Heerenveen en de parkeer ellende!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Beetle » 13-08-2012 17:28

Afgelopen zondag werd ik onaangenaam verrast door twee ijverige agenten die iedereen die in de berm wilde parkeren op de Kavels wegstuurden. Kennelijk is dit ook al verboden gebied geworden om de auto neer te zetten. Even voor de locatie, dat is zeg maar vanaf de oude vestiging van de Friesche Poort via de Mercedes dealer richting Tjallebert. De reden was dat de oude situatie nogal zorgde voor opstoppingen bij het stoplicht... werd gezegd...

Lariekoek!

Als men werkelijk iets aan de doorstroming wil doen, dan moeten er vanaf de Knipe richting Leeuwarden twee opstelvakken komen voor afslaand verkeer. Vanuit de Knipe is dit al het geval, evenals vanuit de richting centrum. Er kan nu maar een baan tegelijk afslaan naar Leeuwarden/Drachten/Sneek. Ik heb het over deze situatie. Leg daar een tweede baan aan voor rechts af slaan en de grootste problemen zijn voorbij.

Gevolg van de actie van de politie was dat de rotonde bij Het Meer geen politie inzet meer had... En dat terwijl daar veel voetvolk oversteekt.

Heerenveen zit een oorzaak maar zorgt niet voor de oplossing!


Dit bord was al weggehaald...
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Erwin4ever » 21-10-2012 17:23

Persoonlijk denk ik dat het parkeren best wel redelijk voor elkaar is. Wij ondervinden iig weinig problemen met vinden van een plekje en weer richting huis rijden.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor NN19 » 22-10-2012 11:18

Parkeergarage is bijna altijd halfleeg. Snap niet dat mensen daar niet parkeren...
Avatar gebruiker
NN19
Basisspeler
 
Berichten: 515
Geregistreerd op: 24-08-2009 19:40

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor xander » 22-10-2012 11:46

Te ver lopen, iedereen parkeert het liefst voor de deur van het stadion.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor BK2007 » 22-10-2012 12:04

Je kan ook gewoon wat vroeger komen en een mooi plekje veroveren met de auto.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Calimero » 22-10-2012 12:24

Of gewoon je auto wat verder weg parkeren en nog even een 10 minuten moeten lopen. Inderdaad een kwestie van een probleem maken die er niet is als je even verder kijkt dan je neus lang is.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor mitrita » 22-10-2012 12:34

Parkeerellende, dat valt volgens mij best mee.
Gashoudersplein, Molenplein, de parkeergarage bij Crackstate, alle bieden altijd voldoende parkeerruimte op hooguit 10 minuten loopafstand, zelfs als je een kwartier voor aanvang arriveert.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-10-2012 12:41

Ook wij ondervinden nauwelijks problemen met het parkeren. We arriveren dan ook vaak ruim op tijd, maar ook als we aan de late kant zijn is er meestal nog voldoende plek. Oké, het is 5 minuten lopen, maar als dat het probleem is. Parkeerellende valt dus volgens mij best mee. Ook na de wedstrijd zijn wij zomaar Heerenveen uit en op de snelweg.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Frisian Viking » 23-10-2012 09:25

Op de parkeerterreinen achter de bedrijfspanden van onder meer Acera en Vesting Finance (stoplichten McDonalds voorbij en dan rechtsaf) is vrijwel altijd op ieder moment ruimte.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor BK2007 » 23-10-2012 11:44

Misschien ben ik er wel uniek in, maar de wandeling naar het stadion vind ik nou juist één van de mooiste dingen. Van te voren: de zin in de wedstrijd en dan zie je overal vandaan mensen aan komen lopen, al dan niet uitgedost met clubsjaals etc. Ik vind dat prachtig :D
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Freezeman » 24-10-2012 16:24

Ik vind het loopje naar het stadion ook altijd wel leuk, je komt mensen tegen waar je normaal gesproken geen woord tegen zegt en nu maak je al snel contact en ga je al pratend over de komende wedstrijd richting het stadion.
En wanneer je direct na het laatste fluitsignaal meteen vertrekt en binnen 5 minuten op de snelweg wilt zijn dan kan ik me voorstellen dat je over ellende spreekt.
Maar als je even rustig op de tribune blijft staan tot de ere ronde voorbij is en alle spelers naar binnen zijn en dan na een sanitaire stop richting auto loopt dan kan je (als je bedenkt dat 26.000 mensen dat tegelijk doen) toch redelijk normaal Heerenveen uit rijden.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Vrieskist » 25-10-2012 10:22

Freezeman schreef:Ik vind het loopje naar het stadion ook altijd wel leuk, je komt mensen tegen waar je normaal gesproken geen woord tegen zegt en nu maak je al snel contact en ga je al pratend over de komende wedstrijd richting het stadion.
En wanneer je direct na het laatste fluitsignaal meteen vertrekt en binnen 5 minuten op de snelweg wilt zijn dan kan ik me voorstellen dat je over ellende spreekt.
Maar als je even rustig op de tribune blijft staan tot de ere ronde voorbij is en alle spelers naar binnen zijn en dan na een sanitaire stop richting auto loopt dan kan je (als je bedenkt dat 26.000 mensen dat tegelijk doen) toch redelijk normaal Heerenveen uit rijden.

Of je pakt de motor, toch? ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Freezeman » 25-10-2012 16:11

Vrieskist schreef:Of je pakt de motor, toch? ;)

Tot nu toe dit seizoen wel ja en dat is helemaal lachen, je rijd lekker bij de file langs. :mrgreen:
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Erwin4ever » 03-11-2012 20:37

Ook ik vind de wandeling naar het stadion toe altijd een leuke "voorbereiding", behalve als het plenst overigens. :?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor hm_DR88 » 04-11-2012 00:23

Aflopen donderdagavond voor de wedstrijd tegen Holandia mijn oude parkeerplekje Thorbeckestraat/Nieuwburen opgezocht. Gezien het verwachte aantal toeschouwers maar een plekje dichter bij het stadion. Een half jaar geleden had ik al van iemand te horen gekregen dat je de auto daar beter niet in het gras kon zetten (boete € 85).
De laatste jaren koos ik altijd voor het A7-industrieterein (Mercurius), een groot parkeerterrein van het bedrijf Zebra. Maar een rustige donderdagavond deed me besluiten om weer eens terug te keren naar het oude stekkie. 8) Vier auto’s stonden daar geparkeerd maar ze hadden net voldoende ruimte overgelaten voor mijn wagen. Al niet-Heerenvener had ik natuurlijk moeten weten dat donderdag een koopavond was. Maar ik haat winkelen dus dat wel van invloed zijn geweest wat betreft het gebrek aan interesse voor dit onderwerp. :| Het vroege tijdstip van de wedstrijd zorgt er altijd voor dat ik enigszins gehaast uit over de A7 richting Friese Haagje rijd. Als niet-Heerenvener had ik natuurlijk bij het inrijden van de Thorbecke weg veel beter op de borden moeten letten. Het betreden van de parkeerzone op koopavond brengt natuurlijk verplichtingen met zich mee. Maar ja, “foarige keren koe ik jir ek gewoan stean, dus jo tinke net genôch nei he .” 8)

In ieder geval na een spetterende wedstrijd besloot ik toch maar weer naar Drachten huiswaarts te keren. Na het laatste fluitsignaal was ik in staat om vrij snel het stadion te verlaten. Het rijtje geparkeerde auto’s stond nog net zo als drie uur daarvoor. Echter elk voorzien van wit strookje papier. Gelukkig geen gele, dacht ik nog. Ik haat boetes. :twisted: Die vervelende flyers ook, ging nog door mijn hoofd. Ik verwijderde het strookje en ging in de auto zitten. Het wedstrijdverslag van Twente-Den Bosch was leuk genoeg om er even naar te luisteren. Ondertussen bekeek ik het strookje papier dat ik had meegenomen. Nummer 01111220220290xxxx (i.v.m. privacygevoelige zaken heb ik de laatste vier cijfers maar vervangen door x). Omschrijving feitcode: Geen kaartje zichtbaar op dashbord, stoel of vloer. Tarief per uur: € 1,- Naheffing: € 53,- maakt het totaal op: € 54,- Naheffing parkeerbelasting (in hoofdletters) Niet onverstandig want de ogen worden minder. :!: Daaronder zijn superkleine lettertjes dat deze naheffingsaanslag binnen 48 uur contant of per pin betaald kon worden bij Parkeerservice Heerenveen. Het woordje “service” krijgt direct weer een heel andere inhoud. :lol: In ieder geval ging de service zover dat men ook een acceptgirokaart toe ging sturen na deze 48 uur, de schatten. :oops:
Twee weken geleden was een familielid zo ongelukkig geweest om op een andere plaats de parkeerregels niet goed toe te passen. Hij werd met een gele prent opgezadeld met bijna € 90,- Vanuit dat perspectief was mijn “naheffing” een schijntje
Parkeren is blijkbaar nooit het sterkste punt van mij ( en mijn familie geweest ). Misschien is ook wel en vorm van (latente) financiële ondersteuning om de noodlijdende gemeente Heerenveen een hart onder de riem te steken. Ik weet het niet. Ik zal mijn zonden overdenken. Hoewel het financieel gezien mij niet echt wakker laat liggen, moet vanuit de Calvinistische gedachte die hier in het Noorden toch nog regelmatig de kop opsteekt, toch een vorm van boetedoening plaats vinden. :? De volgende ronde van de knvb-beker tegen Feijenoord toch maar voor Eredivisie-live. Wordt dat abonnement ook nog eens gebruikt. Met zijn vieren lekker warm bij de kachel met een schaal met oliebollen. Voor straf tv kijken…… :twisted:

Mijn indruk is toch dat de afgelopen maanden gigantische aantallen boetes zijn uitgedeeld. Dit is voor mijn gevoel ik zeer veel gevallen geen onwil. Misschien dat het een vorm van service om het misschien duidelijker te maken. Maar als ik straks mij ziektekostenpremie moet betalen moet ik wel wat overhouden voor een seizoenkaart.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor GMV » 04-11-2012 10:35

Tsja, als het betaald parkeren is en je hebt niet betaald, dan krijg je een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Geen parkeerboete voor alle duidelijkheid, omdat de 'boete' die je nu hebt gekregen onder het belastingrecht valt. Je hebt dus niet fout geparkeerd, maar niet betaald. Niet handig. :)
GMV
Selectiespeler
 
Berichten: 317
Geregistreerd op: 29-10-2006 12:10
Woonplaats: Joure

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Erwin4ever » 04-11-2012 11:27

Tja, als het betaald parkeren is, zul je moeten betalen en ja donderdagavond is koopavond dus betaald parkeren.
Snap de post hierover dan ook niet. :?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor wald pyk » 04-11-2012 11:58

Ik donderdag avond de auto op of in de buurt van de europalaan parkeren.Na de auto tehebben geparkeert liep ik richting stadion.
Maar na 200 m kwam ik tot de conclusie dat het koopavond was en ik snel naar de auto en ja ik stond binnen betaald parkeren zone.
Gauw de auto maar ergens anders neer gezet.Wat ben ik nu blij met dat zeldzame moment van een helder moment. :lol:
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Beetle » 05-11-2012 00:55

Ik vond het tijdens de bekerwedstrijd ook triest om te zien dat de parkeerkaarten nog steeds moesten worden getoond bij de parkeervakken bij het stadion. Als de club nog een beetje publiek had willen hebben, hadden ze die vakken gewoon open moeten gooien voor iedereen. Nu waren ze soms driekwart leeg! Niet meer terug te draaien helaas. Gemiste kans. De volgende bekerwedstrijd is tegen Feyenoord en dus zal de belangstelling wel wat beter zijn als tegen Hollandia.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Calimero » 05-11-2012 16:13

Beetle schreef:Ik vond het tijdens de bekerwedstrijd ook triest om te zien dat de parkeerkaarten nog steeds moesten worden getoond bij de parkeervakken bij het stadion. Als de club nog een beetje publiek had willen hebben, hadden ze die vakken gewoon open moeten gooien voor iedereen. Nu waren ze soms driekwart leeg! Niet meer terug te draaien helaas. Gemiste kans. De volgende bekerwedstrijd is tegen Feyenoord en dus zal de belangstelling wel wat beter zijn als tegen Hollandia.

Wanneer je dat doet, heb je dus straks het probleem dat mensen die wel een kaartje hebben hun auto niet meer op een plek kunnen zetten terwijl ze er nota bene voor betalen. Nee, laat dan de rest maar lekker wat extra's lopen. Krijg je geen gezeur en gedonder. En het is nog eens gezond ook.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor sd88 » 05-11-2012 16:25

hm_DR88 schreef: verhaal


Je verhaal gelezen, nare ervaring maar je kan beter niet betalen dan bijvoorbeeld je parkeerschijf vergeten....

Denk dat we het er bij kunnen houden dat de 'parkeer ellende' een goed voorbeeld is van een 1ste wereld probleem!
Gewoon een lekker stukje lopen of het nu frustratie is of een roes van dat ene biertje extra.
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor hm_DR88 » 05-11-2012 21:21

sd88 schreef:Je verhaal gelezen, nare ervaring maar je kan beter niet betalen dan bijvoorbeeld je parkeerschijf vergeten....
Denk dat we het er bij kunnen houden dat de 'parkeer ellende' een goed voorbeeld is van een 1ste wereld probleem!
Gewoon een lekker stukje lopen of het nu frustratie is of een roes van dat ene biertje extra.


Nee je hebt natuurlijk gelijk. :) Dat was ook niet de bedoeling om zielig te doen hoor :). Het was alleen voor mij opmerkelijk dat heel veel mensen beboet worden door onachtzaamheid op dit gebied. Bij snelheidsovertredingen zijn het meestal bewuste afwegingen waarbij ook gekeken wordt naar de pakkans. Bij het parkeren is in mijn ogen veelal meer sprake van domheid, onoplettendheid, onduidelijkheid of een combinatie van deze factoren. :roll: Vandaag stond er nog in de krant dat gemeenten behoorlijk veel geld genereren met het parkeerbeleid. Het creëren van grote parkeerzones gaat in de komende jaren flink wat geld opleveren. Door dit soort boetes zullen we waarschijnlijk door schade en schande wijs worden. Nogmaals het is geen ramp maar ik erger mezelf hier wel aan. :mrgreen:
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor mitrita » 06-11-2012 19:31

Een paar maanden stond ik per ongeluk op een invalidenplaats, had het bord helemaal niet gezien. :oops:
Een pijnlijk vergissing a 340 euri. Een boete snap ik best, maar ik vond dit toch wel heel erg veel geld.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Surhuisterveen » 07-11-2012 16:39

Jemig, dat is buiten alle proporties zeg. Maar dat zijn alle boetes tegenwoordig.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Erwin4ever » 09-11-2012 19:10

Dat bedrag staat idd totaal niet in verhouding tot de overtreding.
Is echter niemand bij, maar ook niet in, Heerenveen die daar iets aan kan doen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Freezeman » 10-11-2012 13:57

€ 340,- Om op een plekje te staan dat voor 99% van de tijd niet gebruikt wordt, heftig.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 12-11-2012 18:10

Freezeman schreef:€ 340,- Om op een plekje te staan dat voor 99% van de tijd niet gebruikt wordt, heftig.


Er is natuurlijk wel een reden dat die plek niet gebruikt wordt. Vind sommige tot vele boetes overdreven maar die invalideparkeerplaatsen zijn er natuurlijk niet voor niets.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor NN19 » 12-11-2012 18:41

Wij parkeren altijd in de parkeergarage en daar is ruimte zat altijd, En gewoon gratis.
Avatar gebruiker
NN19
Basisspeler
 
Berichten: 515
Geregistreerd op: 24-08-2009 19:40

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Freezeman » 12-11-2012 20:33

Fanatic 4-ever schreef:Er is natuurlijk wel een reden dat die plek niet gebruikt wordt. Vind sommige tot vele boetes overdreven maar die invalideparkeerplaatsen zijn er natuurlijk niet voor niets.

Snap ik ook wel maar ik reageerde meer met de gedachte dat als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld door rood rijden (wat €220,- is) dan is bij mij de verhouding wel heel erg zoek.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Heerenveen en de parkeer ellende!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 12-11-2012 20:43

Klopt, dat ben ik ook zeker met je eens. Maar dat men parkeren in in invalidevak hoger beboet dan andere 'parkeervergrijpen' vind ik opzich prima.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten