Twente-supporters tegen zouden komen. Te gek voor woorden. Laat de uitsupporters dan even een uurtje wachten in plaats van de thuissupporter de dupe van supportersgeweld te laten worden. Belachelijk.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor J'88 » 29-04-2009 13:36

paparazzi schreef:Uiteraard doen ze hier natuurlijk helemaal niks mee! Heerenveen is een groot commercieel paleis geworden en kiest liever voor sponsoren van uitclubs dan voor de mensen die op die enorme wachtlijsten staan, walgelijk gewoon!
Afgezien daarvan kan ik me voorstellen Beetle dat jij je eraan ergert, maar dat is wel inherrent aan een voetbalpot m.i.z. Toen ik nog een seizoenskaart had in het oude stadion wisten wij niet beter, en ik vind dat eigenlijk ook wel een beetje de charme van een voetbalwedstrijd hebben. Dat men dan bang is dat er een keer de pleuris uitbreekt heeft denk ik meer te maken met de normen en waarden van 'de Nederlander' in z`n algemeenheid op dit moment in DEZE maatschappij!

Moeten we dan allemaal maar in hokjes worden gezet?

Persoonlijk heb ik ook geen problemen met uitsupporters in thuisvakken, zolang het er maar niet teveel zijn. En bij dat laatste gaat het vaak mis bij Heerenveen. Afgelopen weekend waren het er enkele honderden. Tegen clubs als Groningen en Feyenoord zijn het er vaak nog meer. Nu hinderd het ook niet als deze mensen zich kunnen gedragen. Maar vaak nemen deze clubs ook enkele randdebielen mee waarvan het lontje wel erg kort is. Sowieso vind ik dat als je als uitsupporter in een thuisvak wil zitten je ook over een dikke huid moet beschikken. Je loopt nou eenmaal het risico op cynische reacties, dat hoort er dan ook bij.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Hielke » 29-04-2009 15:27

J'88 schreef:Sowieso vind ik dat als je als uitsupporter in een thuisvak wil zitten je ook over een dikke huid moet beschikken. Je loopt nou eenmaal het risico op cynische reacties, dat hoort er dan ook bij.


Enigszins los van de discussie, maar ik vind het absoluut geen prettige manier van voetbal kijken, als uitsupporter in een thuisvak. Of je nou wint of verliest. Een paar jaar geleden scoorde Yildirim met een fantastische vrije trap de 0-1 in De Kuip. Ik had toen maar wat graag in het uitvak gezeten, in plaats van tussen het foeterende thuispubliek.

Maar goed, het gaat hier met name om het bedrijfsvolk met gesponsorde sjaals. Dat komt niet in de eerste plaats voor het voetbal. Als de catering maar goed is.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Rednax » 29-04-2009 21:02

ADO Den Haag schreef:Laatste keer had ik sponsorkaarten, maar zat ik in vak 410. Een schandalig vak met een paal voor je neus.


Ja, we weten die vervelende uitsupporters natuurlijk wel op de mooiste plaatsen neer te zetten :lol:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor hjwiltjer » 29-04-2009 21:50

Ik heb het één keer gehad met iemand die naast mij zat. De wedstrijd Heerenveen - Vitesse. Het was al wat rumoerig naast mij, maar op een gegeven moment begon de kerel in de 88e minuut luidkeels het 'laat je club maar in de steek' te zingen. Toen had ik er genoeg van. 'Aljeblieft zeg, als je wil zingen ga je maar in het uitvak zitten!', was mijn reactie. En hij was gelijk stil. :P

Maar zonder gekheid, ook ik kan mij hier ongelooflijk aan ergeren. Ik vind prima dat je als uitsupporter in het thuisvak zit, (als het maar niet te veel worden) maar blijf dan ook zitten. Zelf zou ik het respect ook opbrengen om niet te gaan juichen. Maar goed, ik als uitsupporter in een thuisvak komt toch nooit voor! :mrgreen:

Beetle, heb je trouwens nog een reactie van het bestuur ontvangen?
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Avatar gebruiker
hjwiltjer
Selectiespeler
 
Berichten: 469
Geregistreerd op: 27-02-2007 21:10
Woonplaats: Groningen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Feanfanlion » 29-04-2009 22:26

Currahee schreef:Ook vak 30 (waar ik zit) is sinds de laatste verbouwing 1 grote vesting geworden van de uit supporters. Nu winnen we dit jaar over het algemeen onze wedstrijden maar ik erger me wel elke keer groen en geel an al die uit supporters die omhoog springen bij een doelpunt


Dan hoop ik dat het komende zondag niet zo is, anders zit er opeens nog een uitsupporter in vak 30 ;)
Nog meer sfeer in Vak 426/427!!
Come on and sing for Heerenveen
Feanfanlion
Nieuw talent
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: 19-10-2006 21:32
Woonplaats: Meppel

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Feanfan-4-life » 30-04-2009 00:11

Bij de 4-2 nederlaag thuis tegen Ajax van vorig seizoen zat er een compleet Amsterdams gezin naast ons. in de 88e minuut begonnen ze opeens met het uitvak mee te zingen dat alle Friezen homo waren... Ik dus zeggen dat ze maar lekker in het uitvak moesten plaatsnemen, Krijg ik ook nog een reactie terug van: Waarom doe je nou zo vijandig? :?

Als uitsupporters die in thuisvakken zitten zich gedragen en niet juichen na een doelpunt, dan heb ik er geen problemen mee. Gebeurt dit wel, dan erger ik me kapot en zeg ik er altijd wat van, al heeft dat jammer genoeg helemaal geen effect. :(
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 01-05-2009 17:30

Behoorlijk zwak!

We zijn nu vijf dagen verder, waarvan drie werkdagen, verder. Ik heb me netjes uitgedrukt in mijn brief aan de directie van de club maar nog altijd taal noch teken van ze ontvangen. Dat dit topic veel reacties oplevert, toont aan dat de materie serieus moet worden genomen. Ik ga weer bellen met de club. Kennelijk worden mailtjes die niet welgevallen linea recta gedelete.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Jeroen » 04-05-2009 09:15

Geachte Beetle,

Heerenveen is een vriendelijke club, met gastvrije supporters. Wij vinden dat het mogelijk moet zijn dat gasten in onze vakken plaatsnemen. We zijn als club groot geworden met dit imago en dit willen we zo houden. Dit heeft ons in het verleden veel sympathie opgeleverd en we zullen er alles aan doen om dit in de toekomst zo te houden. We kijken niet naar andere clubs, wij zijn Heerenveen. Sponsors komen om deze reden uit het hele land naar Heerenveen en dit schept voor ons de mogelijkheid om op sportief vlak te blijven groeien.

Hopende op uw begrip,

sc Heerenveen


Hier heb je alvast je antwoord.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor El Conde » 04-05-2009 09:23

Ben het helemaal met de club eens. Waarom al die onverdraagzaamheid op de tribunes en in de gehele maatschappij. Laat ons nog maar lekker een lichtpuntje zijn op dat gebied.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Ebiede » 04-05-2009 10:18

Ik heb gister mezelf ingehouden maar die knakker in zijn Den Haag shirt in vak 22/23 solliciteerde naar een cursus tandjes rapen.. Staan gaan en zich provoceerde omdraaien. Ik was niet de enige met deze gedachte, gezien de reactie om mee heen..

Je doet het niet omdat het een waarschijnlijk een stadionverbod zal opleveren, maar je krijgt steeds meer de neiging om het te doen. (misschien komt dit ook wel door het zeer aan de ogen doende voetbal van ons)
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Gekko » 04-05-2009 10:20

Zo iemand zou even moeten worden aangesproken door een steward dat we dat bij ons anders doen en hem verzoeken zich daar aan te houden of een andere plaats (uitvak) te zoeken.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Hielke » 08-05-2009 06:45

Dit topic is verplaatst, na aanvankelijk in 'Wedstrijden' te hebben gestaan. De discussie over uitsupporters in de thuisvakken kan hier worden voortgezet.

Dit kwam ik afgelopen weekend tegen, in Ipswich:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Venderwel » 08-05-2009 08:08

Ik zeg, mega spandoek van bovenstaand plaatje?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor teamplayer » 08-05-2009 13:02

Hielke!
Dat is DE oplossing. Gewoon in de huisregels van SC Heerenveen laten vast leggen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor sch4-live » 08-05-2009 15:58

Wat een zaad brief weer van Heerenveen. Ook niet janken als het wel een keer mis gaat.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron