De Friese derby!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De Friese derby!

Berichtdoor paparazzi » 08-05-2013 00:45

Wat voor resultaten gaan we verwachten van de derby van Friesland?

Ik heb persoonlijk jarenlang de derby meegemaakt. In de tijd dat uitvakken nog niet bestonden en ieder zijn eigen plaats kon opzoeken.
Tegenwoordig is dat anders. Verplichte combi etc etc. Uit de derby`s van vroeger staan mij de heetgebakerde duels nog op het netvlies. Zowel op het veld als op de tribune.

Blaffende politiehonden, matpartijen, en een hoop rumoer.
Maar gaat dat nu weer gebeuren? Ik denk persoonlijk van niet.
Alles en iedere supp is van mekaar gescheiden.

Maar hoe zal het bijvoorbeeld gaan met de kaarten in de losse verkoop. En/of via sponsoren? Krijgen we straks een Feyenoord scenario in het ALS bijvoorbeeld! Supporters van 058 op de hoofdtribune of op oost?

Roept u maar!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Hinkelpikke » 08-05-2013 09:24

Tja, ik kijk echt ontzettend uit naar de derby. Heb hem nog nooit bewust meegemaakt, en zal zeker proberen erbij te zijn in Leeuwarden.

Ik vrees alleen dat het ontzettend uit de hand zal lopen. Geen idee waarom ze het doen, maar de DKV-'supporters' zullen gegarandeerd voor problemen zorgen. En met het verouderde stadion denk ik dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden door de politie. Het zou dus best een wedstrijd zonder uitsupporters kunnen zijn.

Nu ga ik er vanuit dat de politie dat allemaal goed regelt, en in dat geval ben ik er zeker bij! Nu nog een goed resultaat. Zal je net zien dat DKV roemloos degradeert maar wel van ons wint. Moeten we dat weer 20 jaar aanhoren. :lol:
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Ebiede » 08-05-2013 09:41

paparazzi schreef:
Maar hoe zal het bijvoorbeeld gaan met de kaarten in de losse verkoop. En/of via sponsoren? Krijgen we straks een Feyenoord scenario in het ALS bijvoorbeeld! Supporters van 058 op de hoofdtribune of op oost?

Roept u maar!


Tuurlijk zitten die bij ons op de tribune. Wij zijn toch de gastvrije club waarbij gasten alles mogen doen wat god verboden heeft, maar o wee dat iemand van het eigen publiek een scheet laat.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 08-05-2013 10:03

Ik lees her en der dat men er al vanuit gaat dat de wedstrijd daar zonder uitsupporters gespeeld gaat worden. Ik zou niet weten waarom, het is waarschijnlijk een buscombi, maar ook Den Haag kwam daar een paar jaar geleden gewoon nog toen die een enorm slechte reputatie hadden. Daarnaast stond er op de laatste derby daar (2000) nog veel meer druk, wij haalden toen zo goed als zeker CL en de hertjes waren zo goed als zeker gedegradeerd na die 0-2 (correct me if i'm wrong). Toen waren de veiligheidseisen minder streng dan nu. Ik zal dus niet weten waarom het daarom zonder uitsupporters gespeeld gaat worden. Als dat daadwerkelijk gaat gebeuren ligt dat waarschijnlijk puur aan de angst die de burgemeesters aangepraat wordt (door o.a. de politie).

We moeten niet op voorhand al uitgaan van 'worst case scenarios' en ons laten leiden door angst. Dat gebeurt al te veel in dit land. Een wedstrijd als deze hoort gewoon met uitpubliek, punt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Appie_M » 08-05-2013 12:36

Bubbe schreef:Zou een regelrechte schande zijn, kiezen voor de makkelijkste oplossing. Als men het daar niet aan kan om een paar honderd supporters van een rivaal te ontvangen, dan mag de KNVB dat clubje vandaag nog terugzetten naar de Jupiler League.


Precies, helemaal mee eens. Als je in de eredivisie speelt hoor je dit soort zaken gewoon op orde te hebben. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar over het algemeen heb ik me nog nooit onveilig gevoeld bij voetbalwedstrijden. Het zou weer precies wat zijn voor de toekomstige flop van de eredivisie om dat gevoel weer helemaal onderuit te halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Neymar » 08-05-2013 14:21

Heb nog nooit de derby meegemaakt. Lijkt me geweldig!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: De Friese derby!

Berichtdoor MafiosiBianco » 08-05-2013 15:24

Alvast een tip voor eenieder die volgend seizoen de derby wilt bezoeken in Leeuwarden: ga naar zoveel mogelijk uitwedstrijden, zodat je bij de derby voorrang hebt bij het kopen van een kaartje. De kans is namelijk groot dat ze mensen die veel uitwedstrijden hebben bezocht, als eerste de kans geven om een kaartje te kopen. Dit is in het verleden ook gebeurd bij speciale wedstrijden, zoals Volendam-uit in de halve finale beker.

Dit scenario gaat natuurlijk niet op als Cambuur-uit al heel vroeg in het seizoen is. Maar ook dan zal er vanuit verschillende hoeken (met name vanuit FF) geopperd worden om eenmalig een soort voorrangssysteem te hanteren. Het zal mij bijvoorbeeld niks verbazen dat de vaste uitbezoeker van het huidige seizoen dan het eerste recht krijgt om een kaartje aan te schaffen.
Patjepeeër
MafiosiBianco
Nieuw talent
 
Berichten: 134
Geregistreerd op: 01-11-2008 15:32

Re: De Friese derby!

Berichtdoor mathysjorritsma » 08-05-2013 17:43

De directeur van de KNVB pleit voor Cambuur - Heerenveen als openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. Dat zou dus betekenen dat al heel veel fans deze wedstrijd moeten laten schieten door vakanties etc.
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Appie_M » 08-05-2013 23:23

Hoop niet dat de derby heel vroeg in het seizoen is. Natuurlijk zit je met vakanties enzo, maar ook omdat Heerenveen vaak erg slecht begint aan het seizoen, om het dan later weer wat recht te zetten. Kan beter zo rond Oktober/november.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: De Friese derby!

Berichtdoor 1983 » 09-05-2013 11:47

Ik verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen wat betreft ongergeldheden e.d. Men schreeuwde ook moord en brand toen Den Haag, die toch echt nog wel even 'een stuk hoger' ,of lager, tis maar net hoe je het beschouwd :) staan aangeschreven dan Cambuur. Zeg nou zelf, dat is toch ook flink meegevallen of juist tegen, ook maar weer net hoe je het bekijkt ;)
De beveiliging zal nog veel hoger zijn dan in de JL. Hoeveel gebeurd er nou daadwerkelijk nog rondom Eredivisie wedstrijden!
Alleen al vanwege alle randgebeuren kijk ik erg uit naar deze derby's
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Hermano » 09-05-2013 13:55

Ik hoop op een kolkend ALS als we thuisspelen en dat we dat tuig uit Leeuwarden de mond kunnen snoeren in die bouwval van ze. Zulke wedstrijden moet je alleen niet op een eerste speeldag doen. Veel mensen wachten al jaren op DE derby en straks moeten ze die missen omdat ze van een welverdiende vakantie genieten. Doe mij maar een 'gewone' wedstrijd als Heerenveen-Ado op de eerste speeldag.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Freezeman » 09-05-2013 14:06

De samen stellers van de competitie houden geen rekening met de toeschouwers, alleen maar met de betaal kanalen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Stiffie » 09-05-2013 19:31

Kijk helemaal niet uit naar de Derby. Alleen als je 2 keer wint is het leuk, maar we hebben alleen maar wat te verliezen.

Zie bv Zwolle en Willem II dit jaar. Geen 6 punten tegen beiden en de wel behaalde punten met hangen en wurgen.

Eerste wedstrijd van het seizoen zou om meerdere redenen helemaal een drama zijn.

Wij daar met 400 man heen, zij naar ons met 1200 en de rest door het stadion.

Allemaal niks waard.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: De Friese derby!

Berichtdoor 1983 » 10-05-2013 10:56

Ik snap niet dat mensen het niet leuke vinden dit soort wedstrijden, omdat je hem ook kan verliezen :roll:
Ja, dat is nou een derby he, 10 keer zo mooi als je wint en 10 keer zo kut wanneer je verliest. Hoort er allemaal bij.
Wat willen we dan,? nog meer nietszeggend potjes tegen RKC, Willem II en Roda waarbij je bij winst zoiets hebt van och en bij een nederlaag van ach? Denk je dat ze het bij Feyenoord of Ajax lekker vinden om van elkaar te verliezen, nee natuurlijk niet. Daar zijn ze wekenlang ziek van. Maar beiden zouden die wedstrijden nooit en te nimmer kwijt willen. Dit soort wedstrijden maken het toch allemaal net wat mooier.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: De Friese derby!

Berichtdoor camataru » 11-05-2013 09:15

Hinkelpikke schreef:Tja, ik kijk echt ontzettend uit naar de derby. Heb hem nog nooit bewust meegemaakt, en zal zeker proberen erbij te zijn in Leeuwarden.

Ik vrees alleen dat het ontzettend uit de hand zal lopen. Geen idee waarom ze het doen, maar de DKV-'supporters' zullen gegarandeerd voor problemen zorgen. En met het verouderde stadion denk ik dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden door de politie. Het zou dus best een wedstrijd zonder uitsupporters kunnen zijn.

Nu ga ik er vanuit dat de politie dat allemaal goed regelt, en in dat geval ben ik er zeker bij! Nu nog een goed resultaat. Zal je net zien dat DKV roemloos degradeert maar wel van ons wint. Moeten we dat weer 20 jaar aanhoren. :lol:


was in mijn eerder bezogte derby's al zo. wie hadden de tribune die nu de "mi-side"is was destijds gewoon een staan tribune.
Toe heerenveen voorkwam bestormden die dkv ons vak, liepen over het veld heen naar ons. zijn toen beste klappen uitgedeeld.
is en blijft dom volk daar in DKV.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Stiffie » 11-05-2013 10:17

Ik denk dat je het niet helemaal helder hebt. We zaten idd in een hoek op Noord. De hekken aan de overkant werden aan het eind van de wedstrijd opengezet omdat ze daar dachten dat ze kampioen geworden waren. De MI-Side kwam toen over het veld gerend en klom bij ons de hekken in. Of bedoel je die keer toen we met zeker 2000 man op Noordzijde stonde toen Pietje Keur 2 keer scoorde?

Zie bij 7.20. Lekker vakje mee zou ik zeggen!
http://www.youtube.com/watch?v=cIPWvRVF8hk
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Snake » 11-05-2013 10:27

Kippevel, mooi tripje naar dkv :angry: Anti Cambuur
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Jurjenv » 13-05-2013 13:18

Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Arjen » 13-05-2013 17:27

De Piet Keur wedstrijd was wat mij betreft legendarisch. Champions league halen was leuk maar 2x Piet Keur en ouderwets in de hekken was echt een geweldige wedstrijd.

Nu zal het totaal anders worden.. Maar gedoe en vechtpartijen voor-,en na de westrijd kan je verwachten helaas.Dus of het leuk gaat worden tijdens een derby... Ik vrees het ergste..
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: De Friese derby!

Berichtdoor camataru » 13-05-2013 17:58

Stiffie schreef:Ik denk dat je het niet helemaal helder hebt. We zaten idd in een hoek op Noord. De hekken aan de overkant werden aan het eind van de wedstrijd opengezet omdat ze daar dachten dat ze kampioen geworden waren. De MI-Side kwam toen over het veld gerend en klom bij ons de hekken in. Of bedoel je die keer toen we met zeker 2000 man op Noordzijde stonde toen Pietje Keur 2 keer scoorde?

Zie bij 7.20. Lekker vakje mee zou ik zeggen!
http://www.youtube.com/watch?v=cIPWvRVF8hk


ja dat bedoel ik.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: De Friese derby!

Berichtdoor mitrita » 13-05-2013 20:08

Die wedstrijd met Pietje Keur was geweldig, net als de bekerwedstrijd een jaar eerder toen Heerenveen als 1e divisionist Cambuur als eredivisionist helemaal zoek speelde.

Naar de derby kijk ik echter nu bepaald niet uit.
Enerzijds vanwege de opgefokte en agressieve sfeer die dat in- en om het stadion met zich meebrengt, anderzijds omdat het derby alleen maar echt leuk is als je hem ook wint. Dit seizoen heeft ons geleerd dat we serieus rekening moeten houden met een minder fraai scenario.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: De Friese derby!

Berichtdoor dekoning » 01-06-2013 11:18

Ik krijg kippenvel als ik het filmpje waarin Piet Keur 2x scoorde terugzie. Het was heerlijk om met een paar duizend man daar te zijn en dan ook nog zo te winnen. Dat zijn toch de pareltjes waaraan ik soms met weemoed terugdenk.

De wedstrijd dat ons vak bestormd werd herinner ik me ook nog goed. De Cambuur suppoosten die voor de wedstrijd er alles aan deden om zo vervelend mogelijk te zijn deden uiteraard niks. We stonden achterin het vak waar op een gegeven moment een paar Cambuur-apen ook over hek dachten te kunnen klimmen, boos kijken was al voldoende om ze daarvan te weerhouden.

Wel even slikken dat ik inmiddels alweer bijna 20 jaar ouder ben.....
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Re: De Friese derby!

Berichtdoor Erwin4ever » 01-11-2015 17:46

Is het toeval??? Ik denk van niet!!!
Eindelijk weer eens een derby die van onze kant gespeeld werd zoals het hoort;
Met passie strijd en beleving!!!!!!!! Vanaf de 1e minuut duidelijk de wil om te winnen!!!

Ook op de trinbune een beleving en sfeer die past bij een derby!!!

Is het toeval dat dit gebeurt met Foppe aan het roer???
Nogmaals, volgens mij niet!

FOPPE BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!! :)
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten