We zijn verwend

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

We zijn verwend

Berichtdoor Il prima Capo! » 14-09-2009 22:45

We zijn verwend en zo is het.

Yme rot op. Ik hoorde het zaterdag weer. Laat het duidelijk zijn, ik erger me ook aan de zuinigheid van de club en ook ik vind dat er best wat meer besteed mag worden. Kritische geluiden zijn een logisch gevolg van de lage stand op de ranglijst en het slechte voetbal. Dat is allemaal prima.

Maar jongens, kom op, slaan we niet veel te ver door? Yme rot op? Volgens mij begrijp je dan niet helemaal wat deze man allemaal voor de club doet en heeft gedaan. Prima, hij draagt de club nauwelijks uit, hij maakt geen reclame voor de club, hij is saai en je kunt het oneens zijn met het huidige transferbeleid of zelfs met het supportersbeleid. Maar oprotten? Kom op zeg, doe eens even normaal.

Na twee wedstrijden kwamen de fluitconcerten en een paar spreekkoren alweer van de tribune af. Zijn we vergeten dat we vorig jaar de beker hebben gehaald? Dat we gewoon weer vijfde zijn geworden? Dat we momenteel weer de groepsfase spelen van de Europa League door nota bene de nummer twee van de Griekse competitie te verslaan?

Het is prima om ambitieus te zijn. Je kunt het oneens zijn met bepaalde beslissingen. Ik had ook verwacht nou eens een stap te kunnen zetten. Ik snap ook niet waarom Twente ons inmiddels voorbij is gegaan. Maar doe wel even normaal.

in het lc gaf yme zijn persoonlijk mening op de actie met het bed van boer jan, hij gaf als antwoord, de supporters zijn kortzichtig en schijnbaar de bekerfinale vergeten. als voor yme dit feit zo zwaar weegt waarom word sollied dan ontslagen.
waarom probeerd hij zo hun eigen falen te verbloemen, maw met twee maten meten, wij mogen hen er niet op aanspreken en maar hij ons wel?


Dit bericht van Torcida is wat mij betreft nog het toppunt. Yme heeft natuurlijk helemaal gelijk. Op het moment dat het bed werd geplaatst en Yme kort daarna deze reactie gaf, had Heerenveen net de groepsfase gehaald en had Heerenveen 4 punten uit vier wedstrijden. Waar hebben we het over? Waar gaat deze kritiek over? Het is supportersretoriek van de bovenste plank.

We zijn verwend. We lijken wel Ajaxsupporters. En als ik me ergens voor schaam...
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: We zijn verwend

Berichtdoor mitrita » 14-09-2009 22:55

We zijn niet verwend, maar de verwachtingen zijn af en toe te hoog.
Qua budget horen we bij de top 6 en dat is sportief min of meer waar we horen.
Incidenteel zullen we hoger eindigen, incidenteel lager.
PSV en Ajax zijn qua budget niet te achterhalen en daarmee sportief ook niet.
Voor Feyenoord geldt op termijn hetzelfde.
AZ zal meer budget hebben zolang Dirk zich dat kan veroorloven.
Twente maakt grote sprongen en heeft commercieel en qua publiek uiteindelijk net even iets meer potentie.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: We zijn verwend

Berichtdoor ItFean82 » 15-09-2009 06:28

Mooi stukje Il Prima Capo.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: We zijn verwend

Berichtdoor drika746 » 15-09-2009 06:52

Ten eerste waarom moet je een apart topic maken voor je eigen mening :roll:

Komt bij dat ik het niet met je eens ben. Misschien is ieder jaar top 5 en Europees halen wel enigszins verwend zijn, maar de fluitconcerten zijn volledig terecht omdat we nu 16e staan, slechts één wedstrijd onterecht hebben weten winnen en de spelers niet vaker dan 3 keer de bal kunnen rondspelen. Er wederom dezelfde kneuzen in de verdediging staan die al jaren niet voldoen en we nog steeds geen scorende spits hebben. Het bestuur verkoopt doodleuk Pranjic weer, maar haal dan 2 spelers terug die er gelijk staan, want nu ga je er gewoon op achteruit.
Het winnen van de beker is een mooie gelegenheid om een stap vooruit te doen, zeker t.o.v. het aantrekken van spelers. Je hebt toch een stukje extra uitstraling als kersverse bekerwinnaar.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Squerrel » 15-09-2009 07:48

Waarom altijd weer terugkomen op die bekerfinale Il Prima Capo? Dat is alweer verleden tijd, het was prachtig maar het is geen enkele garantie voor de toekomst en de toekomst ziet er met datgeen we op het veld hebben staan uiterst zorgwekkend uit. Er loopt momenteel geen speler rond die veel geld gaat opbrengen en dat wat er rondloopt is "buitenlandse" middelmaat en dat is niemand anders dan het bestuur aan te rekenen.

En dat we nu kritisch zijn heeft toch geen reet te maken met verwend te zijn, we mogen gezien de laatste 10 jaar toch wat verwachten en dat is absoluut niet meer dan logisch.

Je snapt er weinig van Il prima capo :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Gekko » 15-09-2009 08:01

De bekerfinale was een moment, een goede en briljante dag. Geen slagroom op een zorgvuldig, over langere tijd opgebouwde taart zoals het geval was geweest als Twente had gewonen. Dan was het een logisch gevolg geweest van langere tijd goed bezig zijn. Wie in de bekerwinst een sructureel iets zag heeft zich laten foppen. Daarvoor is meer nodig dan wat Heerenveen vorig seizoen heeft gedaan.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Caspar » 15-09-2009 09:56

Gekko schreef:De bekerfinale was een moment, een goede en briljante dag. Geen slagroom op een zorgvuldig, over langere tijd opgebouwde taart zoals het geval was geweest als Twente had gewonen. Dan was het een logisch gevolg geweest van langere tijd goed bezig zijn. Wie in de bekerwinst een sructureel iets zag heeft zich laten foppen. Daarvoor is meer nodig dan wat Heerenveen vorig seizoen heeft gedaan.


Eens, maar mensen lijken in het zoeken naar de oorzaak als een wilde om zich heen te slaan. In de grote, wel zorgvuldig opgebouwde, organisatie van Heerenveen lijkt het alsof niemand meer naar behoren functioneerd. Elke organisatie, of dat een voetbalteam, een bedrijf of een politieke partij is, krijgt na een periode van grote groei een terugslag. Wij hebben dat nu, so what? We lijken inderdaad wel Ajaxsupporters bij elkaar die resultaat eisen en het vertrek van iedereen eisen zodra het even wat minder gaat.

We zouden ook het team kunnen steunen. Onze tijd komt wel weer.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Gekko » 15-09-2009 09:59

Mee eens. Aan dit mechanisme is Feyenoord bijna ten onder gegaan en Ajax worstelt daar ook al jaren mee. Leren van fouten leidt tot groei, het doodschieten van de zondaar leidt tot lijken.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Hielke » 15-09-2009 10:17

Gekko schreef:Mee eens. Aan dit mechanisme is Feyenoord bijna ten onder gegaan en Ajax worstelt daar ook al jaren mee. Leren van fouten leidt tot groei, het doodschieten van de zondaar leidt tot lijken.


Het grote voordeel is dat wij een capabele clubleiding hebben die zich daar niets van aantrekt. Bij Feyenoord zijn de supporters machtig genoeg om de club in de door hen gewenste richting te duwen, bij ons gelukkig niet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Baggerraartje » 15-09-2009 11:36

Maar een beetje meer naar supporters luisteren kan geen kwaad he! Ik had bij Riemer en Foppe al altijd het idee dat het hun show was en alle sponsors kusten de schoenen van beide. En was het publiek eens een beetje kritisch...was het in Riemers ogen maar dom klapvee! (behalve als hij een intervieuw gaf...dan waren alle supporters geweldig)
Met dit Bestuur is het niet anders en ben met je eens dat supporters nooit het beleid mogen bepalen, maar zonder supporters heb je geen voetbal! Dus af en toe eens spelkers halen waardoor je naar het stadion komt....is in mijn ogen nodig.
Er is nu niet 1 speler dat ik denk...zo die gaat het maken! Dat is dodelijk voor de ontwikkeling van een club. Altijd 6/7 worden met af en toe een uitschiter naar plaats 4/5 is leuk....maar dodelijk saai! Dan maar liever 3 keer meedoen met het kampioenschap en dan een seizoen 12de worden.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Filosofie

Berichtdoor H-J » 15-09-2009 12:17

Het spelen van fatsoenlijk voetbal heeft niks met verwendheid te maken, maar met een jarenlange filosofie, clubcultuur of hoe je het ook wilt noemen die de club op voetbalgebied heeft uitgedragen. Daar kan geen beker tegenop, dat korte moment van euforie vergeet je al gauw als je de eerste abominabele wedstrijden weer ziet.

Toen Sollied gehaald werd, werd aangegeven dat hij al jaren werd gevolgd. Je mag dan aannemen dat men weet wat men binnenhaalt, maar niets bleek minder waar. Sollied heeft dan wel een prijs gepakt (daar had men gelijk in) maar verder was het droevig gesteld. Sollied wil alleen met gearriveerde spelers voetballen (geeft jeugd amper kans), laat spelers zelf bepalen waar de grens van gedisciplineerd en ongedisciplineerd ligt, de conditionele staat van de spelers schijnt slecht te zijn en het voetbal leek nergens op. Totaal vervreemd van het herkenbare voetbal dat we normaal altijd konden zien. De beslissing om Sollied te ontslaan heeft veel te lang geduurd,volgens mij kom je er redelijk vlot achter of iemand wel of niet binnen de cultuur past. Heerenveen moet het komende jaar ontzettend hard werken om het beeld wat men had weer terug te krijgen en zo ook de klanten weer te binden.

Aan de andere kant was de club bekend met zijn spelopvatting met buitenspelers, terwijl er te weinig geschikte buitenspelers voor handen waren. De wensen van Sollied werden niet gehonoreerd. Er is geen fatsoenlijke buitenspeler gehaald (ironisch genoeg wel vlak nadat Sollied was ontslagen), maar er zijn spelers gekomen die aan de buitenkant weinig te zoeken hebben: Ingelsten, Elyounoussi en Papadopoulos. Daarnaast werden spelers gehaald die relatief goedkoop waren, maar die uiteindelijk duur zijn omdat je er te weinig aan hebt om een volgende stap te zetten of het niveau te behouden. (Kalou, Kopic, Koning) De binnengekomen transfergelden zijn niet op, dat bestaat niet. Jaren geleden werd geroepen dat het kapitaal op het veld staat, dat is niet meer zo. Uiteindelijk krijg je de zoveelste teleurstelling om de oren in de vorm van een verlies tegen Groningen, terwijl je met o.a. een kwalitatief betere aanval 3 punten had gehad. Dat is zuur.

Het is te makkelijk om alleen Sollied te laten opdraaien voor een slecht jaar en +/- 2 maanden.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: We zijn verwend

Berichtdoor marrumrules » 15-09-2009 14:38

Zeker zijn we verwend, maar willen we op korte termijn weer verwend worden.

Zoals hier in eerdere posts word beweerd is echter de vraag of we hier de kwaliteit voor hebben.

Zijn Kopic, djuricic, djuric, losada, lejsal, elyonoussi, vayrinenen, elm ea kwaliteitsarm? een aantal van hun lijkt mij toch zeker voetballers die ons rond plaats 5 laten spelen.

Misschien zelfs wel hoger als er automatismen, spelvreugde en wederzijds vertrouwen is.
Kan het bestuur dit oplossen??? Ja we kunnen nog meer miljoenenen uitgeven aan 1 2 spelers maar die zullen in dit elftal ook geen potten breken omdat er simpelweg geen vast team staat. Hier word juist nu aan gewerkt met JdJ en consorten.

Ja ook ik ben teleurgesteld, maar er is alweer een volgende wedstrijd. donderdag onze beloning Europa League en misschien wel weer een stap in de goede richting(richting verwennen)
today is D-Day
marrumrules
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 22-12-2008 21:00

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-09-2009 15:34

Ik kan me nog een uitspraak van jou herrinneren Il Prima Capo, dat je SCC in dit soort opzichten een mooie club vind; als het niet loopt en de resultaten niet als gewenst zijn, pikt het publiek dat niet.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Klaas Pier » 15-09-2009 18:21

Grotendeels eens met de topic opener. Al zijn er ook mensen die kritiek uiten op het bestuur vanwege het supportersbeleid, die hebben volgens mij best een punt. Voetbaltechnisch wordt de club prima geleid, je zult maar een bestuur hebben dat het hele salarishuis overhoop haalt om een 24 jarige speler te halen, omdat je trainer (die er nog maximaal een jaar zit) hem zo graag wil hebben...
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Frisian Viking » 15-09-2009 18:49

Helemaal eens met de naam van dit onderwerp. We spelen al jarenlang achtereen Europees. Het laatste seizoen dat wat minder liep was 2002/2003, toen misten we op doelsaldo zelfs nog Europees geloof ik. De laatste keer dat we niet in de top 7 eindigde was in 2000/2001, het jaar dat we Champions League speelden. Waarom maken we ons zo druk om één mindere periode? Ik begrijp het niet. Iedereen die naar het voetbal gaat zou toch het verstand in zich moeten hebben van iemand die weet dat bij sport ook verliezen hoort? Dat je niet eeuwig goed kan presteren? Tsjah, shit happens, en eens in de zoveel tijd loopt het even wat minder. Nu hebben we op dit moment een mindere periode van vijf wedstrijden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als het een heel seizoen slecht gaat en we als tiende eindigen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Il prima Capo! » 15-09-2009 20:36

Frisian Viking verwoord het mooi. Dat is ook mijn gevoel. Het kan aan mij liggen, misschien word ik ouder, maar het komt op mij steeds meer over als verwend zijn.

Overigens deel ik de kritieken die er zijn op het huidige beleid. Maar zeik niet alles af op basis van deze beginfase. Zo'n korte periode.

Overigens hebben we wel vaker vergelijkbare perioden meegemaakt. Verbeek speelde 90 procent van zijn wedstrijden afbraakvoetbal. In de periode Foppe hebben we ook maar één keer beter gepresteerd door tweede te worden. Toen was de verwachting later. Nu is de verwachting hoger, maar dat betekent niet dat toen alles beter was dan nu.

Kritiek is prima, maar reageer niet als een verwend kind.
Reageer dan origineel. ("I wanna go home")
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Hielke » 15-09-2009 20:39

Vind jij het ontslag van Sollied ook paniekvoetbal, Il prima Capo!? Of gaat het je alleen om de 'Yme rot op'-spreekkoren?
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Il prima Capo! » 15-09-2009 21:41

Ik snap niet helemaal waar je vraag vandaan komt en waarom je zegt 'ook paniekvoetbal'.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Nee, paniekvoetbal vind ik het niet, maar jammer vind ik het wel. Heerenveen nam een bewuste keuze met het aanstellen van een trainer "van buitenaf". Mijns inziens een goeie en ambitieuze keuze. Als dan na een jaar de conclusie is, dat Sollied en Heerenveen niet bijelkaar passen dan is dat jammer. Maar ik vind het ook onterecht. Sollied is kritisch, maar ook ambitieus. Hij wilde meer met deze club, maar met het huidige materiaal zit er niet meer in dan datgene wat we de afgelopen jaren gespresteerd hebben. Dat is een logische analyse van Sollied en tegelijkertijd ook een realistische blik. Met een trainer als Sollied konden we daardoor nog wel de beker winnen. Hij heeft het maximale uit de spelersgroep gehaald. En dat weet hij zelf ook. De directie weet dat echter niet. Die hebben geen voetbalverstand en maken daardoor verkeerde keuzes.
Ik vind het daarom wel paniekvoetbal als ze straks verder gaan met Jan de Jonge. Prima trainer hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als we een stap willen maken hebben we meer dan een goede trainer nodig. In de categorie Adriaanse. Of eigenlijk in de categorie Sollied :wink:
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Hielke » 15-09-2009 21:58

Il prima Capo! schreef:Ik snap niet helemaal waar je vraag vandaan komt en waarom je zegt 'ook paniekvoetbal'.


Die vraag stelde ik omdat (een deel van) je verhaal de strekking had dat het nog ontzettend vroeg in het seizoen is en dus eigenlijk te vroeg om fel te reageren. Daarom vroeg ik me af hoe je dan tegen het ontslag van Sollied, ook zeer vroeg in het seizoen, aankijkt.

Il prima Capo! schreef:Hij heeft het maximale uit de spelersgroep gehaald. En dat weet hij zelf ook. De directie weet dat echter niet. Die hebben geen voetbalverstand en maken daardoor verkeerde keuzes.


Dat ben ik niet met je eens. Toegegeven, de directie heeft fouten gemaakt en niet goed ingespeeld op Sollied. Maar als ik ergens de titel 'We zijn verwend' niet boven wil zetten dan is het de periode Sollied.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: We zijn verwend

Berichtdoor paparazzi » 15-09-2009 22:37

Ik denk dat 'LL capo niet alleen Sollied eruit wil lichten betreffende de tegenvallende resultaten. Dat 'we' verwend zijn is wel heeeeeeel erg zeker!
Tenminste als je jonger bent dan 20.
Jaren daarvoor heb ik weken, maanden, jarenlang (mooie) ellende meegemaakt met Heerenveen.
Met hooguit 3000 man op de tribune, op regenachtige zondag-herfstmiddagen in de eind jaren '70, en dan spelen tegen FC Wageningen. Vervolgens verlies je `m ook nog en ga je met een redelijk goed gevoel naar huis. Omdat `t voetbal wel aardig was...
We hadden destijds tenminste geen last van de volledige regenslag. Dit, omdat we automatisch met de hele tribune dan wel een paar rijen naar achteren omhoog schoven. Kwam ook omdat die oost overdekt, dus NIET goed overdekt was. Maar dat verhaal even terzijde...
Om een lang verhaal kort te maken; Ik heb toen jarenlang moeten aanhoren dat het AB-SO-LUUT niet nodig zou zijn om naar de ERE-divisie te verhuizen. Dat was allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver gezocht! Te duur. Niet te doen! En , het moest leuk blijven....De rest van `t verhaal kennen we.
Vandaar dat ik tegenwoordig niets meer uitsluit, en van mening ben dat het best weleens zou kunnen dat we overwinteren met deze ploeg in DEZE poule. Ik heb jarenlang aan moeten horen dat Heerenveen NOOOOoooit in de ere-divisie zou kunnen komen.
Laat staan thuishoren!

Oh, en Ja we zijn verwend!...sinds 1990.....zo ongeveer."


Maar dat zullen menigen zich waarschijnlijk al helemaal niet meer kunnen voorstellen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Flying Tilster » 16-09-2009 01:47

marrumrules schreef:Ja we kunnen nog meer miljoenenen uitgeven aan 1 2 spelers maar die zullen in dit elftal ook geen potten breken omdat er simpelweg geen vast team staat. Hier word juist nu aan gewerkt met JdJ en consorten.


Ben het wel gedeeltelijk eens met de topictitel. Maar.. als je als club ambitie hebt om een stap te maken, ga ik er vanuit dat men een stap richting top 3 wil maken. Verbeek's contract wordt niet verlengd, omdat de club graag een stap wil maken. Dan nemen ze een succestrainer als Sollied aan, maar verwachten wel dat hij zich aanpast aan de werkwijze van de club.
Terwijl ze donders goed weten (als het goed is tenminste) wat voor trainer Sollied is.

Ik denk dat 1 of 2 gerichte en iets "duurdere" aankopen wel degelijk deze ploeg beter hadden gemaakt.
Elyounoussi, Ingstelen en Papadopoulos brengen ons echt niet hoger.
Dat we verwend zijn geraakt de afgelopen jaren is waar. Maar het bestuur heeft deze "verwenning" zelf aangewakkerd tijdens een persconferentie met de mededeling dat het contract van Verbeek, ondanks zijn goede resultaten, niet verleng zou worden.

Dan mag ik als supporter ook verwachten dat men gaat investeren in spelers die dat niveau aankunnen. Dat is niet gebeurt en dan is het logisch dat er onvrede komt. Ik heb nu een paar jaar een seizoenskaart waar ik als "simpele arbeider" een flink bedrag voor neerleg. Dan mag ik toch wel verwachten dat als jaar in jaar uit je beste spelers voor astronomische bedragen weggaan er wel kwaliteit voor terugkomt en niet altijd gegokt wordt op talenten.

Het huidige bestuur moet de hand in eigen boezem steken, wnat die hebben een hoger verwachtingspatroon neergelegd na het niet verlengen van het contract van Verbeek. Dan verwacht ik dus wel dat er spelers aangetrokken worden die ons een stapje hoger brengen. En dat heeft het bestuur domweg verzuimd.

"We zijn verwend", JA.. dat is zo. Maar het bestuur heeft zelf aangegeven die stap omhoog te willen maken, dan moeten ze ook ballen tonen door goede spelers te halen. En dat hebben ze niet gedaan... Dan mag er zeker wel gemopperd worden, want de club komt haar worden niet na. Wel ambitie tonen, maar daar niet voor willen investeren..

Dus het bestuur moet zelf eens goed bij zichzelf te rade gaan, wat hier de afgelopen jaren is misgegaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: We zijn verwend

Berichtdoor marrumrules » 16-09-2009 06:42

Mopperen kan ik mij zeker in vinden dat doe je met vrienden in de kantine. En dan zijn we ook allemaal de trainer die het beter weet natuurlijk.

Het bestuur had misschien gelukkiger kunnen zijn in de aankopen, maar het pakt nog niet goed uit. ja we willen als club een stap zetten aldus het bestuur, nu zijn ze ongelukkig geweest in de aankopen, maar we hebben ook een trainer gehad die de spelers niet vooruit hielp en op de rails kon zetten. dus eerst dit proces maar eens afwachten zien we dan wel wie er echt het nivo niet aankunnen.
today is D-Day
marrumrules
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 22-12-2008 21:00

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Baggerraartje » 16-09-2009 09:47

Ik vind ons pas verwend...als je goede spelers eens een tijdje kunt houden. Nu zegt iedereen wel dat ook goede spelers hier gehad hebben, echter die blijven zo verdomde kort. Als je de Alvessen en Suljemanis nu eens een seizoen of 3 aan club kunt blijven binden, tja dan zijn we verwend. Nu is het net of je je eigen een kind een kadootje geeft en als hij/zij het leuk vindt, pak je het af en verkoopt het aan de buurjongen.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: We zijn verwend

Berichtdoor marrumrules » 16-09-2009 13:52

Ane, wat een verhaal. Zo te lezen was Sollied een droomtrainer die perfect bij onze club paste. Volgens mij ben jij een supporter die leeft voor de club, maar lopen jou ambities niet gelijk met die van de club op dit moment. Misschien is Sollied wel niet de droomtrainer geweest en zijn er met deze spelers wel resultaten te halen. Misschien moeten wij als supporters de beslissing van het bestuur om Sollied te ontslaan als erg positief en als steun aan de supporters ervaren?

Is het niet zo dat we nu met JDJ opnieuw beginnen te bouwen aan een heerenveen stijl van voetballen, misschien kunnen we dan beoordelen of er nog extra spelers nodig zijn?

Kortom steek je supporter zijn in de club en de spelers zoals we ervoor staan. Dit zal ons verder helpen dan afgeven op de zaken.

Rust en vertrouwen zijn een schoon goed!
today is D-Day
marrumrules
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 22-12-2008 21:00

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Squerrel » 16-09-2009 14:12

Kan hier misschien een slotje op, die topics van Ill prima capo (mocht ie willen trouwens) voegen weinig tot niets toe op het forum.

:mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: We zijn verwend

Berichtdoor paparazzi » 16-09-2009 15:29

Ane Lenstra schreef:Echt waar, schitterend verhaal, maar niet helemaal bij de tijd. We waren de afgelopen 15 jaar namelijk een stabiele Eredivisie club die vrijwel jaarlijks Europees (UEFA Cup of Intertoto) speelde. We hebben topspelers gehad die in jouw verhaal totaal niet passen. We hebben een stadion die niet past bij jouw verhaal. We hebben een coach gehad die zich te groot zou voelen voor de club van jouw verhaal.

Wat ik aan wil geven, onze club is niet die van jouw verhaal. Jouw verhaal is de historie van de club, maar die is al lang niet meer van toepassing. Ik vind het een beetje een slap excuus ook om op basis daarvan te stellen dat wij flink verwend zij


Er zit een kern van waarheid in jouw verhaal waar ik het helemaal mee eens ben. Echter, in het begin verdrink je in je eigen verklaringen.
Namelijk ; Je kunt natuurlijk nooit de vergelijking trekken met de tijd (overlapping) en de tijd van toen tot nu. Mensen die bijvoorbeeld die tijd wel hebben meegemaakt zullen anders dat stukje lezen dan mensen van een andere leeftijd. Supporters die sinds de negentiger jaren pas bij Heerenveen komen kijken er heel anders tegenaan. Die hebben vanaf het begin een stijgende lijn meegemaakt waar de club mee te maken heeft gehad.

De titel van dit topic had misschien ook anders moeten luiden, oftewel ; zijn wij verwend? Als we het over de WE vorm hebben, dan spreken we met name over de leeftijdscatagorie waar ik het hierboven over heb.

Geen topspelers in mijn tijd? Weleens van Camataru gehoord? Of, Van der Gijp? Misschien zelfs weleens van Lenstra? :wink:
Oh, zeker speelden die een rol destijds in dan weliswaar het gulden tijdperk. Henk van Brussel; was een zeer gewilde coach die Heerenveen op de kaart zette met aanvallend voetbal!


Wat het stadion betreft , ik zou morgen meteen willen ruilen (al is dat niet reeel)




En dan; HISTORIE van de club is wel degelijk van toepassing, tot op de dag van vandaag!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Il prima Capo! » 16-09-2009 21:40

Toch leuk dat er een mooie discussie ontstaat. Dat was ook het doel natuurlijk. Als topic-opener moet je altijd wat stelliger zijn. Jammer van de, zoals altijd, inhoudsloze bijdrage van die eekhoorn.

Laat het duidelijk zijn, ook ik vind de houding van Kuiper en co belachelijk. Ik zet zelfs grote vraagtekens bij het ontslaan van Sollied. Niks te nadele van De Jonge. Hij zal vast een goede trainer zijn. Maar zoals eerder werd aangegeven; we hebben een grotere naam nodig om een stap te zetten. Twente is in alles op dit moment ons voorbeeld. We hebben hetzelfde budget, zitten al een tijd allebei in dezelfde stijgende lijn en hebben alle twee een stadion dat elke week vol zit. Er is echter een groot verschil. Twente presteert beter. Zij hebben wel een topcoach (in ieder geval een grote naam met internationale ervaring) en zij hebben wel grote namen aangetrokken. En bovendien beter gescout. Maar dat laatste is misschien nu nog niet helemaal te beoordelen.

Als in januari nog steeds zo dramatisch spelen en het resultaat niet goed is, dan mag wat mij betreft de hel losbreken. Ik blijf echter problemen hebben met "Yme rot op". Niet eens zo zeer vanwege, maar het klinkt respectloos. Wees eens wat creatiever.

Hoeveel mensen zitten er morgen trouwens op de tribune? 17.000? Daar maak ik me nog het meeste zorgen over. De club vervreemd van het publiek. Er lijkt steeds minder binding met de club. Mensen gaan met minder plezier naar het stadion. Hoe kan dat? Niet topikje?
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Squerrel » 17-09-2009 07:07

Il prima Capo! schreef:Jammer van de, zoals altijd, inhoudsloze bijdrage van die eekhoorn.


:mrgreen: :mrgreen:

Hoeveel mensen zitten er morgen trouwens op de tribune? 17.000? Daar maak ik me nog het meeste zorgen over. De club vervreemd van het publiek. Er lijkt steeds minder binding met de club. Mensen gaan met minder plezier naar het stadion. Hoe kan dat? Niet topikje?


Ik merk het aan mezelf, ik ga vanavond (ook) niet heen (nu heeft dat wel een goede reden maar als ik echt zou willen zou ik wel kunnen), dat we me "vroeger" never nooit niet gebeurd. Waar ik eerst naar bed ging en opstond met Heerenveen kan het me momenteel niet zo heel veel boeien. Als ik er ben is het prima maar daarnaast vind ik het wel een prima en dat heeft alles te maken het commerciele (we kunnen nu Heerenveen snoepjes kopen bij de C1000 :? ), het voetbal en dan doel ik niet specifiek op de resultaten maar op het getoonde spel en alles wat te maken heeft met supportje pesten. Ik denk ook niet dat ik de enige ben, mijn vader mist nooit een wedstrijd maar ook hij gaat vanavond ook niet heen wegens desinteresse.

Zijn er meer mensen die hetzelfde gevoel herkennen?
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 17-09-2009 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Hielke » 17-09-2009 07:29

Il prima Capo! schreef:Hoeveel mensen zitten er morgen trouwens op de tribune? 17.000? Daar maak ik me nog het meeste zorgen over. De club vervreemd van het publiek. Er lijkt steeds minder binding met de club. Mensen gaan met minder plezier naar het stadion. Hoe kan dat? Niet topikje?


Dat heeft in mijn ogen alles met herkenbaarheid te maken. Heerenveen is steeds meer vervreemd van zichzelf. Zoals de voorgaande post al mooi illustreert leidt onherkenbaarheid tot desinteresse en een verminderde binding met de club.

Het supportersbeleid, de te grote nadruk op commercie en de 'grijze directie' zijn al vaak genoemd. Zelf zou ik de volstrekt onaansprekende Sollied en zijn klinische, negatieve speelwijze willen noemen. De mensen die naar het stadion komen voor een leuke pot voetbal haken daardoor af. De supporters blijven, maar ergeren zich wezenloos.

Wat dat betreft vind ik het ontslag van Sollied het beste nieuws van dit seizoen: op sportief vlak hebben we Heerenveen terug. Een herkenbare trainer met een herkenbare speelwijze. Dan maar geen toptrainer, kan mij het schelen. Voor de clubleiding is een schone taak weggelegd om ook op de andere terreinen de negatieve spiraal van onherkenbaarheid te doorbreken.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: We zijn verwend

Berichtdoor Squerrel » 17-09-2009 07:31

Hielke schreef:Voor de clubleiding is een schone taak weggelegd om ook op de andere terreinen de negatieve spiraal van onherkenbaarheid te doorbreken.


Wat ik me dan afvraag, weten deze mensen dit? Zullen ze het in de gaten hebben, ik betwijfel het.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten