[Beleid] De toekomst van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

[Beleid] De toekomst van sc Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 21-03-2011 09:07

Ik mis op dit forum eigenlijk nog een topic waarin we het algemene beleid van de club kunnen bespreken. Niet gericht op de poppetjes zelf of welk bier er geschonken moet worden, maar hoe we onze club zien op de middellange termijn.

Moet er een technisch directeur komen?
Hoe zit het met onze scouting?
Heeft Johan Hansma zijn technisch plan al af en zo ja, wat staat daar in?
Gaan we binnen 3 jaar degraderen? Hoe moeten we dat voorkomen?

Als hier al een topic voor is zie ik graag een linkje..
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: [Beleid] De toekomst van sc Heerenveen

Berichtdoor Riverside » 21-03-2011 10:34

Ik hoop dat de club hier binnenkort ook eens duidelijkheid over verschaft. Want we zijn als club toch wel tot een punt gekomen waarop de club de supporters zal moeten overtuigen om ook volgend seizoen weer de gang naar het stadion te maken. Want dat is niet langer een vanzelfsprekendheid meer. Waarom, Robert Veenstra, moet ik ook volgend seizoen braaf elke twee weken naar het stadion?

Kortom, is er perspectief?

Het wordt weer tijd voor consistent beleid. Als je als club de supporters vertelt dat we enkele jaren geduld moeten hebben voordat er weer betere tijden aanbreken is er echt wel begrip. Zolang er maar aan iets wordt gewerkt en met een selectie die voor elkaar door het vuur gaat.

Eerst maar eens saneren.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Beleid] De toekomst van sc Heerenveen

Berichtdoor 1983 » 21-03-2011 16:14

Sowieso moet er een technisch directeur komen vind ik. Nu is de trainer zowat de enige man met een voetbalachtergrond die zich bezig houd met het eerste elftal en het technisch beleid van de club, en dat lijkt me geen goede zaak. Hansma zit er welliswaar, maar die heeft te weinig ervaring binnen het vakgebied om serieus tegenwicht aan de trainer te bieden. Daarbij lijkt hij me, ondanks dat ik het een aardige gozer vindt, ook niet de geschikte persoon.

Daarnaast moet de spelersgroep echt grotendeels vervangen worden anders blijven we tegen dezelfde problemen als de afgelopen 2 jaar aanlopen en zouden we wel eens nog verder weg kunnen zakken. Degradatie is daarbij niet langer uit te sluiten. Op dat gebied is er dus veel werk te verrichten, met 2 of 3 aankopen ben je er niet. Maar wat nou precies de mogelijkheden zijn, ik weet het niet. Het zal best een tijdje duren voor je weer (als dat al lukt) terug bent op het niveau van 2-3 jaar geleden. We zullen echt niet (behoudens je een seizoen hebt waarin alles meezit zoal bij ADO) zomaar weer top 4-5 spelen. Dat zal zo zijn tijd nodig hebben. Dat verhaal zullen Veenstra en Co goed aan de achterban moeten verkopen, want er zijn heel veel mensen (seizoenkaarthouders en sponsoren) die of nu al afhaken of het nog een jaar aankijken en dan afhaken. Dat zal men toch willen voorkomen om de inkomsten straks niet drastisch te zien dalen. Er zal komende zomer goed over moeten worden gecommuniceerd wat de club van plan is.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Beleid] De toekomst van sc Heerenveen

Berichtdoor Gekko » 21-03-2011 19:41

Ik vind het angstig stil vanuit de club als het gaat om de toekomst van de club. De focus lijkt te liggen om financieel gezond worden. Ook dat is van belang maar zelfs alle financiële maatregelen zullen moeten aansluiten bij een visie. Ik vrees dat we een schrijnend gebrek aan leiderschap meemaken. In de aansturing van de club, op technisch vlak, in de coaching van het eerste team, in de eerste selectie, in de opleiding. In moeilijke tijden staan de ware leiders op. Ik heb ze nog niet gezien en gehoord.
Volgens mij moet je op maximaal een A4 omschrijven wat je als club wilt zijn voor supporters, sponsoren, spelers en andere medewerkers. Dan omschrijf je welke soort mensen daarbij passen, wat je van hen verwacht en dan ga je de organisatie inrichten. dan neem je afscheid en dan trek je mensen (spelers, trainer, management en medewerkers) aan die juist sterk zijn op de gewenste gebieden: samenwerkingsgericht, teamgeest, topsportmentaliteit, dienstverlenende instelling, opofferingsgezindheid. Het beeld draag je uit door dat bij herhaling voor te houden aan alle betrokkenen; gewenst gedrag te belonen en mensen die uit de pas lopen daarop aan te spreken en bij hardleersheid een afscheid laten volgen.
Jans lijkt het erg moeilijk te hebben en ik betwijfel zijn geschiktheid voor deze klus. Deels zal dat ook komen doordat iedere steun in de openbaarheid ontbreekt. Niemand van de doirectie laat zich uit over wat er gaande is en waarheen de koers gaat. Men laat Jans verzuipen en misschien wel bewust. Om volgend seizoen met een nieuwe trainer te starten. Maar buiten Verbeek ken ik geen haalbare trainer die dat zou kunnen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten