Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het wijzende vingertje.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Nou kom maar op dan wereldverbeteraar. Vervelend he als er gewoon gezegd wordt waar op het op staat.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Mackan68 schreef:Het wijzende vingertje.
Nou Mackan, ik ga een heel end met hem mee. Ben ook opgevoed met het idee dat je eerst moet sparen voordat je wat wilt/kunt kopen.

Zie ook geen probleem in het maandelijks wat aan de kant leggen voor iets wat je graag wilt, in plaats van achteraf terug betalen omdat je dat vergeten bent. Prima dat er alternatieven zijn als afterpay, maar dan draag je daar ook de kosten voor, niet de club.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

abegoal schreef: Nou Mackan, ik ga een heel end met hem mee. Ben ook opgevoed met het idee dat je eerst moet sparen voordat je wat wilt/kunt kopen.

Zie ook geen probleem in het maandelijks wat aan de kant leggen voor iets wat je graag wilt, in plaats van achteraf terug betalen omdat je dat vergeten bent. Prima dat er alternatieven zijn als afterpay, maar dan draag je daar ook de kosten voor, niet de club.
Ben het ook niet oneens. Ben zelf ook zo opgevoed. Maar het wijzende vingertje is niet nodig. Soms loopt het gewoon anders en kun je er niets aan doen. Wees daarom maar blij dat je 'kennelijk' nog nooit in zo'n situatie hebt gezeten. Dat is alles wat ik eigenlijk bedoelde.
Ik snap best dat de mensen die krediet willen daarvoor moeten betalen. Voor niets gaat de zon op. Maar ik vraag niet om uitstel van betaling. Ik vraag niet het bedrag voor te schieten. Ik vraag of ik in juli mijn plaats kan verlengen i.p.v 1 juni, omdat ik dan weer beschik over voldoende financiële middelen. De club hoeft niets voor te financieren. Als ze willen kunnen ze mijn plaats verkopen. Maar ik zou dat niet netjes vinden als je als trouw supporter al jaren en jaren dat plekje bezet houdt. Mensen kunnen ook dwars worden en zeggen. Ok, jullie kort voor de kop, dan ik ook. Ik kijk de wedstrijden wel thuis. Dat moet je als club ook niet willen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

TORCIDA schreef:Nou kom maar op dan wereldverbeteraar. Vervelend he als er gewoon gezegd wordt waar op het op staat.
Voor jou is het kennelijk te moeilijk om je in afwijkende situaties te kunnen verplaatsen. Kun je waarschijnlijk niets aan doen, geeft niet. Ik wens het jou in ieder geval niet toe!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Op twitter het volgende aangaande ontslagen bij onze club.
marco timmer ‏@marcotimmer 15 min.
En weer twee mensen ontslagen bij #scheerenveen elftalleider Herman van dijk en maatschappelijke begeleider Pieter Busscher
Deze had ik niet aan zien komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Die maatschappelijk begeleider kan ik nog inkomen, want dat lijkt me nou niet een heel erg nodige functie. De elftalleider daarentegen vind ik raar.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Mackan je weet niet half waar je het over hebt, nergens wijs ik met een vinger, ik geef alleen dat de verantwoording om je in een schuld te steken om een sk kaart niet verstandig is. Hoe graag je het ook een sk kaart wilt. Of je nu wel of niet door eigen toedoen in een vervelende sitatie zit, Heerenveen moet niet als kredietverstrekker gaan functioneren. schijnbaar mag je geen mening hebben over mensen waar het niet goed gaat omdat je zelf niet in zo'n sitatie zit? Daarnaast zie ik herhaaldelijk loonbeslagen onder ogen die bijna zonder uitzondering begonnen zijn met lullige schulden om " luxe artikelen"
Het eerst sparen voordat je iets uitgeeft lijkt me in deze verstandiger dan je in de schulden steken voor een sk kaart.

Ik wijs niemand terecht, hooguit op zijn of haar verantwoording hoe om te gaan met aankopen waar je geen middelen voor hebt.

Daarnaast haalde ik een paar voorbeelden aan hoe je ook zou kunnen lenen voor een sk kaart. of zijn die bronnen inmiddels benut???
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het gespreide betalen van een SK is toch wat anders dan eenmalig een luxe goed kopen ? Een seizoenkaart maak je immers niet in een keer op ? Je gaat om de zoveel weken even naar het stadion voor een wedstrijd toch ? Dan mag je van mij ook per keer betalen bij elke wedstrijd. Feitelijk zijn het de SK kredietverstrekkers aan de club. De club leent dus het geld voor de prestaties die de club in de loop van het jaar geeft nietwaar ? Gespreid betalen is dus eigenlijk eerlijker.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

TORCIDA schreef:Mackan je weet niet half waar je het over hebt, nergens wijs ik met een vinger, ik geef alleen dat de verantwoording om je in een schuld te steken om een sk kaart niet verstandig is. Hoe graag je het ook een sk kaart wilt. Of je nu wel of niet door eigen toedoen in een vervelende sitatie zit, Heerenveen moet niet als kredietverstrekker gaan functioneren. schijnbaar mag je geen mening hebben over mensen waar het niet goed gaat omdat je zelf niet in zo'n sitatie zit? Daarnaast zie ik herhaaldelijk loonbeslagen onder ogen die bijna zonder uitzondering begonnen zijn met lullige schulden om " luxe artikelen"
Het eerst sparen voordat je iets uitgeeft lijkt me in deze verstandiger dan je in de schulden steken voor een sk kaart.

Ik wijs niemand terecht, hooguit op zijn of haar verantwoording hoe om te gaan met aankopen waar je geen middelen voor hebt.

Daarnaast haalde ik een paar voorbeelden aan hoe je ook zou kunnen lenen voor een sk kaart. of zijn die bronnen inmiddels benut???
Het voelde als het wijzende vingertje, vandaar mijn reactie, slechts een constatering. Nergens heb ik gezegd dat jij er niets van mag vinden of zeggen.
Zoals je zelf aangeeft in je andere posts, wíl ik niet lenen voor mijn seizoenkaart. Die opties zijn dus voor mij niet aan de orde. Omdat ik het me 1 maand later wél kan permitteren. Van mijn eigen geld. Zo zit het in mijn geval in elkaar. Ik vind het verder prima dat mensen geld achteruit leggen, geld leden van familie of hiervoor op andere manier geld lenen. Dat moet iedereen zelf weten. Ik vraag niet aan de club om te financieren. Ik beschrijf alleen mijn situatie. Uiteindelijk zal het, hoe je het ook regelt, toch betaald moeten worden. Ik vind dat je er een hoop dingen bij haalt die niet aan de orde zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Het gespreide betalen van een SK is toch wat anders dan eenmalig een luxe goed kopen ? Een seizoenkaart maak je immers niet in een keer op ? Je gaat om de zoveel weken even naar het stadion voor een wedstrijd toch ? Dan mag je van mij ook per keer betalen bij elke wedstrijd. Feitelijk zijn het de SK kredietverstrekkers aan de club. De club leent dus het geld voor de prestaties die de club in de loop van het jaar geeft nietwaar ? Gespreid betalen is dus eigenlijk eerlijker.
Je moet het zien als een jaarabonnement. Dat is altijd goedkoper als losse kaarten. Dat is in het geval van een seizoenkaart ook zo. Of gespreid betalen voor een jaarabonnement eerlijker is weet ik niet. Je kunt in het geval van het bezoeken van wedstrijden ook kiezen voor losse kaarten. Alleen heb je dan niet de zekerheid van je eigen plekje en de kaarten zijn uiteraard duurder. De club heeft liever zo veel mogelijk sk want dat is een vaststaand bedrag wat je voorafgaand aan het seizoen op de rekening krijgt. Draait de club een minder seizoen, dan zullen sommige supporters eerder thuisblijven en de inkomsten dus tegenvallen in het geval van losse kaart verkoop.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 30-04-2014 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Niet om het een of ander Mackan, ook omdat het wel erg off topic gaat, maar ik krijg mijn belastingteruggaaf nagenoeg op hetzelfde moment als mijn vakantiegeld. Eind Mei dus. Perfecte timing om dat te herinvesteren in een nieuwe Seizoenkaart.

Denk dat je wat eerlijker moet invullen :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Ik krijg mijn vakantiegeld pas eind juni gestort. Een belletje naar de club dat ik pas begin juli betaal heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

abegoal schreef:Niet om het een of ander Mackan, ook omdat het wel erg off topic gaat, maar ik krijg mijn belastingteruggaaf nagenoeg op hetzelfde moment als mijn vakantiegeld. Eind Mei dus. Perfecte timing om dat te herinvesteren in een nieuwe Seizoenkaart.

Denk dat je wat eerlijker moet invullen :lol:
Nergens om abegoal. Voor 1 april ingevuld is voor 1 juli antwoord. Dat kan eind mei zijn maar net zo goed 30 juni. En dan heb je het dus pas 1 juli op de rekening, afhankelijk op wat voor dag 30 juni valt. Ik ben voor het gemak maar van de overboekingsdatum van vorig jaar uitgegaan. Het meest ongunstige geval dus. Zo moet je toch rekenen, of moet ik me eind mei maar rijk rekenen??? Dat is puur gokken. Zeker in het geval van de blauwe brieven brigade.
Die storten ook net zo makkelijk op een rekeningnummer waarvan ze 2 cijfertjes omwisselen. En dan moet de belastingbetaler maar geduld hebben en hopen dat degene die het per ongeluk heeft ontvangen meteen terug boekt. Praat me er niet van. Ali Baba bestaat, inclusief de 40 rovers. Ze werken op de Lange Marktstraat in Leeuwarden. Je weet wel, tegenover het gebouw van de Postbank. :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Met het aflopen van verschillende contracten zou je zeggen dat dat tekort van nog ruim een halve ton toch wel zo'n beetje weggewerkt is. Staat alleen tegenover dat er nog weer wat spelers (en overige functies?) bij zullen komen, maar dat is aan de club zelf...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Frisian Viking schreef:Met het aflopen van verschillende contracten zou je zeggen dat dat tekort van nog ruim een halve ton toch wel zo'n beetje weggewerkt is. Staat alleen tegenover dat er nog weer wat spelers (en overige functies?) bij zullen komen, maar dat is aan de club zelf...
Het is de vraag of vd Wiel dit al heeft meegerekend of niet. Vertrek van Kum, Kruiswijk, Zomer moet al behoorlijk opleveren. En indien Finnbogason wordt verkocht vertrekt er weer een fiks bedrag per maand. Goede vervangers moeten helaas ook weer leuk verdienen .. :wink:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef: Het is de vraag of vd Wiel dit al heeft meegerekend of niet.
Ik neem aan van niet aangezien je dan al een voorschot neemt op een situatie die er nog niet is. Ben je wel een hele slechte financiële man.
Verder ga ik ervan uit dat er voor de 3 ervaren verdedigers, Kum, Kruiswijk, Zomer er toch minimaal 2 verdedigers komen, waarvan minimaal 1 ervaren. Van Aken kan natuurlijk ook centraal, maar is op dit moment linksback. Dan heb je nu met Otigba maar 1 CV'er.
Uiteraard zijn Kruiswijk en Zomer grootverdieners en kan je zo op jaarbasis minimaal 1 à 2 ton besparen.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Voor volgend seizoen houdt sc Heerenveen rekening met een netto verlies van 2,75 miljoen euro. In de conceptbegroting zijn eventuele transferkomsten buiten beschouwing gelaten. Een miljoenentransfer van Alfred Finnbogason of Hakim Ziyech zal de cijfers sterk beïnvloeden.

De omzet van sc Heerenveen daalt hoogstwaarschijnlijk van 20,87 miljoen euro naar 19,57 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te wijten aan vermindering van sponsorinkomsten. Afgelopen seizoen leverde dat nog 10,6 miljoen op na ruim zeventien miljoen in het seizoen 2009/10, maar komend seizoen blijft de teller mogelijk steken op 9,3 miljoen. Dat meldt de Leeuwarder Courant dinsdag.

De clubleiding hoopt met de ontslagronde zo'n 386.000 euro te besparen op basis van lonen, sociale lasten en de kosten voor leaseauto's. Ook blijft het doel om de huisvestingskosten van liefst 4,7 miljoen omlaag te brengen. Met Sportstad Heerenveen lopen gesprekken over de verlaging van de huur.
Bron feanfan.nl

Het nieuwe bestuur is er blijkbaar nog niet in geslaagd de daling van het aantal sponsoren te keren. De verdere 'teloorgang en aftakeling' van onze sc Heerenveen zet zich voort. zorgwekkend dat van een omzet van zo'n 19 miljoen euro er maar liefst 4,7 miljoen euro (volgens dit artikel, zelf dacht ik dat het 3,3 miljoen euro was overigens) naar huisvestingskosten gaat. Blijft er voor de rest maar zo'n 14 miljoen over voor de rest. Hoge salarissen kunnen we dus niet meer betalen en qua salarissen zullen we niet meer boven FC Groningen, NAC, FC Utrecht en dergelijke zitten. We zijn onze voorsprong op deze clubs bijna kwijt. Hoe we in een paar jaar tijd de omzet zien verdampen is echt schrikbarend en nog altijd is de negatieve trend naar beneden niet tot stilstaan gebracht.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

frisianbadboy schreef:zorgwekkend dat van een omzet van zo'n 19 miljoen euro er maar liefst 4,7 miljoen euro (volgens dit artikel, zelf dacht ik dat het 3,3 miljoen euro was overigens) naar huisvestingskosten gaat.
De 3,3 miljoen euro is de jaarlijkse huursom. Daar komen nog wat kosten bovenop, zoals het schoonmaken e.d.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Als de omzet 19M is en het operationeel verlies is 3M, zijn de kosten dus 22M.
1,5M huisvestingskosten op 22M kosten is rond de 7% wat vrij normaal is voor een voetbalclub. De huursom van 3,3M is niet normaal meer, maar goed.. daar heb ik het eerder al over gehad.
Kerntaak blijft het werven van sponsoren en dus niet (zoals de fout van Veenstra en co) het wederom bezuinigen/snijden op kosten/personeel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:Bizar dat deze ontslagronde ons (jaarlijks) bijna 4 ton bespaard. Dat is behoorlijk wat geld voor een paar ontslagen zeg.
Ik had verwacht dat je met het kwijt raken van de salarissen van Van den bussche, Zomer, Kruiswijk, Kum, Fazli alleen al meer dan een miljoen zou komen te besparen komend seizoen. Vanuit dat licht is bijna 4 ton peanuts.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De mannen lijken wel gericht bezig te zijn en grip te hebben. Dat is heel wat beter dat het mooi weer spelen dat we tot een jaar geleden zagen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Gekko schreef:De mannen lijken wel gericht bezig te zijn en grip te hebben. Dat is heel wat beter dat het mooi weer spelen dat we tot een jaar geleden zagen.
Klopt. De echte uitdaging zit echter daar waar het vorig bestuur helemaal niet in slaagde, de inkomstenkant. In deze tijden is het teruglopen van sponsorinkomsten bijna niet te vermijden, maar toch moeten deze inkomsten zo hoog mogelijk gehouden worden. Ook het stadion moet je op creatieve manieren steeds zo vol mogelijk moeten zien te krijgen.

Een absolute blunder in mijn ogen is daarom het niet aanbieden van gespreide betaling voor een seizoenkaart. Hopelijk zit er in deze afgeslankte en deels onervaren organisatie genoeg commerciële daadkracht om de begroting zo hoog mogelijk te houden, los van externe niet-beïnvloedbare factoren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef: Een absolute blunder in mijn ogen is daarom het niet aanbieden van gespreide betaling voor een seizoenkaart. Hopelijk zit er in deze afgeslankte en deels onervaren organisatie genoeg commerciële daadkracht om de begroting zo hoog mogelijk te houden, los van externe niet-beïnvloedbare factoren.
Sterk punt.

@rest: jullie vergeten dat er in een begroting ook rekening wordt gehouden met vervangers van de vertrokken spelers. Op basis van voorzichtigheid zou het zomaar kunnen dat ze de spelersalariskosten van afgelopen seizoen hebben doorgetrokken naar de huidige concept-begroting (omdat je nog niet weet wat voor spelers met welk salaris ervoor terugkomen). Maar goed, dat is meer een financieel vraagstuk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Maandelijks betalen, dus twaalf termijnen, of eventueel tien met een stimulans om in een keer af te rekenen (rentevoordeel) zou vast en zeker helpen om mensen aan boord te houden. Financieel heb ik geen enkel klagen maar alles wat ik kan uitsmeren smeer ik uit. Dus voor lagere inkomens zal dit nog meer spelen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gekko schreef:Maandelijks betalen, dus twaalf termijnen, of eventueel tien met een stimulans om in een keer af te rekenen (rentevoordeel) zou vast en zeker helpen om mensen aan boord te houden. Financieel heb ik geen enkel klagen maar alles wat ik kan uitsmeren smeer ik uit. Dus voor lagere inkomens zal dit nog meer spelen.
Dat de club hier niet op in speelt toont de laksheid en gemakzucht maar weer eens aan. Jammer dat men bij de club nog steeds achteroverleunt en denkt dat er wel weer een grote transfer komt om de financiële nood te ledigen. Wat meer actie en creatief denken op financieel gebied moet echt maar eens doordringen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bubbe schreef:
Ah, dus omdat de club niet doet wat wij willen is deze laks, gemakkelijk, leunt het achterover en denkt het niet creatief? Rare conlcusie, erg makkelijk geoordeeld ook.
Nou, als ze dit bij andere clubs ook al doen ? Waarom doen wij dat dan niet ook ? Het management bij onze club loopt zo achter de feiten aan vind ik. Maar dat is slecht mijn bescheiden mening. Ik vind vaak dat wij het hier op het forum zoveel beter zouden kunnen als het management bij de club.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:
Nou, als ze dit bij andere clubs ook al doen ? Waarom doen wij dat dan niet ook ? Het management bij onze club loopt zo achter de feiten aan vind ik. Maar dat is slecht mijn bescheiden mening. Ik vind vaak dat wij het hier op het forum zoveel beter zouden kunnen als het management bij de club.
Zoveel beter weet ik niet. Maar kennelijk staan wij wel open voor meer mogelijkheden om het stadion voller te krijgen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ach, BK heeft tot in den treure Veenstra verdedigd en loopt al zo lang als die dictator weg is te drammen op de mensen die erna aan de macht hebben gezet. Laat lekker gaan joh.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen is zo'n 15-20 jaar 'in de mode' geweest. Heerenveen was hot en happening. Ondernemend Friesland wilde en moest daar bij horen, maar ook de 'gewone' supporter. Maar zoals de meeste dingen, raakte ook Heerenveen uit de mode en blijkt wat vroeger een 'must-have' was nu te duur voor vele mensen. En waar vroeger de mensen zelf de PC Hooftstraat van Friesland zo ongeveer opzochten, moeten nu de verkopers naar die mensen toe en ze de nieuwe collectie laten zien. Een hele andere benadering en daar heb je wellicht ook een heel ander soort verkoper voor nodig...
Plaats reactie