Parkeren tijdens thuiswedstrijden

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor gwgwgw » 22-03-2015 14:23

Omwonende schreef:Maar helaas is het zo dat mensen weinig rekening met elkaar houden en daardoor alles bij wet geregeld moet worden.

Het is ook een kwestie van mentaliteit...


Idd. Mensen houden weinig rekening met elkaar. Mensen klagen tegenwoordig overal over en alles moet maar aan banden gelegd worden of het liefst verboden. Van de 365 dagen in een jaar is er 17x voetbal (soms enkele wedstrijdjes extra). Tjonge het is wat.

Ik woon dicht bij een druk winkelcentrum. Ik kan ook regelmatig in de weekenden de auto niet in de buurt kwijt. Ik ervaar dat niet als overlast. Jij ervaart dit wel als overlast. I.d.d een kwestie van mentaliteit...
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor pes5 » 22-03-2015 14:24

Denk jij, Omwonende, dat je door dat Twitteraccount ook maar enigszins serieus genomen wordt?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Riverside » 22-03-2015 14:43

Omwonende schreef:De onbeschofte reacties op dit account komen juist van SC Heerenveen supporters. Waarschijnlijk de zelfden die hier ook onbeschoft reageren...


Over onbeschoft gesproken:
@OverlastVoetbal
Straks komen die akelige #SCHeerenveen supporters onze wijk weer vol parkeren voor #HeerenveenAjax. Jullie plezier, onze overlast!

HAHAHA #SCHeerenveen heeft dik verloren. Kan ik die parkeerhufters mooi uitlachen :P #HeerenveenAjax 1-4 Jullie "plezier" onze overlast!


Zulke tweets doen je zaak geen goed.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 15:17

pes5 schreef:Denk jij, Omwonende, dat je door dat Twitteraccount ook maar enigszins serieus genomen wordt?

Dat Twitteraccount is voor sommigen een mooi excuus om de discussie niet op inhoud te hoeven voeren.

Gearard schreef:Zulke tweets doen je zaak geen goed.

Die Tweets waren bedoeld om met een humoristische kwinkslag het probleem aan te kaarten.

Voor wat betreft één ding geef ik je wel gelijk, ik had dat "akelige #SCHeerenveen supporters" beter niet kunnen gebruiken. Ik doelde daarmee op degenen die de wijk vol parkeren en niet op alle SC Heerenveen supporters. Helaas heb je op Twitter maar 140 tekens waardoor je weinig nuance kunt maken.

Om de Tweet waarin ik leedvermaak toonde met de nederlaag tegen Ajax als onbeschoft te kwalificeren vind ik toch wel wat overgevoelig.

Maar als dat Twitteraccount de discussie over dit onderwerp in de weg staat stel ik voor het te verwijderen.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 15:25

gwgwgw schreef:Idd. Mensen houden weinig rekening met elkaar. Mensen klagen tegenwoordig overal over en alles moet maar aan banden gelegd worden of het liefst verboden. Van de 365 dagen in een jaar is er 17x voetbal (soms enkele wedstrijdjes extra). Tjonge het is wat.

Ik woon dicht bij een druk winkelcentrum. Ik kan ook regelmatig in de weekenden de auto niet in de buurt kwijt. Ik ervaar dat niet als overlast. Jij ervaart dit wel als overlast. I.d.d een kwestie van mentaliteit...

Een mooi staaltje van de boel omdraaien.

Ik gun ieder zijn of haar vertier. Maar als ik ergens last van heb mag ik daarover klagen en de discussie zoeken met de overlastveroorzakers. Wat jij nu doet is het "slachtoffer" tot dader maken.

PS: Ik zet het woord slachtoffer tussen aanhalingstekens omdat ik dat woord in deze wat overtrokken vind.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 15:40

Kijk zo kan het ook.

Bewonersembleem
FC Utrecht toont als goede buur graag haar betrokkenheid om de parkeeroverlast in de woonomgeving van Stadion Galgenwaard te beperken. Hierin zijn we als club goed geslaagd en ook de komende jaren blijven we de ingeslagen weg volgen zoals u dat van ons gewend bent.
Ook in het seizoen 2014/2015 worden, in overleg met de gemeente Utrecht, op wedstrijddagen de woonwijken met hekken, stewards en verkeersregelaars afgesloten.
Deze wijkafzettingen worden 2,5 uur voor aanvang van de wedstrijd geplaatst en direct na aanvang van de wedstrijd weggehaald.
Om de wijkafzettingen te kunnen passeren, dient u in het bezit te zijn van een bewonersembleem. U komt daarvoor in aanmerking als u woont in een postcodegebied waar deze wijkafzettingen worden geplaatst.
Daarnaast geldt dat wanneer het desbetreffende gebied een betaald parkeren-zone is, u in het bezit dient te zijn van een door de gemeente verstrekte parkeerontheffing of u een oprit of garage aan huis dient te hebben.
FC Utrecht heeft een bestand met daarin de gegevens van alle bewoners die op basis van vorige seizoenen in aanmerking komen voor een bewonersembleem.

Bron http://fcutrecht.nl/club/stadion/parkeren/
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Riverside » 22-03-2015 15:42

Omwonende schreef:Om de Tweet waarin ik leedvermaak toonde met de nederlaag tegen Ajax als onbeschoft te kwalificeren vind ik toch wel wat overgevoelig.


Niet onbeschoft, maar op zijn minst erg kinderachtig en irritant. Overigens las ik 1/2 maanden geleden - na een thuiswedstrijd van Heerenveen - tweets van een ander account (inmiddels verwijderd geloof ik) waarin iemand in zeer bedenkelijke bewoordingen zijn onvrede uitte over het parkeren van Heerenveen-supporters. Ik zal de woorden maar niet herhalen, het ging hierbij om het toewensen van ernstige ziektes aan supporters. Helaas kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij dat was, gezien de stijl van schrijven. Over nuance gesproken...

Ik weet niet of dit forum de juiste plek is om dit probleem aan te kaarten. Dit forum wordt gelezen door slechts een fractie van alle Heerenveen-supporters. Ik denk dat je bij de club en/of de gemeente Heerenveen moet zijn.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor gwgwgw » 22-03-2015 15:47

Omwonende schreef:Een mooi staaltje van de boel omdraaien.

Ik gun ieder zijn of haar vertier. Maar als ik ergens last van heb mag ik daarover klagen en de discussie zoeken met de overlastveroorzakers. Wat jij nu doet is het "slachtoffer" tot dader maken.

PS: Ik zet het woord slachtoffer tussen aanhalingstekens omdat ik dat woord in deze wat overtrokken vind.


Ik draai niets om. Geef mij mening op jouw mening. Je vind dat wanneer mensen 17x per jaar hun auto parkeren op plek waar dat gewoon mag, maar waardoor jij je auto niet voor de deur kwijt kunt dat je met overlast te maken hebt. Jouw mening. Ik vind dat je loopt te klagen om niets. Mij mening.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 16:14

gwgwgw schreef:Ik draai niets om. Geef mij mening op jouw mening. Je vind dat wanneer mensen 17x per jaar hun auto parkeren op plek waar dat gewoon mag, maar waardoor jij je auto niet voor de deur kwijt kunt dat je met overlast te maken hebt. Jouw mening. Ik vind dat je loopt te klagen om niets. Mij mening.

Mijn mening is dat je de overlast die ik ervaar bagatelliseert.

Het gaat mij er niet om dat ik de auto niet voor de deur kwijt kan. Wanneer ik een paar straten verderop zou kunnen parkeren zou ik er geen punt van maken. Maar alle wijken in de buurt van het stadion zijn tijdens thuiswedstrijden compleet vol geparkeerd.

Nogmaals:
Omwonende schreef:Ik heb zelf niets met voetbal en weet ook niet wanneer er thuiswedstrijden zijn. Hierdoor kom ik regelmatig thuis om te constateren dat alles vol geparkeerd is. Ik kan dan weer terug rijden en als ik geluk heb is er op het Burg. Kuperusplein nog een plaatsje vrij. Als ik pech heb moet ik doorrijden tot de altijd lege parkeergarage aan het Geert Willigenplein. Vervolgens kan ik minimaal 10 minuten lopen naar mijn huis. En later nog eens minimaal 10 minuten om de auto weer op te halen, anders vind ik de volgende ochtend een geel bonnetje onder mijn voorruit. En dan ben ik nog goed ter been, maar er zijn ook mensen die slecht ter been zijn.

Ik verwacht niet met deze actie het probleem op te lossen. Maar ik hoop wel in elk geval een deel van de supporters van deze overlast bewust te maken.

Helaas is het zo dat de meeste mensen alleen aan zichzelf denken en de problemen van anderen afdoen als gezeur. De oplossing zal dan ook vanuit de politiek moeten komen door parkeren voor vergunninghouders in te voeren.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 16:29

Gearard schreef:Niet onbeschoft, maar op zijn minst erg kinderachtig en irritant. Overigens las ik 1/2 maanden geleden - na een thuiswedstrijd van Heerenveen - tweets van een ander account (inmiddels verwijderd geloof ik) waarin iemand in zeer bedenkelijke bewoordingen zijn onvrede uitte over het parkeren van Heerenveen-supporters. Ik zal de woorden maar niet herhalen, het ging hierbij om het toewensen van ernstige ziektes aan supporters. Helaas kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij dat was, gezien de stijl van schrijven. Over nuance gesproken...

Ik weet niet of dit forum de juiste plek is om dit probleem aan te kaarten. Dit forum wordt gelezen door slechts een kleine fractie van alle Heerenveen-supporters. Ik denk dat je bij de club en/of de gemeente Heerenveen moet zijn.

Dat het bij jullie fans gevoelig ligt kan ik mij voor een deel voorstellen. Anderzijds, voetbal is een spel dat je kunt winnen en verliezen. En de Tweet was ook prikkelend bedoeld.

En nee ik heb geen account waarin ik supporters ernstige ziektes toewens. Dat gaat mij veel te ver!

Overigens weet ik wel dat er bewoners zijn die zich nog vele malen bozer maken over dit probleem dan ik...

De reden dat ik hier de discussie aanga is, zoals gezegd, dat ik jullie van het probleem bewust wil maken en de discussie wil aangaan met de veroorzakers. En aangezien er al een topic was over parkeren was dat een mooi inkoppertje, om maar even in voetbaltermen te spreken ;)

Ik heb ooit contact gezocht met de gemeente hierover. Ook toen stelde ik voor om parkeren voor vergunninghouders in te voeren. Als antwoord kreeg ik een droge brief met de mededeling dat de gemeente vooralsnog niet van plan was dit in te voeren.

Mocht dit er toch ooit komen dan zullen "jullie" gedwongen de auto moeten parkeren op een van de daarvoor bestemde parkeerterreinen. Ik zou dan zeggen, waarom kunnen we dit niet onder elkaar regelen? Kijk naar het voorbeeld van FC Utrecht dat ik eerder aanhaalde. http://fcutrecht.nl/club/stadion/parkeren/
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Wizard » 22-03-2015 16:35

Omwonende schreef:Ik heb zelf niets met voetbal en weet ook niet wanneer er thuiswedstrijden zijn.


Omwonende schreef:@OverlastVoetbal
Straks komen die akelige #SCHeerenveen supporters onze wijk weer vol parkeren voor #HeerenveenAjax. Jullie plezier, onze overlast!.


Omwonende schreef:HAHAHA #SCHeerenveen heeft dik verloren. Kan ik die parkeerhufters mooi uitlachen :P #HeerenveenAjax 1-4 Jullie "plezier" onze overlast!.




Je spreekt jezelf nogal erg tegen, vind je niet? Je bent geen liefhebber van voetbal, maar kijkt wel op de utrecht fc. Je weet niet wanneer de thuiswedstrijden zijn, maar volgt Heerenveen-Ajax wel. Vervolgens neem je de moeite om weer iets over voetbal te posten aangaande de uitslag.
Ik snap de frustratie, maar ikzelf vind deze nogal eenzijdig. Je maakt echt van een mug een olifant. Er zitten 52 weken in het jaar (afgerond 53), waarvan 17 thuiswedstrijden. Laten we stellen dat je de helft van de wedstrijden (wat al overdreven is) last hebt van het parkeergedrag van supporters. Dat maakt dus 8 van de 52 weken overlast. Dus dat zijn 44!! weken geen overlast. En dan nog lijkt me dit sterk overdreven. 8 van de 52 = 1 op de 6x. Het stadion en de club hebben een enorme toegevoegde waarde voor de lokale samenleving wat betreft werkgelegenheid, cultuur, sfeer en ga zo maar door. Met een positieve mentaliteit krijg je dat mee en voorgenoemde ervoor terug. Benader het niet zo eenzijdig en bekijk het eens van een ander (breder) perspectief.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 22-03-2015 16:46

Omwonende: vraag jezelf het volgende eens af: hoe vaak komt het voor dat je met de auto thuiskomt tijdens een wedstrijd?
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 16:47

Wizard schreef:Je spreekt jezelf nogal erg tegen, vind je niet? Je bent geen liefhebber van voetbal, maar kijkt wel op de utrecht fc. Je weet niet wanneer de thuiswedstrijden zijn, maar volgt Heerenveen-Ajax wel. Vervolgens neem je de moeite om weer iets over voetbal te posten aangaande de uitslag.
Ik snap de frustratie, maar ikzelf vind deze nogal eenzijdig. Je maakt echt van een mug een olifant. Er zitten 52 weken in het jaar (afgerond 53), waarvan 17 thuiswedstrijden. Laten we stellen dat je de helft van de wedstrijden (wat al overdreven is) last hebt van het parkeergedrag van supporters. Dat maakt dus 8 van de 52 weken overlast. Dus dat zijn 44!! weken geen overlast. En dan nog lijkt me dit sterk overdreven. 8 van de 52 = 1 op de 6x. Het stadion en de club hebben een enorme toegevoegde waarde voor de lokale samenleving wat betreft werkgelegenheid, cultuur, sfeer en ga zo maar door. Met een positieve mentaliteit krijg je dat mee en voorgenoemde ervoor terug. Benader het niet zo eenzijdig en bekijk het eens van een ander (breder) perspectief.

Nee ik vind niet dat ik mijzelf tegen spreek!

Die pagina van FC Utrecht heb ik gevonden door te googlen op parkeeroverlast voetbal. Daarvoor was ik nooit eerder op die site geweest.

De grap over de uitslag was op een avond dat ik meerdere humoristisch en tegelijk prikkelend bedoelde Tweets heb geplaatst aangaande de problematiek. Toevallig kreeg ik toen op Twitter ook de uitslag mee waar ik een goede grap in zag.

Je kunt nou wel met allerlei rekensommetjes proberen het probleem weg te redeneren, maar voor mij en vele andere buurtbewoners is het wel degelijk een reëel probleem. Ongetwijfeld zal het stadion ook een positieve bijdrage hebben voor Heerenveen. Maar wij buurtbewoners hebben er voornamelijk de last van. En dat terwijl dat helemaal niet nodig is want op de parkeerterreinen is plaats genoeg.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 16:52

Ruud Huntbäck schreef:Omwonende: vraag jezelf het volgende eens af: hoe vaak komt het voor dat je met de auto thuiskomt tijdens een wedstrijd?

Dat hoef ik mijzelf niet af te vragen dat weet ik. Dat is zo'n 8 keer per jaar. Maar het gaat niet om mij alleen. Bij elke thuiswedstrijd zijn er tientallen mensen die dat probleem hebben.

En ja er zijn veel grotere problemen in de wereld. Maar dat ontneemt mij niet het recht dit aan te kaarten.

Maar als ik het merendeel van de reacties zo zie dan lijken "jullie" niet te willen weten dat dit overlast veroorzaakt en vallen "jullie" (Er zijn ook enkelen die wel begrip tonen) de boodschapper aan...
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Mackan68 » 22-03-2015 17:02

Omwonende schreef:Ik heb ooit contact gezocht met de gemeente hierover. Ook toen stelde ik voor om parkeren voor vergunninghouders in te voeren. Als antwoord kreeg ik een droge brief met de mededeling dat de gemeente vooralsnog niet van plan was dit in te voeren.

Mocht dit er toch ooit komen dan zullen "jullie" gedwongen de auto moeten parkeren op een van de daarvoor bestemde parkeerterreinen. Ik zou dan zeggen, waarom kunnen we dit niet onder elkaar regelen? Kijk naar het voorbeeld van FC Utrecht dat ik eerder aanhaalde. http://fcutrecht.nl/club/stadion/parkeren/

Mooi dat je het voorbeeld van FC Utrecht noemt. Maar door wie is het daar geregeld?? Onderling elkaar regelen zeg je. Wie regelt de buurtemblemen, wie regelt de hekken, de verkeersregelaars. Je dromen zijn best wel aardig hoor en ik begrijp je frustratie. Maar je geeft zelf al aan dat de gemeente voorlopig geen noodzaak ziet om hier iets in te doen. Dus zul je voorlopig last houden van je probleem. En je kunt er nog weken, maanden en misschien wel jaren over klagen, maar het zal niets oplossen.
Ik heb zelf de auto aan de andere kant van het centrum staan langs het water bij het pannenkoekschip en loop dan 10-15 minuten naar het stadion. Langer is het niet. Regent het dan is dat jammer, maar helaas niet anders. Ik heb dat stukje lopen er graag voor over. Puur omdat ik er geen zin in heb om na de wedstrijd nog een uur lang vast te staan in de woonwijken rondom het stadion of in het centrum voordat je ergens op de rondweg bent.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 22-03-2015 17:03

Ik woon zelf ook in het gebied en ervaar geen overlast van parkeerders die netjes parkeren waar het mag. Foutparkeerders is een ander probleem, dat ervaar ik wel, daar zou tegen opgetreden mogen worden, maar dat is niet aan mij.

Ik denk dat je een beetje overdrijft dat je 8 x van 17 wedstrijden precies dan thuiskomt met de auto, t zou kunnen hoor, dan heb je gewoon pech. Je kunt ook een stukje verderop parkeren en de auto later ophalen, tenzij je gehandicapt bent, dan kun je een eigen parkeerplaats voor de deur aanvragen bij de gemeente!
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Riverside » 22-03-2015 17:10

Omwonende schreef:Maar als ik het merendeel van de reacties zo zie dan lijken "jullie" niet te willen weten dat dit overlast veroorzaakt en vallen "jullie" (Er zijn ook enkelen die wel begrip tonen) de boodschapper aan...


Ach kerel, van mij mag het parkeren tijdens wedstrijden in jullie wijk aan banden worden gelegd, maar zolang dat niet het geval is mogen mensen daar parkeren. Wat mij betreft parkeren de Heerenveen-supporters hun auto's op de daarvoor bestemde plekken, zodat jij en je medebewoners daar geen hinder van ondervinden.

Het is de manier van discussiëren waardoor je tegenwind krijgt op dit forum, en dat twitteraccount helpt je ook niet echt. Nogmaals, ik weet niet of dit het juiste platform is om je onvrede te uiten. Misschien kan dhr Takkenberg van sc Heerenveen wat voor je betekenen, die man heeft goede contacten bij de lokale driehoek in Heerenveen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 17:30

Mackan68 schreef:Mooi dat je het voorbeeld van FC Utrecht noemt. Maar door wie is het daar geregeld?? Onderling elkaar regelen zeg je. Wie regelt de buurtemblemen, wie regelt de hekken, de verkeersregelaars. Je dromen zijn best wel aardig hoor en ik begrijp je frustratie. Maar je geeft zelf al aan dat de gemeente voorlopig geen noodzaak ziet om hier iets in te doen. Dus zul je voorlopig last houden van je probleem. En je kunt er nog weken, maanden en misschien wel jaren over klagen, maar het zal niets oplossen.
Ik heb zelf de auto aan de andere kant van het centrum staan langs het water bij het pannenkoekschip en loop dan 10-15 minuten naar het stadion. Langer is het niet. Regent het dan is dat jammer, maar helaas niet anders. Ik heb dat stukje lopen er graag voor over. Puur omdat ik er geen zin in heb om na de wedstrijd nog een uur lang vast te staan in de woonwijken rondom het stadion of in het centrum voordat je ergens op de rondweg bent.

Natuurlijk heb je gemeente en politie nodig om het allemaal uit te voeren. Maar mijn punt is dat ook de club zijn verantwoording naar de buurt kan nemen en hiertoe een eerste aanzet kan geven, in plaats van wachten op wetgeving. Ambtelijke molens draaien nu eenmaal langzaam.

Ik ben ook niet van plan om hier weken lang over te blijven discussiëren. Zoals reeds gezegd wilde ik de veroorzakers bewust maken van de overlast die zij veroorzaken.

Overigens bedankt dat je niet in onze woonwijk parkeert ;)

Ruud Huntbäck schreef:Ik woon zelf ook in het gebied en ervaar geen overlast van parkeerders die netjes parkeren waar het mag. Foutparkeerders is een ander probleem, dat ervaar ik wel, daar zou tegen opgetreden mogen worden, maar dat is niet aan mij.

Ik denk dat je een beetje overdrijft dat je 8 x van 17 wedstrijden precies dan thuiskomt met de auto, t zou kunnen hoor, dan heb je gewoon pech. Je kunt ook een stukje verderop parkeren en de auto later ophalen, tenzij je gehandicapt bent, dan kun je een eigen parkeerplaats voor de deur aanvragen bij de gemeente!

Als je even terug leest kan je zien dat het niet om een stukje verderop parkeren gaat. Als dat zo was zou ik er helemaal geen punt van maken.

Gearard schreef:Ach kerel, van mij mag het parkeren tijdens wedstrijden in jullie wijk aan banden worden gelegd, maar zolang dat niet het geval is mogen mensen daar parkeren. Wat mij betreft parkeren de Heerenveen-supporters hun auto's op de daarvoor bestemde plekken, zodat jij en je medebewoners daar geen hinder van ondervinden.

Het is de manier van discussiëren waardoor je tegenwind krijgt op dit forum, en dat twitteraccount helpt je ook niet echt. Nogmaals, ik weet niet of dit het juiste platform is om je onvrede te uiten. Misschien kan dhr Takkenberg van sc Heerenveen wat voor je betekenen, die man heeft goede contacten bij de lokale driehoek in Heerenveen.

Ach kerel, wat is er mis met mijn manier van discussiëren? Ik leg op een nette manier mijn standpunt uit en ook als er niet zo vriendelijk wordt gereageerd blijf ik netjes.

Wat ik met dat Twitteraccount voor had heb ik uitgelegd. Maar aangezien een paar verkeerd opgevatte Tweets mij hier blijven achtervolgen zal ik dat verwijderen.

Tot slot wil ik je bedanken voor het advies contact op te nemen met de heer Takkenberg. Ik ga dat zeker doen.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Wizard » 22-03-2015 17:47

Omwonende schreef:Ach kerel, wat is er mis met mijn manier van discussiëren? Ik leg op een nette manier mijn standpunt uit en ook als er niet zo vriendelijk wordt gereageerd blijf ik netjes.

Volgens mij is iedereen hier netjes naar jou toe. Zelfs wanneer we getuige zijn geworden van de context van je twitter-berichten.
Mijn punt is dat je een dergelijk punt niet even 1,2,3 kunt tegengaan. Je boodschap is natuurlijk ridicuul, namelijk 'ik wil de fans via deze weg bewust maken dat het vervelend is dat ze parkeren in de woonwijken'. Want welk % van de fans bereik je ermee, en welk % daarvan zal gehoor geven aan je oproep.
Nogmaals, ik begrijp je onvrede, maar uit dat richting de gemeente, en niet via een forum als deze. Daarnaast is - zoals ik reeds heb gezegd - je benadering nogal eenzijdig. Je weet dat wanneer je vlakbij een stadion, een kerk, theater of supermarkt woont, er af en toe eens wat auto's in de buurt van je huis kunnen staan. Daarbij is het belang van een stadion voor de lokale gemeenschap groter dan de mogelijke 'overlast' inzake het parkeren die het indicenteel (van toepassing op jou) veroorzaakt.
Het doet me juist deugd dat iedereen op dit forum zo netjes met je posts (inherent hieraan je twitter account 'het doet me plezier dat Heerenveen heeft verloren') omgaat. Bij vele andere clubs had je een andere reactie gekregen. Want zeg nou zelf, met dergelijke uitingen is het me duidelijk dat je je geen 'Heerenvener' voelt. Wat meer verplaatsing in en synergie met je omgeving zou je sieren.
Concluderend: Je uit je onvrede op de verkeerde plek. Doe dit bij de gemeente. En verder, probeer bepaalde zaken eens vanuit een breder perspectief te bekijken. Niet alleen deze discussie. Op deze manier maak je het jezelf ook lastig aangezien de frustratie zal toenemen als je jezelf zo blijft opstellen. Succes.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 22-03-2015 19:05

Wizard schreef:Volgens mij is iedereen hier netjes naar jou toe. Zelfs wanneer we getuige zijn geworden van de context van je twitter-berichten.
Mijn punt is dat je een dergelijk punt niet even 1,2,3 kunt tegengaan. Je boodschap is natuurlijk ridicuul, namelijk 'ik wil de fans via deze weg bewust maken dat het vervelend is dat ze parkeren in de woonwijken'. Want welk % van de fans bereik je ermee, en welk % daarvan zal gehoor geven aan je oproep.
Nogmaals, ik begrijp je onvrede, maar uit dat richting de gemeente, en niet via een forum als deze. Daarnaast is - zoals ik reeds heb gezegd - je benadering nogal eenzijdig. Je weet dat wanneer je vlakbij een stadion, een kerk, theater of supermarkt woont, er af en toe eens wat auto's in de buurt van je huis kunnen staan. Daarbij is het belang van een stadion voor de lokale gemeenschap groter dan de mogelijke 'overlast' inzake het parkeren die het indicenteel (van toepassing op jou) veroorzaakt.
Het doet me juist deugd dat iedereen op dit forum zo netjes met je posts (inherent hieraan je twitter account 'het doet me plezier dat Heerenveen heeft verloren') omgaat. Bij vele andere clubs had je een andere reactie gekregen. Want zeg nou zelf, met dergelijke uitingen is het me duidelijk dat je je geen 'Heerenvener' voelt. Wat meer verplaatsing in en synergie met je omgeving zou je sieren.
Concluderend: Je uit je onvrede op de verkeerde plek. Doe dit bij de gemeente. En verder, probeer bepaalde zaken eens vanuit een breder perspectief te bekijken. Niet alleen deze discussie. Op deze manier maak je het jezelf ook lastig aangezien de frustratie zal toenemen als je jezelf zo blijft opstellen. Succes.

Wizzard, we draaien nu wat in cirkels om elkaar heen waarbij dezelfde standpunten steeds worden herhaalt. Toch wil ik nog een paar dingen opmerken:

Niet iedereen op dit forum is netjes tegen mij. De minder nette reacties zijn inmiddels door een moderator verwijderd, inclusief een bericht van mij waarin ik enkele van die reacties heb ge-quote .

Ik vind het eigenlijk nogal ridicuul dat mij enerzijds steeds wordt verweten van een mug een olifant te maken, en dat het mij anderzijds zwaar wordt aangerekend dat ik op Twitter een grap heb gemaakt over een wedstrijd die SC Heerenveen heeft verloren ;)

Mijn Heerenveense identiteit is niet afhankelijk van een voetbalclub, evenmin als van een ijsbaan. Ook niet elke Wolvegaster zal een liefhebber van paardenrennen zijn, en niet elke Assenaar houdt van motorraces.

Wat betreft het hier wel of niet thuishoren van deze discussie, ook daarover verschillen wij van mening.


Tot slot wil ik in het algemeen nog zeggen dat ik geen zin heb in een eindeloze discussie waar we het toch nooit over eens zullen worden. Ik wil mijn punt nog één keer samenvatten en daarna kunnen jullie weer over het voetbal zelf discussiëren ;)

- Bewoners van de nabij het voetbalstadion gelegen woonwijken ervaren hinder doordat SC Heerenveen supporters hun auto parkeren in de woonwijk. Dit is weliswaar wettelijk toegestaan maar dat betekent nog niet dat het in orde is. Het is ook wettelijk toegestaan om slechts 70 km/h te rijden op de snelweg, maar dit is allerminst verstandig.

- Deze parkeeroverlast is niet nodig omdat er bij het stadion voldoende parkeergelegenheid is.

- Er wordt in de wijk geparkeerd omdat de supporters dan niet hoeven te betalen voor een parkeerterrein bij het stadion. Voor een ander gratis alternatief moeten zij wat verder lopen en daar hebben zij geen zin in.

- Ik ben van mening dat het oneerlijk is dat thuis kerende bewoners hun auto ver van hun woonbuurt moeten parkeren en deze later weer moeten ophalen. Voor het gemak van de supporters hebben zij ongemak.

- De oplossing zal uiteindelijk vanuit de politiek moeten komen. Doch het zou SC Heerenveen sieren wanneer zij hun verantwoording jegens de omwonenden zouden nemen en niet afwachten tot er een politiek besluit is genomen.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor kaaskop » 22-03-2015 20:38

Vragen aan Omwonende:

-hoe lang woon je al op dat adres?
-vanaf wanneer heb je overlast ervaren (is dat van de laatste tijd)?
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Wizard » 22-03-2015 21:00

Omwonende schreef:Ik vind het eigenlijk nogal ridicuul dat mij enerzijds steeds wordt verweten van een mug een olifant te maken, en dat het mij anderzijds zwaar wordt aangerekend dat ik op Twitter een grap heb gemaakt over een wedstrijd die SC Heerenveen heeft verloren ;)
Mijn Heerenveense identiteit is niet afhankelijk van een voetbalclub, evenmin als van een ijsbaan. Ook niet elke Wolvegaster zal een liefhebber van paardenrennen zijn, en niet elke Assenaar houdt van motorraces.
Wat betreft het hier wel of niet thuishoren van deze discussie, ook daarover verschillen wij van mening.

Ik heb zelf ook in de buurt van het stadion gewoond; dus ken ik de klachten, en ben hiervan op de hoogte.
Nogmaals, een forum met fanatieke fans is niet de plek om zoiets aan te kaarten. En al helemaal niet, wanneer je de discussie hebt ingestoken op de manier zoals jij dat hebt gedaan. We hebben hier menig subject behandeld, van mensen die geen voetballiefhebber zijn danwel van mensen die fan zijn van een andere club. En elke keer is ieders mening netjes hier behandeld en benaderd tenzij de poster zich niet netjes gedraagt danwel veel aversie oproept vanwege een bepaalde bewoording/houding. Dit laatste heeft in deze casus op jou betrekking, ook al heb je dat misschien niet zo bedoeld of kom je nu op bepaalde uitlatingen terug. Het leed is al geschied.
Ik zeg ook niet dat je identiteit afhangt van een club of vereniging. Wederom chargeer je equivalent aan de parkeerdiscussie. Wat ik wel zeg is dat je je wel wat meer mag inleven in beleving uit de streek wat in deze casus een veel breder draagvlak heeft dan waarin jij je momenteel opsteelt in deze discussie. Je opmerking 'dan kunnen jullie weer verder over voetbal discussiëren' is natuurlijk weer een opmerking die zeker niet van toegevoegde waarde is in deze discussie.
Niemand zal zeggen dat je ongelijk hebt. Echter, je steekt de discussie al verkeerd af. Daarnaast is het zoals voorgenoemd al gesteld nogal ridicuul om je punt duidelijk te maken op een forum vol fanatieke voetbalfans; je doel zal er niet worden bereikt. Parkeren in de woonwijken mag en dan nog zijn het er zeker niet zoveel als dat jij stelt 'tenzij' je echt in de eerste 2 straten woont. En ja, ik spreek uit eigen ervaring. Probeer het bij de gemeente. Verder zie ik geen opties voor je.
Succes verder. Dan gaan wij weer over voetbal discussiëren. Daarvoor ben je bij deze van harte uitgenodigd. Je zult vast meer wedstrijden volgen dan alleen Heerenveen-Ajax ;)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor feanryp23 » 22-03-2015 22:12

Omwonende schreef:Tenminste een inhoudelijke reactie. Ik denk ook niet dat jullie dat doen om ons dwars te zitten, maar het is wel een feit dat jullie overlast veroorzaken. Jullie willen zelf niet al te ver hoeven lopen en nog gratis parkeren ook. De ironie is dat jullie hierdoor mensen die thuis komen, en betaald hebben voor hun plek, hiermee dwingen een heel eind te gaan lopen. Terwijl jullie voor je plezier naar het stadion gaan. Spendeer een paar tientjes per jaar meer aan je hobby en koop een parkeerkaart, kan je nog dichter bij het stadion parkeren. Of parkeer anders ergens waar je niemand tot last bent en neem een klein eindje extra lopen voor lief. Gewoon een kwestie van fatsoen!

Voordat je mij persoonlijk gaat aanspreken, ik parkeer gewoon op een parkeerplaats aan de K.R. Poststraat. Gratis en op een kleine tien minuten lopen van het stadion. Feit is dat je op dit forum niet zo heel veel kunt beginnen. Als mensen in de wijk parkeren dan is dat hun goed recht, want er geldt voor zover ik weet geen parkeerverbod. Sterker nog, ik denk dat het voor velen een gewoonte is om daar te parkeren, en dus wordt er niet stilgestaan bij eventuele overlast. Als je wat wil veranderen, zul je denk ik naar de gemeente moeten.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Frisian Viking » 22-03-2015 22:57

kaaskop schreef:Vragen aan Omwonende:

-hoe lang woon je al op dat adres?
-vanaf wanneer heb je overlast ervaren (is dat van de laatste tijd)?

Dat vraag ik mij dus ook af. Gevalletje 'import'?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Feanfan13 » 23-03-2015 01:42

Een leven zonder voetbal? Dat is geen leven!

Echt dat u hier druk om kunt maken, in feite heeft u er maar 2,5 uur last van per keer! X17 wedstrijden, wat neerkomt op afgerond naar boven, 43 uur aan overlast in een jaar!


Maar laten we even teruggaan naar de kern, in 1994 is het stadion van Heerenveen gebouwd op de huidige locatie. Dat betekent dat het stadion op dat moment voor overlast heeft gezorgd, 21 jaar dus. Aangezien uw kinderachtige reacties op Twitter verwacht ik dat u een jaar of 40 bent, wat tegelijkertijd betekent dat u bij het kopen van uw huis wist dat het stadion daar stond, en voor overlast kon zorgen. Als ik een huis koop tegenover een kroeg, weet ik toch ook dat ik overlast ga krijgen, dat moet je dan maar voor lief nemen. En ik denk dat u dat ook bij deze kwestie moet doen.

Overigens vind ik wel dat jullie een eigen parkeerplaats verdienen voor jullie huis, waar jullie natuurlijk alleen op mogen parkeren, overigens vraag ik mij dan af of hierdoor voor jullie de parkeeroverlast voorbij is? Want is het probleem alleen dat u geen plaats heeft of?
Laatst bijgewerkt door Feanfan13 op 23-03-2015 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor TORCIDA » 23-03-2015 09:28

ik heb de neiging om nu bewust in jouw straat te parkeren bij voorkeur voor jouw deur. Wat verwacht je nu hier met zo'n jankbericht... dat hier nu door iedereen wordt toegezegd niet meer voor jouw deur te parkeren?

Als ik ergens mag parkeren en er is een gelegenheid dan doe ik dat, zolang ik geen in of uitritten belemmer is er geen probleem.
Problemen worden gemaakt de lieden zoals jou, door er een probleem van te maken. Waar is jouw verdraagzaamheid voor de maatschappij? Had je alvorens daar te gaan wonen je misschien beter moeten verdiepen in...

het klink alsof je echt 17 x thuiskomt tijdens een thuiswedstrijd, waar ik niets van geloof, dus misschien heb je 5 of 6 keer 'last'

maw, gewoon gezeur om niks.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Omwonende » 23-03-2015 10:31

Telkens worden er weer vragen gesteld waarop al lang antwoord is gegeven, dan wel de dingen die ik heb aangekaart uitvergroot...

Daarom vat ik het nog één keer samen:

Ik ben een geboren en getogen Heerenvener en woon ruim 13 jaar in een huurwoning in de buurt van het Abe Lenstra Stadion.

Ik heb geen problemen met de aanwezigheid van het stadion, en stoor mij niet aan het feit dat er gejuich uit het stadion klinkt tijdens wedstrijden of muziek tijdens concerten.

Het punt dat ik benoem is de overlast voor de buurt tijdens thuiswedstrijden doordat SC Heerenveen supporters, niet alle maar wel een hele grote groep, de woonwijken als parkeerterrein gebruiken. Dit is onnodig omdat er bij het stadion voldoende parkeergelegenheid is.

Ik heb nooit beweerd dat dit het einde van de wereld is, maar het is wel erg vervelend als je 's avonds thuiskomt en je in de wijde omgeving je auto niet kwijt kunt.

Dit probleem wordt door velen gerelativeerd tot "een paar keer per jaar overlast". Het grappige is dat diegenen zelf vaak geen relativeringsvermogen hebben met betrekking tot een verloren voetbalwedstrijd, een humoristisch bedoelde tweet of iemand die op een nette manier zijn klacht verwoord op dit forum...

Het gaat niet om mij alleen, tientallen mensen ervaren dit ongemak tijdens elke thuiswedstrijd. Bij elkaar zijn dit een hele hoop gevallen van overlast. En geloof me, ik ken mensen die zich vele malen bozer maken hierom dan ik.

De reden dat ik dat hier aankaart is dat ik denk hier een aantal van de "daders" te bereiken. En nee, ik verwacht niet dat er ook maar één auto minder om geparkeerd zal worden in de wijk. Ik vond alleen dat het eens gezegd moest worden en de topic over parkeren bood zich daarvoor aan.

Denk niet dat ik een beroepsklager ben of een zuur persoon. Alle suggesties in die richting zijn gebaseerd op vooroordelen. Ik wilde gewoon even mijn punt maken, niet meer en niet minder.

Agressieve reacties met kwalificaties als "jankbericht", "gezeur om niets" en andere fraaie bewoordingen laat ik voor rekening van de posters zelf...
NB: Teruglezend zie ik dat een moderator flink aan het opschonen is geweest.


Kortom: Goedwillende supporters, jullie zouden de bewoners een plezier doen door voortaan op een parkeerterrein te parkeren en niet in onze wijk. Gewoon een kwestie van rekening met elkaar houden.

Dit was mijn slotpleidooi en daar moeten jullie het mee doen.
"Don't shoot the messenger"

William Shakespeare
Omwonende
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 21-03-2015 21:27

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor gwgwgw » 23-03-2015 12:39

Omwonende schreef:Agressieve reacties met kwalificaties als "jankbericht", "gezeur om niets" en andere fraaie bewoordingen laat ik voor rekening van de posters zelf...


En zelf wel woorden gebruiken als "akelige Heerenveensupporters" en "parkeerhufters"... Hoezo schijnheilig.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor Grimo » 23-03-2015 13:08

Omwonende kan beter verhuizen. Het voetbalstadion zal er nog wel tig jaar blijven staan en zolang er vrij en gratis geparkeerd kan worden in de woonwijken rondom het stadion zal er niks veranderen en logisch ook. Wettelijk is dit gewoon toegestaan. Omwonende woont in een huurhuis,wel Accolade heeft er wel meer ook ver bij het stadion vandaan. Omwonende kan beter zijn conclusies trekken, gebed zonder einde dit.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Parkeren tijdens thuiswedstrijden

Berichtdoor SVSCH » 23-03-2015 13:15

Haha dit is een grap neem ik aan?
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten