Structuur,samenstelling bestuur,RvC, stichtingsbestuur, etc.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
sander79
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-10-2006 18:10

Structuur,samenstelling bestuur,RvC, stichtingsbestuur, etc.

Bericht door sander79 »

Het rommelt al een aantal jaren binnen de sc Heerenveen.
Er is geen brede draagvlak meer voor de huidige directie en RvC maar ze vertikken het tot op heden om op te stappen of om de directie te ontslaan.

Wat ik me afvraag is:
- Hoe voorkom je in de toekomst de huidige problemen?
en dan o.a. met betrekking tot:
- een RvC die niks doet aan de directie terwijl er geen draagvlak meer is en een meerderheid van de supporters en vele sponsoren willen dat ze opstappen. Want misschien hebben we dat straks wel weer. Een directie die niet voldoet..
- medewerkers die geen kritiek mogen hebben/uiten

Graag jullie meningen, gedachten erover.

-Ik vind dat er wat moet veranderen. Zobijzo in de samenstelling van de RvC. Bijv. Vanuit alle geledingen van de club iemand erin. 1 namens de supporters, 1 namens sponsoren, onafhankelijken, etc. Het lijkt nu teveel vriendjespolitiek ook.
- het mag toch niet zo zijn dat als heel veel mensen willen dat de directie opstapt, dat zij gewoon kan blijven zitten??
een soort referendum-mogelijk zou er dan moeten zijn? en als bijv 15%/20% vindt dat de directie niet meer voldoet dan zou dat voldoende moeten zijn is mijn mening.
- Er zou echt een boegbeeld moeten zijn, iemand die de mensen weer enthousiast maakt voor sc heerenveen. Open en toegankelijk persoon. Zodat mensen weer graag naar heerenveen gaan, er met trots over praten en met veel plezier voor werken en voetballen. Waar kritische noten mogen en niet worden afgestraft. Je moet juist dankbaar zijn als je kritiek krijgt; dan krijg je waardevolle informatie waar je iets mee kan doen en waar je jezelf en je organisatie mee kan verbeteren.
- in feite zijn wij ook allemaal boegbeelden voor onze club heh :wink: . de club is van ons allemaal! Dat moet naar mijn mening ook in de structuur van de organisatie worden ingebed. De macht is nu onjuist verdeeld.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Wat mij betreft bestaat de RvC uit verschillende afgevaardigden van belanghebbenden binnen de club, dus om even een ideaal
voorbeeld te noemen:

- 2 v/d supportersverenigingen
- 2 v/d sponsoren/ossh
- 1 vrijwilligers
- 1 personeel
- 1 oud voetballer
- 1 sportstad Heerenveen

De voorzitter van de club wordt door de meerderheid hiervan gekozen. Dus geen uitzendbureaus meer, geen vriendjespolitiek, maar gewoon een eerlijke sollicitatie. De desbetreffende voorzitter legt een bepaald plan voor, maar zal zich ten alle tijden moeten verklaren aan de RvC.

De medewerkers worden aangesteld door de voorzitter en commercieel/technisch directeur. Op elke afdeling dient iemand werkzaam te zijn welke een grote binding met sc Heerenveen kan weerleggen, zij het als trouw supporter of voetballer.


Ik weet niet of dit idee realistisch of uitvoerbaar is, maar van mij mag de macht meer komen te liggen bij de supporters/sponsoren/voetballers dan bij de twee á drie personen waarbij de macht nu ligt. Elk orgaan dient zijn zeggenschap te krijgen binnen de club. Zo ver als het in Spanje gaat wil ik niet gaan (waarbij supporters de voorzitters kiezen die beloftes als luchtkastelen doen), maar een iets meer democratisch model zie ik wel zitten.
elmo87
Nieuw talent
Berichten: 146
Lid geworden op: 24-09-2010 19:57
Locatie: Menaam

Bericht door elmo87 »

Voorzitter kiezen heeft mijns inzien inderdaad weinig nut. Het controlerend orgaan op iets meer democratischere wijze samenstellen zou geen kwaad kunnen. En aan exsorbitante ontslagvergoedingen voor directieleden moet ook een einde komen. Die figuren krijgen een dusdanig hoog salaris dat ze daar zelf wel in kunnen voorzien. Moet toch niet mogelijk zijn dat directieleden na ontslag ook nog eens een jaarsalaris mee krijgen? Zoals bij Van Erve is gebeurd.
twitter.com/jelmo87
Plaats reactie