Uitsupporters in de thuisvakken

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor geert. » 15-12-2009 12:04

Ik vind het wel apart dat er nu al wordt gesproken over doorverkopen. Het kan ook zo zijn dat iemand zijn kaart heeft uitgeleend. Ik dacht dat je als CC-houder niet aansprakelijk kan worden gesteld op iets wat er gebeurd op een los kaartje, maar alleen maar als er iets gebeurd op jouw SCC als je die bijv. uitleent als je een keer niet kunt.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Gekko » 15-12-2009 12:22

Als jij jouw clubkaart aan iemand uitleent om er een losse kaart mee te kopen of je koopt zelf een losse kaart en schuift die door , geldt volgens mij precies hetzelfde als bij een seizoenkaart.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Flying Tilster » 15-12-2009 12:30

Jeroen schreef:Aardig plannetje Fotze, maar waarom moet de supporter opdraaien voor de kosten van die nieuwe kaart? :wink:


Inderdaad. Moet ik als SCC-houder gestraft worden voor iets wat leeghoofden doen?
Je kunt dan je SCC-kaart ook niet een keer uitlenen aan een familielid o.i.d.
Hoe zie jij dat dan, Fotze?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Hielke » 15-12-2009 12:32

Weet je waar dit mij aan doet denken? Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Nu ineens strenge maatregelen aankondigen, terwijl men jarenlang de ogen gesloten heeft voor deze kwestie.

Uitsupporters in de thuisvakken hoeven geen probleem te zijn. Zodra deze mensen echter gaan provoceren, zijn ze dat wel. Vaak genoeg heb ik met eigen ogen gezien dat dit soort types gewoon op de tribune mochten blijven. Vaak tot grote ergernis van het thuispubliek, en soms met kleinere of grotere opstootjes tot gevolg. Onder het mom van 'bij ons moet het allemaal kunnen' is hier nooit serieus iets aan gedaan, in mijn beleving althans.

Naar aanleiding van dit vervelende incident een combiregeling voor Feyenoord doorvoeren zou ik belachelijk vinden, omdat je daarmee de schuld neerlegt bij de uitsupporters en Feyenoord. Dit is echter een probleem van Heerenveen zelf.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Squerrel » 15-12-2009 12:41

Hielke schreef:Dit is echter een probleem van Heerenveen zelf.


En zo is het, goed verhaal Hylke.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Fotze » 15-12-2009 14:23

Flying Tilster schreef:
Jeroen schreef:Aardig plannetje Fotze, maar waarom moet de supporter opdraaien voor de kosten van die nieuwe kaart? :wink:


Inderdaad. Moet ik als SCC-houder gestraft worden voor iets wat leeghoofden doen?
Je kunt dan je SCC-kaart ook niet een keer uitlenen aan een familielid o.i.d.
Hoe zie jij dat dan, Fotze?


Bij Den Haag hebben ze een aantal jaar terug alle uitgegeven clubcards ongeldig laten verklaren. Iedereen moest een foto afgeven op het stadion om een nieuwe cc aan te vragen. Ik hoop werkelijk niet dat dit het geval zal zijn bij Heerenveen.

Verder denk ik ook niet dat het probleem bij de SCC houders zit maar bij de CC houders. Een SCC houder heeft veel meer te verliezen bij problemen veroorzaakt door een ander dan een CC houder. Zeker als de CC houder deze kaart alleen heeft om aan 'thuisvak' kaarten te kunnen komen voor uitsupporters. Ik vraag me ook af of de opgepakte jongens nog een toegangskaartje in hun bezit hadden. Als je het stadion binnen bent wordt er (bijna) nooit meer gecontroleerd op je plaatsbewijs. Dus gooi je kaartje weg en je bent niet te achterhalen op wat voor CC dan ook.

Een oplossing voor het probleem weet ik dan ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is om de huisregels aan te scherpen.

Het moet ten allen tijde mogelijk blijven om je SCC uit te lenen aan een kennis, vriend of goede buur.
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Flying Tilster » 15-12-2009 15:05

Fotze schreef:Het moet ten allen tijde mogelijk blijven om je SCC uit te lenen aan een kennis, vriend of goede buur.


En hopelijk gooien die je SCC niet weg. :lol:

Maar bij het opgaan van de tribune wordt je kaart gecontroleerd. Ook na de pauze volgens mij. Dus ik begrijp niet dat die stewards hen alsnog toegang verschafte tot die tribune.
Dan inderdaad nog maar iets strakker voor dat soort lui.. je zit in het verkeerde vak.. wil je niet meewerken. Mooi.. dan maar het stadion uitgooien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor geert. » 15-12-2009 15:45

Flying Tilster schreef:Ook na de pauze volgens mij.


Ik ben in de rust nog nooit gecontroleerd. En ik heb ook nog nooit een steward zien controleren in de rust.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor sch4-live » 15-12-2009 16:32

geert. schreef:
Flying Tilster schreef:Ook na de pauze volgens mij.


Ik ben in de rust nog nooit gecontroleerd. En ik heb ook nog nooit een steward zien controleren in de rust.


Moet je eens bij Nieuw-Noord gaan kijken, al heb je 6 bier in je handen + 2 broodjes hamburger moet je nog steeds je kaart laten zien.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor hans429 » 15-12-2009 16:32

Hallo , normaal niet zo'n forum ganger maar na afgelopen weekend zo geschrokken dat ik hier terecht kwam.

Ik moet zeggen hulde voor dit forum waar alles blijkbaar besproken wordt, en mijn vooroordeel over fora's teniet wordt gedaan.

Ik zat tot vorig seizoen op de Noord tribune met mijn zoontje (417) en moest door omstandigheden verhuizen naar Zuid (429)
Wij gingen voorheen vanaf 417 eigenlijk altijd de tweede helft NN op ( hierop werd dus nooit gecontroleerd) Nu kan ik me voorstellen dat je als uitsupporter niet op NN wil en daarom gaat zieken in een van de andere vakken. Heb dit vorig jaar eenmaal meegemaakt dat een voor het oog stoere knul van een jaar of twintig tegen mijn zoontje van 6 aan ging zeuren dat zijn cluppie beter was dan de onze. Toen mijn zoontje in huilen uitbartse en de stoere twintiger even later ook betuigde hij zelfs spijt van zijn aktie. Voor de duidelijkheid begon de twintiger te janken van mijn uitleg en de tegendoelpunten ik had mijn handen dus in de zak.

Ik denk dat je als Heerenveen fan je SCC of CC best uit kan lenen maar dat je er dan wel zelf verantwoordelijk voor blijft.
Ik neem op de vrijdagavond ook wel eens iemand anders mee omdat junior zaterdagmorgen zelf moet spelen.

Je SCC of CC aanbieden aan onbekenden zal als je er zelf verantwoordelijk voor blijft dan snel stoppen( tenzij secundaire ticketing)
hans429
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 11-12-2009 14:14

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Ebiede » 15-12-2009 19:38

hans429 schreef:Ik denk dat je als Heerenveen fan je SCC of CC best uit kan lenen maar dat je er dan wel zelf verantwoordelijk voor blijft.
Ik neem op de vrijdagavond ook wel eens iemand anders mee omdat junior zaterdagmorgen zelf moet spelen.



Denk ook niet dat dit het probleem is. Je buurman of vriend zal ook aanhanger zijn van Heerenveen en niet van pak 'm beet Twente, NAC, Feyenoord of Groningen.

Ik heb zaterdag ook de neiging gehad om iemand op zijn bakus te timmeren.. Echter me zat een aanhanger van de faillite boedel uit Rotterdam. Deze stoere knaap heeft de hele wedstrijd lopen zeuren over tyfes friezen, kut boeren en kankerleijers..

Na plus minus een 20 minuten heb ik hem even bij zijn kraagje gepakt en hem verzocht zijn mond te houden.. Gelukkig snapte hij dit op tijd en heb hem de rest niet meer gehoord.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor mitrita » 15-12-2009 20:09

Mitrita jr krijgt nu via Junior Heroes vrijkaarten voor de wedstrijd tegen Ventspils: in vak 23...........
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor camataru » 22-01-2010 13:18

Vandaag een mail gekregen van Sc Heerenveen.
Met enige uitleg over de bezoekers van sc Heerenveen.

moet zeggen netjes dat je een mail terug krijgt.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail over het onwenselijke gedrag van enkele Feyenoord supporters in december berichten wij u als volgt.

De directie van sc Heerenveen heeft na het incident de volgende maatregelen getroffen:

-risicowedstrijden zullen voor uitsupporters zoveel mogelijk toegankelijk zijn via een autocombiregeling. Gasten kunnen dan niet eerder in Heerenveen zijn dan kort voor de wedstrijd;

- wij zullen met ingang van het nieuwe seizoen de scheidingswand van het gastenvak verhogen met 1.20 meter;

- uitsupporters die na een tweede sommatie van een steward weigeren aanwijzingen op te volgen, worden direct verwijderd uit het Abe Lenstra stadion;

- degene op wiens naam de clubkaart staat zal (tevens) verantwoordelijk worden gehouden voor het wangedrag van degene aan wie deze kaart is uitgeleend.

Bovenstaande maatregelen zullen wij ook via onze website kenbaar maken.

U zult begrijpen dat de directie er veel aan gelegen is om herhaling te voorkomen van hetgeen is voorgevallen op 12 december. Al sinds jaar en dag is het Abe Lenstra stadion voor jong en oud een veilige plek. Wij zijn daar trots op en willen dat graag zo houden. Wij gaan er vanuit met bovenstaande maatregelen onwenselijk gedrag in de toekomst waar mogelijk uit te bannen.

Wij hopen van harte dat u met veel plezier de wedstrijden in het Abe Lenstra stadion zult blijven bezoeken en zult blijven genieten van de unieke sfeer.

Met vriendelijke groet,

Henk Hoekstra
Directeur
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Steurder » 22-01-2010 13:36

Dan is het toch wel bijzonder dat tijdens de bekerwedstrijd tegen PSV op zo'n beetje dezelfde plek als tegen feyenoord een tweetal psv supporters uitgebreid feest kunnen vieren, het uitvak ophitsen en dit niet alleen op 'hun' plekkie deden maar het ook nodig vonden dit te doen op de trappen. Als hier niets van gezegd wordt door de stewards hoeven ze inderdaad niet weg. Lekker voor de thuis supporters in dat vak. Die zullen ook wel gedacht hebben "daar gaan we weer". Dit waren vreugde uitingen maar wat als de uitslag anders was uitgevallen?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor SpongeBob » 22-01-2010 13:44

13 feb Ajax thuis kun je je lol weer op wat dit betreft....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-01-2010 13:44

Dat wordt weer een feest..
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor bdb » 22-01-2010 16:20

SpongeBob schreef:13 feb Ajax thuis kun je je lol weer op wat dit betreft....

laatste keer dat wel los kunnen dus :wink:

Nee maar jammer dat er nu weer meet (auto)combi's komen... als of dat helpt..
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor gerdykster » 22-01-2010 17:51

Het bericht van camataru wordt inmiddels ook bevestigd met het volgende bericht:

Heerenveen neemt maatregelen na incidenten


Naar aanleiding van de competitiewedstrijd sc Heerenveen-Feyenoord (0-2) in december neemt sc Heerenveen maatregelen ter bescherming van de eigen supporters. Met de invoering van de nieuwe situatie hoopt de Friese club dergelijke problemen in de toekomst te kunnen voorkomen. Dat maakt men vrijdag bekend op de eigen website.

In december ontstonden er problemen door fans van de uitspelende club. Rotterdamse fans namen plaats in het Abe Lenstra Stadion, maar in plaats van het toegewezen vak op te zoeken werd gekozen voor een vak nabij het uitverkochte uitvak. Er ontstond vervolgens ophef toen er vooral vijandig werd gereageerd op het verzoek van de stewards om het desbetreffende vak te verlaten. Feyenoorders in het uitvak reageerden woedend en een aantal van hen klom zelfs over de wand om zich te mengen in de situatie. In totaal leverde dat vijf aanhoudingen op.

In de toekomst zal sc Heerenveen de tegenstander bij een risicowedstrijd vaker een auto-combi opleggen, dit om te voorkomen dat supporters van de uitspelende partij vroeg arriveren. Ook zal de scheidingswand van het uitvak met 1.20 meter worden verhoogd, een maatregel die met ingang van het nieuwe seizoen gerealiseerd zal worden. Bovendien zal sc Heerenveen uitsupporters direct uit het stadion zetten wanneer men na een tweede sommatie niet gehoor geeft aan een verzoek van de stewards.

Daar blijft het niet bij, zo maakt de club kenbaar: “Tenslotte gaat sc Heerenveen clubkaarthouders van sc Heerenveen die hun clubkaart uitlenen aan derden, aanpakken. Bij ongeregeldheden worden zij medeverantwoordelijk gesteld voor het gedrag van degene aan wie de pas is verstrekt. Zowel tegen de clubkaarthouder als degene die misbruik heeft gemaakt van de kaart, wordt opgetreden.”
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Joho » 22-01-2010 20:51

Beter laat dan nooit. Beetje jammer dat er eerst weer een incident plaats moet vinden voordat er maatregelen genomen worden.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Sneek » 23-01-2010 16:52

Op zich goede maatregelen (die eigenlijk al vanzelfsprekend hadden moeten zijn). Maar de auto-combi's slaan de plank compleet mis. Het probleem ligt vooral bij de uitsupporters in de thuisvakken. Daar heeft de auto-combi geen enkel effect op. Dus nu moeten uitsupporters ten koste van anderen met de auto-combi naar Heerenveen. Dikke onzin natuurlijk!

Anti Combi!
Avatar gebruiker
Sneek
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 07-03-2004 16:25
Woonplaats: Sneek

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor sch4-live » 24-01-2010 00:12

We zullen zien hoe het tegen Ajax gaat.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Beetle » 24-01-2010 18:37

Vreemd...

Het voelt ineens of ik echt iets bereikt heb. :mrgreen:

Zonder dollen, die brief heeft de club waarschijnlijk wel wakker geschud. En de gebeurtenissen rond de wedstrijd tegen Feyenoord waren wel de druppel.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor DE ZUID » 28-01-2010 18:17

eerst de dertiende februari maar even afwachten, Beetle.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de stewards van Heerenveen onderscheid gaan maken.
Zodra Ajax scoort, wordt er geprovoceerd richting NN en wie wordt er verwijderd?
Dus we zullen zien, maar ik heb er geen vertrouwen in.
Maar het is wel zo, dat als ik niet mezelf kan zijn, lees last heb van Ajax-supporters, ik niet voor mezelf in sta.
Ik verdedig dan mijn eigen plekkie, waar ik voor betaal en ik laat mijn plezier niet vergallen door een paar Ajacieden.
Laatst bijgewerkt door Hielke op 28-01-2010 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Graag de naamverbasteringen achterwege laten!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor bdb » 28-01-2010 18:41

samen vak 418 Hools de ZUID? :wink: :angry:
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor DE ZUID » 28-01-2010 19:08

Bedankt voor het herstel, Hielke!
Als het moet met vakkie 418, BdB.
Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat de stewards van Heerenveen niet altijd even objectief zijn, dus op dat gebied verwacht ik dus ook problemen.
Genoeg hierover, we lullen na de dertiende wel weer.


Lekker stoned en dronken naar de wedstrijd, een mooier leven is er niet!! :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-01-2010 17:11

Ken enkele individuen (ajaxfans) die in de thuisvakken plaats zullen gaan nemen..
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor bdb » 29-01-2010 18:15

Hopelijk voor hun niet in 418, of niet de ZUID?! :angry: :mrgreen:
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor feanfans » 29-01-2010 18:21

Ook niet in 427! Ik heb echt een ***** hekel aan Ajax supporters. Ik kan die lui niet uit staan.

Ik hoop dat het flink uit de hand loopt en dat die Ajax supporters klappen zullen krijgen zoals ze het nog nooit meegemaakt hebben. Misschien dat de verantwoordelijken dan eindelijk eens inzien dat er wat gebeuren moet.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor kukkel » 29-01-2010 19:38

feanfans schreef:Ook niet in 427! Ik heb echt een ***** hekel aan Ajax supporters. Ik kan die lui niet uit staan.

Ik hoop dat het flink uit de hand loopt en dat die Ajax supporters klappen zullen krijgen zoals ze het nog nooit meegemaakt hebben. Misschien dat de verantwoordelijken dan eindelijk eens inzien dat er wat gebeuren moet.



Nou dan moet je dat doen zou ik zeggen.Zijn we mischien ook van dit geneuzel af.We weten het nu allemaal en we vinden het allemaal vervelend.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor feanfans » 29-01-2010 20:27

kukkel schreef:Nou dan moet je dat doen zou ik zeggen.Zijn we mischien ook van dit geneuzel af.We weten het nu allemaal en we vinden het allemaal vervelend.


Nee, bij mij zal het niet beginnen. Ik erger me er wel aan, maar zal er zelf niet meteen op in beginnen te slaan.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten