Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TWR22 » 18-12-2012 09:40

Gevoelig onderwerp ...

We zitten al een jaar of 7 in een vast groepje van 8 man in het ALS en nu voor het allereerst gaat er 1 van die mannen (2 stoelen) eind dit jaar op zeggen. Deels door een privé (financiële) crisis, maar deels ook door de wedstrijden. Het niveau is natuurlijk dramatisch en deze man geeft aan dat het niet door Marco van Basten is maar het bestuur en daarmee geeft hij een extra probleem aan: dat gaat de komende jaren niet beter worden. Je ziet duidelijk veel lege plekken in het stadion en dat is niet voor niks.

Om ons heen was de trend dan ook gezet: de meesten van de groep geven aan het nog 1 jaar te proberen maar als het dan nog zo is, dat ze er dan mee stoppen. Zo zit ik er zelf ook in. 250 km rijden voor een wedstrijd, elke keer teleurgesteld zijn, het kost al met al veel geld, dat houdt een keer op. Je kan altijd losse kaarten kopen voor een leuke pot of naar uitwedstrijden gaan, cq bekerwedstrijden.

Ik geef het nog 1 seizoen. De vraag is - wetende dat op het forum de meest fanatieke supporters zitten - : hoe lang jullie nog?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-12-2012 10:05

Mijn kaart opzeggen is iets dat ik als laatste zou doen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor xander » 18-12-2012 10:16

Is inmiddels opgezegd.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TORCIDA » 18-12-2012 10:25

jonge jonge jonge wat zijn we met zn allen diep gezakt zeg, dit zijn toch geen topics meer man.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Riverside » 18-12-2012 11:23

Al degraderen we, opzeggen doe ik mijn kaart niet. Maar ik woon ook op loopafstand van het stadion, en ik kan me best voorstellen dat mensen die van ver moeten komen, twijfelen over het houden van hun seizoenskaart.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Otsje P » 18-12-2012 11:39

xander schreef:Is inmiddels opgezegd.


Is dit dezelfde xander die altijd iedereen mee probeert te krijgen naar uitwedstrijden? Die boos wordt als er zo weinig mensen meegaan?

Ik zeg de boel beslist niet op, ook niet na een paar jaartjes tegenslag. Houdt eens op zeg. Jaren van voorspoed, dat moest eens een x wat minder worden. De uitdaging is om er weer bovenop te komen. De beloften doen het geweldig, en daar moeten we moed uit putten.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Superfries88' » 18-12-2012 11:45

Gewoon niet. Heerenveen blijft Heerenveen, hoe goed of slecht het ook gaat. Loyaliteit hoort bij het leven van een supporter en daar mag het resultaat geen directe invloed op uitoefenen. In slechte tijden is het steunen van de club zelfs belangrijker dan wanneer het goed loopt. Voor mij is het nog nooit een overweging geweest om de seizoenkaart op te zeggen, het is geen optie. Tot op de dag van vandaag blijf ik het een fantastische bezigheid vinden (zowel thuis als uit) en financieel is het geen enkel probleem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor BK2007 » 18-12-2012 12:35

Wat een nonsens topic.
Je bent supporter van de club in goede en slechte tijden.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor mitrita » 18-12-2012 12:38

Wanneer zeg je je seizoenkaart op?


Nooit.
Al kan ik het me wel voorstellen als je er veel reistijd voor moet maken zoals TWR22.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-12-2012 12:42

Feanatieke schreef:tenzij de club wordt gekocht door een of andere oliesjeik.


Hoe raar het ook klinkt, maar ik denk dat dat op termijn nog veel meer seizoenkaarthouders oplevert. Het maken van (zoveel mogelijk) schulden wordt in de voetbalwereld nu eenmaal beloond met succes. Al is het dan natuurlijk niet meer het Heerenveen waar we nu supporter van zijn maar dat terzijde.

Het is triest dat er een topic voor moet zijn, maar er zullen genoeg mensen zijn die sterk in twijfel zijn om het op te zeggen. Daarnaast zijn mensen net schapen, als er mensen opzeggen zullen er altijd (nog) meer volgen. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij het einde van de wedstrijd. Wanneer er een opstaat volgen er vanzelf meer en meer.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Ebiede » 18-12-2012 13:14

Mijn erven kunnen dit doen na mijn dood.

Wat een idioot topic is dit eigenlijk. Fan ben je voor je leven, niet voor even!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TWR22 » 18-12-2012 13:22

Hoezo is dit een raar topic??

Ik zie voor het eerst lege stoelen, er is een crisis en er is crisis op het veld dus ik wil graag polsen hoe het gevoel leeft. Ik geef privé ongeveer 2.000 Euro per jaar uit aan Heerenveen schat ik zo in en dat is exclusief benzine (auto van de zaak). Ik heb 2 kinderen en als je dan eens verliest of een slechte pot hebt, prima. Maar op zondag rij ik om half 12 weg en ben ik om 18.00 uur thuis ... in feite dus de hele zondag en dan ga je wel eens denken ... na weer zo'n dag ... waar doe ik het voor? Overigens woon in niet in Friesland en ben ik ook geen Fries.

Van de 1200 sponsoren zijn er dit jaar 140 weggegaan. Na de zomer verwacht men een verdere daling.
Het aantal seizoenkaarthouders zal volgend jaar verder dalen (verwachting minus 1000 stuks).
Het volgend jaar komt er geen geld bij, is intern al besloten. Er zullen dus geen grote aankopen gedaan worden en Djuricic, Gouweleeuw en waarschijnlijk ook Finnbogason vertrekken.

In mijn ogen daarom een belangrijke vraag ...
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Vrieskist » 18-12-2012 13:25

TWR22 schreef:Hoezo is dit een raar topic??

Ik zie voor het eerst lege stoelen, er is een crisis en er is crisis op het veld dus ik wil graag polsen hoe het gevoel leeft. Ik geef privé ongeveer 2.000 Euro per jaar uit aan Heerenveen schat ik zo in en dat is exclusief benzine (auto van de zaak). Ik heb 2 kinderen en als je dan eens verliest of een slechte pot hebt, prima. Maar op zondag rij ik om half 12 weg en ben ik om 18.00 uur thuis ... in feite dus de hele zondag en dan ga je wel eens denken ... na weer zo'n dag ... waar doe ik het voor? Overigens woon in niet in Friesland en ben ik ook geen Fries.

Van de 1200 sponsoren zijn er dit jaar 140 weggegaan. Na de zomer verwacht men een verdere daling.
Het aantal seizoenkaarthouders zal volgend jaar verder dalen (verwachting minus 1000 stuks).
Het volgend jaar komt er geen geld bij, is intern al besloten. Er zullen dus geen grote aankopen gedaan worden en Djuricic, Gouweleeuw en waarschijnlijk ook Finnbogason vertrekken.

In mijn ogen daarom een belangrijke vraag ...

Hier kan ik me ook wel in vinden, ik heb ook veel reistijd en kom vooral voor mijn plezier bij Heerenveen. Voor mij is dat plezier steeds meer aan het afnemen, ik voel me daarnaast ook niet verplicht om te komen omdat ik 'fan' ben. Daarom twijfel ik ook over het aanhouden van mijn seizoenskaart.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Lardy » 18-12-2012 13:28

De drempel om je kaart op te zeggen in nagenoeg weg. Je moest eerst altijd een brief of weet ik het wat sturen om je kaart op te zeggen, maar dat deed je niet zo snel. Sinds afgelopen jaar is het niet betalen voor een bepaalde datum al een opzegging. Ik denk dat, als we bijvoorbeeld 13e eindigen, er volgend jaar ontzettend veel kaarten niet verlengd worden.

Er is geen wachtlijst meer, toen ik nog geen seizoenkaart had en je graag naar Heerenveen wilde probeerde je kaarten te krijgen voor de wedstrijden tegen de mindere ploegen. Want je wist dat tegen Groningen, Feyenoord, PSV en Ajax het stadion tot de nok toe gevuld was en je met geen mogelijkheid aan kaarten kon komen. Tegenwoordig kan je op de dag zelf nog kaarten halen voor die wedstrijden. Het is voor velen veel aantrekkelijker om de seizoenskaart op te zeggen, en losse kaarten te kopen voor die topwedstrijden.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Vrieskist » 18-12-2012 13:29

Lardy schreef:De drempel om je kaart op te zeggen in nagenoeg weg. Je moest eerst altijd een brief of weet ik het wat sturen om je kaart op te zeggen, maar dat deed je niet zo snel. Sinds afgelopen jaar is het niet betalen voor een bepaalde datum al een opzegging. Ik denk dat, als we bijvoorbeeld 13e eindigen, er volgend jaar ontzettend veel kaarten niet verlengd worden.

Er is geen wachtlijst meer, toen ik nog geen seizoenkaart had en je graag naar Heerenveen wilde probeerde je kaarten te krijgen voor de wedstrijden tegen de mindere ploegen. Want je wist dat tegen Groningen, Feyenoord, PSV en Ajax het stadion tot de nok toe gevuld was en je met geen mogelijkheid aan kaarten kon komen. Tegenwoordig kan je op de dag zelf nog kaarten halen voor die wedstrijden. Het is voor velen veel aantrekkelijker om de seizoenskaart op te zeggen, en losse kaarten te kopen voor die topwedstrijden.

Dit is ook zeker een reden voor mensen om de seizoenskaart niet te verlengen, het 'gevaar' van de wachtlijst is nu weg.

Ik denk dat de meest voorkomende redenen zullen wel zijn:
* niet aantrekkelijk voetbal
* slechte resultaten
* financieel
* tijd (vooral omdat het voetbal niet aantrekkelijk is)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TWR22 » 18-12-2012 14:11

Ik begrijp dat er nu 25.200 seizoenkaarthouders zijn (dat riepen ze ook om laatst) en er zijn iets van 26.500 plekken? Als dat zo is, zijn er 1.300 lege plaatsen. Vandaar ook de actie van een halve seizoenkaart.

Dat hadden andere clubs al jaren, wij nu pas! Ik stond ooit op een lijst met 4.000 wachtenden. Nou, dat zie ik niet meer snel gebeuren hoor, echt niet.

En inderdaad, dan denk ik ... ik ga weer zelf voetballen op zondag en ik pak 5, 6 leuke thuiswedstrijden mee. Ik doe een keertje of wat KNVB (ik doe ze nu ook altijd allemaal, uit en thuis) en misschien een Europees potje ooit weer (vast niet de komende jaren :lol: ) ... en wat ik nu ook geregeld doe: uitwedstrijden. Daar is altijd wel plaats!

Dus in mijn ogen mis je niks, en ben en blijf je gewoon supporter van je clubje.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Jeroen » 18-12-2012 15:38

Lardy schreef:De drempel om je kaart op te zeggen in nagenoeg weg. Je moest eerst altijd een brief of weet ik het wat sturen om je kaart op te zeggen, maar dat deed je niet zo snel. Sinds afgelopen jaar is het niet betalen voor een bepaalde datum al een opzegging.


Niet betalen voor een bepaalde datum heeft altijd al gelijk gestaan aan een opzegging.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Feanfan-4-life » 18-12-2012 15:44

Persoonlijk zou ik mijn seizoenskaart ook nooit op kunnen zeggen, maar het is wel erg bekrompen anderen erop aan te vallen als ze dat wel willen gaan doen vind ik. Het gaat immers al een hele tijd slecht met de club, mensen identificeren zich steeds minder makkelijk met sc Heerenveen als club en de prijzen worden toch elk jaar weer hoger.
Als je dan ver moet reizigen, je krijgt keer op keer een kutwedstrijd voorgeschoteld, het bier smaakt nergens naar, je betaalt 2,20 oid voor het broodje om je kroket heen en tot slot moet je dat hele eind weer terug, snap ik wel dat de twijfel begint toe te slaan.
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor BBB » 18-12-2012 16:10

Hangt vooral van de speeldagen- en -tijden af... Zware voorkeur voor zaterdagavond en er zijn situaties te bedenken waar we weinig op dat moment zullen spelen...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor oldtimer » 18-12-2012 16:56

De afstand is in elk geval geen bezwaar, het zal moeilijk zijn om iemand te vinden die dichterbij het stadion woont dan ik.
Of ik bij eventuele degradatie nog zin heb om naar Jupiler-voetbal te kijken weet ik op dit moment niet. Aan de ene kant heb ik Heerenveen enkele tientallen jaren in de Eerste Divisie zien ploeteren en zit ik daar niet weer op te wachten, maar aan de andere kant blijft het toch je club. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik mijn kaart in geval van degradatie wel op zou zeggen, maar toch ook wat wedstrijdjes zou blijven bezoeken. Bij klassebehoud blijf ik sowieso kaarthouder.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor paparazzi » 18-12-2012 18:56

Bubbe schreef:Seizoenkaart opzeggen als het even minder gaat, laf gedrag.


Even?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor sch4-live » 18-12-2012 19:07

Zelf zou ik de mijne niet zo snel opzeggen omdat ik voor meer dan het voetbal naar het stadion kom, wel begrijp ik dat mensen gaan twijfelen en hem opzeggen. De lol is er zo langzamerhand wel wat vanaf wanneer je alleen voor het voetbal komt.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Calimero » 18-12-2012 19:25

Wat men vergeet is dat de lol er ook steeds meer af gaat door de toenemende regels en achterlijke maatregelen. Het supportersvrije imago dat er bij Heerenveen lange tijden heerste neemt nu met grote sprongen af.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Hakansson » 18-12-2012 21:41

Als het doorzet met murdock of zoiets sky sport. En we moeten straks op donderdag of woensdag naar het stadion word het misschien wel een punt omdat je dan geen tijd meer hebt voor je eigen hobbies en eventueel met werk zit
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Lardy » 18-12-2012 21:45

Calimero schreef:Wat men vergeet is dat de lol er ook steeds meer af gaat door de toenemende regels en achterlijke maatregelen. Het supportersvrije imago dat er bij Heerenveen lange tijden heerste neemt nu met grote sprongen af.


Zoveel regels zijn er toch niet. Volgens mij ben je heel vrij bij Heerenveen, je hoeft niet door draaihekken, je wordt niet gefouilleerd, helemaal niks.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor Hinkelpikke » 18-12-2012 23:50

Ik zeg mijn seizoenkaart niet op. Nog steeds ga ik met plezier naar Heerenveen. Hoewel het spel op het veld mijn gevoelens meestal niet echt bevredigd, heb ik genoeg lol met de mensen om mij heen, en de sfeer en de gezelligheid zijn prima. Bovendien ben en blijf je supporter, in goede en slechte tijden, zo kijk ik er tegenaan althans. Dan kunnen we wel met zijn allen roepen successupporters hier, successupporters daar, maar zelf zijn we geen steek beter.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor fries74 » 18-12-2012 23:51

Bij degradatie naar de JL zullenl wij geen van onze kaarten verlengen, losse kaartjes zou dan een oplossing bieden zo af en toe. JL daar moet je toch niet aan denken op maandag en vrijdag naar het stadion. Bij langer verblijf in de Eredivisie gaan we het nog een jaar een kans geven, maar er zal wat moeten veranderen binnen de club. Het plezier is voor een groot deel bij ons verdwenen inmiddels.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Avatar gebruiker
fries74
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 23-11-2010 23:32

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TWR22 » 19-12-2012 09:24

Jupiler League is voor mij een directe opzegging, 1 seconde later. En geloof me: dan zitten er maximaal 10.000 mensen voortaan, als je dat al redt ....

Ik ben al 25 jaar sc Heerenveen supporter en dat uit zich nu in 2 seizoenkaarten, alle wedstrijden bezoeken thuis, KNVB uit en thuis, Europees en een stuk of wat Eredivisie uit. Echter, ik ben vooral ook voetbal fan. Als ik sommigen moet geloven hier ben ik geen sc Heerenveen supporter meer als ik mijn seizoenkaart op zeg? Dat vind ik namelijk onzin want ik blijf supporter, echter na zo veel jaren houdt het een keer op. Vanavond rij ik weer met 4 man in de auto die kant op, vertrek 17.30 uur, thuis ongeveer 24.00 uur als er niet verlengd wordt en dit soort wedstrijden vind ik leuk. Maar als ik nu nog 1,5 jaar wedstrijden als RKC (0-2) en ga zo maar door blijf zien, zeg ik de kaarten op, blijf ik sc Heerenveen supporter, maar dan via Eredivisie Live, via losse kaarten in het ALS en bij uitwedstrijden. Noem het 1 stapje terug, en de "verplichting" eruit gooien. Redenen? Het slechte voetbal, het missen van pareltjes die we altijd hadden, de stijgende kosten, het missen van strijd en passie op het veld. Daarbij de 250 km, de extra tijd, en van dat geld kan je ook andere leuke dingen doen.

Iedereen heeft zijn eigen grens, de mijne is bijna bereikt.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor forca hveen » 19-12-2012 10:18

Misschien moet ik mijn seizoenskaart maar weer opzeggen. Aangeschaft voor de wedstrijd groningen thuis dit seizoen maar daarna is heerenveen nou niet bepaald beter gaan voetballen. Misschien dat als ik hem opzeg ze weer beter gaan voetballen :lol:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Wanneer zeg je je seizoenkaart op?

Berichtdoor TWR22 » 19-12-2012 11:24

Oh en nog een reden om op te zeggen:

NN sowieso naar beneden, zodat je wat meer sfeer krijgt. Sfeer is in deze tijden namelijk heel hard nodig. Ik hoop dat de directie er na dit seizoen alles aan gaat doen om NN naar beneden te halen. Op deze wijze kan 't niet langer.


Ik heb Vak 11 gekozen voor de sfeer van NN achter me. Als NN naar beneden gaat - wat ik vanuit hun oogpunt best kan begrijpen overigens - dan moet ik dus naar boven neem ik aan en krijg ik een minder mooie plek? Daarbij is de sfeer "achter je" prettiger dan voor je, vind ik persoonlijk. Overigens zal NN dan fors meer gaan betalen, ik weet niet of dat al bekend is? Nogmaals ik snap de visie van NN, maar zelf wil ik op geen enkele andere plek zitten dan kort achter de goal.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten