Crisis bij SC Heerenveen (?)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Crisis bij SC Heerenveen (?)

Bericht door paparazzi »

Na de verloren 'generale' in Tilburg, en daarna het gelijke spel thuis tegen Roda jC, kun je inmiddels spreken van een crisis situatie in Heerenveen.

Als je na 16 wedstrijden op vier punten van de nummer laatst staat, dan is dat niet best! Als er in de winterstop niet het een en ander gebeurt, dan moet je in de tweede seizoenshelft vechten tegen nacompetitie voetbal, en misschien zelfs tegen degradatie!

Wat moet er in de winterstop gebeuren? Roept u maar!
Miereneukert!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Op de huidige manier verder heeft geen zin, of gewoon slikken en maar alles geven hopen dat we 15e worden. Dat geldt ook voor het publiek: het was weer dramatisch vandaag terwijl het een belangrijke wedstrijd was. Van la Parra speelde prima, maar nee hoor: fout balletje en fluiten. Echt triest.
sido
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-08-2009 22:29

Bericht door sido »

dat was niet voor een fout balletje, maar voor niet achter een bal aangaan terwijl hij die makkelijk kon halen
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Flikker toch op, crisis?
Als jullie nu eerst eens wat positiever worden, dan wordt het bij de club misschien ook wat positiever. Negatievelingen!
mr.freeze
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-12-2012 20:43

Bericht door mr.freeze »

Helemaal niks, deze hele zure appel doorbijten en hopen op beter voetbal na de winterstop. Ik vertrouw erop dat van Basten uiteindelijk de poppetjes op de juiste plaats zet. Plaats 9 tot 14 en daar leg ik me voorlopig bij neer.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Hansma ; gefaald als technisch directeur. Heeft geen goed materiaal terug gehaald ter vervanging van de verkochte spelers.

Veenstra; gefaald als voorzitter.Maar dat niet alleen. Geen kennis van het spelletje en meer een centen-oppotter. Het is ook nog maar de vraag of het zo`n slim plan was om van Basten binnen te halen.
Ik vind Veenstra maar een haantje die niets met mijn club lijkt te hebben maar meer met zichzelf.

Spelersmateriaal ; zwaar onder de maat op een enkeling na.
Sfeer rondom de thuiswedstrijden ; zwaar onvoldoende! Hoe kun je (bv) in godsnaam een thuiswedstrijd van Heerenveen een avondje NAC noemen?

Ik herken mijn club niet meer! Allang niet meer!!
Miereneukert!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

wat een kul. We staan slechts 6 punten onder nummer 8.....
Hier heb ik geen woorden voor
feanfanFA
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-12-2011 14:53
Contacteer:

Bericht door feanfanFA »

crisis, crisis? het gaat nu wat minder dan dat we hopen, maar dit hadden toch kunnen zien aankomen?
kwalitatief gezien hebben we best een redelijke selectie, het loopt nu gewoon minder, en dan zijn er ook nog supporters die menen de eigen spelers te moeten uitfluiten, nu moeten we juist 100% achter de ploeg gaan staan!!!
ik heb er nog vertrouwen in
Come On You Boys!
Laatst gewijzigd door feanfanFA op 10-12-2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Het lijkt soms wel of de media en supporters graag een crisis willen. En de supporters dan een revolutie met name. Er wordt geroepen om nieuwe bestuurders, of althans, om het ontslag van Hansma en Veenstra, maar er wordt niet nagedacht over daarna. Wie moeten er daarna aan de slag? Zijn er ervaren bestuurders die hier zo in zouden willen stappen en er voor zouden kunnen zorgen dat het na de winter wel loopt? Nee, natuurlijk niet.

Gewoon geduld hebben. Deze selectie is goed genoeg voor de plaats 7-12 en als het kwartje bij van Basten en de selectie echt gevallen is zullen de punten ook wel komen. Gisteren was men prima op weg, maar die dode spelmomenten zal men wat meer op moeten trainen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Volgens Veenstra is er geen crisis maar gaat het financieel zeer goed met de club......

Heb in mijn achterhoofd nog nec zitten van een paar seizoenen terug. Voor de winterstop spelen tegen degradatie, na de winterstop inderdaad play-offs spelen maar dan om Europees voetbal.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Van Crisis kun je naar mijn idee pas spreken als het totaal onverwacht komt. Dit zag je van mijlenver aankomen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Crisis is er in Griekenland en in Spanje. Zoals Torcida terecht zegt: we staan maar een paar punten achter de nummer 8.
.
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

Heerenveen is Heerenveen niet meer. Sinds Yme en CO aan het roer kwamen.
Alles kapot gemaakt wat er al die jaren is opgebouwd door Riemer etc.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

We kunnen natuurlijk ook allemaal onze kop in het zand steken en net doen of er niets aan de hand is. Maar naar mijn idee is er wel degelijk iets ernstigs aan de hand met de club. En eerlijk gezegd zie ik het met deze selectie ook niet meer goedkomen.
Of zal de kerstman in de winterstop langskomen met een toverstokje en staat de boel achterin plotseling als een huis? Kom nou!
Als er in de winterstop niet ingegrepen wordt op bepaalde fronten dan vliegen we rechtsreeks richting Jupiler league. Niets meer niets minder!

Typisch des Heerenveens?; "komt wol wer goed " :roll:
Miereneukert!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

paparazzi schreef:We kunnen natuurlijk ook allemaal onze kop in het zand steken en net doen of er niets aan de hand is. Maar naar mijn idee is er wel degelijk iets ernstigs aan de hand met de club. En eerlijk gezegd zie ik het met deze selectie ook niet meer goedkomen.
Of zal de kerstman in de winterstop langskomen met een toverstokje en staat de boel achterin plotseling als een huis? Kom nou!
Als er in de winterstop niet ingegrepen wordt op bepaalde fronten dan vliegen we rechtsreeks richting Jupiler league. Niets meer niets minder!

Typisch des Heerenveens?; "komt wol wer goed " :roll:
Typisch Maastrichts, paniek zaaien?
Pride of the north
Bankzitter
Berichten: 187
Lid geworden op: 19-04-2004 21:27

Bericht door Pride of the north »

Het is crisis, maar het is inderdaad des Heerenveens om te denken dat het wel weer goed komt. Deze voorzitter is een topper in creatief boekhouden, want tuurlijk geloven wij allemaal dat wij dit jaar een kleine plus draaien. Net zo creatief als alle 'miskopen' bij komst bij SCH direct af te boeken en de schuld bij het vorige bestuur neerleggen.

Onze club is onze club niet meer. Clubmensen worden ontslagen, werknemers die al jaren bij Heerenveen werken worden zonder pardon ontslagen en vervangen voor duurdere vrienden van Veenstra. Het afhaken van de sponsoren komt natuurlijk door de crisis......... Nee ook zij missen het Heerenveen gevoel .

Donderdag allemaal maar naar Omrop Fryslan kijken (gast Riemer van der Velde), krijg je dit verhaal in de uitgebreide versie te horen en dan is het aan iedereen om zijn kant van het verhaal te kiezen.
I love SCH -4-ever
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Jij zegt nu wel nummer laatst, maar Roda heeft ook gewoon één en al pech, en dat is niet alleen dit seizoen. Roda heeft namelijk niet eens zo'n slechte ploeg! Als je kijkt naar het verleden kun je al bijna geen wedstrijd aanwijzen waarin Heerenveen geen (of één) tegentreffer incasseert.

Op volgorde van nu naar het verleden:

sc Heerenveen - Roda JC 4-4
sc Heerenveen - Roda JC 4-3
sc Heerenveen - Roda JC 2-2
sc Heerenveen - Roda JC 0-0
sc Heerenveen - Roda JC 2-0
sc Heerenveen - Roda JC 4-3
sc Heerenveen - Roda JC 1-0
sc Heerenveen - Roda JC 1-0
sc Heerenveen - Roda JC 5-4
sc Heerenveen - Roda JC 3-4

Dat zijn toch maar vier wedstrijden waar je de nul houdt, dus ernstig noem ik het niet, vanwege de vier goals.

Meer de manier waarop, want iedereen kent de vrije trap van Fledderus en hoort inmiddels te weten hoe daarop gereageerd moet worden!
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

(nog) geen crisis!
Van Basten moet eerst eens een tijdje met dezelfde opstelling spelen.
Gaat het dan nog slecht kun je misschien praten over een crisis,nu nog niet.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Degene d.ie continue hebben over Riemer moeten eens uit hun hunebed komen. Riemer is gestopt omdat Heerenveen toen op z'n hoogtepunt zat. En ja dan kan het altijd slechter gaan en daar had hij geen zin in. Ik schreef dit elders ook al, Riemer is een echte koopman met een neusje voor deals, echter weet hij ook wanneer hij ergens vanaf moet, zo ook z'n voorzitterschap.

En als Riemer zo begaan is met onze club moet hij z'n mond houden op tv en niet mediageil laten blijken wat hij er van vind. Voer voor de media en alle op onrust zaaiende lieden die ik daaronder beschouw. Sensatie, er gebeurd iets. Riemer moest beter weten. En o wat zielig ik werk al 15 jaar bij de club en werd ontslagen. Hoeveel bouwvakkers die al 30 jaar bij hun baas werkten moesten eruit? T is triest en iedereen zou moeten werken maar helaas werkt het niet zo, zeker als het geld op is.

Ht staat er nu beroerd voor, eind van het seizoen staan we ergens tussen de 6e en 10e plek.
Hier heb ik geen woorden voor
Pride of the north
Bankzitter
Berichten: 187
Lid geworden op: 19-04-2004 21:27

Bericht door Pride of the north »

TORCIDA schreef:Degene d.ie continue hebben over Riemer moeten eens uit hun hunebed komen. Riemer is gestopt omdat Heerenveen toen op z'n hoogtepunt zat. En ja dan kan het altijd slechter gaan en daar had hij geen zin in. Ik schreef dit elders ook al, Riemer is een echte koopman met een neusje voor deals, echter weet hij ook wanneer hij ergens vanaf moet, zo ook z'n voorzitterschap.

En als Riemer zo begaan is met onze club moet hij z'n mond houden op tv en niet mediageil laten blijken wat hij er van vind. Voer voor de media en alle op onrust zaaiende lieden die ik daaronder beschouw. Sensatie, er gebeurd iets. Riemer moest beter weten. En o wat zielig ik werk al 15 jaar bij de club en werd ontslagen. Hoeveel bouwvakkers die al 30 jaar bij hun baas werkten moesten eruit? T is triest en iedereen zou moeten werken maar helaas werkt het niet zo, zeker als het geld op is.

Ht staat er nu beroerd voor, eind van het seizoen staan we ergens tussen de 6e en 10e plek.
Oke helder verhaal. Hoe verklaar je de onrust bij sponsors, afhaken van ongeveer 1/3 van sponsorbestand, enz.

Wel toevallig dat je moet gaan bezuinigen, dus dan ga je kritisch door je personeelsbestand, allemaal logisch. Als je dan daarna vrienden van je gaat aantrekken met een ton + salaris, hoe verklaar je dat?

Ik respecteer jouw mening, maar ben het er niet mee eens. Ik ben er 100% van overtuigd dat Riemer meer begaan is bij Heerenveen dan vele anderen en dat de club er beroerder voorstaat dan dat jij en vele anderen zal vermoeden.
I love SCH -4-ever
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De grootste crisis vind ik de verminderde band tussen club en achterban (supporters incl. sponsors). Resultaten kunnen tegenvallen maar die basis van binding hebben we altijd overeind gehouden en vormen je bestaansrecht. En die wankelt nu stevig gezien de vele lege plekken die in de meeste gevallen wel betaald zijn. Sportief moet deze groep beter kunnen dan ze nu doen. Anders haal je geen punten tegen sterkere tegenstanders. Mentaal is het heel wankel, labiel. Dat is een structureel probleem geworden. Op papier leuke voetballers maar alles moet meezitten wil het er uit komen. Met beperkte voetballers als Venema en Klompe speelden we CL. Waarom? Omdat alle beschikbare kwaliteiten werden samen gesmeed tot een team. Omdat jongens ervoor gingen, soms ook uit de eigen ambitie om hogerop te komen (is niks mis mee). De selectie is een verzameling individuen, drukker met de volgende carrierestap dan met optimaal presteren (waarna die stap omhoog vanzelf volgt).
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Prima reactie van Gekko. Helemaal mee eens. Amen.
.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Gekko schreef: De selectie is een verzameling individuen, drukker met de volgende carrierestap dan met optimaal presteren (waarna die stap omhoog vanzelf volgt).
Ben ik het helemaal mee eens.

Ik denk trouwens niet dat we degraderen, zo ver zal het toch niet komen?
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik zie dit Heerenveen niet degraderen, zeker niet. Net zoals dat Roda niet gaat degraderen. Beide ploegen hebben momenteel het geluk niet mee, maar de selecties zijn sterk genoeg om ploegen als Zwolle, VVV en WIllem 2 boven zich te houden.

Wat me wel zorgen maakt, is dat de selectie ten opzichte van vorig seizoen weinig vooruitgang heeft geboekt. Natuurlijk is de gehele aanval vertrokken, maar dat dit zou gebeuren wisten we vorig jaar rond deze tijd ook al. Net zoals we nu al weten dat Djuricic zal gaan vertrekken. Hier is te weinig op geanticipeerd.
Hansma kan dit wel als excuus blijven gebruiken, maar dit valt toch hem aan te rekenen. Net zoals dat bijna alle aangetrokken spelers niet voldoen. Ook Veenstra mag zich achter de oren krabben. Hansma aangesteld als TD, Van Basten als trainer ( in overleg met Hansma) en onvrede onder de supporters, sponsorne en eigen personeel. Hij presteert dit jaar dan wel een winst en zal dit volgend jaar weer doen, maar deze winst is wel puur gebaseerd op het verkopen van spelers en aflopende contracten. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke jaarrekening, want een club mag hier natuurlijk nooit van afhankelijk zijn.
Het beleidsplan van Heerenveen vind ik een lachertje. Waarom zou de directie zich bemoeien met de opstelling van een trainer? Ajax is bijna ten onder gegaan aan het eeuwig vasthouden van de 4-3-3 opstelling en Heerenveen moet hier ook voor oppassen. Wanneer er geen spelers beschikbaar zijn voor deze opstelling, dan dient er naar een betere oplossing te worden gezocht. Zo werkt elk bedrijf, en Veenstra ziet zijn club graag als een bedrijf.
Van Basten mag aangerekend worden dat de spelers die vorig jaar al onder contract stonden hun niveau niet meer halen. Gouweleeuw, Kums en in mindere mate Djuricic zijn geen schim meer van de spelers van vorig seizoen. Natuurlijk is het moeilijker voetballen in een slechter team, maar het contrast is soms wel erg groot. De continuteit is ook ver te zoeken. Dit heeft ook te maken met de paniekaankopen die uiteindelijk nog zijn gedaan en de prestaties van de aankopen.

Van Basten krijgt voor mij nog (net) het voordeel van de twijfel. Voor volgend seizoen zou ik echter wel de positie van Veenstra en vooral Hansma ter discussie stellen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Probleem is dat wij geen spelers kunnen halen van het niveau dat Dost, Assaidi en Narsingh hadden vorig seizoen, want dan kosten ze namelijk miljoenen en willen veel grotere clubs ze hebben. Die 3 heren moesten ook naar dat niveau groeien en dat moeten de spelers nu ook. Jongens als VLP, De Roon, Marecek, Djuricic, Finnbogasson, Tannane, Slagveer, Van Aanholt, Gouweleeuw, Uth zijn allemaal jongens die nog moeten groeien. Maar voor groeien heb je geduld nodig en dat hebben de meeste supporters niet.
sd88
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-02-2012 21:20
Locatie: groningen

Bericht door sd88 »

Dat is natuurlijk wel een erg makkelijk conclusie Knipecity. Ik wil ook niet meegaan in de malaise van crisis maar er zijn wel wat zaken goed mis. Zowel binnen de samenstelling van de selectie als het bestuur.

Je geeft hierboven aan dat spelers tijd nodig hebben te groeien, eens. maar moet het beleid van een club niet zijn dat bij de verkoop van je beste spelers een nieuwe lichting klaar staat? Het is financieel, blijkbaar, nodig geweest om onze drie beste spelers te verkopen maar het 'hoe nu verder' zie ik amper terug in het beleid van de club. We zijn weer jaren terug geworpen in de ontwikkeling, tel hierbij de economische crisis en je hebt situatie waar niemand in wil zitten. Ok, er is op meerdere paarden gegokt, maar deze hebben tot zover voornamelijk (letterlijk) verloren.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

sd88 schreef: Je geeft hierboven aan dat spelers tijd nodig hebben te groeien, eens. maar moet het beleid van een club niet zijn dat bij de verkoop van je beste spelers een nieuwe lichting klaar staat? Het is financieel, blijkbaar, nodig geweest om onze drie beste spelers te verkopen.
Je gaat er nu wel gemakkelijk aan voorbij dat de samenstelling van de selectie van de afgelopen seizoenen ertoe bijdroeg dat het afgelopen zomer mis ging. Dat is de huidige directie niet alleen aan te rekenen. Assaidi, Dost, Narsingh en Janmaat zaten allemaal op een piek hier, terwijl hun contractsituaties aflopend waren. (Assaidi en Narsingh nog maar 1 jaar vast, Janmaat zelfs direct aflopen, en Dost had een gelimiteerde som in zijn contract) Hierdoor werd verkoop noodzakelijk, en moest iedereen in 1x vervangen worden. Het zou zo moeten zijn, dat je elk jaar 1 of 2 man verkoopt, en dit aanvult met eigen jeugd die reeds minuten achter de rug hebben. Nu ging echter iedereen tegelijk, en dat is niet op te vangen. Als nu straks Gouweleeuw verkocht wordt, moet Otigba of Streutker zijn plek in de selectie overnemen. Uth wordt klaargestoomd voor een plek in de spits (speelde gister weer heel behoorlijk), Slagveer lijkt al klaar te zijn voor doorstroming. En als Filip gaat, moet Pappa er klaar voor zijn. Als er nu straks niet meer allemaal mensen tegelijk vertrekken, dan kun je de boel zelf weer aanvullen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen heeft momenteel vooral behoefte aan rust. Een maand of acht á negen geleden werd de club nog aangemerkt als mogelijke titelkandidaat, financieel gaat het langzaam maar zeker de goede richting op en er staat nog steeds een stabiele basis om op voort te bouwen. Ook in sportief opzicht. Ik kan gerust tien tot vijftien spelers opnoemen die bij een heel redelijk aantal Eredivisie-clubs in aanmerking komen voor een basisplaats. In goede doen althans. Dat is het probleem: de hoeveelheid kwaliteit is afgenomen, maar diverse spelers zijn qua vorm enorm ver teruggevallen en men compenseert dit onvoldoende met concentratie en strijd. Dat heeft veel punten gekost.

Natuurlijk, we staan dertiende en pakken maar twee punten uit de laatste drie duels. Maar kijk eens naar de manier van voetballen. NAC is hier ondanks een dramatische tweede helft geklopt, Zwolle is ontsnapt aan een flinke nederlaag, Roda had gewoon verslagen móéten worden (je mag tegen zo'n ploeg geen 4-2 voorsprong uit handen geven, helemaal niet in zo'n korte periode) en voetballend vond ik ons beter dan zowel VVV als Willem II. Punt is alleen dat Heerenveen op zulke momenten te weinig bijt. Met iets meer concentratie en iets meer kracht, trek je zulke duels naar je toe en sta je gewoon weer in de buurt van het linkerrijtje. Dat probleem heeft in mijn optiek niets met kwaliteit te maken. Dat is pure concentratie, puur vertrouwen ook.

Tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat Heerenveen tot meer in staat is. Bij vlagen speelt de ploeg namelijk wél het type voetbal waarmee je goed voor de dag kunt komen. Kijk eens naar de wedstrijden tegen Feyenoord, AZ, Ajax, Vitesse, Groningen (na rust), Zwolle en fases van andere wedstrijden. Het zit er dus wel degelijk in. Probeer de schade nu maar beperkt te houden tot aan de winterstop, kijk of je in januari nog wat kunt sleutelen aan de selectie en werk aan de balans in z'n algemeenheid. Ik blijf van mening dat je daarmee moeiteloos handhaving moet kunnen realiseren en dan blijkt vanzelf of er nog iets meer haalbaar is. Een crisis is absoluut niet nodig.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gekko schreef:De grootste crisis vind ik de verminderde band tussen club en achterban (supporters incl. sponsors). etc.
Zoals altijd goed verhaal van Gekko.
De sportieve en financiële problemen zijn op korte termijn vervelend, maar wel oplosbaar.
De club vindt echter zijn bestaansrecht in de band met supporters en sponsoren.
Die band is merkbaar beschadigd en zeker daar waar het sponsoren betreft is nu toch wel duidelijk dat dit voor een groot deel aan de persoon Veenstra is toe te rekenen. Het is zeker waar dat harde maatregelen nodig waren om de club niet kopje onder te laten gaan, daarvoor treft hem geen verwijt. Wel dat hij er niet in is geslaagd de sponsoren die aandacht te geven die zij vragen en die zo hard nodig is om hen te behouden voor de club.
sd88
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-02-2012 21:20
Locatie: groningen

Bericht door sd88 »

de samenstelling van de selectie van de afgelopen seizoenen ertoe bijdroeg dat het afgelopen zomer mis ging
Terechte toevoeging. Ik wil dan ook niet de schuld toeschuiven aan één of enkele partijen. Er is in jaren voorafgaand aan Veenstra/Hansma op een te grote voet geleefd en de selectie was letterlijk en contractueel uit balans. Dat het toen allemaal goed ging had mede te maken met de miljoenen transfers en als pleister op de wonden het winnen van de beker.

In theorie zou het doorschuiven van de door jou genoemde spelers een oplossing zijn voor volgend seizoen. Volgend seizoen! Dat betekent dus weer een jaar van afbreken, iets wat je als bestuur niet om de 2 jaar kan blijven roepen. Ook het eerste jaar van Jans was een opbouwjaar, helaas op een slecht fundament. Ik hoop dat we nu eindelijk het dieptepunt hebben bereikt en dat we weer snel kunnen gaan bouwen.
Plaats reactie