Crisis bij SC Heerenveen (?)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

mitrita schreef:Die band is merkbaar beschadigd en zeker daar waar het sponsoren betreft is nu toch wel duidelijk dat dit voor een groot deel aan de persoon Veenstra is toe te rekenen. Het is zeker waar dat harde maatregelen nodig waren om de club niet kopje onder te laten gaan, daarvoor treft hem geen verwijt. Wel dat hij er niet in is geslaagd de sponsoren die aandacht te geven die zij vragen en die zo hard nodig is om hen te behouden voor de club.
Eens. Uiteraard behoort dat item tot de taken van Veenstra. Vergeet echter niet waarvoor Veenstra is aangenomen; dat is sanering van kosten en de kostenstructuur anders opzetten. Dat is gelukt, namelijk, waar de club echt op 't randje van de afgrond stond (velen hier beseffen dat niet), is er nu weer financieel stabiel beleid en draaien we weer redelijk quite.
Natuurlijk is de keerzijde van de kostenkant, de opbrengstenkant. Echter - wat ik denk - dat wanneer de club weer helemaal financieel stabiel is, er een andere directeur komt en daarmee ook een warm hart richting de sponsoren. De persoon Veenstra - hoe goed hij de club nu ook naar financieel stabiele wateren heeft gebracht - gaat geen band met de sponsoren opbouwen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

kwam Riemer vroeger wel eens op de oostkant? Met mijn bedrijf hadden we 6 stoelen. Riemer en co heb ik daar nooit gezien.
En met mij alle andere sponsoren ook niet. Het wordt hier wel zo eenzijdig belicht alsof Veenstra alles in z'n eentje doet of moet doen. Daarnaast stopt 80 procent omdat men het geld of budget niet meer voor heeft. En daarvan zijn er nogal wat die onder het mom van " ik heb geen binding meer" stoppen maar simpelweg de financiën niet meer hebben. En hebben de meeste sponsoren überhaupt wel binding gehad. Ik heb hier menig bericht gelezen dat we toch allemaal vonden dt ze dat niet hadden.
De lege plekken nu van nog steeds betalende sk houders, alleen maar supporter in goede tijden, nu haken ze af en komen niet.
Daar krijg je toch ook geen binding mee?

Nee erg makkelijk allemaal geschreven.
Hier heb ik geen woorden voor
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik weet niet of het crisis is, maar feit is wel dat de club langzaam afglijd. Financieel gezien hebben ze (of we) de kostenkant nu redelijk op orde, maar tenzij er aan de batenkant een wonder gebeurd zullen de baten teruglopen (kredietcrisis, slechte resultaten).

Wie weet of de opvolger van Unive volgend jaar net zoveel betalen?
Hoeveel seizoenskaart houders blijven?
Hoeveel sponsoren blijven?

De spelers die dit jaar spelen zullen bij gelijkblijvende resultaten niet zoveel opbrenden als Assaidi, Dost en Narsingh dit jaar.
Dan wordt het de keuze een verlies nemen of weer in de kosten snijden (en dus vaak goede spelers laten gaan).

Dit jaar komen we er nog wel, ik ben banger voor de komende jaren.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Utrecht uit en Vitesse thuis nog dit jaar. Daar zie ik ons geen punten halen, dus met een beetje pech eindig je als nummer laatst deze eerste seizoenshelft.
Ik hoor hier verder niemand over het halen van versterkingen , dat baart mij toch wel enigzins zorgen. Als je ziet dat we met Djuricic een uitstekende creatieve middenvelder hebben, maar wat daar omheen voetbalt toch wel erg fragiel is, moet je miz daar toch zeker wat gaan doen.
Kums is volledig uit vorm of heeft `t niet meer. En de Roon komt er wel maar is er nog niet. Ik vind dat je deze linie zou moeten versterken met een sterke ervaren verdedigende middenvelder. Djuricic verzuipt regelmatig in zijn doorgevoerde actie`s, maar dit komt mede doordat hij te vaak de bal moet gaan halen. Als Filip een sterke solide middenvelder achter zich zou hebben kun je nog veel meer uit hem halen. Ben ik van overtuigd!
Verder moet je toch uit gaan kijken naar in ieder geval een vleugelspeler. Want De Ridder is dit niet, en Van la Parra mag dan niet geweldig zijn maar geef die dan nog maar het voordeel van de twijfel voor de rest van het seizoen.
Hoewel ik de Ridder wel een bruikbare speler vind aan de ene kant vind ik het anderzijds een speler waar je ook weer niet zoveel mee kunt, qua positie. Het is zeker een speler die met zijn ervaring de boel weer een beetje op kan jagen en de schwung erin kan krijgen op het moment dat `t even niet loopt. Alleen ben ik er nog steeds niet uit welke positie het beste bij hem past. (in ieder geval niet op de vleugel want daar is ie simpelweg te traag voor)

Verder , als je het aan de namen afleest zouden wij verdedigend een prima linie moeten hebben. Echter, niets is minder waar.
Zelfs Nordtfeld betrapte ik tegen Roda al op foutjes die hij eerder niet maakte.

Grote vraag is, wat moet er gebeuren om deze achterste linie op orde te krijgen? Hoe komt `t dat Zomer regelmatig de schlemiel is de laatste tijd, terwijl dit vroeger toch een redelijke verdediger is geweest?

Verder vond ik de aanstelling van Van Basten prima aan het begin van dit seizoen. Maar als je hem dan niet het benodigde materiaal aanreikt zie je dat Marco ook in deze spelersgroep verzuipt. Dus wat is dan wijsheid? Maar door laten modderen na de winterstop op deze manier en maar hopen dat `t goedkomt?
Ik zou er mijn geld niet op in willen zetten. En dit gevoel is er bij mij sinds 1989 niet meer geweest.
Miereneukert!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanatieke schreef: We zitten diep in de nesten, maar als zo'n aanvoerder als Ramon Zomer gortdroog gaat verkondigen na het puntje tegen Roda dat 'het altijd goed komt met Heerenveen' en dat ie zich 'geen zorgen maakt', dan roep je het over je zelf af.
Geloof me, als er 1 iemand is die zich wel zorgen maakt, dan is het Ramon Zomer. Die zit zeer beslist met de situatie in zijn maag. Ramon is iemand die het zich wel aantrekt. Dat hij voor de camera niet zegt dat er paniek in de tent is, lijkt me logisch.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Feanatieke schreef:We zitten diep in de nesten, maar als zo'n aanvoerder als Ramon Zomer gortdroog gaat verkondigen na het puntje tegen Roda dat 'het altijd goed komt met Heerenveen' en dat ie zich 'geen zorgen maakt', dan roep je het over je zelf af. Het lijkt bijna een algemene tendens. Komt wel weer goed.
SC Heerenveen-verdediger Ramon Zomer baalde flink na de wedstrijd tegen Roda JC (4-4). De voormalig speler van FC Twente zag zijn ploeg driemaal een voorsprong weggeven, voornamelijk uit standaardsituaties. Waar dat aan ligt, weet Zomer niet.


"Wij hadden alles op papier staan. Als een vrije trap dan heel snel genomen wordt, dan verandert er toch wat. Wat zij goed deden, deden wij juist heel slecht. Ik maak me echt zorgen om dit Heerenveen", aldus Zomer.

"Als je vier keer op voorsprong bent gekomen, is het heel frustrerend als je dat dan alsnog uit handen geeft. Ik weet niet hoe dit komt. De wedstrijd had op slot gegooid moeten worden."

Elfvoetbal.nl
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanatieke schreef: Toch wanhoopt de aanvoerder van de Friezen niet. “Het komt altijd weer goed met Heerenveen. Daar heb ik vertrouwen in.”
Nou, wat wil je dan? Hij moet toch ook niet wanhopen, hij moet er toch vertrouwen in hebben dat ze het tij kunnen keren?
Hij is heus niet achterlijk, hij snapt ook heus dat als het niet beter wordt, dat ook Heerenveen dan "gewoon" kan degraderen. Maar hij houdt het vertrouwen dat ze de boel op de rit krijgen en dat vertrouwen moet hij ook houden. En wij ook.

Wat moeten we anders? Op de grond liggen janken?, schreeuwen?, het stadion bestormen?, van Basten bedreigen?, de spelers uitfluiten?, niet meer naar het stadion komen?, de moed opgeven?

Allemaal opties waarvan het niet beter gaat worden, dus allemaal geen optie, wat mij betreft.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanatieke schreef: De algemene tendens bij Heerenveen is te vaak 'het komt wel goed' in mijn ogen. De vraag van dit topic was: is er een crisis? Sommige zeggen nee. Ik zeg ja.
"Het komt wel goed" is inderdaad altijd een beetje aan de club verbonden. Je hebt gelijk dat dit niet altijd op zijn plaats is.

Ik vind trouwens niet dat er sprake is van crisis. Er is sprake van een sportief probleem, dat uit zou kunnen groeien tot een crisis. De directie heeft keuzes gemaakt voor de toekomst van de club, dit om een directe crisis te vermijden. Dat heeft helaas tot gevolg gehad dat het sportief nog minder gaat dan ingecalculeerd. De situatie is echter nog niet zover uit de hand gelopen dat het tij niet meer te keren is. We moeten ons enigszins zien te herstellen, en dit jaar door komen. Vervolgens zijn de salarissen van El Ak en Steppe ook uit de boeken, zullen we geld verdiend hebben aan Gouweleeuw en Filip, en zullen diverse jongelingen hun opwachting in het 1e moeten zien te maken. Bovendien zal Hansma betere prestaties op de transfer(vrije)markt moeten zien te leveren.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Natuurlijk is het crisis en juist het ontkennen hiervan is het grootste gevaar: onderschatting van de ernst van de situatie. Bovendien zijn de komende twee competitiewedstrijden geen kattenpis, dus het is vijf voor twaalf. Als binnen alle geledingen van de club dat besef eens komt, is er zicht op verbetering van de resultaten. En Hansma, haal in de winterstop alsjeblieft een paar kerels op!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Gearard schreef: En Hansma, haal in de winterstop alsjeblieft een paar kerels op!
Oftewel, neem maar weer financiële risico's?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Deze zogenaamde crisis leunt eigenlijk op twee meetpunten: de dertiende plek en de resultaten van de laatste weken. Op zich plausibel, maar de nuance ontbreekt. We staan bijvoorbeeld nog steeds maar vijf punten achter op de nummer acht en dat verschil had je ook de afgelopen weken goed kunnen maken. Tegen een ploeg als Roda mag je bijvoorbeeld nooit een 4-2 voorsprong uit handen geven in de slotfase, in Venlo was een overwinning best haalbaar met iets meer lef en in Tilburg moet je minimaal een punt pakken. Dat zijn dus minimaal vijf weggegooide punten: precies het verschil tussen een veilige klassering en een zogeheten crisis.

Natuurlijk staan we er niet goed voor en natuurlijk zijn de zorgen terecht. We gaan twee loodzware wedstrijden tegemoet (al leg ik me bij voorbaat zeker niet neer bij twee nederlagen) en het is best mogelijk dat we er nog beroerder voor komen te staan. Maar ik blijf van mening dat je met gezond verstand, een normaal niveau en strijd met dit elftal nooit echt in de problemen mag komen. Dat zou een pure wanprestatie zijn van de betrokken heren. Dan schiet je héél diep door de ondergrens.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Superfries88' schreef:Maar ik blijf van mening dat je met gezond verstand, een normaal niveau en strijd met dit elftal nooit echt in de problemen mag komen.
Wat zou er dan volgens jou moeten veranderen? Want dat zie ik niet gebeuren namelijk na de winterstop. Is een mentaliteitskwestie.
Miereneukert!
bossie
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-12-2012 19:28

Bericht door bossie »

Als iedereen die eigenlijk niets meer te zeggen heeft bij Heerenveen (Foppe/Riemer/Bart v/d Meer) eens stopt met overal wat van te vinden en dit ook te ventileren (via media) dan komt er misschien wat rust in de tent. De huidige staf kan dan het werk doen waarvoor ze zijn aangenomen. Als aan het eind van het seizoen we nog staan waart we nu staan, DAN PAS is het seizoen verloren. Als dan de spelers ook eens GAAN WERKEN voor hun salaris, zeker als het qua voetbal niet loopt zoals het moet, dan heb ik er nog wel vertrouwen in dat we rond het midden van de ranglijst gaan eindigen. Laten we Gouweleeuw en Djuricic in de winterstop maar wegdoen, en de jeugd de kans geven. Verder kunnen we afscheid nemen van Zomer/Kruiswijk/Zuiverloon. Laat ook daarvoor maar vast "de jeugd" spelen.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

bossie schreef:Als iedereen die eigenlijk niets meer te zeggen heeft bij Heerenveen (Foppe/Riemer/Bart v/d Meer) eens stopt met overal wat van te vinden en dit ook te ventileren (via media) dan komt er misschien wat rust in de tent. De huidige staf kan dan het werk doen waarvoor ze zijn aangenomen. Als aan het eind van het seizoen we nog staan waart we nu staan, DAN PAS is het seizoen verloren. Als dan de spelers ook eens GAAN WERKEN voor hun salaris, zeker als het qua voetbal niet loopt zoals het moet, dan heb ik er nog wel vertrouwen in dat we rond het midden van de ranglijst gaan eindigen. Laten we Gouweleeuw en Djuricic in de winterstop maar wegdoen, en de jeugd de kans geven. Verder kunnen we afscheid nemen van Zomer/Kruiswijk/Zuiverloon. Laat ook daarvoor maar vast "de jeugd" spelen.
je wil toch GVD niet dat we degraderen mafketel
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

je wil toch GVD niet dat we degraderen mafketel
Maak je dat op uit dit verhaal dan? Tssss..
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als we, zoals Bossie oppert, de jeugd laten voetballen, weten we zeker dat we degraderen. Hoewel ik best vertrouwen heb in de aanwas van spelers uit de opleiding, is dit niet het moment om jonge spelers in te passen. En, als we, zoals Bossie aangeeft, de huidige beleidsbepalers hun gang laten gaan, spelen we volgend seizoen elke week op vrijdag.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Geen enkel club op enig nivo redt het met alleen met spelers uit de eigen jeugdopleiding. De afgelopen jaren heeft het weliswaar meegezeten, maar het zou wel erg speculatief zijn erop te vertrouwen dat er elk seizoen voldoende spelers doorbreken die echt meekunnen.
Neemt niet weg dat het wel langs zo is geweest dat de jeugd amper een serieuze kans kreeg.
Spelers als Schone en Armenteros hebben in Heerenveen amper een kans gehad, op dat moment misschien logisch, maar zonde blijft het wel.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

paparazzi schreef:Wat zou er dan volgens jou moeten veranderen? Want dat zie ik niet gebeuren namelijk na de winterstop. Is een mentaliteitskwestie.
Gezien de huidige berichtgeving zal dat erg lastig worden, maar proberen de rust te bewaren. De winterstop staat voor de deur en belangrijk is om nu de schade beperkt te houden. Probeer rustig te blijven en nog wat punten te sprokkelen. Dan ga je niet als een terneergeslagen bokser de volgende ronde in en kan je kijken wat er zoal moet gebeuren. Misschien kan je in januari nog een paar versterkingen halen, desnoods op huurbasis. Met de juiste werkwijze en iets meer fortuin zie ik ons dan wel minimaal afstand nemen van de gevarenzone. Dat vind ik nu al haalbaar, met wat sleutelwerk moet dat zeker lukken. Heel erg veel van dit seizoen moeten we toch niet meer verwachten.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Superfries88' schreef:Misschien kan je in januari nog een paar versterkingen halen, desnoods op huurbasis..
Precies!! Een paar 'kerels' hebben wij nodig. Vraag is of dat nu eindelijk ook eens bij de club doordringt.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/ite ... ve-kritiek


Haaa! Mannetje Veenstra laat eens van zich horen. En wat doet mijnheer? Zichzelf in bescherming nemen ipv eens in de spiegel te kijken.
Hoe verwonderlijk! :D

Met dit 'zelfbeschermingsartikel' heeft Veenstra de ruiten voor zichzelf ingegooid. Dit is het begin van het einde van tijdperk Veenstra, let maar eens op!
Miereneukert!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Bubbe schreef:Misschien een idee om het vraagteken in de titel van dit onderwerp door te strepen. Het is nu officieel crisis.

Omdat de Leeuwarder Courant dit zegt...?
Gebruikersavatar
supergerjan
Nieuw talent
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-12-2012 16:22

Bericht door supergerjan »

Thinkman schreef:
Omdat de Leeuwarder Courant dit zegt...?
Nee omdat dat de harde waarheid is.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

supergerjan schreef: Nee omdat dat de harde waarheid is.
Dan heb jij de afgelopen jaren niet goed opgelet. Het was namelijk al een paar jaar crisis, sinds de club langs de rand van de afgrond ging. Failliet gaan betekent namelijk helemaal einde oefening. Daar heeft Veenstra de club voor behoed. Je kunt geen huis verbouwen als het in lichterlaaie staat.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Het was namelijk al een paar jaar crisis, sinds de club langs de rand van de afgrond ging. Failliet gaan betekent namelijk helemaal einde oefening.
Een goed en wel eens onderbelicht punt.
Het dichtdraaien van de kredietkraan door de Rabobank had de club fataal kunnen worden.
Die grote zak met geld waarvan iedereen dacht die er was, is er sowieso feitelijk nooit geweest.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feanatieke schreef: We moeten serieus oppassen dat we niet gaan degraderen. Hopelijk zien nu wat meer mensen dat in.
Er zijn zat mensen die het allemaal wat bagatlliseren en denken nog steeds dat er genoeg kwaliteit is en dat het allemaal vanzelf wel goedkomt. Nee dus.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Zijn er eigenlijk al mensen die huilend in bed liggen?
sd88
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-02-2012 21:20
Locatie: groningen

Bericht door sd88 »

Dat nog niet, al is er al wel wat inventaris gesneuveld.

Het was een rare gedachte om 'blij' te zijn dat Ajax van een concurrent wint. Gelukkig zijn er nog mindere teams die ons van de laatste plaats afhouden.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

rust schreef:Zijn er eigenlijk al mensen die huilend in bed liggen?
Slapeloze nachten
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Zijn er nog steeds mensen die twijfelen aan een crisis bij Heerenveen? Slaap lekker verder zou ik dan willen zeggen!
Het is vijf voor twaalf en volgende week staat Zwolle op het programma! Wakker worden !!
Miereneukert!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ja en ben jij dan in Zwolle?
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Er is een flinke crisis, maar onze directie lijkt de sence of urgency niet te willen tonen of te delen met deskundigen die meer verstand hebben van het runnen van grote ondernemingen.

Wie zijn ontevreden:

[*] veel sponsers, waarvan er veel afhaken;
[*] veel supporters, je ziet het op de tribune en je hoort het als reactie;
[*] veel spelers, sommigen geven openlijk aan dat ze weg willen of onze club als een tussenstation te zien;
[*] de trainer die versterkingen zijn beloofd, maar nu moet roepen dat hij al blij moet zijn als iedereen blijft;
[*] spelers (Amoah, Steppe, Fazli) die er voor spek en bonen bijlopen tegen een riant salaris maar waarvoor geen creatieve oplossing wordt gevonden;

Er is geen enkel zicht op een vervangende Hoofdsponsor (Unive houdt ermee op), de TV gelden zullen door de lage klassering verder dalen.

Onze PR en marktwaarde gaat met sprongen achteruit. Wij staan slecht 1 punt !!!!! boven de nacompetitie plaatsen en zijn voorbij gestreefd door een eenvoudig maar hardwerkend team als PEC Zwolle.

Ja de directie moet haar kop maar in het zand blijven steken ! Ze moeten nu kennis en kunde tonen en onze club goed uit deze sportieve crisis loodsen.

Wanneer de directie het zelf niet meer weet dan is het gebruikelijk expertise in te huren hoe het wel moet, een onderzoek wil de directie (om voor mij begrijpelijk redenen) echter niet.

Ik durf te stellen dat de directie volstrekt incapabel is !
Plaats reactie