Speeltijdstip

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Op welke avond moet Heerenveen spelen

Vrijdagavond
3
6%
Zaterdagavond
44
86%
Zondagmiddag
2
4%
Maakt niet uit
2
4%
 
Totaal aantal stemmen : 51

Speeltijdstip

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2011 16:39

Ligt het aan mij, of hebben we dit seizoen belachelijk veel wedstrijden onnodig op zondagmiddag gespeeld. Wat is er gebeurd met het standaard op zaterdagavond spelen? Dit seizoen zijn het er zes (geweest). Waarbij de laatste altijd thuis is. In een seizoen dat wij geen Europees voetbal spelen moet het toch mogelijk zijn om vrijwel elke wedstrijd lekker op zaterdagavond te spelen? Vanwaar deze, naar ik aanneem, beleidswisseling? In de tijd van Riemer was het standaard zaterdagavond en incidenteel, bijvoorbeeld als er op donderdag Europees gespeeld werd, zondagmiddag.
Laatst bijgewerkt door Frisian Viking op 26-04-2011 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Riverside » 26-04-2011 16:47

De laatste twee speelronden zijn altijd op een zondag, maar voor de rest zie ik Heerenveen ook het liefst op zaterdag.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Surhuisterveen » 26-04-2011 16:53

Liever zie ik deze labiele selectie helemaal niet... Als ik dan toch een keus moet maken heeft de zaterdagavond mijn voorkeur.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-04-2011 16:55

Komt door Eredivisie-live. Elke club moet zoveel keer op vrijdag, zaterdag en zondag spelen. En er komen misschien nog 1 of twee wedstrijdjes bij die verplaatst worden omdat de tegenstander Euroepees heeft gespeeld.

En dat gaat de komende jaren alleen maar meer worden. Laten we hopen dat ze het niet in hun hoofd halen om op Maandag te spelen, zoals in de Eerste Divisie en sommige buitenlandse competities. Maar er is niks aan te doen, 'want anders verdienen de clubs te weinig geld'.

Persoonlijk vind ik voetbal op zondag maar kut. Heerenveen hoort op zaterdagavond en daarmee punt. Zaterdagavond betekent dat alle amateurvoetballers die op zaterdag spelen ook nog heen kunnen. Zondagmiddag kunnen een boel amateurvoetballers die op zondagmiddag spelen niet.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor MafiosiBianco » 26-04-2011 17:07

Men kiest er zelf voor om op voetbal te gaan. Dan weet je dat het voor kan komen dat Heerenveen op het zelfde moment moet voetballen, daar moet je niet over zeuren. Dan moet je maar keuzes maken en bijvoorbeeld niet op voetbal gaan of wat dan ook voor sport.
Patjepeeër
MafiosiBianco
Nieuw talent
 
Berichten: 134
Geregistreerd op: 01-11-2008 15:32

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2011 17:19

MafiosiBianco schreef:Men kiest er zelf voor om op voetbal te gaan. Dan weet je dat het voor kan komen dat Heerenveen op het zelfde moment moet voetballen, daar moet je niet over zeuren. Dan moet je maar keuzes maken en bijvoorbeeld niet op voetbal gaan of wat dan ook voor sport.

Bij Heerenveen was het altijd zaterdagavond. Riemer dacht daar altijd goed over na, want je zit inderdaad met het amateurvoetbal. Dat is niet alleen voor het publiek klote, ook voor de club.

Ik heb het net nog even nagekeken, maar in bijvoorbeeld het seizoen 00/01 en 01/02 één wedstrijd op zondag, in 02/03 drie wedstrijden op zondag (seizoen met Europees voetbal) en 03/04 één wedstrijd. Dit seizoen, waarin geen Europees voetbal, zes, bijna de helft. Ik vind dat teveel.

Eredivisie Live is daar dus de schuld van als ik het betoog Fanatic-4-Ever moet geloven. Ik hoop dat de club hiertegen zoveel mogelijk in het geweer komt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-04-2011 17:27

Frisian Viking schreef:Eredivisie Live is daar dus de schuld van als ik het betoog Fanatic-4-Ever moet geloven. Ik hoop dat de club hiertegen zoveel mogelijk in het geweer komt.


Het probleem hiermee is dat EL van de clubs is. De clubs willen de wedstrijden zo veel mogelijk spreiden, zodat het aantrekkelijker wordt voor de tv-kijker. Er wordt enorm op korte termijn gekeken, omdat het nu slecht met EL gaat. Belang van de tv-kijker gaat ver voor dat van de stadionbezoeker. Men vergeet daarbij dat juist door die stadionbezoeker de sport zo aantrekkelijk is geworden voor de tv-stations. Op lange termijn kan dit leiden tot lagere bezoekersaantallen, wat weer leidt tot dalende tv-gelden en sponsorinkomsten.

Ik zal er niet raar van opkijken als komend seizoen een aantal risicowedstrijden op maandag gepland staan. Mooi veel volk voor de tv, en de politiekosten zijn lager omdat het geen weekend is. Mocht Heerenveen dat ook overkomen, dan hoop ik van ganser harte dat er helemaal niemand naar het stadion gaat. Dan is die onzin binnen de kortste keren afgelopen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor 1983 » 26-04-2011 17:28

Frisian Viking schreef:Eredivisie Live is daar dus de schuld van als ik het betoog Fanatic-4-Ever moet geloven. Ik hoop dat de club hiertegen zoveel mogelijk in het geweer komt.

Fuck de commercie. Het komt inderdaad door Eredivisie Live die over het algemeen 1 wedstrijd op vrijdagavond, 4 op zaterdagavond en 4 op zondagmiddag wil. En iedere club moet een x aantal keer op ieder dag spelen. Je ziet daardoor bijvoorbeeld dat een club als groningen die altijd op zondagmiddag speelde normaal gesproken meer avondwedstrijden heeft dit jaar dan in andere jaren. En ook bijvoorbeeld het (zaterdag)avondje NAC komt stukken minder frequent voor dan vroeger. En wij spelen hierdoor dus lang niet meer altijd onze thuiswedstrijden op zaterdagavond. Ik vind het maar een waardeloze ontwikkeling. Heerenveen hoort wat mij betreft op zaterdagavond. Heerenveen op zondagmiddag is kut!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2011 18:21

Het is een combinatie van 'veiligheid', Europese verplichtingen van (andere) clubs en Eredivisie Live. Plus de standaard thuiswedstrijd op zondag op de 33ste of 34ste speelronde natuurlijk. Uitleg daarbij zal wel zijn dat bepaalde mensen alleen op een bepaalde dag kunnen kijken en de gelegenheid moeten hebben om dan een specifieke club aan het werk te zien. Dat is dan commercieel weer interessant is de gedachte. Mijn gedachte is dat die gedachtegang onzin is, maar ja, wat doe je eraan? Ik ben bang dat er niet veel aan zal veranderen.

Ook ik heb het liefst thuiswedstrijden op de zaterdagavond. Sowieso staan middagwedstrijden me ietwat tegen, dus desnoods zou ik een zondag nog wel willen inruilen voor de vrijdagavond. Uit maakt het me dan (gek genoeg?) weer niets uit.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2011 19:12

Die middagwedstrijden zijn vaak maar gezapig bij ons. De sfeer is klote, het publiek is mak, de spelers. Het is allemaal drie keer niks. Ik begrijp dat de club als onderdeel van Eredivisie Live ook mee moet werken aan hun wensen, maar het lijkt me toch ook goed als de club naar het publiek luistert, wat toch het liefst op zaterdagavond wedstrijden wil zien. Is misschien ook wel goed voor de prestaties.

EDIT: Een polletje toegevoegd, voor de leuk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor Knipecity » 26-04-2011 19:24

Ik snap niks van clubs die niet op een avond willen spelen. Wat zou daar de reden van zijn? Commercieel is het immers vele malen interessanter om 's avonds te speen. Zeker bij Heerenveen. Daar eten zo'n 1000 mensen voor de wedstrijd in het stadion en wat te denken van de Horeca opbrengsten. Op zondagmiddag is dat veel minder.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Zaterdagavond

Berichtdoor GJ7300 » 26-04-2011 20:09

Commerciele redenen zijn onzin. Er wordt toch al niets verdiend aan EL. Aantal clubs hebben de vordering op EL zelfs laten voorschieten waardoor het eigenlijk als schuld meegeteld wordt...
Zolang de wedstrijden in ruime samenvatting om 1900 uur uitgezonden worden wordt t niets met EL. Bij de BBC zijn samenvattingen (heel) laat op de avond. Dan wil men wel live kijken natuurlijk.
Het heeft gewoon te maken met het onzinnige idee dat iedereen voetbal op TV MOET kunnen kijken..Wat mij betreft gaan ze maar naar het stadion en dan verdienen we ook nog es wat aan EL.
Hollandse kneuterigheid
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Speeltijdstip

Berichtdoor Jeroen » 27-04-2011 08:02

Was het ook niet zo dat winkeliers hadden geklaagd dat er op zaterdagmiddag zoveel politie in het centrum was, en dat dat de klanten afschrikt?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Speeltijdstip

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 27-04-2011 08:42

Jeroen schreef:Was het ook niet zo dat winkeliers hadden geklaagd dat er op zaterdagmiddag zoveel politie in het centrum was, en dat dat de klanten afschrikt?


Dat weet ik niet, maar winkeliers en horeca willen al meer dan 10 jaar dat Heerenveen op zondag speelt, zodat de horeca meer inkomsten denkt te behalen. Met al die combi's tegenwoordig is er echter nauwelijks meer politie, en als die er al is staan ze niet in de winkelstraten. En als er al een groep uitsupporters aanwezig is waar politie-inzet bij nodig is is dat vaak al na sluitingstijd van de winkels.

Zo kan iedereen natuurlijk wel wat verzinnen. Bewoners durven het huis niet meer uit door politie-inzet op zondag, omdat het een spookstad/centrum lijkt. En de dierenbescherming is er ook tegen want vogels kunnen niet meer rustig op het gemeenteplein zitten...
:wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Speeltijdstip

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-04-2011 21:10

Dat er iemand is die op de vraag op welke AVOND er gespeeld moet worden zondagMIDDAG als antwoord geeft is wel bijzonder....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Speeltijdstip

Berichtdoor mitrita » 28-04-2011 23:11

Toen ik voor het eerst kwam kijken werd er nog op zondagmiddag gespeeld aanvang 14.00 uur.
Lichtmasten, die kwamen pas in1981.
Toen werd aanvankelijk op zaterdagavond 18.00 uur gespeeld, achteraf onvoorstelbaar.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten