Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
6
30%
Beter geworden
9
45%
Minder geworden
2
10%
Een complete ramp
2
10%
Een kwestie van wennen
1
5%
 
Totaal aantal stemmen : 20

Berichtdoor KingBee » 21-06-2007 09:09

En waarom is het een nadeel dat er meer mensen komen...? Lijkt me juit een voordeel, hoor je ook eens een mening van een ander dan de 'stamgasten' hier.

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, je voorziet wat meer 'onzin'-posters, maar de ervaring leert toch wel dat die hier altijd maar tijdelijk zijn.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Jeroen » 21-06-2007 09:13

Laten we het maar ff bij de officiele site houden in dit topic. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Venderwel » 21-06-2007 09:14

Volgens mij heeft Heerenveen de site nu in eigenbeheer. Paar weken terug was er namelijk ook nog een vacature bij de sc voor applicatiebeheerder.
Nou weet ik wel dat dat niet perse met de site te maken heeft, maar dat laat wel zien dat ze IT zaken ook in eigen beheer doen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Theo » 21-06-2007 09:16

Site is ontworpen door gx.nl. Beheer is gewoon in handen van Heerenveen.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor KingBee » 21-06-2007 09:39

Venderwel schreef:maar dat laat wel zien dat ze IT zaken ook in eigen beheer doen.


Ze hadden het netwerkbeheer altijd uitbesteed aan ArchiLogiq, die deed alles op softwaremating netwerk gebied, maar dat kan nu veranderd zijn. Zelf heb ik voor mijn vorige werkgever nog wel een aantal keren wat werkzaamheden aan het netwerk daar verricht, op hardware gebied. (Ook voor FC Groningen, Veendam en Cambuur trouwens...)

Maar over de site, met de huidige moderne CMS systemen hoeft een bedrijf eigenlijk helelmaal geen kennis meer van webdesign of automatisering om een site goed te onderhouden. Ik vind de site een hele verbetering, zeker het grafische gedeelte bovenaan de site. Een stuk professioneler!
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Venderwel » 21-06-2007 09:47

KingBee schreef:
Venderwel schreef:maar dat laat wel zien dat ze IT zaken ook in eigen beheer doen.


Maar over de site, met de huidige moderne CMS systemen hoeft een bedrijf eigenlijk helelmaal geen kennis meer van webdesign of automatisering om een site goed te onderhouden. Ik vind de site een hele verbetering, zeker het grafische gedeelte bovenaan de site. Een stuk professioneler!



Dat was het, ze zochten een applicatiebeheerder met voor het vernieuwde CMS systeem, even kijken of ik de advertentie nog terug kan vinden. Heb er over gedacht om er te soliciteren, bedoel is toch grappig om bij je club te werken, maar ja ben maar simpele Software tester/ Test consultant, geen applicatiebeheerder en heb al helemaal geen verstand van CMS.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Klaas Pier » 21-06-2007 10:57

Criz schreef:Opmerkelijk, gebruik ook versie 2.0.0.4 en heb dit probleem niet. Welke resolutie draai je?


Aha, ik draai 1440*900, maar hoe kan dat invloed hebben op het wel of niet goed werken van dingen als menu's en links?
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Koekje » 21-06-2007 12:26

Ik vind de site er nu wat profesioneler uit zien.
De navigatie staat nog steeds op dezelfde plek waardoor je weer wat sneller went aan de nieuwe opset.

Je kan misschien wel gek worden van alle bewegende advertenties samen met de header en nieuws. Al met al, ziet er wel goed uit.
Koekje erbij?
Avatar gebruiker
Koekje
Nieuw talent
 
Berichten: 148
Geregistreerd op: 05-11-2006 17:42
Woonplaats: H'veen

Berichtdoor visje » 23-06-2007 11:59

toch nog weer een klein - puntje gevonden op de site... dat die niet 100% firefox compatible is.. filmpjes afspelen lukt niet alleen als ik de site in IE open..
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 23-06-2007 12:01

Dat is wel een bekender probleem van Firefox, zelf gebruik ik vaak Opera.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Klaas Pier » 23-06-2007 12:10

visje schreef:toch nog weer een klein - puntje gevonden op de site... dat die niet 100% firefox compatible is.. filmpjes afspelen lukt niet alleen als ik de site in IE open..


Volgens mij komt dat door het gebruik van drm..
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor visje » 23-06-2007 17:49

Klaas Pier schreef:
visje schreef:toch nog weer een klein - puntje gevonden op de site... dat die niet 100% firefox compatible is.. filmpjes afspelen lukt niet alleen als ik de site in IE open..


Volgens mij komt dat door het gebruik van drm..


ja dat denk ik ook.. nou ja weet het wel zeker.. misschien moeten ze net als psv en een aantal buitenlandse clubs ook een eigen youtube kanaal binnen..

oja en het knopje "terug" werk ook niet goed als ik er op klik gaat die de pagina herladen en dan moet ik er nog een keer op klikken dan an kom ik weer op de vorige pagina terecht..
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor xander » 24-06-2007 12:54

Ik vind de navigatie van de nieuwe berichten niet echt super/vaag. Verder ziet het er wel leuk uit.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Berichtdoor Janneman » 26-06-2007 18:36

Ik vind de site zo op het eerste gezicht niet echt overzichtelijk. Er staat heel veel op de pagina en het is ook niet direct duidelijk. Het is wel een ooruitgang met de oude site maar het moet denk ik gewoon even wennen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor blauwekater » 27-06-2007 10:40

De site is een goede verbetering t.o.v. de vorige. Echter de berichten welke in de grote 'banner' getoond worden zijn niet echt op een gebruikersvriendelijke te lezen.

Verder blijven de pagina's maar laden en komen ze niet op 100% terwijl volgens mij al wel alles getoond wordt. Herkennen julie dat ?
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor sch4-live » 27-06-2007 12:08

Het is even wennen maar het is wel een verbettering.
De site banner vind ik veel mooier dan eerst.Het nieuws vindt ik niet echt overzichtelijk maja.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Criz » 27-06-2007 19:45

Vergeleken de websites van sommige andere profclubs ziet deze er heel professioneel uit.

In tegenstelling tot de website van Feanfan. Die bezoek ik eigenlijk nooit meer sinds ze de nieuwe website hebben, wat een drama zeg.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Venderwel » 28-06-2007 08:28

Er mist nogal wat trouwens op de officiële site!
De vrouwenselectie!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Alves#12 » 14-07-2007 11:15

tis een mooie site geworden maar dat was het natuurlijk al maar nu is ie nog mooier
Avatar gebruiker
Alves#12
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 13-07-2007 07:58
Woonplaats: bilthoven

Berichtdoor Lipton » 22-07-2007 19:40

De site ziet er nu heel mooi uit, maar er zijn ook dingen die lachwekkend slecht zijn.
Zo is de selecie pagina gewoon helemaal verknald, waarom ze dat gedaan hebben is mij een raadsel.
En van mij mogen er wel wat meer kleine nieuwtjes geplaatst worden, zoals waarom Hanssen nu afwezig is bijvoorbeeld.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Niels » 12-08-2007 10:32

Afbeelding

Een fraaie zweefduik van Jakob Poulsen.


Multifunctioneel, die Deen. En zo stijlvol ook, ongelooflijk. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor De Doarpsgek » 13-08-2007 12:25

De officiele site van sc Heerenveen ziet er erg mooi uit. Maar weet iemand ook waar ik sc Heerenveen tv kan vinden :?:
Verbeek hou de eer aan jezelf! Stap op...
Avatar gebruiker
De Doarpsgek
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 12-08-2007 05:04
Woonplaats: Ferwert

Berichtdoor drika746 » 13-08-2007 12:26

De Doarpsgek schreef:De officiele site van sc Heerenveen ziet er erg mooi uit. Maar weet iemand ook waar ik sc Heerenveen tv kan vinden=


under construction

wordt iig geen betaal tv ofzo is mij verzekerd
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor De Doarpsgek » 14-08-2007 12:01

drika746 schreef:under construction

wordt iig geen betaal tv ofzo is mij verzekerd


Is je ook gezecht wanneer we het ongeveer kunnen verwachten?
Verbeek hou de eer aan jezelf! Stap op...
Avatar gebruiker
De Doarpsgek
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 12-08-2007 05:04
Woonplaats: Ferwert

Berichtdoor drika746 » 14-08-2007 12:06

Nee was toen bij de club ook nog niet bekend, was een evaluatie van de proef bezig.
Of en wanneer het terugkwam was toen niet bekend, het zal naar mijn verwachting op den duur terug gaan komen omdat het een van de toekomst kanalen is. Vanuit de club is mij wel verzekerd dat er niet voor betaald dient te worden wanneer het terugkomt.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor Frisian4life » 18-08-2007 00:19

Waarom staat er een artikel over Utreg - Feyenoor op de officiele website, beetje zinloos.
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Berichtdoor pieterpieter » 23-08-2007 07:45

En waarom staat er een stukje op de officiele site over het feit dat Wesley Sneijder afscheid neemt bij Ajax zondag. Wat hebben wij daar nou mee te maken...
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Berichtdoor Venderwel » 23-08-2007 07:53

Omdat wij tegen Ajax voetballen zondag?? Lijkt mij toch vrij logisch? Man, zo staat er te weinig op de site, zo staat er teveel op.
Neem een hobby....of trek een jurk aan! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Official website, Media en PR

Berichtdoor Blizzard » 16-07-2009 08:18

Text alert :lol:

De laatste jaren draait het (jammer genoeg) steeds minder puur om het spelletje in het moderne voetbal. De drie punten worden weliswaar nog steeds verdeeld tijdens het spelen van wedstrijden maar het uitdragen van een bepaald imago, een bepaalde uitstraling hebben wordt steeds belangrijker. Je officiële website is wat dat betreft hét digitale uithangbord. De Europese top steekt al jaren miljoenen euro's in de ontwikkeling, het beheer en het verbeteren van hun websites. Vaak staan deze internetsites bol van de multimedia, wordt de content aangeboden in meerdere talen en wordt de site bekeken door honderdduizenden bezoekers per dag, over de hele wereld, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

In Nederland wordt er uiteraard wat bescheidener gedaan, vooral vanwege de beperkte financiële middelen waarover men hier beschikt vergeleken met de absolute internationale top. Toch wordt hier ook serieus nagedacht over de eigen officiële websites en is men niet te beroerd om bijvoorbeeld te investeren in 'video-on-demand technologie', Heerenveen is hierin gelukkig geen uitzondering.



Toch blijf ik de kwaliteit van onze officiële website erg pover vinden. Ik zou het uitermate belangrijk vinden om als professioneel 'voetbalbedrijf' te beschikken over een goede officiële website. Zeker wanneer je als club de ambitie hebt om (uiteindelijk) een topclub te worden. Heerenveen is natuurlijk nog geen topclub maar we spelen wel altijd om de bovenste plaatsen en vervullen steeds meer een hoofdrol binnen de Nederlandse Eredivisie, samen met enkele andere verenigingen. Blijkbaar denkt de directie hier anders over.

Ik zal proberen uit te leggen wat er in mijn ogen mankeert aan de huidige officiële website en later kom ik met suggesties en oplossingen om tot iets beters te komen; iets wat tenminste past bij de status en de ambities van deze club...


Wat mankeert er aan sc-heerenveen.nl?

Op het moment dat ik de site betreed valt mij gelijk de vormgeving op. Het oogt gedateerd, goedkoop en het straalt weinig professionaliteit uit. Het nieuws valt weliswaar aan te bieden, net zoals de overige informatie zoals ticketverkoop, filmpjes, historie ect maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je weinig uitbreidingsmogelijkheden hebt. Volgens mij is de huidige site ook al een jaar of 3-4 in gebruik, niet waar?

Ik viel bijna van mijn stoel toen ik hoorde dat de site wordt bijgehouden door één, ja, één vrijwilliger. Alle respect natuurlijk voor deze vrijwilliger maar zo beheer je geen website als grote club binnen Nederland. Nogmaals respect voor deze man/vrouw maar in je eentje kan je nooit een dergelijke site (op vrijwillige basis) echt tiptop onderhouden. Veredelde hobbyisten zoals de mensen van FeanOnline hebben alleen al een team van zo'n 5 man...

Maar goed, het is soms wel te zien dat er maar één persoon aan meewerkt want het nieuws staat er soms wel érg laat op. Ook staan de berichten soms vol spelfouten of feitelijke onjuistheden, hier op het forum werd daar regelmatig over geklaagd weet ik nog wel ;). Iedereen maakt natuurlijk wel eens een foutje maar het maakt wel degelijk verschil of dat op de officiële site of op een onofficieel supportersforum gebeurd.

Ik vind het ook jammer dat er altijd zo weinig fotomateriaal gepubliceerd wordt. Bij inkomende transfers worden bijvoorbeeld er twee à drie lullige fotootjes geplaatst. Het kan toch niet zoveel moeite kosten om er een mooie fotoreportage bij te doen. Ook na de wedstrijden verwacht je toch eigenlijk wel een (kleine) fotoreportage maar ook dan kom je er bekaaid van af. Gelukkig kan is feanfans.nl altijd trouw aanwezig ;)

Over de vormgeving heb ik het al gehad maar ik vind dat het allemaal wel met wat meer stijl, klasse en elegantie gepresenteerd mag worden. Iets meer 'glamour' graag. Het hoort erbij als je een topclub wilt worden.

De filmpjes die aangeboden worden zijn in principe wel aardig. Volgens mij wordt daar ook wat serieuzer aan gewerkt want ze staan er altijd keurig op: voorbeschouwingen op wedstrijden, de wedstrijd zelf, reacties en speciale gelegenheden zoals een open dag zijn altijd wel te zien. De kwaliteit van de filmpjes op zich vind ik zeker ook wel acceptabel. Alleen mag er van mij wel op een wat betere manier verslag gedaan worden, zowel in het prestenteren van nieuws als in het commentaar op wedstrijden. Een aangenamere 'stem', graag. Iets meer diepgang zou ook wel mooi zijn. De vele clichés die voorbij komen door de voetballers zijn niet echt spannend...

Nog één ding. De Engelse versie wordt nogal verwaarloosd. Er staat wat gedateerde algemene informatie op van de club en sowieso geen actueel nieuws. Ik zie ook dat er amper geupdate wordt. De bekerzege van 2008-2009 staat bijvoorbeeld nog steeds niet bij de 'achievements'. De selectie bestaat voor meer dan 50% uit spelers die het Nederlands niet als moedertaal hebben. We zijn een internationale vereniging, hebben spelers onder contract uit diverse windstreken. Een Tsjechische en Servokroatische editie kan nog wel even op zich wachten maar het Engels valt voor iedereen in principe wel redelijk te volgen... Dan kan je de mensen die geen Nederlands kunnen maar Heerenveen om wat voor reden dan ook volgen, ook bedienen. Misschien zijn de baten niet zo geweldig groot maar je wilt ook een beetje een internationale uitstraling hebben als club. Iedereen moet Heerenveen kennen j/k ;) Misschien komt het ooit nog wel eens heel goed van pas.

Alright, dit zijn een beetje de aspecten waar ik niet zo over te spreken ben! Er zijn vast wel meer dingen die niet deugen maar dan blijf ik bezig en ga ik te diep in op de details...


Oplossingen/verbeteringen

Ga aub een geheel nieuwe site ontwikkelen. Trek hiervoor +/-50.000 euro uit en stap naar een professioneel bedrijf die al eerder sites voor grote clubs gebouwd heeft. Desnoods vraag je een Manchester United of AC Milan (waar wij wel contacten mee schijnen te hebben) hoe zij aan hun website zijn gekomen. Zorg ervoor dat de site de looks heeft alsof het die van een echte topclub betreft.

De site zou sowieso beheerd moeten worden door één of meerdere professionals. Ik denk dat je met één fulltimer die naast het plaatsen van nieuwsberichten ook alle (uitgebreide) statistieken bijhoudt, de Engelse versie 'doet' en andere (dagelijkse) operationele werkzaamheden doet. Dit vul je vervolgens aan met 2 à 3 vrijwilligers die zich vooral met het posten van nieuws bezig houden. Op die manier probeer je zo snel mogelijk te zijn met het publiceren van nieuws.

Wat meer fotomateriaal publiceren zou zeker niet verkeerd zijn. Ipv twee foto's bij de presentatie van een nieuwe speler doe je een fotoreportage van de dag, in chronologische volgorde. Bijvoorbeeld aankomst bij de club, in gesprek met Sollied, in gesprek met Yme, bij het Abe Lenstra standbeeld, in het stadion op een tribune, het tekenen van het contract, de persconferentie zelf, shirtuitreiking, poseren met het shirt, shirt aan in het stadion ect... Ik noem maar wat. Het kost weinig moeite om wat extra foto's te schieten maar je doet er je achterban wel een plezier mee. Bovendien hoort de presentatie van een speler een belangrijk PR-moment te zijn, zeker bij de grotere aankopen. Dat moet je passend uitmeten. Zoiets dus. Het kan nog beter zelfs...

Wat betreft media zou ik wat betere 'stemmen' aantrekken voor de presentatie en het commentaar. Voor de diepgang waar ik het over had zou je bijvoorbeeld iemand als Maarten de Jong kunnen strikken, mits hij daar zin in heeft. Dat is volgens mij wel een jongen met een goede babbel over voetbal, een Heerenveen man en hij wordt door iedereen wel geaccepteerd. Laat hem bijvoorbeeld maar een voorbeschouwing of analyse geven voor een wedstrijd in een geïmproviseerd studiootje. Wat meer inhoud kan zeker geen kwaad. Het media gedeelte mag ook wel wat beter ingericht worden bijvoorbeeld zo. Da's wat minder rommelig zoals wij het op dit moment hebben.

Maar goed, ik heb een beetje mijn zegje gedaan. Misschien is het wat negatief allemaal maar ik hoop oprecht dat de club hierin stappen gaat maken want het is wel degelijk een belangrijk onderdeel, vooral qua PR. Het imago van de club is natuurlijk al tijden goed maar dat moet je wel in stand weten te houden en waar mogelijk zelfs proberen te verbeteren. De stadionuitbreiding staat logischerwijs bovenaan de agenda en wat mij betreft mogen ze ook hypermodern trainingscomplex bouwen maar misschien wil ik dan wel teveel... De investering in een nieuwe website en het professionaliseren van het beheer ervan kan er in principe wel bij gedaan worden want het zijn echt geen enorme uitgaven, terwijl je juist wel veel resultaat behaald, op redelijk korte termijn zelfs.

Tussen de stadionuitbreiding en een eventueel te bouwen trainingscomplex zal waarschijnlijk wél echt een keuze gemaakt moeten worden. Dan kies ik logischerwijs ook voor een groter stadion, want valt net even wat meer winst uit te halen. Toch lijken dit mij zeker zaken waarin Heerenveen stappen moet en waarschijnlijk ook gaat maken de komende jaren. Want check toch eens sc-heerenveen.nl en bijvoorbeeld fctwente.nl of az.nl. Dit zijn dus de clubs waarmee wij in principe concurreren.

Het zou me trouwens niets verbazen als ze ondertussen al bezig zijn aan een nieuwe site maar ik heb daar nog niets van gehoord, eigenlijk.

Maar ik lees graag reacties!
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Ebiede » 16-07-2009 09:09

Ik ben het met je eens! De site kan beter. Ik raad je ook aan dit te mailen naar Jan van Erve. Zeker dat hij je uitnodigd om hier eens over van gedachten te wisselen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 11 gasten